Sun Mei Skrevet 28. mars 2006 #1 Skrevet 28. mars 2006 Jeg skal ha et lite formiddagsbesøk og for å unngå alle kaloribombene man lett serverer ved slike anledninger har jeg bestemt meg for å skjære opp litt frukt og ha ved siden av kaffe / te / vann. Men... jeg er fryktelig lei av eple, banan osv. Hvilken annen frukt kan jeg bruke? Den må være lett å få i seg uten bruk av skje e.l. og den må ikke være lett å søle med (eks. appelsin)
Gjest itla Skrevet 28. mars 2006 #2 Skrevet 28. mars 2006 Mango, ananas, papaya, melon, evt pasjonsfrukt der kjøttet er løsnet litt så man kan "drikke" innholdet, druer... Det var det jeg kom på i farta. Gi folk tannpirker til å spidde frukten med, så blir det minimalt med søl.
Sun Mei Skrevet 28. mars 2006 Forfatter #3 Skrevet 28. mars 2006 (endret) Finnes det tannpirkere uten tannkremsmak da? Endret 28. mars 2006 av Sun Mei
Gjest gjesta Skrevet 28. mars 2006 #4 Skrevet 28. mars 2006 Det går jo an å servere oppskåret frukt som man spiser med fingrene. Man må jo ikke kutte det opp i små små biter. Med mindre du skal lage fruktsalat da.
Nilma Skrevet 28. mars 2006 #5 Skrevet 28. mars 2006 Finnes det tannpirkere uten tannkremsmak da? ←Hvis du ser etter i "baravdelingen" i en butikk, så har de gjerne noe slags cocktailpinner av tre (de er dessuten litt større enn vanlige tannpirkere, så de burde egne seg bra).
Sun Mei Skrevet 28. mars 2006 Forfatter #6 Skrevet 28. mars 2006 Hvis du ser etter i "baravdelingen" i en butikk, så har de gjerne noe slags cocktailpinner av tre (de er dessuten litt større enn vanlige tannpirkere, så de burde egne seg bra). ← Aha, se det visste jeg ikke
Sun Mei Skrevet 28. mars 2006 Forfatter #7 Skrevet 28. mars 2006 Det går jo an å servere oppskåret frukt som man spiser med fingrene. Man må jo ikke kutte det opp i små små biter. Med mindre du skal lage fruktsalat da. ← Nei, jeg skal ikke lage fruktsalat
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2006 #8 Skrevet 28. mars 2006 Gå i en innvandrerbutikk eller fruktbutikk, se hva de har og velg deretter
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2006 #10 Skrevet 28. mars 2006 har sett slike små "drinkspyd" eller hva man skal kalle det, de er små, i plastikk i mange farger, og har en liten krok på enden så frukten ikke faller av så lett.
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2006 #11 Skrevet 28. mars 2006 rema har pleid å ha store to-pakninger med "smakløse" tannpirkere til ti kroner.
Gjest LoisLane Skrevet 28. mars 2006 #12 Skrevet 28. mars 2006 Jeg pleier å ha physalis og tørkede aprikoser. Frisk ananas er jo godt, men ganske sølete. Sukkererter og de nye snacks-paprikaene pleier også å slå an.
Gjest Gjest1 Skrevet 28. mars 2006 #13 Skrevet 28. mars 2006 Hva med grønnsakene? Oppkuttede gulrøtter, agurk, blomkål, kålrabi osv.
Susan Sto Helit Skrevet 29. mars 2006 #14 Skrevet 29. mars 2006 Skjærer du appelsinen i "båter" som du så deler i to eller tre, så søler det mye mindre! Grønnsaker er forøvrig like smart som frukt.
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2006 #15 Skrevet 29. mars 2006 Hvis du ser etter i "baravdelingen" i en butikk, så har de gjerne noe slags cocktailpinner av tre (de er dessuten litt større enn vanlige tannpirkere, så de burde egne seg bra). ← de får du kjøpt i vanlig kolinalbutikk også.ps for å unngå søl med appelsiner, skjær av det hvite mellom båtene. også skallet. Før en kniv gjennom båten etter at de er delt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå