Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha et lite formiddagsbesøk og for å unngå alle kaloribombene man lett serverer ved slike anledninger har jeg bestemt meg for å skjære opp litt frukt og ha ved siden av kaffe / te / vann.

Men...

jeg er fryktelig lei av eple, banan osv.

Hvilken annen frukt kan jeg bruke?

Den må være lett å få i seg uten bruk av skje e.l. og den må ikke være lett å søle med (eks. appelsin)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mango, ananas, papaya, melon, evt pasjonsfrukt der kjøttet er løsnet litt så man kan "drikke" innholdet, druer... Det var det jeg kom på i farta. Gi folk tannpirker til å spidde frukten med, så blir det minimalt med søl. :)

Skrevet (endret)

Finnes det tannpirkere uten tannkremsmak da?

Endret av Sun Mei
Gjest gjesta
Skrevet

Det går jo an å servere oppskåret frukt som man spiser med fingrene. Man må jo ikke kutte det opp i små små biter. Med mindre du skal lage fruktsalat da.

Skrevet
Finnes det tannpirkere uten tannkremsmak da?

Hvis du ser etter i "baravdelingen" i en butikk, så har de gjerne noe slags cocktailpinner av tre (de er dessuten litt større enn vanlige tannpirkere, så de burde egne seg bra).
Skrevet
Hvis du ser etter i "baravdelingen" i en butikk, så har de gjerne noe slags cocktailpinner av tre (de er dessuten litt større enn vanlige tannpirkere, så de burde egne seg bra).

Aha, se det visste jeg ikke :)

Skrevet
Det går jo an å servere oppskåret frukt som man spiser med fingrene. Man må jo ikke kutte det opp i små små biter. Med mindre du skal lage fruktsalat da.

Nei, jeg skal ikke lage fruktsalat

Gjest Gjest
Skrevet

Gå i en innvandrerbutikk eller fruktbutikk, se hva de har og velg deretter :)

Gjest Gjest
Skrevet

har sett slike små "drinkspyd" eller hva man skal kalle det, de er små, i plastikk i mange farger, og har en liten krok på enden så frukten ikke faller av så lett.

Gjest Gjest
Skrevet

rema har pleid å ha store to-pakninger med "smakløse" tannpirkere til ti kroner.

Gjest LoisLane
Skrevet

Jeg pleier å ha physalis og tørkede aprikoser. Frisk ananas er jo godt, men ganske sølete. Sukkererter og de nye snacks-paprikaene pleier også å slå an. :)

Gjest Gjest1
Skrevet

Hva med grønnsakene? Oppkuttede gulrøtter, agurk, blomkål, kålrabi osv.

Skrevet

Skjærer du appelsinen i "båter" som du så deler i to eller tre, så søler det mye mindre! Grønnsaker er forøvrig like smart som frukt.

Gjest Gjest
Skrevet

de får du kjøpt i vanlig kolinalbutikk også.ps for å unngå søl med appelsiner, skjær av det hvite mellom båtene. også skallet. Før en kniv gjennom båten etter at de er delt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...