Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (59 minutter siden):

Glemmer han det eller vet han ikke? Jeg har aldri hatt kontroll på gymtimer, bursdager og slikt. Det har min kone hatt. Det er jo ikke noe poeng at begge har det. Da kan jeg bruke min tid/kapasitet på andre oppgaver som er positive for familien. For oss er det sentrale at vi voksne har omtrent like mye fritid. 

Hvis dere har vært enige i at hun skal ha kontrollen, og at du ikke skal ha den, så er det jo greit. Men mange opplever at det ikke blir tatt opp, heller at det blir antatt at «siden den andre vet, er det ikke noe poeng i at jeg bryr meg om det også», uten at de har fått forklart byrden av å være den eneste som husker sånne ting. Den frykten for å skade seg eller bli syk når man vet man er den eneste som har oversikt over oppgaver og sosiale gjøremål, den eneste som vet hva som er avtalt ifm bursdagsfeiringer eller lignende. 

Jeg tviler sterkt på at noen VIL måtte huske alt dette. Det er mye mer utmattende enn å bygge et huskestativ..

Anonymkode: 71222...16c

• Liker 5
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Det er når kvinner tar over rollen som tyrann og diktator i familien (slik menn holdt på før) og så begynner å sutre over hvor vanskelig og kjedelig og ensomt det er.

Anonymkode: be463...9c3

Jeg forstår fremdeles ikke.

Anonymkode: 7de5b...a9b

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis dere har vært enige i at hun skal ha kontrollen, og at du ikke skal ha den, så er det jo greit. Men mange opplever at det ikke blir tatt opp, heller at det blir antatt at «siden den andre vet, er det ikke noe poeng i at jeg bryr meg om det også», uten at de har fått forklart byrden av å være den eneste som husker sånne ting. Den frykten for å skade seg eller bli syk når man vet man er den eneste som har oversikt over oppgaver og sosiale gjøremål, den eneste som vet hva som er avtalt ifm bursdagsfeiringer eller lignende. 

Jeg tviler sterkt på at noen VIL måtte huske alt dette. Det er mye mer utmattende enn å bygge et huskestativ..

Jeg tror mange vil huske alt slik fremfor å utføre mange andre oppgaver. Det er jo ikke noe problem å huske slik når man må (kona har jo vært borte til tider slik at jeg har måttet følge opp). 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Haha, hva, du er ikke enig i at det finnes? 😅😅😅

Du mener det ikke er behov for organisering og planlegging i en familie? Man kan jo dele det tredje skiftet også. Det er jo det man drømmer om, at begge tar sin del av å løse diverse logistikkproblemer. Å si at det ikke finnes er jo bare fjasete, som om det ikke finnes dager barna må ha med seg gymtøy 😅😅 Du kan jo være uenig i at det ofte faller på en person, eller at den personen ofte er kvinnen i forholdet. Men å være uenig i at det trengs planlegging og at det er ting man må huske i en familie 😆

Ha ha ho ho hi hi.

Det er rart hvordan man IKKE likte det da mannen påtok seg rollen som familiens overhode, og LIKEVEL krever å få være et sånt overhode selv, eller hva?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Nei, jeg synes så klart ikke det er greit, det er jo derfor jeg anbefaler kvinner å velge bra menn, fremfor å velge menn som ikke fungerer og så streike og så går det ut over ungene.

Skal man absolutt velge en dårlig mann (eller kvinne) som forelder til sitt barn, så får man i det minste påta seg den oppgaven de ikke klarer. Å la egne dårlige valg gå ut over ungene er helt sløkka.

Men hva vet jeg?

Jeg verken kjenner så tankeløse kvinner eller så ubrukelige menn, jeg leser kun om de her inne, for alt jeg vet er det hele fiksjon.

Skjønt, jeg husker jeg en gang hadde innsyn i stuen i en barnefamilie hvor kona hele veien var i aksjon og mannen hele veien satt i undiken foran pc’n. Så jeg har jo sett dette. Hvorfor man lar en sånn ubrukelig mann bli boende, det fatter jeg ikke. Er ikke sunt for ungene å se at mor gjør alt heller…

Du svarer bare på det første spørsmålet mitt. Hva med de andre? Er det en jobb? Hvorfor eksisterer den da ikke, eventuelt hvordan skiller dens eksistens seg fra det andre skiftet?

Anonymkode: 7ed82...469

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Du svarer bare på det første spørsmålet mitt. Hva med de andre? Er det en jobb? Hvorfor eksisterer den da ikke, eventuelt hvordan skiller dens eksistens seg fra det andre skiftet?

Hold deg til sak!

Er lei av dere som - bare fordi dere ikke fikser livet - skal forsøke å dra tråden av sporet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hold deg til sak!

Er lei av dere som - bare fordi dere ikke fikser livet - skal forsøke å dra tråden av sporet. 

Jeg trodde saken var det tredje skiftet, som du påstår ikke eksisterer, samtidig som du har råd for hvordan man unngår å bli sittende med det alene.

Tåler du ikke spørsmål om hva du egentlig mener? Ønsker du ikke å uttrykke deg på en måte som gjør at vi som leser forstår hva du mener? Hva er vitsen med å skrive da?

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg trodde saken var det tredje skiftet, som du påstår ikke eksisterer, samtidig som du har råd for hvordan man unngår å bli sittende med det alene.

Tåler du ikke spørsmål om hva du egentlig mener? Ønsker du ikke å uttrykke deg på en måte som gjør at vi som leser forstår hva du mener? Hva er vitsen med å skrive da?

Tråden retter seg mot unge kvinner som enda ikke har funnet seg en mann.

Tror nok at unge freshe kvinnehjerner er fullt ut i stand til å forstå hva jeg mener, selv om du ikke er det.

Kjenn din besøkstid. 

AnonymBruker
Skrevet

Gidder ikke å lese hele tråden. TS har åpenbart ikke skjønt hva det tredje skiftet er

Anonymkode: 905a6...e56

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Tror nok at unge freshe kvinnehjerner er fullt ut i stand til å forstå hva jeg mener, selv om du ikke er det.

Kjenn din besøkstid. 

Du klarer ikke å svare ser jeg. Ikke overraskende, for argumentene dine henger jo ikke sammen.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du klarer ikke å svare ser jeg. Ikke overraskende, for argumentene dine henger jo ikke sammen.

Er du en av disse mennene eller, som forsøker å få damer til å tygge maten din? Har jo forstått så pass at mange av de vinner damehjerter med å påstå at hun ikke klarer noe, og så løper hun til for å bevise at hun kan likevel.

Vel, jeg er ikke så kørka at jeg gidder å bevise at jeg kan noe. Anse meg mer enn gjerne som åndsvak. Og vips utfører jeg den øvelsen som jeg mener er viktigste av alt når man møter en mann;

Spill dum. Spill teit. Spill åndsvak.

Eller som dere selv ville kalt det, med deres tragiske tendens til å lage egne uttrykk; Bruk weaponized incompetence, før mannen klarer å bruke den mot dere.

Dere har en hjerne. Bruk den. 

AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha lest denne tråden er jeg enig i TS neppe kommer til å oppleve det tredje skiftet i et langvarig forhold 😆

Anonymkode: b38f8...273

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kjenn din besøkstid. 

Dette er et diskusjonsforum og ikke et ekkoforum. Ønsker du ikke å diskutere, så lager du ikke en tråd. 

Ditt forslag til unge kvinner er å velge det diffuse "bra mann". Du har hintet frem at det kan være menn som tilhører den kristne høyresiden i politikken. Tips til deg, den store majoriteten av unge norske kvinner er svært kritiske til den politiske ideologien. Med de strenge holdninger til abort, og generell kvinne og menneskesyn som den ideologien står for. 

Så er det noen som burde kjenne sin besøkelsestid er det du i forhold til unge kvinner. 

• Liker 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
Fremmed fugl skrev (24 minutter siden):

Tips til deg, den store majoriteten av unge norske kvinner er svært kritiske til den politiske ideologien. Med de strenge holdninger til abort, og generell kvinne og menneskesyn som den ideologien står for. 

Som jo da passer helt utmerket for oss kvinner som har det samme synet.

Abort er tross alt drap i mange av oss sine øyne. 

I tillegg er det supert for oss som ønsker gode og solide menn som ikke lar damene streve og jobbe alene, eller være ensom i ekteskapet :) 

Fremmed fugl skrev (25 minutter siden):

Så er det noen som burde kjenne sin besøkelsestid er det du i forhold til unge kvinner. 

Tror du er litt bakpå hva angår unge kvinner. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nemlig.

Det var en annen over her, som kommenterte på at menn ikke vil gjøre de samme tingene gratis hjemme som de gjør på jobb og får lønn for. Det sier seg jo selv. Menn er smarte.

Poenget mitt er at det man kvinner også være. Man er ikke dømt til å være et fjols bare fordi man er kvinne.

Men det sitter tydeligvis hardt fast at man som kvinne skal få lov å være en dåre, eller at det er feminint å være fullstendig hjelpesløs.

Menn er ikke smarte. For mange skulker unna å gjøre innsats i forholdene sine, de gjør like lav innsats overfor dama som overfor vennene sine, og så blir de skilt, med store sosiale og økonomiske konsekvenser. Det er slutt på at menn kunne overlate huset og ungene til kona, og bare gå på jobben.

Anonymkode: da170...a26

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Etter å ha lest denne tråden er jeg enig i TS neppe kommer til å oppleve det tredje skiftet i et langvarig forhold 😆

Anonymkode: b38f8...273

Ho ho ho! :hoho:
Høyt henger de, og sure er de…

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Menn er ikke smarte. For mange skulker unna å gjøre innsats i forholdene sine, de gjør like lav innsats overfor dama som overfor vennene sine, og så blir de skilt, med store sosiale og økonomiske konsekvenser. Det er slutt på at menn kunne overlate huset og ungene til kona, og bare gå på jobben.

Anonymkode: da170...a26

Nei, kanskje ikke de mennene som du omgåes, men de fleste menn har vett til å ikke legge sjelen i noe de ikke tjener på og som ingen egentlig ønsker at de skal gjøre. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vel, jeg er ikke så kørka at jeg gidder å bevise at jeg kan noe. Anse meg mer enn gjerne som åndsvak. Og vips utfører jeg den øvelsen som jeg mener er viktigste av alt når man møter en mann;

Spill dum. Spill teit. Spill åndsvak.

Eller som dere selv ville kalt det, med deres tragiske tendens til å lage egne uttrykk; Bruk weaponized incompetence, før mannen klarer å bruke den mot dere.

Dere har en hjerne. Bruk den. 

Endelig kom det et skikkelig svar på hva du mener.

Jeg vil påstå at man ikke nødvendigvis tiltrekker seg «bra menn» ved å spille hjelpeløs eller opptre som et mehe. De fleste over gjennomsnittet intelligente menn vil oppdage dette spillet meget raskt og si takk for seg, eller som oftest vil de ikke være spesielt interessert i denne typen kvinne i utgangspunktet. Og så har det selvsagt noe med selvrespekt å gjøre, å «spille dum og hjelpeløs» passer gjerne ikke for kvinner som ikke er vant til å bli behandlet som idioter. 

Anonymkode: 377a3...3f9

• Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Sutre sutre…

Hvem sutrer, jo menn!

Anonymkode: 4b17a...1b6

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Som jo da passer helt utmerket for oss kvinner som har det samme synet.

Abort er tross alt drap i mange av oss sine øyne. 

I tillegg er det supert for oss som ønsker gode og solide menn som ikke lar damene streve og jobbe alene, eller være ensom i ekteskapet :) 

Tror du er litt bakpå hva angår unge kvinner. 

Det å se på abort som drap er svært uvanlig hos unge kvinner i Norge. 

• Liker 1
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...