Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er sånn dame. Dersom en mann ikke leverer det jeg forventer, drar jeg min kos og ser meg ikke tilbake. Dermed forble jeg singel og barnløs, gitt. Tror ikke damer som ønsker seg mann og barn har så mye velge i da dere er håpløse og tafatte hele hurven ❤️ 

Anonymkode: 5c94e...f94

Du virker veldig bitter.

Anonymkode: ff78f...77d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du har misforstått.

Det tredje skiftet er at bursdagen til barnet blir planlagt, og at det finnes en gave. Og at gymbagen blir med på riktig dag. 

Ikke å kjøpe inn ferske blomster hver fredag. 

Anonymkode: 19809...4a2

Ja, men det er jo ikke bare det…. Menn tenker ikke på slikt, og mange kvinner forventer at menn tenker på det vi gjør ;) 

Anonymkode: b303b...67c

AnonymBruker
Skrevet

Du har misforstått.

Det tredje skiftet er at bursdagen til barnet blir planlagt, og at det finnes en gave. Og at gymbagen blir med på riktig dag. 

Ikke å kjøpe inn ferske blomster hver fredag. 

Anonymkode: 19809...4a2

Tenker heller ikke på å kjøpesum blomster…., men at kvinner må roe ned forventninger! ;) VI ER FORSKJELLIGE, og menn tenker ikke på de samme tingene som vi gjør! Hva er problemet med å forstå det, sånn egentlig? 😊

AnonymBruker
Skrevet

Er enig med deg, hilsen trådstarter.

Poenget mitt er jo at siden de er skyld i det selv så er det også mulig å unngå.

Anonymkode: be463...9c3

100 prosent enig! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Dessverre, nei, jeg er her på min fritid og jeg er ikke en dame som mater menn med teskje helt uten verken lønn eller kompensasjon. Men du kan høre med noen av de andre her, tråden er visstnok full av damer som ikke bare mater menn med teskje, men også skryter av at de gjør det. Lykke til :) 

Ehe, 

Du skriver rare ting som er i konflikt med empiriske fakta og logikk, men har ikke annledning å forklare det klin kokos du skriver. Ok. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Fremmed fugl skrev (6 minutter siden):

Ehe, 

Du skriver rare ting som er i konflikt med empiriske fakta og logikk, men har ikke annledning å forklare det klin kokos du skriver. Ok. 

Det stemmer.

Kvinner som ender opp med det tredje skiftet, har mye å lære av vår diskusjon. Hver gang jeg ikke gjør som du vil, så forsøker du nye metoder for å få meg til å skamme meg eller føle meg teit. 

Jeg kan faktisk forstå at en del kvinner biter på slik manipulasjon.

Men det gjelder å være sterk og se gjennom det, og holde seg unna masende og manipulerende mannfolk, ellers ender man sammen med en mannebaby!

Jeg kommer nå ikke til å svare deg mer, men håper alle kvinnene her lærer av dette.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det stemmer.

Kvinner som ender opp med det tredje skiftet, har mye å lære av vår diskusjon. Hver gang jeg ikke gjør som du vil, så forsøker du nye metoder for å få meg til å skamme meg eller føle meg teit. 

Men det gjelder å være sterk og se gjennom det, og holde seg unna masende og manipulerende mannfolk, ellers ender man sammen med en mannebaby!

Jeg kommer nå ikke til å svare deg mer, men håper alle kvinnene her lærer av dette.

Skjønner null av hva du skriver her. Men du tror på noe rare ting om at i gamle dager var alt mye bedre. Det jeg var er at min eldre datter datter hade dominert slike som deg 100 %. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Fremmed fugl skrev (14 minutter siden):

Det jeg var er at min eldre datter datter hade dominert slike som deg 100 %. 

Nå er jeg verken lesbisk, ung eller på jakt etter en partner, så vet ikke helt hvorfor du forteller meg om henne. Dessuten er det min anbefaling at kvinner unngår å dominere menn, da de ender opp som mødre for disse mennene. Det samme rådet går så klart også til lesbiske kvinner på jakt etter dame.

Men altså, jeg ønsker ikke å diskutere mer med deg, så ønsker bare lykke til til din datter på jakt! :) 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Bokormsen skrev (3 timer siden):

Jeg tror kvinner er mye bedre på det 3. skiftet enn menn fra naturens side. mer organisert, bedre hukommelse for den type ting. Hjemme har vi gjort det slik at kona tar nesten hele det 3. skiftet, men til gjengjeld får hun jobbe redusert (men bidrar også tilsvarende mindre til utgiftene), og at jeg tar mye av det 2. skiftet med rydding, klesvask, alt med bil/garasje/hytte/måking/plen/hekk etc samt levering, henting og kjøring til aktiviteter etc. I stedet for å tvinge menn til å gjøre noe de er dårlige til, har jeg mer tro på å sette de i sving på andre områder der de kan være gode. Utnytte såkalt "comparative advantage". 

Den type løsninger krever en mann med svært god lønn eller som jobber overtid. Vi kunne selvagt ikke gjort det samme, mannen og jeg tjener ca likt, og om jeg skulle jobbet redusert ville vi gått konk ganske raskt.

Mange menn er skikkelig flinke til å planlegge og følge kompliserte ting på jobben, men det er rart hvordan de ikke kan eller vil planlegge tilsvarende oppgaver på hjemmebane. 

Anonymkode: da170...a26

• Liker 4
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde virkelig at det tredje skiftet var våken netter med baby/småbarn.

Anonymkode: 0c1f2...a1f

AnonymBruker
Skrevet
Helene1982 skrev (4 timer siden):

Det er ingen som stopper familier som vil leve på én inntekt. Men alle behøver ikke å leve likt. Hvorfor viil du bestemme over alle kvinner? 

Nå surrer du. Jeg vil ikke bestemme over alle kvinner. Jeg mener det finnes mange måter å leve et godt liv på, alle må finne sin. I forlengelsen av det - det er ikke feil at en kvinne tar hele det tredje skiftet hvis både hun og mannen trives med det. Problemet er først hvis hun blir ufrivillig sittende med det, i tillegg til mye av det andre skiftet, og har en mann som tar hennes innsats som en selvfølge og rent faktisk utnytter henne så han selv får slappe av mest mulig.

Anonymkode: ebd9a...c6d

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det tredje skiftet handler ikke om å være familiens overhode. Det er mer en sekretærjobb, en tilrettelegger og fasilitator. Den som smører alle hjulene i familiens maskineri så ting funker. 

Før i tiden hadde også mor gjerne denne rollen, bare at hun da måtte spørre far om penger til ny jakke og sko til barna. Nå har hun penger, så hun slipper det. 

Anonymkode: ebd9a...c6d

Og før i tiden så hadde ikke mor en jobb hun skulle prestere i i tillegg… 

Min man fikser så sykt mye hjemme, han tar virkelig sin del av det første og det andre skiftet, men det tredje skiftet havner liksom på meg. Jeg hadde gledelig tatt det, hadde jeg hatt overskudd etter en lang dag på jobb.

Anonymkode: 57d99...5d8

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tenker heller ikke på å kjøpesum blomster…., men at kvinner må roe ned forventninger! ;) VI ER FORSKJELLIGE, og menn tenker ikke på de samme tingene som vi gjør! Hva er problemet med å forstå det, sånn egentlig? 😊

Menn er også forskjellige, heldigvis. Hvordan familien deler ansvar seg i mellom bør ta utgsngspunkt i behov, interesder, ferfihheter, ressurser osv.

Det å droppe vår femårings bursdagsselskap fordi jeg må roe ned forventningene et kanskje greit for meg og deg, men ikke for min datter. Heldigvis har hun en far som forstår at sånne begivenheter er viktige, og sørger for at det blir en fin dag. Han ser at klær blir for små, og har sin grense for når de er "oppbrukt" og tar med barna ut og handler nytt.

Anonymkode: f310d...746

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det stemmer.

Vet fortsatt ikke hvilket kjønn du har, og det er irrelevant. 

Du starter en tråd med å si at du ikke tror på at noe som eksisterer faktisk eksisterer. Men ønsker å gi råd til hvordan kvinner (hvorfor kun kvinner, tror du virkeligen at det tredje skiftet er noe unikt for kvinner. Kan du forklare de biologiske mekanismene bak det) skal velge enn mann så dem slipper bli plaget av det ikke eksisterende. 

Så i tråden så kommer du med påstander om at kristen konservative menn er bra å velge for kvinner som ønsker å ikke bli plaget av det du ikke tror eksisterer. 

Så noe rart om at menn i gamle dager hadde en rolle i familien som vi ikke hadde. Opplagt basert på en falsk forestilling om samfunnet i gamle dager. 

Når du blir utfordret på dette så argumenter du ikke for saken, eller prøver å reflektere, men tar spilleren istedenfor ballen. Og plasserer deg selv i en offer rolle. Det siste er litt ironisk, det håper jeg du ser. 

• Liker 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Aller først, jeg er en av de som ikke tror på det tredje skiftet. Men jeg anerkjenner at det finnes menn som oppfører seg som babyer. Og jeg ser, når jeg leser trådene om det tredje skiftet, at det i stor grad er én ting som går igjen.

Den tingen som går igjen, er at kvinnene iler til i starten av et forhold, for å bevise at de kan, at de er kule, tøffe, sterke og sexy. Hadde de ikke gjort dette, da hadde de heller ikke endt opp med en babymann.

Derned er saken enkel; Vær mer opptatt av hva mannen kan gjøre for deg, enn hva du kan gjøre for mannen. Da vil du aldri ende opp med en babymann eller med det så kalt tredje skiftet.

Lykke til! :) 

Så barna deres får aldri feire bursdagen sin? De drar aldri i andres bursdager? De deltar aldri på aktiviteter? De går nakne og sultne, det samme med dere voksne? Dere feirer aldri jul, ingen får julegaver fra dere?  Huset og bilen vedlikeholdes aldri? Dere møter aldri på foreldremøter eller samtaler?

Det tredje skiftet eksisterer selvfølgelig uavhengig av om du "tror på det" eller hvem som utfører oppgavene. Ting må planlegges og utføres.

Når begge i et forhold tar sin del blir ikke belastningen av disse oppgavene merkbare omtrent, men om det kun er den ene som må ta alt dette blir det selvfølgelig misnøye og gnisninger i forholdet.

Anonymkode: 0d245...9e7

• Liker 6
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

De fleste menn gjorde dette før i tiden, jo, den gang de bestemte hva pengene skulle gå til. 

Min bestemor fikk lønningsposen fra min bestefar ,ho ga bestefar litt i lommepenger så han hadde til tobakk og litt ekstra, så disponerte ho resten nøyaktig som det passet ho, men det gikk jo til familien, mat, regninger osv, det var ho som styrte økonomien i husholdet. Det var en del av husmorjobben og forvalte pengene på best mulig måte så de rakk til att. 

- begge to hadde penger spart i banken på sine respektive kontoer. 

Og veldig mange par hadde det faktisk slik, langt flere en hva folk idag innbiller seg. og det var forventet att det var slik. Ja, det fantes de som drakk opp lønna før konen hjemme fikk tak i de, men da var det jo mye anna rusk i maskineriet ute å gikk, ikke bare det økonomiske, desse mennene ble jo sett ned på generelt. 

I noen tilfeller var det mennene som styrte alt, men slett ikke i alle familier. - min bestemors søster hadde aldri betalt ei regning i hele sitt liv feks, og når mannen døde var ho helt hjelpesløs når det kom til det økonomiske, pengene kom inn på konto, men ho ante ikke hvordan ho betalte regninger, tilslutt oppdaget familien rundt dette når strømmen ble kuttet.

Så er spørsmålet, ville menn idag likt tanken på å måtte gi fra seg all inntekt til fruen hjemme, og ikke ha særlig disposisjonsrett over egne penger, men få litt lommepenger så en har til bussen til og fra arbeid? - neppe. 

Anonymkode: 12479...9ea

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Bokormsen skrev (12 timer siden):

Jeg tror kvinner er mye bedre på det 3. skiftet enn menn fra naturens side. mer organisert, bedre hukommelse for den type ting. Hjemme har vi gjort det slik at kona tar nesten hele det 3. skiftet, men til gjengjeld får hun jobbe redusert (men bidrar også tilsvarende mindre til utgiftene), og at jeg tar mye av det 2. skiftet med rydding, klesvask, alt med bil/garasje/hytte/måking/plen/hekk etc samt levering, henting og kjøring til aktiviteter etc. I stedet for å tvinge menn til å gjøre noe de er dårlige til, har jeg mer tro på å sette de i sving på andre områder der de kan være gode. Utnytte såkalt "comparative advantage". 

Dette bidrar til at hun blir den tapende part, når dere går vær deres vei. Noe som skjer med de fleste. Hun kan jo prøve å skryte av alt hun har gjort i familien AS til kommende arbeidsgivere, men det bringer hun ingen steder. Du derimot kan vise til at du har prioritert karriere og klatret jevnt og trutt opp den stigen, takket være alt du har sluppet å gjøre hjemme. Det kan du nyte godt av i dag, i morgen og langt inn i fremtiden. 

Det er grunnen til at enkelte må tvinges til å ta gode valg i livet. Derfor er det nødvendig at staten regulere tvungen pappaperm. Håper menn blir tvunget til å ta mer. Staten må mikro styre familier som ikke ser lengre enn nesa rekker. 

• Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg dropper gjerne det tredje skiftet, men ettersom det er enormt stort, må mannen da ta det. Han er flink til å gjøre det jeg ber ham om, altså oppgaver i det andre skiftet. Men hvis jeg dropper det tredje skiftet slik det er nå, ville ungene aldri kommet seg til legen, tannlegen, eller frisøren. De ville aldri gått i bursdag, feiret bursdag, dratt på sommerleir eller sommerskole. Og de ville aldri hatt en voksen med seg på foreldresamtaler på skolen. 

De fleste i familien ville aldri fått gaver eller andre oppmerksomheter. Begravelser ville funnet sted uten blomster fra oss, vi ville kommet i bryllup uten gave, og vi ville nok heller ikke kommet oss på ferier eller helgeturer. Konfirmasjoner hadde muligens ikke funnet sted, og det hadde i alle fall ikke blitt sendt ut takkekort. Sosiale relasjoner med andre familier ville vi manglet, klesskapene til ungene ville vært tomme, de ville verken hatt gymsko, skolesekk eller briller. Truser ville de nok ikke hatt rene, med mindre mannen ble fri for truser før dem. Han vasker oftest når han oppdager at han trenger noe selv. Og stekeovnen og gardinene ville aldri blitt vasket.

Han er såpass kompetent og husren at han gjerne gjør alle disse tingene, men kun hvis han blir fortalt at de må gjøres. Og jeg blir utslitt av å holde orden på alle tingene jeg må ta tak i eller huske å be ham om å ta tak i. Og så må jeg dessverre ofte dobbeltsjekke om han har gjort det. Spesielt ting som ellers går ut over ungene, forsikrer jeg meg om at faktisk blir gjort. 

Så ja, jeg dropper gjerne det tredje skiftet. Og det er mulig mannen ville klare å ta det ved hjelp av å lage lister, men det ville muligens blitt en tøff opplevelse for ungene.

Anonymkode: f985f...98b

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke noe tredje skift.

Vi lever slik regjeringen ser ut til å ville at folk flest skal leve, nemlig som barnløse med to fulltidsjobber.

Anonymkode: 9760e...3bf

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Min bestemor fikk lønningsposen fra min bestefar ,ho ga bestefar litt i lommepenger så han hadde til tobakk og litt ekstra, så disponerte ho resten nøyaktig som det passet ho, men det gikk jo til familien, mat, regninger osv, det var ho som styrte økonomien i husholdet. Det var en del av husmorjobben og forvalte pengene på best mulig måte så de rakk til att. 

- begge to hadde penger spart i banken på sine respektive kontoer. 

Og veldig mange par hadde det faktisk slik, langt flere en hva folk idag innbiller seg. og det var forventet att det var slik. Ja, det fantes de som drakk opp lønna før konen hjemme fikk tak i de, men da var det jo mye anna rusk i maskineriet ute å gikk, ikke bare det økonomiske, desse mennene ble jo sett ned på generelt. 

I noen tilfeller var det mennene som styrte alt, men slett ikke i alle familier. - min bestemors søster hadde aldri betalt ei regning i hele sitt liv feks, og når mannen døde var ho helt hjelpesløs når det kom til det økonomiske, pengene kom inn på konto, men ho ante ikke hvordan ho betalte regninger, tilslutt oppdaget familien rundt dette når strømmen ble kuttet.

Så er spørsmålet, ville menn idag likt tanken på å måtte gi fra seg all inntekt til fruen hjemme, og ikke ha særlig disposisjonsrett over egne penger, men få litt lommepenger så en har til bussen til og fra arbeid? - neppe. 

Anonymkode: 12479...9ea

Dette var nok så typisk arbeids og ansvars fordeling i bondesamfunnet. Kvinnen fungerte som husøkonom, men mannen var mer driftsansvarlig. 

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...