AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:57 #1 Skrevet lørdag kl. 18:57 Der var veldig skremmende. Min hund var i bånd og den andre løs. Den så oss og var rett i angrepsmodus. Det var dramatisk, men jeg klarte til slutt å dratt den bort. Min hund måtte hastet til dyrlege og sy et stort (!) sår i narkose. Nå går det antibiotika og smertestillende. Går ikke så mye inn på historien med de andre hundeeierene. De lover at de skal passe på den, men jeg kommer ikke til å ta dem på ordet. Jeg hadde med små barn og nå tenker jeg på hva om, hvis og hva skal jeg gjøre om noe lignende hadde skjedd igjen. Kjenner jeg blir mer og mer engstelig. Trenger råd og noen beroligende ord 😩 Anonymkode: cd53a...2f0 1 13
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:59 #2 Skrevet lørdag kl. 18:59 Anmeld de til politiet. Anonymkode: 13f3f...69b 16 6
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:06 #3 Skrevet lørdag kl. 19:06 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Anmeld de til politiet. Anonymkode: 13f3f...69b Vanskelig å anmelde noen hvis man ikke vet hva de heter Anonymkode: 70c30...c7e 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:06 #4 Skrevet lørdag kl. 19:06 Du anmelder så klart. Anonymkode: 858aa...8e9 3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:08 #5 Skrevet lørdag kl. 19:08 Som personen over skriver: anmeld det. Jeg bor i Oslo og er mildt sagt skikkelig lei av alle hundeeierens som har på egent intiativ bestemt seg for at tilnærmet alle parker er fritt vilt for å la hundene løpe løst selv om det er båndtvang i perioder. Det ene barnet mitt er livredd hunder etter å blitt dyttet overende av en labrador når vi var på vei til barnehagen. Hundeieren lo og sa hunden var så glad i barn. Anonymkode: a44a0...9b7 2 3 4
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:10 #6 Skrevet lørdag kl. 19:10 En hund vil ikke gå etter et barn bare fordi den gikk på en hund, så den tanken skal du bare slutte å tenke. Og når du ikke vet hva den andre parten heter så er det ikke så mye å tenke over der heller. På tide å gå videre i livet sitt. Kjip opplevelse, men livet er kjipt. Anonymkode: 6d6f4...c91 4
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:12 #7 Skrevet lørdag kl. 19:12 Din hund blir angrepet, skadet, du hadde med barn, og du tok ikke deres navn?? Jeg hadde vært rasende og krevd navn, de skal da vitterlig måtte stå til ansvar. Både økonomisk for skadene på hund og for tortur og svie! Fuck them. Anonymkode: 4552a...56d 5 6
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:13 #8 Skrevet lørdag kl. 19:13 Jeg vet navnet deres, mente bare at jeg ikke vil legge ut om deres reaksjon der og da. De hjalp med alt de kunne i situasjonen Anonymkode: cd53a...2f0 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:15 #9 Skrevet lørdag kl. 19:15 Adrenaliner roer seg og alle «hva om» tankene kommer nå etter hvert. ts Anonymkode: cd53a...2f0 1 1 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:16 #10 Skrevet lørdag kl. 19:16 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): En hund vil ikke gå etter et barn bare fordi den gikk på en hund, så den tanken skal du bare slutte å tenke. Og når du ikke vet hva den andre parten heter så er det ikke så mye å tenke over der heller. På tide å gå videre i livet sitt. Kjip opplevelse, men livet er kjipt. Anonymkode: 6d6f4...c91 At en hund angriper en annen hund er avlivningsgrunn alene. Hunder som angriper mennesker har som regel angrepet andre dyr før. Anonymkode: 70c30...c7e 6 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:16 #11 Skrevet lørdag kl. 19:16 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Adrenaliner roer seg og alle «hva om» tankene kommer nå etter hvert. ts Anonymkode: cd53a...2f0 Hvavisatteomat-tankene dine er jo ikke reelle. De har jo ikke skjedd. Det gikk bra med alle involverte. Gå videre i livet ditt Anonymkode: 6d6f4...c91 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:17 #12 Skrevet lørdag kl. 19:17 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg vet navnet deres, mente bare at jeg ikke vil legge ut om deres reaksjon der og da. De hjalp med alt de kunne i situasjonen Anonymkode: cd53a...2f0 Meld i fra til Politiet og Mattilsynet De burde både få hunden avlivet og de burde dekke veterinærkostnadene Anonymkode: 70c30...c7e 1 8
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:18 #13 Skrevet lørdag kl. 19:18 Anmeld. Anonymkode: de7cc...d7f 1 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:22 #14 Skrevet lørdag kl. 19:22 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvavisatteomat-tankene dine er jo ikke reelle. De har jo ikke skjedd. Det gikk bra med alle involverte. Gå videre i livet ditt Anonymkode: 6d6f4...c91 Det gikk da vitterlig ikke bra for TS sin hund som fikk ett dypt sår som måtte sys i narkose og som må ta antibiotika og smertestillende? Anonymkode: a44a0...9b7 5 3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:25 #15 Skrevet lørdag kl. 19:25 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): At en hund angriper en annen hund er avlivningsgrunn alene. Hunder som angriper mennesker har som regel angrepet andre dyr før. Anonymkode: 70c30...c7e Det er det ikke. Desverre og kanskje heldigvis kan man si men hunder avlives ikke for å ha angrepet andre hunder. Det vet jeg for jeg har selv stått i det med løs hund som angrep min i båndtvangen, min var i bånd og fikk massive skader (det gikk bra til slutt heldigvis men det tok mye tid og penger). Eier av hunden som angrep skrev det svart på hvitt at det var hans feil, at han visste det var båndtvang og at angrepet var uprovosert. Jeg anmeldte og det hele endte i konfliktrådet, politiet sendte brev om at de henla saken om jeg ikke aksepterte konfliktrådet så det var det eneste jeg kunne gjøre. De kunne ikke kreve noen avliving eller annen straff med mindre en av partene brøyt avtalen gjort i konflktrådet. Hunden har angrepet to andre hunder i ettertid og er fortsatt ikke avlivet. Anonymkode: bd0e1...98b 2 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:29 #16 Skrevet lørdag kl. 19:29 Her har vi heldigvis båndtvang året rundt og slik burde det være i alle byer og sentrale områder. Anonymkode: dbbad...6dc 2 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:30 #17 Skrevet lørdag kl. 19:30 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): En hund vil ikke gå etter et barn bare fordi den gikk på en hund, så den tanken skal du bare slutte å tenke. Og når du ikke vet hva den andre parten heter så er det ikke så mye å tenke over der heller. På tide å gå videre i livet sitt. Kjip opplevelse, men livet er kjipt. Anonymkode: 6d6f4...c91 Hunden må avlives. Så kan livet gå videre for alle som potensielt kan bli angrepet av denne ustabile hunden. Anonymkode: 633d6...28a 6
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:31 #18 Skrevet lørdag kl. 19:31 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Her har vi heldigvis båndtvang året rundt og slik burde det være i alle byer og sentrale områder. Anonymkode: dbbad...6dc Her driter de fleste i båndtvangen dessverre. Anonymkode: 633d6...28a
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:31 #19 Skrevet lørdag kl. 19:31 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det gikk da vitterlig ikke bra for TS sin hund som fikk ett dypt sår som måtte sys i narkose og som må ta antibiotika og smertestillende? Anonymkode: a44a0...9b7 Den lever. Det går bra. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hunden må avlives. Så kan livet gå videre for alle som potensielt kan bli angrepet av denne ustabile hunden. Anonymkode: 633d6...28a Og alle andre hunder. Anonymkode: 6d6f4...c91
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:33 #20 Skrevet lørdag kl. 19:33 Mennesker er virkelig idioter som tror man kan stole på en hund og at å avlive én hund skal redde verden. Idioter. Anonymkode: 6d6f4...c91
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå