Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, kanskje ikke de mennene som du omgåes, men de fleste menn har vett til å ikke legge sjelen i noe de ikke tjener på og som ingen egentlig ønsker at de skal gjøre. 

Anonymkode: be463...9c3

Jeg omgås mange ulike typer menn, som de fleste andre mennesker.

De mennene som ikke gjør noe særlig av 2.og 3.skift, forsørger som regel damene sine for å kompensere for hennes tidsbruk, og de har over snittet høy lønn. Mine kolleger som tjener det samme som dama si, har selvsagt ikke råd til å forsørge henne og gi familien et flott liv. Og det er ikke overraskende at en mann ikke får i pose og sekk: både ei dame som tjener bra og tar allt hjemme etter jobb. Det samme er sant for slike damer som vil gå hjemme eller jobbe deltid og ha hovedansvaret for 2.og 3.skift, de må velge en velstående mann, evt være svært nøysomt anlagt så familien ikke går konk når hun går ned i stilling, eller dama ikke orker å bli forsørget av en fattigkar.

Alternativt kan man være et par der begge jobber fullt og begge vet hva som skal gjøres hjemme og tar hånd om unger og hus.

Anonymkode: da170...a26

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Endelig kom det et skikkelig svar på hva du mener.

Jeg vil påstå at man ikke nødvendigvis tiltrekker seg «bra menn» ved å spille hjelpeløs eller opptre som et mehe. De fleste over gjennomsnittet intelligente menn vil oppdage dette spillet meget raskt og si takk for seg, eller som oftest vil de ikke være spesielt interessert i denne typen kvinne i utgangspunktet. Og så har det selvsagt noe med selvrespekt å gjøre, å «spille dum og hjelpeløs» passer gjerne ikke for kvinner som ikke er vant til å bli behandlet som idioter. 

Anonymkode: 377a3...3f9

Ja, jeg tenkte faktisk på dette i sta, at nå ble det stille, skulle kanskje skrevet dette i hovedinnlegget;

Oppfør deg som et hjernedødt fjols!

Mener så klart ikke det, bare at man IKKE skal ile til for å være tøff og sexy. Og det skrev jeg vitterlig i hovedinnlegget…

AnonymBruker
Skrevet
Fremmed fugl skrev (7 minutter siden):

Det å se på abort som drap er svært uvanlig hos unge kvinner i Norge. 

Det er dette jeg mener med at du ikke er oppdatert på unge kvinner. Eller verden for øvrig, bør jeg kanskje legge til.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ho ho ho! :hoho:
Høyt henger de, og sure er de…

Men…hvordan kan du være uenig i dette? Du sier jo at det tredje skiftet ikke finnes. Da er det vanskelig å oppleve det. Man trenger egentlig ikke råd for å unngå det heller.

Anonymkode: 7ed82...469

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Alternativt kan man være et par der begge jobber fullt og begge vet hva som skal gjøres hjemme og tar hånd om unger og hus.

Ja, dette er jeg vant med.

Både familie, slekt, venner og alle jeg omgåes har det sånn.

Kjenner vel omlag to par som er skilt, av til sammen 120 par. Altså under en prosent av de jeg kjenner som er gift, er skilt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men…hvordan kan du være uenig i dette? Du sier jo at det tredje skiftet ikke finnes. Da er det vanskelig å oppleve det. Man trenger egentlig ikke råd for å unngå det heller.

Som allerede sagt, jeg gidder ikke kverulere. Forstår helt ærlig ikke hvordan det er mulig å ha et så kjedelig liv at det å kverulere gjør dagen bedre…

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.9.2025 den 14.56):

Du har misforstått.

Det tredje skiftet er at bursdagen til barnet blir planlagt, og at det finnes en gave. Og at gymbagen blir med på riktig dag. 

Ikke å kjøpe inn ferske blomster hver fredag. 

Anonymkode: 19809...4a2

Og barn`a har vel bursdager bare en gang i året ?   Har ein bare  1 eller 2 barn så blir det  2 (to) bursdager) i året 

Hvor lang tid må du ha til planlegging av bursdager, og finne gaver, ordne  gymbagen er på riktig plass ?

Anonymkode: 4b247...d97

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Ja, det er rart med det, hvordan disse babymennene synes å vrimle rundt feministene, og ikke rundt kristenkonservative. Merkelig det. Skulle nesten tro at feminisme ikke virket, eller - iiik! - hadde motsatt effekt. 

Hahaha, jeg ler så jeg griner 🤣🤣 Det er jo veldig sant!

Anonymkode: 79ee5...b51

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Som allerede sagt, jeg gidder ikke kverulere. Forstår helt ærlig ikke hvordan det er mulig å ha et så kjedelig liv at det å kverulere gjør dagen bedre…

Nei hør på gryta som kaller kjelen svart… det må være toppen av bortkastet tid å lage tråder med råd om hvordan unngå situasjoner som ikke finnes.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Og barn`a har vel bursdager bare en gang i året ?   Har ein bare  1 eller 2 barn så blir det  2 (to) bursdager) i året 

Hvor lang tid må du ha til planlegging av bursdager, og finne gaver, ordne  gymbagen er på riktig plass ?

Hahah! :laugh:

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, dette er jeg vant med.

Både familie, slekt, venner og alle jeg omgåes har det sånn.

Kjenner vel omlag to par som er skilt, av til sammen 120 par. Altså under en prosent av de jeg kjenner som er gift, er skilt. 

Jeg kjenner også mange som er gift. De organiserer livene sine på ulike måter, i likhet med de som er skilt. Derfor er det vanskelig å gi enkle råd som passer alle. Men generelt må man kunne by tilsvarende som man forventer, få liker å omgås folk som ikke yter. Så får man finne ut selv hva man både forventer av en partner, og hva man kan stille opp med. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, jeg tenkte faktisk på dette i sta, at nå ble det stille, skulle kanskje skrevet dette i hovedinnlegget;

Oppfør deg som et hjernedødt fjols!

Mener så klart ikke det, bare at man IKKE skal ile til for å være tøff og sexy. Og det skrev jeg vitterlig i hovedinnlegget…

«Tøff og sexy» er en vag formulering. Andre mennesker som ikke kjenner deg har ingen forutsetninger for å forstå hva du mener med det.

Jeg kan være tilbøyelig til å være enig i at å overprestere, og å leke «superwoman» tidlig i forholdet bare for å bevise noe eller prøve å tiltrekke seg noen kan virke mot sin hensikt i et langtidsperspektiv. Det blir som å hate fotball, men late som om man er kjempefan bare fordi han liker det. Men jeg er ikke enig i at man skal late som man er dummere og mer tafatt enn man er.

Jeg tenker også at enkelte kvinner kan være veldig strenge på gjennomføringen av det tredje (eller andre) skiftet, og kan godt anerkjenne at mannen kan få gjennomføre dette på sin måte, bare det blir gjennomført. 

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hahaha, jeg ler så jeg griner 🤣🤣 Det er jo veldig sant!

Ja, det er ikke rart at verden er i endring.

Ingen unge kvinner orker å gjøre som sin mor som først skulle gjøre alt og jage andre vekk fordi de ikke gjør det bra nok…og deretter klage på å være overarbeidet og at ingen vil hjelpe henne. 

Flere og flere kvinner i dag, er faktisk kristenkonservative, og de er det fordi de ser på feministene som patetiske. Det er forskjell på å leke fjols, og å være fjols. Jeg vet ikke om en eneste kvinne som er misfornøyd med mannen sin, som ikke også er feminist. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Barnebursdag er bare en av mange aktiviteter de fleste ønsker å planlegge og gjennomføre i løpet av et år. Noen outsorcer også planleggingsdagene til lekekamerater og andre kommersielle aktører, som da skal ha betalt for det. Mem de fleste bruker nok mer tid på å planlegge å delta i andres feiringer, enn på å feire eget barn. Selv usosiale barn kjenner mange som til enhver tid har bursdag. Og det er bare bursdag, så kommet alle de andre tingene som skjer på et år, både relatert til barn og til andre sider ved å være familie og voksen. Så kan man jo la være å delta på drt meste, men det har også en pris.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

«Tøff og sexy» er en vag formulering. Andre mennesker som ikke kjenner deg har ingen forutsetninger for å forstå hva du mener med det.

Jeg kan være tilbøyelig til å være enig i at å overprestere, og å leke «superwoman» tidlig i forholdet bare for å bevise noe eller prøve å tiltrekke seg noen kan virke mot sin hensikt i et langtidsperspektiv. Det blir som å hate fotball, men late som om man er kjempefan bare fordi han liker det. Men jeg er ikke enig i at man skal late som man er dummere og mer tafatt enn man er. 

Fremmed fugl er et godt eksempel. Han maser hele tiden på at jeg skal mate han med teskje og leke spesialpedagog. Er også en annen anonym bruker som håner meg for å ikke ha argumenter eller være logisk.

Dette er et godt eksempel på mennesker som forsøker å manipulere meg ut av hjørnet og ut på «dansegulvet» for å vise hva jeg kan. Hvis jeg biter på så kan de skryte av meg og sjarmere meg og så vil de få meg til å tenke at jeg har gjort et kupp. Mens i virkeligheten er det de som har fått tak i et lettlurt fjols som de hele tiden kan få til å jobbe for seg.

Det er denne typen oppsjekking man bør være klar over at er scam. 

AnonymBruker
Skrevet

Livet er for kort til å ikke putte det tredje skiftet i en kalender-app, slik menn gjør.

Går man rundt og husker trivialiteter, har man for mye fritid.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg vet ikke om en eneste kvinne som er misfornøyd med mannen sin, som ikke også er feminist. 

Ikke noe politisk syn er immun for et dårlige ekteskap, enten problemet ligger i fordeling av oppgaver, utroskap eller andre områder der det ikke er gjensidig respekt, omtanke og kjærlighet. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Livet er for kort til å ikke putte det tredje skiftet i en kalender-app, slik menn gjør.

Går man rundt og husker trivialiteter, har man for mye fritid.

Bingo! :) 

Skrev omtrent det samme i en annen tråd. Lider man av det såkalt tredje skiftet så er det mest sannsynlig fordi man har for lite å gjøre og ikke for mye. Har man mye å gjøre så finner man opp praktiske løsninger på små problemer, og har rett og slett ikke tid til å gnure på småtteri.

Merker bare på meg selv at hvis jeg er nedfor og deppa en dag, så finnes det få ting som hjelper så godt som å gjøre noe, enten det er en praktisk ting eller å skrive ned ting. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke noe politisk syn er immun for et dårlige ekteskap, enten problemet ligger i fordeling av oppgaver, utroskap eller andre områder der det ikke er gjensidig respekt, omtanke og kjærlighet. 

Ja, jeg snakket om konkrete mennesker og ikke bare en diffus ide som man håper stemmer.

Hvis du kjenner noen konkrete ikke-feminister som er misfornøyd med sin mann, så kom gjerne med historien. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.9.2025 den 14.56):

Du har misforstått.

Det tredje skiftet er at bursdagen til barnet blir planlagt, og at det finnes en gave. Og at gymbagen blir med på riktig dag. 

Ikke å kjøpe inn ferske blomster hver fredag. 

Anonymkode: 19809...4a2

Hva er problemet med å forvente det av begge foreldre? Hvorfor snakker man ikke sammen om forventninger og hva man ønsker av hverandre? Jeg kjenner mange kvinner som ikke klarer å slippe kontrollen. For de har standarder som gjør det blir «feil» gave. «Feil» klær osv. Da er man skyld i det selv. 

Anonymkode: de9ef...b8c

• Liker 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...