AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:38 #21 Skrevet søndag kl. 12:38 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Norgespris. Bor i NO1. Har sjekket mor forbruket mitt i 2024. Det som er synd er at jeg da ikke trenger å sjekke priser. Jeg kan bruke strøm og lade elbil som det passer meg. Anonymkode: df5cc...f25 Husk at nettleia øker hvis du ikke passer deg. Anonymkode: 71987...d7c 1
Vibelator Skrevet søndag kl. 12:39 #22 Skrevet søndag kl. 12:39 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Norgespris. Bor i NO1. Har sjekket mor forbruket mitt i 2024. Det som er synd er at jeg da ikke trenger å sjekke priser. Jeg kan bruke strøm og lade elbil som det passer meg. Anonymkode: df5cc...f25 Jo mer kilowatt Di ikke får solgt til max pris ut av landet jo dyrere blir nettleie på sikt. Så alt er nok en stor bløff som høres fint ut 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:43 #23 Skrevet søndag kl. 12:43 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): ChatGPT er som kjent fantastisk når det gjelder utregninger. (sarkasme) Anonymkode: 8db9e...21c Ikke meg du siterer, men han gir meg samme utregningene som diverse andre kalkulatorer jeg har prøvd om norgespris. Jeg sparer 250 kr i måneden hvis jeg skal velge norgespris, så jeg avventer. Å binde meg til norgespris når jeg ikke sparer mer er foreløpig uaktuelt. Anonymkode: cc297...294 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:44 #24 Skrevet søndag kl. 12:44 Vibelator skrev (3 minutter siden): Jo mer kilowatt Di ikke får solgt til max pris ut av landet jo dyrere blir nettleie på sikt. Så alt er nok en stor bløff som høres fint ut Føler at man blir lurt av staten uansett dessverre …. Anonymkode: 00537...77c 1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:48 #25 Skrevet søndag kl. 12:48 Bor nordaførr Sinsenkrysset, så det er en no-brainer. Betaler så klart ikke 50 øre pr. kWh. Anonymkode: 8633b...f61 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:49 #26 Skrevet søndag kl. 12:49 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Mangel på strøm og mangel på kapasitet i nettet er to forskjellige ting. "Vi må ta utgangspunkt i at regjeringen vet hva de gjør" er jo også relativt naivt. Anonymkode: 84911...fb5 Joda, men jeg tviler på at såpass mange er idioter og ikke har tatt høyde for kraftmangel. Jeg regner med alt er under kontroll. Anonymkode: 0ab69...8ac
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:50 #27 Skrevet søndag kl. 12:50 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Føler at man blir lurt av staten uansett dessverre …. Anonymkode: 00537...77c Godt at ikke følelser nødvendigvis er riktige Anonymkode: 0ab69...8ac
Perfume Skrevet søndag kl. 12:51 #28 Skrevet søndag kl. 12:51 Tror vi kan spare ca 100 i mnd, så velger å la være. 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 14:17 #29 Skrevet søndag kl. 14:17 Nord-Norge, holder meg til spot. Mulig vi tegner Norgespris når Melkøya kobles på nettet. Anonymkode: ddffc...7a3
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 14:25 #30 Skrevet søndag kl. 14:25 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke meg du siterer, men han gir meg samme utregningene som diverse andre kalkulatorer jeg har prøvd om norgespris. Jeg sparer 250 kr i måneden hvis jeg skal velge norgespris, så jeg avventer. Å binde meg til norgespris når jeg ikke sparer mer er foreløpig uaktuelt. Anonymkode: cc297...294 Dumt å spare 3000 i året ja, småpenger si Anonymkode: ab710...af5 1
Uanonym bruker Skrevet i går, 07:13 #31 Skrevet i går, 07:13 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Det er ikke "gud vet hva". Det er ekstremt lett å sette seg inn i dette. Anonymkode: 0ab69...8ac Jeg skrev ikke at det var vanskelig å sette seg inn i, jeg skrev at det er en kjip problemstilling, fordi plutselig kan strømmen generelt bli billigere, når man har bundet seg til en forholdsvis dyr fastpris.
AnonymBruker Skrevet i går, 07:18 #32 Skrevet i går, 07:18 Ikke så mye å spare uansett. Nettleien her er minst 70% av regningen. Du blir lurt av AP uansett hva du gjør. Anonymkode: 80f8c...870 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 07:22 #33 Skrevet i går, 07:22 Jeg har sjekket på elhub.no og vil tape flere tusen kroner på å velge norgespris. Så jeg velger ikke det. Vi bor i Midt Norge. Anonymkode: 5db60...282
AnonymBruker Skrevet i går, 07:23 #34 Skrevet i går, 07:23 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Dette er nok bare tull. Siden regjeringen innfører Norgespris nå, må vi ta utgsngspunkt i at det ikke stemmer. De åpner for at det er fritt frem når en bruker strømmen en trenger. Det kan de ikke gjøre om dette med mangel på strøm i perioder er reelt. Anonymkode: 0ab69...8ac Det finner du fort ut av om du bruker strøm som en full sjømann bruker penger🤣 Anonymkode: 63d6d...091
AnonymBruker Skrevet i går, 07:32 #35 Skrevet i går, 07:32 Pga en veldig god avtale nå hos et strømselskap med påslag under 0 og 0 i mnd pris blir jeg ikke å ha Norgespris nå. Kanskje i mai neste år da denne avtalen går ut. Anonymkode: 0620b...0a3
AnonymBruker Skrevet i går, 07:32 #36 Skrevet i går, 07:32 Vi vil spare 4-5 000 per år på å velge Norgespris, så har naturlig nok valgt det. Anonymkode: a85e5...cbf 1
newman01 Skrevet i går, 08:15 #37 Skrevet i går, 08:15 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Pga en veldig god avtale nå hos et strømselskap med påslag under 0 og 0 i mnd pris blir jeg ikke å ha Norgespris nå. Kanskje i mai neste år da denne avtalen går ut. Anonymkode: 0620b...0a3 Så du har en god avtale på spotpris hos et strømselskap, og velger å droppe Norgespris? Du veit at du MÅ ha en spotpris strømavtale når du velger Norgespris? Norgespris er ikke en fastprisavtale, men en strømstøtteordning som går på nettleie-delen av fakturaen. Så om du bor sør for Dovre bør du ha den fine spotprisavtalen din sammen med Norgespris.
AnonymBruker Skrevet i går, 08:23 #38 Skrevet i går, 08:23 Sitter fortsatt på gjerdet, selv om jeg bor på Østlandet, har enebolig og flere elbiler. I følge Elhub ville vi spart knappe 3000 kroner i fjor (mer de to foregående årene). Jeg vet hva statistikker sier osv, men jeg klarer ikke helt befri meg for tanken om at strømprisene plutselig synker når veldig mange har valgt Norgespris. Jeg synes bindingstiden er altfor lang også... Kan godt hende vi ender opp med å velge Norgespris, men jeg er jaggu ikke sikker enda. 250 kroner mer i måneden for å betale trippelt så mye som nå om sommeren... Vet ikke, altså.... Anonymkode: b9f76...25c
newman01 Skrevet i går, 08:30 #39 Skrevet i går, 08:30 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Sitter fortsatt på gjerdet, selv om jeg bor på Østlandet, har enebolig og flere elbiler. Kan godt hende vi ender opp med å velge Norgespris, men jeg er jaggu ikke sikker enda. 250 kroner mer i måneden for å betale trippelt så mye som nå om sommeren... Vet ikke, altså.... Anonymkode: b9f76...25c Betale trippelt? Min gjennomsnittlige strømpris i juni, juli og august har vært 56,2 øre, 55,4 øre og 78,6 øre (inkl. mva). Så tilogmed i de billige sommermånedene ville jeg ha spart penger med Norgespris. Hva slags strømavtale har du hatt i sommer? 2
AnonymBruker Skrevet i går, 08:42 #40 Skrevet i går, 08:42 Jeg ville spart 4 000 på Norgespris i fjor. Og prisene spås høyere i år. Så jeg har bestilt Norgespris. Bor i Bergen. Anonymkode: 12caf...2b6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå