Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Fant80 skrev (2 minutter siden):

Bullshit råd fra anonym kilde -.-

Jeg syns ikke det er noe dårlig råd. Poenget er at hvis mannen du dater har det rotete og/eller møkkete hjemme, så kan du banne på at du blir mammaen hans straks dere flytter sammen. Og at det ikke kommer til å gi seg om dere får barn sammen. Du kommer i så fall alltid til å ha en ekstra mannebaby på lasset.

Så ikke vær hyggelig og skap et fint hjem for to, for det kommer du til å brenne deg kraftig på en god del år senere når du fremdeles må dra 95 % av lasset på hjemmebane. Et lass som blir ti ganger større for hvert barn dere får sammen.

Anonymkode: db70d...cf9

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Fant80 skrev (3 minutter siden):

Bullshit råd fra anonym kilde -.-

Ja, jøss.

Ser jo at det gjelder å diskreditere meg og klikke liker på alt som håner meg, siden jeg kommer med et råd som vil kreve noe av mennesker. Det er jo tross alt mye gøyere for menn å forsette å være late og barnslige, og mye gøyere for kvinner å fortsette å hyle og klage og sutre.

Eller?

Anonymkode: be463...9c3

• Liker 2
Skrevet

Dere snakker som om at dette er barn som ikke har blitt voksne og som MÅ guides. Mitt utgangspnkt er at det faktisk er voksne personer som finner hverandre. Derfor sa jeg hva jeg sa. Så unnskyld meg,om dere ikke er enig.

Det høres litt for kristen konservativt ut for meg,å er det noe jeg ikke kan fordra om dagen så er det nettopp det. Men det er nå bare min oppfatning.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg, trådstarter, synes det er leit å høre at det blir sånn. Er jo vanskelig for barna også, fordi de lærer seg at mor (kvinner) gjør alt og far (menn) ikke gidder. Hva med å kaste han ut til han lærer?

Jeg kommer til å flytte ut samtidig med at minstemann flytter ut. Orker ikke at barna skal forholde seg til stemor, halvsøsken og en selvsentrert pappa som hverken følger opp lekser, turdager, dugnader eller klassebursdager.

Så får han se hvor attraktiv en aldrende, rotete mann med begynnende måne og dissemage er på datingmarkedet 😊

Hvis barnas fremtidige partnere klager over at de må gjøre alt, så vil de bli henvist til min kommende eksmann som har lært dem opp.

• Hjerte 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Fant80 skrev (Akkurat nå):

Det høres litt for kristen konservativt ut for meg,å er det noe jeg ikke kan fordra om dagen så er det nettopp det. Men det er nå bare min oppfatning.

Ja, det er rart med det, hvordan disse babymennene synes å vrimle rundt feministene, og ikke rundt kristenkonservative. Merkelig det. Skulle nesten tro at feminisme ikke virket, eller - iiik! - hadde motsatt effekt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg kommer til å flytte ut samtidig med at minstemann flytter ut. Orker ikke at barna skal forholde seg til stemor, halvsøsken og en selvsentrert pappa som hverken følger opp lekser, turdager, dugnader eller klassebursdager.

OK, har forståelse for det. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
Fant80 skrev (1 minutt siden):

Dere snakker som om at dette er barn som ikke har blitt voksne og som MÅ guides. Mitt utgangspnkt er at det faktisk er voksne personer som finner hverandre. Derfor sa jeg hva jeg sa. Så unnskyld meg,om dere ikke er enig.

Poenget er at menn er late og egoistiske. De vil heller at det skal være igjen bremsespor i do etter dem, enn å skulle gidde å vaske det vekk selv. De vil heller at ungen sin skal sitte på benken og se på klassen sin ha svømmetime enn å gidde å huske på å sende med svømmetøy til riktig dag selv. De vil heller at ungen skal ha spesiallærer i matte, enn å gidde å følge opp matteleksene selv. 

Poenget med å ha en partner er at vedkommende skal være en berikelse, ikke en belastning. Det er dessverre langt mellom menn som ikke tilhører sistnevnte kategori.

• Liker 1
  • Nyttig 8
Skrevet

Bare for å presisere: vask og vedlikehold av hjemmet er det andre skiftet, mens planlegging og organisering av Familien AS er det tredje skiftet. Det er oftest mor som tar ansvar for det tredje skiftet selv om likestillingen har kommet langt..

• Liker 1
  • Nyttig 13
AnonymBruker
Skrevet

Min mann gjør mye hjemme av praktiske oppgaver. Så han er ikke lat. Men det er det andre skiftet. 

Det tredje skiftet er planleggingen av praktiske ting. Å komme på å sjekke om barnas tøy passer eller noe må suppleres før et sesongskifte. Kanskje lille Per skulle hatt en legetime for utslettet sitt. Hvor skal vi feire jul i år. Skulle vi dratt igang noe for klassen for å bedre miljøet. Skulle lille Klara begynt på musikkskole, hvem skal passe hunden til Bestemor når hun skal opereres. Det tredje skiftet er prosjektlederen.

Noen kvinner tar både det første skiftet (jobb), det andre skiftet (praktisk arbeid i og utenfor hjemmet) og det tredje skiftet (prosjektleder). Det er slitsomt. Legg på et barn med ekstra  utfordringer som krever mye ekstra oppfølging både planmessig og praktisk, så trenger man vel ikke lure på hvorfor kvinner er mer sykemeldt, og menn tjener mest. Det koster å brenne lyset i tre ender!

Anonymkode: ebd9a...c6d

• Liker 10
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
Gyngehest skrev (Akkurat nå):

Bare for å presisere: vask og vedlikehold av hjemmet er det andre skiftet, mens planlegging og organisering av Familien AS er det tredje skiftet. Det er oftest mor som tar ansvar for det tredje skiftet selv om likestillingen har kommet langt..

Stemmer. Vis meg en mann som faktisk gidder å "huske" at barna skal gjøre lekser, at de har turdag neste dag og trenger turbukse som passer, at det må kjøpes inn gaver til klassebursdagen neste uke, at hele familien skal i konfirmasjon om to uker og at ingen av barna har pentøy som passer. At "noen" må smekke sammen vaffelrøre til helgens fotballdugnad, at "noen" må kaste seg over listen og sikre en elevsamtale som ikke er midt i arbeidstida... Altså, de fleste menn gidder rett og slett ikke å forholde seg til det. 

• Liker 4
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg vet hva som menes med det tredje skiftet, jeg er bare ikke enig i at dette finnes. I mine øyne er det å kapre rollen som overhodet i familien, en rolle som menn tidligere hadde, men som feminismen fikk en slutt på. Det blir derfor helt meningsløst å si at noen skal ha denne rollen likevel.

Dere får godta at jeg snakker om babymenn, og dere får finne dere i at ingen har lov å være selvutnevnt overhode i en moderne norsk familie. Det er i så fall tyranni.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Stemmer. Vis meg en mann som faktisk gidder å "huske" at barna skal gjøre lekser, at de har turdag neste dag og trenger turbukse som passer, at det må kjøpes inn gaver til klassebursdagen neste uke, at hele familien skal i konfirmasjon om to uker og at ingen av barna har pentøy som passer. At "noen" må smekke sammen vaffelrøre til helgens fotballdugnad, at "noen" må kaste seg over listen og sikre en elevsamtale som ikke er midt i arbeidstida... Altså, de fleste menn gidder rett og slett ikke å forholde seg til det. 

De fleste menn gjorde dette før i tiden, jo, den gang de bestemte hva pengene skulle gå til. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Poenget er at menn er late og egoistiske. De vil heller at det skal være igjen bremsespor i do etter dem, enn å skulle gidde å vaske det vekk selv. De vil heller at ungen sin skal sitte på benken og se på klassen sin ha svømmetime enn å gidde å huske på å sende med svømmetøy til riktig dag selv. De vil heller at ungen skal ha spesiallærer i matte, enn å gidde å følge opp matteleksene selv. 

Poenget med å ha en partner er at vedkommende skal være en berikelse, ikke en belastning. Det er dessverre langt mellom menn som ikke tilhører sistnevnte kategori.

Jeg tror at alle mennesker kan bli late og egoistiske, dersom det tillates. Eller kanskje ikke absolutt alle. Noen har en så velutviklet samvittighet at slikt ikke kunne skje, men jevnt over tror jeg de fleste kunne lagt seg bakpå og bare nyte at andre ordner, rydder, kokkelerer og vasker for dem. Så qluet er jo at man ikke kan tillate at partner glir inn i å bli så bedagelig. 

Jeg vedkjenner at jeg gjorde det. Jeg kan riktignok vise til spesielle omstendigheter som førte til dette, men jeg lot det likevel skje. Jeg! At jeg tillot dette da han var syk er nå sin sak, men JEG lot det forbli slik da han var frisk nok til å bidra også. Til det vokste meg over hodet og ble et stort problem for meg, og for oss. 

Den erkjennelsen tenker jeg er vesentlig for at vi klarte å snu dette igjen. At jeg ser min rolle i at det ble som det ble også. Jeg måtte jo også snu meg rundt og klare å endre meg igjen, til en kvinne som tar det som selvfølgelig at han bidrar på lik linje med meg. Angående det jeg hadde fått rutiner på å gjøre alene, og vaner rundt. Det er lett å grave seg et dypt spor, og bare fortsette med å gå i det. Jeg måtte også ut av det sporet for at han kunne komme ut av det. Jeg hadde jo gått det sporet opp for oss begge. 

Så vedkjenner jeg at jeg også fint kunne ha vendt meg til at noen ordnet, ryddet, laget mat og vasket for meg. Det hadde vært deilig det, så jeg har heldigvis ikke partner som har gjort dette for meg i årevis, til jeg kom helt ut av å tenke på å gjøre det selv. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De fleste menn gjorde dette før i tiden, jo, den gang de bestemte hva pengene skulle gå til. 

Mennene bestemte hva pengene skulle gå til fordi kvinner var økonomisk hjelpeløse og 100 % prisgitt mannens gunst. Kvinnene var ofte fanget i ulykkelige ekteskap preget av psykisk eller fysisk vold, utroskap, likegyldighet eller alkoholisme, fordi hun og barna havnet på gata om de rømte. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, jeg vet hva som menes med det tredje skiftet, jeg er bare ikke enig i at dette finnes. I mine øyne er det å kapre rollen som overhodet i familien, en rolle som menn tidligere hadde, men som feminismen fikk en slutt på. Det blir derfor helt meningsløst å si at noen skal ha denne rollen likevel.

Dere får godta at jeg snakker om babymenn, og dere får finne dere i at ingen har lov å være selvutnevnt overhode i en moderne norsk familie. Det er i så fall tyranni.

Man er maktkåt fordi man ikke velger å la barna gå til grunne, man er maktkåt fordi man ikke melder seg ut av samfunnet? Utdyp gjerne.  

• Liker 2
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja, det er klart at du har en ideologisk preget verdenssynn. Med en fantasi om "gamle" dager. 

Nei, menn i gamle dager passet ikke på mer enn idag at barna hadde en positiv sosial utvikling med venner og så videre. Faktisk andre veien rundt. 

Det at det i perioder i vår historie har vært lov for menn å banke sine koner og barn, betyde ikke at dem tok mer ansvar, det betyde bare at voldelige menn fikk lov å være voldelige. 

• Liker 6
  • Nyttig 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Alenefedre klarer gjerne dette. Jeg har en venninne som vokste opp med kun far. (Mor døde.) Han hadde så kontroll på alt at han blant annet kjøpte bind til henne hver gang hun skulle ha mensen. Selv holdt hun ikke kontroll over når det var, men visste at det var tiden når far hadde kjøpt inn bind. 😂

Husker vi synes dette var veldig vittig da hun ble student, og han ringte for å minne henne på at hun måtte kjøpe bind. Vi andre hadde mer et lager vi hadde klart, men både hun og han var så vant til dette at det fortsatte med å være noe han minnet henne på. 

Han sto ikke tilbake for mødre angående annen oppfølging heller. Han var en veldig "hønefar", med full kontroll. 

Dette handler nok mindre om kjønns egnethet enn det handler om å måtte gjøre, eller å slippe unna, fordi kvinnen får/tar ansvaret. 

• Liker 3
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Min mann gjør mye hjemme av praktiske oppgaver. Så han er ikke lat. Men det er det andre skiftet. 

Det tredje skiftet er planleggingen av praktiske ting. Å komme på å sjekke om barnas tøy passer eller noe må suppleres før et sesongskifte. Kanskje lille Per skulle hatt en legetime for utslettet sitt. Hvor skal vi feire jul i år. Skulle vi dratt igang noe for klassen for å bedre miljøet. Skulle lille Klara begynt på musikkskole, hvem skal passe hunden til Bestemor når hun skal opereres. Det tredje skiftet er prosjektlederen.

Noen kvinner tar både det første skiftet (jobb), det andre skiftet (praktisk arbeid i og utenfor hjemmet) og det tredje skiftet (prosjektleder). Det er slitsomt. Legg på et barn med ekstra  utfordringer som krever mye ekstra oppfølging både planmessig og praktisk, så trenger man vel ikke lure på hvorfor kvinner er mer sykemeldt, og menn tjener mest. Det koster å brenne lyset i tre ender!

Anonymkode: ebd9a...c6d

100% enig med deg her. Virker som mange i tråden ikke har skjønt hva det tredje skiftet er. 
Og hvor god mannen er i denne rollen vet man gjerne ikke før man sitter der med baby, hus og hele kaoset som skal administreres. 
Jeg har som deg også en mann som bidrar inn i husholdningen og gjør masse praktisk. Han sitter like lite stille som meg iløpet av en dag, men han aner ikke noe om hvilke størrelse barna har i klær og sko, han kan ikke navnet på mange av barnas venners foreldre, tar aldri foreldremøter og foreldresamtaler, handler ikke bursdagsgaver og julegaver and the list goes on.

Dette gjøres fullt ut av meg og det er noe jeg både er inneforstått med samtidig som det selvsagt er slitsomt til tider. Det betyr ikke at han er en dårlig pappa eller ektemann, men bare at dette er en reell problemstilling hos mange kvinner i dag. Og dette er ikke noe man nødvendigvis vet når man starter å date en fyr. Vi var sammen i nesten 10 år før vi fikk barn og dette var ikke et tema før førstemann kom i hus. 

Anonymkode: 8b580...363

• Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det tredje skiftet?

Anonymkode: 7de5b...a9b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Mennene bestemte hva pengene skulle gå til fordi kvinner var økonomisk hjelpeløse og 100 % prisgitt mannens gunst. Kvinnene var ofte fanget i ulykkelige ekteskap preget av psykisk eller fysisk vold, utroskap, likegyldighet eller alkoholisme, fordi hun og barna havnet på gata om de rømte. 

Neida, de gjorde dette fordi samfunnet velsignet de i det. Mange kvinner levde lykkelig på den tiden også. Men det skulle tydeligvis demoniseres.

Da må man tåle at det skjer motsatt vei også.

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Man er maktkåt fordi man ikke velger å la barna gå til grunne, man er maktkåt fordi man ikke melder seg ut av samfunnet? Utdyp gjerne.  

Dette er ikke noe å utdype. Som nevnt på forrige side, dette er ikke kjernefysikk. Selv et barn ser at det kvinner gjør i dag er det man angrep menn for å gjøre før.

Selv «Man kan da ikke melde seg ut av samfunnet!» har kvinner adoptert fra menn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...