Gå til innhold

Ble jagd fra skogen av elgjegere.

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Grønnsaksvaffel skrev (11 timer siden):

Det heter allemannsretten og den gir ikke folk rett til å herje fritt i utmark.

Les friluftsloven.

Er grunneier selv. Og vi har jaktforbud på eiendommen. Er ikke det å komme inn på vår eiendom og jage elg over til valdet de jakter på og "herje fritt i utmark", kanskje? Elgjegere vettu, tror de eier jorda når jakta begynner.

Endret av Ruspus
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ruspus skrev (Akkurat nå):

Er grunneier selv. Og vi har jaktforbud på eiendommen. Er ikke det å komme inn på vår eiendom og jage elg over til valdet de jakter på og "herje fritt i utmark", kanskje? Elgjegere vettu, tror deg eier jorda når jakta begynner.

Jeg har ikke hørt om jegere som jakter utenfor sitt vald uansett om det er andre jegere som jakter på nabovaldet eller ikke.

Grunneiere ikke bare tror, de vet at de eier jorda enten det er jakt eller ikke.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det er alltid noen som eier grunnen, ofte private, og allemannsretten gir deg ikke all rett i verden til å oppføre deg som en idiot på andres grunn. Det er ren idioti å ville gå tur midt i et jaktområde i jaktsesong.

Anonymkode: 877da...c31

Dummeste jeg har hørt. Bare å kle på seg sterke farger, ha hunden i bånd og gå på tur. Har gjort det mange ganger. Det ligger jo faen ikke en jeger hver 100 meter da skjønner du. Jeg er godt kjent med jakt, har jaktet i flere år selv med min beagle, og jeg er godt kjent med allmennrett. Man oppfører seg ikke som en idiot ved å gå på på stier i skogen. 

Anonymkode: c96eb...8c2

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.9.2025 den 13.54):

Nei, man blir ikke skutt! Jegere skal jo se hva de skyter på og være sikker på at de ikke treffer noe bak hvis de bommer på dyret de jakter. 

Det har vært plenty av folk som har blitt skutt av jegere her i landet. Og det er som regel ikke snakk om at de er skjult bak en busk eller noe slik, men jegere som har skutt folk helt i det åpne. Noen tilfeller med thermisk sikte, men også noen tilfeller med vanlig kikkertsikte.

Anonymkode: 316c9...157

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det har vært plenty av folk som har blitt skutt av jegere her i landet.

Kilde?

Anonymkode: 56f9a...f62

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.9.2025 den 17.13):

Handler vel litt om sikkerheten til deg og hundene dine også ?  Innflytter? Oppvokst i by? 

Anonymkode: 6ccdb...685

Om man ikke ser forskjel på en elg, menesker og hunder så blr man kansje ikke jakte i det helle tatt?

Skrevet
Pippi Lotta skrev (1 time siden):

Om man ikke ser forskjel på en elg, menesker og hunder så blr man kansje ikke jakte i det helle tatt?

Elger skremt av mennesker, hunder eller skudd er ikke til å spøke med og er hovedgrunnen til at jeg holder meg unna jaktområder.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...