Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Fikk positiv test på mandag, svak. Og har testet nesten hver dag med unntak av torsdag, og testene er uendret. Noen som har erfaring med dette? Syns det er kjedelig at det står sånn på sted og hvil! Hadde de enten blitt negative, eller sterkere, eller blødning - men de står helt stille. Skal ringe lege på mandag, men lurer fortsatt på erfaringer.

bilde av testen

IMG_0869.jpeg

Anonymkode: 872a4...c65

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vær så snill å ikke ring legen fordi testene dine ikke endrer seg. Vent noen uker og test på nytt, og/eller kjøp andre tester. Rema1000 sine tidlige tester skal visstnok være gode. 

ikke kast bort fastlegen sin tid og ressurser på dette. Det spiller ingen rolle fra eller til. Det er kun noen dager av livet ditt og vente for å se. 

Anonymkode: 930bc...c58

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok ikke sikkert fastlegen kan hjelpe deg noe særlig akkurat nå. De vil si ta kontakt hvis du får smerter, og ellers bare vente å se. En av fire graviditeter ender i kjemisk, så det er dessverre veldig vanlig og kroppen ordner opp på egenhånd når det er såpass tidlig. Lite man kan gjøre enn å vente.

Ville som ab over sier, prøvd tester fra et annet merke. Kanskje er du en av de kvinnene som aldri får sterke tester, eller kanskje tar den plutselig fart. Du er fortsatt tidlig og mye kan skje. :)

Anonymkode: 50063...d85

AnonymBruker
Skrevet

Mine var sånn tidligere denne måneden. For min del endte det dessverre i spontanabort når jeg var 6+3 på vei. Min aller største anbefaling: ikke test hver dag. Man blir gal av det. Som de andre sier er det heller ikke noe å tjene på å ringe fastlegen, med mindre du har store smerter. Det er dessverre bare the waiting game som gjelder. Prøv å hold deg selv så opptatt du klarer med andre ting. Enten går det bra eller så går det ikke bra - utfallet blir det samme uansett om du stresser deg i hjel over tester og hcg. 

Sender deg en stor klem, det er en veldig vond limbo å være i når man egentlig vil være glad for positiv test, men har en følelse av at det ikke utvikler seg som det skal. 💔❤️‍🩹

Anonymkode: 294a6...794

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vær så snill å ikke ring legen fordi testene dine ikke endrer seg. Vent noen uker og test på nytt, og/eller kjøp andre tester. Rema1000 sine tidlige tester skal visstnok være gode. 

ikke kast bort fastlegen sin tid og ressurser på dette. Det spiller ingen rolle fra eller til. Det er kun noen dager av livet ditt og vente for å se. 

Anonymkode: 930bc...c58

Det handler ikke om å kaste bort tiden til fastlegen. Jeg vil sjekke hcg fordi jeg er redd for EXU. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Det handler ikke om å kaste bort tiden til fastlegen. Jeg vil sjekke hcg fordi jeg er redd for EXU. 

Hvor langt er du på vei? Det tar litt tid før en xu blir farlig og må behandles. I tillegg er det ikke alltid mulig å diagnostisere xu kun basert på hcg - så du må ofte uansett vente til uke 6+ for å ta ultralyd. 

Er forøvrig enig at det å bestille en legetime ikke er bortkastet tid/ressurser - det er akkurat derfor vi har leger. Syns det er verre når noe drar til legen når den er litt snufsete eller har lett forkjølelse, som uansett ikke er hverken farlig eller trenger behandling. 

Anonymkode: b5e36...ec2

AnonymBruker
Skrevet

jeg ville tatt en uke indikator test. men det er ikke bra og sammenligne tester sånn, går det dårlig så merker mann det på kroppen

Anonymkode: 6e146...ea1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...