AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:29 #1 Skrevet lørdag kl. 14:29 Har flere ganger vurdert å søke stilling i Nav da jeg er utdannet sosionom, men har blitt skeptisk da flere jeg har snakket med som har jobbet der ikke anbefaler det. Nå er det stilling ute som veileder her jeg bor hvor man skal følge opp så så mange brukere. Ønsker meg en litt mindre emosjonelt krevende jobb enn i dag (rus og psykiatri). Vil jeg kunne få det i veilederstilling eller er det samme greia? Anonymkode: 563e1...5b4
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:18 #2 Skrevet lørdag kl. 18:18 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har flere ganger vurdert å søke stilling i Nav da jeg er utdannet sosionom, men har blitt skeptisk da flere jeg har snakket med som har jobbet der ikke anbefaler det. Nå er det stilling ute som veileder her jeg bor hvor man skal følge opp så så mange brukere. Ønsker meg en litt mindre emosjonelt krevende jobb enn i dag (rus og psykiatri). Vil jeg kunne få det i veilederstilling eller er det samme greia? Anonymkode: 563e1...5b4 Det er nok samme greia vil jeg si😅 Men mange kontorer er jo delt opp i ansvarsområder. Jobbsøkere vil være noe annet enn sosialhjelp feks. Anonymkode: b099f...6f9 1 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:25 #3 Skrevet lørdag kl. 18:25 Nei, det ville jeg ikke. Synes alle som jobber i nav ser livstrøtte og slitne ut. De som har jobba der i flere tiår ser virkelig preget ut. Anonymkode: 99ecf...c8b
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:32 #4 Skrevet lørdag kl. 18:32 Gjør det allerede. Det er absolutt emosjonelt krevende. Ville ikke valgt jobben på nytt. Anonymkode: f6907...421
candykiss Skrevet lørdag kl. 18:33 #5 Skrevet lørdag kl. 18:33 Nei aldri, vil ikke bli utskjelt av brukere daglig fordi dem ikke har fått trygda si og lignende🫣😅 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:35 #6 Skrevet lørdag kl. 18:35 TS, mener du Nav-kontor? Eller vet du ikke at det er veldig mange jobber i Nav, og bare noen av de er på Nav-kontor. Jeg jobber i Nav, og det er ikke emosjonelt krevende i det hele tatt. Har ikke brukerkontakt overhodet. Anonymkode: f8496...478 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:38 #7 Skrevet lørdag kl. 18:38 Jeg er pedagogisk leder I barnehage og to av mine tidligere kolleger har begynt i nav som veiledere. De ser seg i alle fall ikke tilbake. Vurderer deg selv. Anonymkode: 1fa93...d79 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:41 #8 Skrevet lørdag kl. 18:41 Ja, det hadde jeg! Anonymkode: 1cb55...594
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:41 #9 Skrevet lørdag kl. 18:41 Jeg likte å jobbe i NAV. Sluttet pga lønn, ikke oppgaver. Anonymkode: f5287...f74 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:41 #10 Skrevet lørdag kl. 18:41 Antar du mener veileder når du skriver veileder , og dermed skal ha brukerkontakt. jeg kjenner 3 som har jobbet i nav, en som økonomisk veileder/ nav sosial og 2 som veiledere på aap. Alle har blitt deprimerte og sykmeldte og havnet på nav selv. En har begynt og jobbe i nav igjen etter og gå på aap , men da med og hjelpe folk med gjeld om jeg skjønner, som er mindre krevende. Jeg tror du må være litt spesielt hard om du skal drive og avslå søknader og sende folk på meningsløse tiltak osv. Anonymkode: c2ee1...863
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:48 #11 Skrevet lørdag kl. 18:48 Absolutt ikke. Anonymkode: bcd8a...e65
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:50 #12 Skrevet lørdag kl. 18:50 Jeg kunne aldri ha gjort det. Vanlige, hyggelige folk suger livslysten ut av meg i den jobben jeg allerede har, klientellet på nav hadde tatt livet av meg rimelig kjapt. Jeg ser bare for meg alle stereotypiene, og vet hvor spot on tilsvarende stereotypier stemmer i den jobben jeg har nå. Se et hvilket som helst humorprogram om et sykehus, og man tror kanskje en vanskelig pasient er fremstilt overdrevet eller urealistisk. Åneida, jeg har hatt dem alle sammen. Anonymkode: 8a005...e3e 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:01 #13 Skrevet lørdag kl. 19:01 Vil du slippe unna emosjonelt krevende arbeidsdag er det nok ikke riktig sted. Veilederne på lokalkontor har også altfor lang liste med personer de har ansvar for og veldig veldig mange opplever hele tiden at de ikke strekker til. Mange opplever også at de mangler rammene for å hjelpe folk og nav er dessverre veldig byråkratisk. Anonymkode: 9f244...976
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:05 #14 Skrevet lørdag kl. 19:05 Jeg jobber i et kontaktsenter i NAV og har gjort det en del år. Dvs dit du kommer hvis du ringer f.eks 5555 3333. Jeg trives godt, liker å snakke og hjelpe alle mulige typer mennesker i alle slags tenkelige situasjoner, men jobben min er nok veldig annerledes enn å jobbe med mennesker fysisk. Jeg tror ikke den er mindre givende, men det krever noe helt annet av deg. Tenker at du kan gi det en sjans hvis muligheten byr seg, det er lov å bytte jobb om man finner ut at det ikke var noe for en Anonymkode: 96f8b...cba 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:08 #15 Skrevet lørdag kl. 19:08 Spørs litt hvor, å jobbe på NAV sosial ville jeg ALDRI ha gjort. Men jobbe med langtidsledige og den slags kunne jeg har gjort. Kunne og jobber gjennom telefon, null problem. Men å jobbe med med brukere som kommer på kontoret og trenger hjelp er ikke noe ønske her, alt for mye galskap, lukt og drit som skjer. Anonymkode: a0168...06b
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:23 #16 Skrevet lørdag kl. 19:23 Jeg har jobbet på NAV sosial og ble syk av det. Jeg hadde i utgangspunktet lyst til å hjelpe folk, men fikk så mye kjeft og trusler at jeg ikke orket mer. Jobber nå på poliklinikk, rus og avhengighet og stortrives. En glede å gå på jobb hver dag ♥️ Anonymkode: 40baa...c74
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 04:15 #17 Skrevet søndag kl. 04:15 Takk for svar 🙏🏼 stillingen er som veileder med brukerkontakt, men ikke sosiale tjenester. Man skal følge opp de på aap, sykemeldte osv. Tror jeg står over å søke hvis det er som dere beskriver her… Anonymkode: 563e1...5b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå