Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Fremmed fugl skrev (45 minutter siden):

Det første skiftet er oppgaver som får penger å komme inn i husholdningen. Det andre skiftet er praktiske oppgaver i husholdningen. 

Så når jeg ukehandler, så er det å dra å handle ting det andre skiftet, men det å sikre at vi har maten vi trenger hjemme er det tredje skiftet. 

Ubegripelig at folk gidder å kategorisere og lage slike tullete ordninger.

Anonymkode: 048c8...8e5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Forferdelig, men virker faktisk sånn!! 

Ts lager tråd om det tredje skiftet og viser i stadig flere svar at ts ikke vet hva det er. 

1. skift = arbeidsplassen (pengeinntjening) 

2. skift = praktisk gjennomføring av oppgaver tilknyttet hus og hjem (vask, kjøring, handling) 

3. skift = planlegging og organisering (når må det vaskes, når/hvem/hvorfor noen skal kjøres, hva skal handles) 

Foreldrene sitter på foreldremøte - hva har blitt gjort for at de kom seg dit ? Noen har fulgt med på informasjonen, sjekket kalenderne for når det passer, innhentet informasjon for å kunne dukke opp til riktig sted til riktig tid. 

Barna har vintertøy i riktig størrelse en januardag. Hvordan kom det til? Noen har visst at sesongen krever oppfølging av barnas garderober, sjekket barnas garderober, størrelser og behov, planlagt når det passer at noen drar og handler. (Selve handlingen er andre skift, produksjon av handleliste, kunnskapen om hva som skal kjøpes er tredje skift) 

tredje skift er forhåndsarveidet til det meste av andre skift. 

Anonymkode: 466ff...584

4. skift: Bruke tid på å skille de 3 andre skiftene fra hverandre og skråle om hva som er i hvilket skift.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Er dem som driver med sosiologisk forskning som har gjort det 

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.9.2025 den 14.34):

Derned er saken enkel; Vær mer opptatt av hva mannen kan gjøre for deg, enn hva du kan gjøre for mannen. Da vil du aldri ende opp med en babymann eller med det så kalt tredje skiftet.

Anonymkode: be463...9c3

Jeg tenker at det er her du tar feil - det er ingen av partene som skal gjøre noe for den andre - ting skal bare gjøres, og da på en rettferdig måte.

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Fremmed fugl skrev (39 minutter siden):

Er dem som driver med sosiologisk forskning som har gjort det 

Kjøpt og betalt, altså.

AnonymBruker
Skrevet
Mezzosoprena skrev (36 minutter siden):

Jeg tenker at det er her du tar feil - det er ingen av partene som skal gjøre noe for den andre - ting skal bare gjøres, og da på en rettferdig måte.

Det skal skje magisk og ved hjelp av dansende harer og syngende fugler? :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det skal skje magisk og ved hjelp av dansende harer og syngende fugler? :) 

Nei, det skjer ved at man er to voksne mennesker som forstår at begge skal bidra 😉 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ser at dere ikke klarte å holde dere unna, men i stedet ilte til og var flinke jenter og gutter, som bare måtte skrive og fortelle og forklare hva det tredje skiftet var.

Som forventet, det er på grunn av denne typen adferd, at man ender opp med det såkalt tredje skiftet.

Hadde dere vært i stand til å holde munn og la mennesker finne ut av ting selv, så hadde dere også vært i stand til å finne bra ektefeller.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ser at dere ikke klarte å holde dere unna, men i stedet ilte til og var flinke jenter og gutter, som bare måtte skrive og fortelle og forklare hva det tredje skiftet var.

Som forventet, det er på grunn av denne typen adferd, at man ender opp med det såkalt tredje skiftet.

Hadde dere vært i stand til å holde munn og la mennesker finne ut av ting selv, så hadde dere også vært i stand til å finne bra ektefeller.

Jeg har kommentert, og har en ansvarsfull samboer, gjensidig tillit og respekt er grunnverdier og anerkjennelse av hverandres bidrag til hjemmet, inkludert det tredje skift. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er ikke "folk" som har gjort det. Er forskere, fordi forskning krever at man lager kategorier. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Kjøpt og betalt, altså.

Som andre forskere. Noe bruk av frie midler som universitetene har, noe fra midler som er søkt til prosjekter. Ja, sånn som forskning er finansiert. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en bra mann. Det stemmer som en av kameratene hans sa til meg ganske tidlig, «du er veldig heldig, han er en kjernekar og vil deg alltid vel.»

Men han tenker ikke på om han har en ren hvit skjorte før han skal kle på seg til bryllup vi er invitert i. Han tenker ikke på at det er lørdag, i morgen er butikkene stengt, hva trenger vi av mat. Han glemmer å kjøpe gaver til dem som burde få gaver.

Så da hjelper jeg med dette. Og det er ikke noe problem, for han anerkjenner at jeg gjør en jobb for ham og er takknemlig for det. Jeg på min side er takknemlig for alt det han gjør for meg, som da er andre ting. Oppgavene fordeler seg greit fordi vi bryr oss om hverandre og ser den andres innsats.

Det hjalp altså ikke å finne en bra mann for å unngå det tredje skiftet. Men jeg trenger heller ikke å unngå det så lenge oppgavene fortsatt fordeles noenlunde jevnt.

Forøvrig skjønner jeg med flere her i tråden ikke hvordan ts mener det gir mening å gi råd for å unngå noe hun sier ikke finnes.

Anonymkode: 7ed82...469

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har kommentert, og har en ansvarsfull samboer, gjensidig tillit og respekt er grunnverdier og anerkjennelse av hverandres bidrag til hjemmet, inkludert det tredje skift. 

Ja, men nå er jo også kjernen i deres lære, at mannen fungerer helt til han ikke gjør det, at han - når som helst - slutter å virke og lar dere sitte med alt. Så dere er vel bare ikke kommet dit, enda. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Forøvrig skjønner jeg med flere her i tråden ikke hvordan ts mener det gir mening å gi råd for å unngå noe hun sier ikke finnes.

Anonymkode: 7ed82...469

Dette også er tydeligvis et symptom. Tvangsmessig avfeiing og benekting av at det finnes andre muligheter enn den man har valgt selv. Det står tydelig i hovedinnlegget om babymenn, så jeg er godt dekket, likevel gjøres det stadig forsøk på å latterliggjøre mine innlegg.

Temmelig usjarmerende, og ikke rart dere ender opp med babymenn. For jo, det du beskriver er en babymann. En mann som ikke en gang klarer å finne en fin skjorte eller huske at butikken er stengt - ærlig talt!

En mann som ikke klarer å finne ren hvit skjorte eller huske butikkenes åpningstider, er ikke en mann å få barn med, det burde helt seriøst alle forstå. Det finnes mange menn som fungerer veldig bra, likevel skal man altså velge han som ikke fungerer.

Hvorfor?

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

[…] han anerkjenner at jeg gjør en jobb for ham og er takknemlig for det.

Dette her er for øvrig et veldig tydelig tegn på at man har funnet seg en babymann.

En ordentlig mann ville ha skjemmes over at kona må fungere som mor.

En babymann er takknemlig for det og avhengig av at hun gjør det. Klart han viser takknemlighet, han tror antageligvis at du er den eneste i verden som gjør det. Han skulle bare visst at her inne på kvinneguiden gjelder det for omlag 75% av gjengen.

Her inne kan man fråtse i kvinner som står parat til å tørke menns rumpe og synge nattasanger og steke grytestek til lille nussegullet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.9.2025 den 14.53):

Det 3. skiftet må kvinner påta seg noe(mye?) av skylden på selv. Kvinner må lære seg at alt ikke trenger å være perfekt, og at menn er annerledes enn kvinner enten vi liker det eller ei! Har 4 barn, hund, lang reisevei, men stresser ikke med hus og heim. Vi har det likevel ryddig og rent. 

Anonymkode: b303b...67c

Det tredje skiftet er administrasjon, planlegging og det å ta seg av relasjoner. 

Det er ikke husarbeid, husarbeid er det andre skiftet. Mens jobben er det første. Capisce?

Så det at du har det ryddig og rent blir litt random info oppi dette temaet. Like interessant som at jeg har kort reisevei, ett barn og ingen hund, men det er likevel støvete og rotete hos oss…

Anonymkode: b8dac...640

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Fremmed fugl skrev (6 timer siden):

Er ikke "folk" som har gjort det. Er forskere, fordi forskning krever at man lager kategorier. 

Ja, dette ser vi. De må ha svært lite annet å forske på når de har tid til å koke ihop dette vaset her.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

4. skift: Bruke tid på å skille de 3 andre skiftene fra hverandre og skråle om hva som er i hvilket skift.

Haha, og ut fra trådene på KG er det absolutt det man bruker mest tid på.

Anonymkode: 79ee5...b51

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, men nå er jo også kjernen i deres lære, at mannen fungerer helt til han ikke gjør det, at han - når som helst - slutter å virke og lar dere sitte med alt. Så dere er vel bare ikke kommet dit, enda. 

Ja plutselig er det brått slutt. Og alle vet at 3.skift-tilbederne kommer dit. Uten plutselig udugelig mann, ikke noe tredje skift. Henger veldig tett sammen det der.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det tredje skiftet er administrasjon, planlegging og det å ta seg av relasjoner. 

Det er ikke husarbeid, husarbeid er det andre skiftet. Mens jobben er det første. Capisce?

Så det at du har det ryddig og rent blir litt random info oppi dette temaet. Like interessant som at jeg har kort reisevei, ett barn og ingen hund, men det er likevel støvete og rotete hos oss…

Anonymkode: b8dac...640

Så hvis mannen sitter på puben med kompiser og driver relasjonsbygging så er det det tredje skiftet?

Fint, da har jeg endelig forstått!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...