Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Feil? Så fordi det er avvik fra ditt liv i dag med hvordan de levde før, så er det feil? Det passer bare ikke inn i ditt narrativ? Prøv å forestille deg at kvinner har andre informasjonskilder enn feministisk propaganda. 

Gruppetenkning blir aldri rett uansett. Det var variasjoner før, og nå. Før var det vanligere at kvinner var hjemmeværende husmødre, og familien levde på fars inntekt. Men det var likevel mange kvinner som også arbeidet. 

I min familie har vi hatt lite av fedre som drikker opp lønna hver fredag før de kommer hjem. Men lite penger hadde de. Far tjente pengene, mor strakk pengene ved å lage all mat fra bunn, strikket og sydde klær til familien. Noen kvinner laget produkter som de solgte for å øke på familiens økonomi. 

Nei, les en historiebok selv!

Anonymkode: ebd9a...c6d

Det er ingen som stopper familier som vil leve på én inntekt. Men alle behøver ikke å leve likt. Hvorfor viil du bestemme over alle kvinner? 

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg flyttet i sammen med en mann som hadde bodd alene i flere år. Han ryddet og ordnet og var flink til å lage mat. Vel, det endret seg etter nesten 2 år da han trodde forholdet var i boks. Jeg flyttet og har aldri angret. Han visste så godt at jeg ikke ville være noens hushjelp og sexdukke. 

Anonymkode: d6389...8a7

• Liker 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Feil? Så fordi det er avvik fra ditt liv i dag med hvordan de levde før, så er det feil? Det passer bare ikke inn i ditt narrativ? Prøv å forestille deg at kvinner har andre informasjonskilder enn feministisk propaganda. 

Gruppetenkning blir aldri rett uansett. Det var variasjoner før, og nå. Før var det vanligere at kvinner var hjemmeværende husmødre, og familien levde på fars inntekt. Men det var likevel mange kvinner som også arbeidet. 

I min familie har vi hatt lite av fedre som drikker opp lønna hver fredag før de kommer hjem. Men lite penger hadde de. Far tjente pengene, mor strakk pengene ved å lage all mat fra bunn, strikket og sydde klær til familien. Noen kvinner laget produkter som de solgte for å øke på familiens økonomi. 

Nei, les en historiebok selv!

Det er jo nettopp det jeg har gjort.

Jeg har lest siden jeg var fire år, lest historie og blitt nærmest spesialundervist av min farmor om norsk historie. Jeg har lært om alt fra befolkningen av Norge, vikingetiden, samlingen av Norge til ett kongerike, kristningen av Norge, middelalderen i Norge, svartedauden, hvordan kvinner har hatt det gjennom tidene, hvordan vi har undertrykt urbefolkningene våre, hvordan vi slettes ikke har undertrykt kvinnene våre, hvordan norske menn har kjempet frem kvinners rettigheter, hvilken politisk side det var som kjempet for kvinners kår - hint, det var slettes ikke den siden du tror det var - nedgangstider og oppgangstider, oljeeventyr og okkupasjon.

Det er jo nettopp derfor jeg ikke er så dum at jeg leser et eller annet om historien på en eller annen feministisk pamflett, typisk fra usa eller noe, og tror at sånn var det i Norge også, hyl, skrik.

Med den historien norske kvinner har, er det DIREKTE PINLIG at vi per i dag er noen hylende sutrende undertrykte dørmatter som nekter å se realiteten i øynene og handle fornuftig. 

Anonymkode: be463...9c3

AnonymBruker
Skrevet

Og dere som lurer på hvorfor det var så poppis å være husmor på femtitallet, må sette dere inn i kulturkrigen som oppsto mellom USA og Sovjetunionen i etterkant av andre verdenskrig og før eller i forkant av den kalde krigen, fremfor bare å hodeløst referere til femtitallshusmoren uten å kjenne henne. 

AnonymBruker
Skrevet
Helene1982 skrev (47 minutter siden):

Det er ingen som stopper familier som vil leve på én inntekt. Men alle behøver ikke å leve likt. Hvorfor viil du bestemme over alle kvinner? 

Akkurat.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg flyttet i sammen med en mann som hadde bodd alene i flere år. Han ryddet og ordnet og var flink til å lage mat. Vel, det endret seg etter nesten 2 år da han trodde forholdet var i boks. Jeg flyttet og har aldri angret. Han visste så godt at jeg ikke ville være noens hushjelp og sexdukke. 

Anonymkode: d6389...8a7

Bra! Sånn det skal være!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Noen kvinner tar både det første skiftet (jobb), det andre skiftet (praktisk arbeid i og utenfor hjemmet) og det tredje skiftet (prosjektleder). Det er slitsomt. Legg på et barn med ekstra  utfordringer som krever mye ekstra oppfølging både planmessig og praktisk, så trenger man vel ikke lure på hvorfor kvinner er mer sykemeldt, og menn tjener mest. Det koster å brenne lyset i tre ender!

Mennesker som holder på sånn, burde helt seriøst få sparken fra sin lønnede jobb. Jeg har allerede jobbet hele mitt liv for at dette skal skje, og jeg lover å jobbe resten av livet for at det skal det. Snakk om å sløse bort fellesskapets ressurser på mennesker som ikke evner å sette grenser for seg selv - og som ødelegger for alle rundt seg, barna, ektefellen, annen slekt og venner, helsevesenet, norsk næringsliv, og sikkert flere som jeg har glemt.

Det er pinlig og ekkelt å lese om!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser nå at dette er en trolletråd.

Du har jobbet hele ditt liv for at kvinner eller andre personer skal få sparken fra sitt lønnede arbeid dersom de blir utbrente?

Anonymkode: 377a3...3f9

• Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Aller først, jeg er en av de som ikke tror på det tredje skiftet. Men jeg anerkjenner at det finnes menn som oppfører seg som babyer. Og jeg ser, når jeg leser trådene om det tredje skiftet, at det i stor grad er én ting som går igjen.

Den tingen som går igjen, er at kvinnene iler til i starten av et forhold, for å bevise at de kan, at de er kule, tøffe, sterke og sexy. Hadde de ikke gjort dette, da hadde de heller ikke endt opp med en babymann.

Derned er saken enkel; Vær mer opptatt av hva mannen kan gjøre for deg, enn hva du kan gjøre for mannen. Da vil du aldri ende opp med en babymann eller med det så kalt tredje skiftet.

Lykke til! :) 

Eller som meg. Still krav og ende opp alene. Jeg var felgkjørt i mange år. Måtte droppe venner fritid og trening. Jeg har full forståelse for at andre kvinner velger kompromissenes vei for iallfall å få litt fritid innimellom tidsklemme , arbeid og ungemas! I alle fall om mannen fungerer sånn litt.

Anonymkode: 1258c...114

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tror kvinner er mye bedre på det 3. skiftet enn menn fra naturens side. mer organisert, bedre hukommelse for den type ting. Hjemme har vi gjort det slik at kona tar nesten hele det 3. skiftet, men til gjengjeld får hun jobbe redusert (men bidrar også tilsvarende mindre til utgiftene), og at jeg tar mye av det 2. skiftet med rydding, klesvask, alt med bil/garasje/hytte/måking/plen/hekk etc samt levering, henting og kjøring til aktiviteter etc. I stedet for å tvinge menn til å gjøre noe de er dårlige til, har jeg mer tro på å sette de i sving på andre områder der de kan være gode. Utnytte såkalt "comparative advantage". 

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Bokormsen skrev (4 minutter siden):

Jeg tror kvinner er mye bedre på det 3. skiftet enn menn fra naturens side. mer organisert, bedre hukommelse for den type ting. Hjemme har vi gjort det slik at kona tar nesten hele det 3. skiftet, men til gjengjeld får hun jobbe redusert (men bidrar også tilsvarende mindre til utgiftene), og at jeg tar mye av det 2. skiftet med rydding, klesvask, alt med bil/garasje/hytte/måking/plen/hekk etc samt levering, henting og kjøring til aktiviteter etc. I stedet for å tvinge menn til å gjøre noe de er dårlige til, har jeg mer tro på å sette de i sving på andre områder der de kan være gode. Utnytte såkalt "comparative advantage". 

Ja, dette er den åpenbare løsningen spør du meg. Hva man er god på og hva man liker. Har «byttet» med menn gjennom hele livet, jeg, både med min bror da vi var små og gjorde rent for lommepenger, med kollegaer på jobb, og med min egen mann.  I stedet for å sutre med denne her evige vi er så like-tankegangen, så burde vi juble over at vi er så forskjellige og gode på å utfylle hverandre. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg ser nå at dette er en trolletråd.

Du har jobbet hele ditt liv for at kvinner eller andre personer skal få sparken fra sitt lønnede arbeid dersom de blir utbrente?

Anonymkode: 377a3...3f9

Ja, kall det må endelig trolling!

Det å klare å vri på alt man ikke liker og demonisere de som mener noe annerledes, det er jo å følge boka til disse her tredje skiftet-tilhengerne. Hvordan skulle dere ellers fått gjennom viljen deres? Er jo ikke akkurat som om dere kan spille på rasjonalitet og fornuft, er det vel?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Typisk utsagn fra mann som vil sukre rollen som babymann…

«Jeg drikker i alle fall ikke opp pengene eller slår deg, når jeg sitter her og klør meg på ballene og er fullkomment unyttig!»

Hold dere unna menn som snakker om hvordan ting var i gamle dager. Ja, noen hadde det sånn, men langt de færreste. Og noen har det enda sånn. 

Ehe? 

Jeg har en flott kone, barn som gjør det godt, lever et flott liv som mann med normale moderne likestilte forhold. 

Vil sitere min eldste datter. 

"Pappa, hva er det med gutta, hvorfor pisser dem på seg i sengen?" (fra når hun var i en av de mest spisse avdelingene i NATO). 

Gjem deg under den rotne steinen der du har krabbet opp fra. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Fremmed fugl skrev (11 minutter siden):

Jeg har en flott kone, barn som gjør det godt, lever et flott liv som mann med normale moderne likestilte forhold. 

Mhm -.-

Og jeg er en patetisk dåre som tror på alt en mann sier.

:knegg:

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mhm -.-

Og jeg er en patetisk dåre som tror på alt en mann sier.

:knegg:

Så flott for deg 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Fremmed fugl skrev (2 minutter siden):

Så flott for deg 

Ja, ikke sant?

Kørka kvinnfolk er de beste, da kan vi krangle hele dagen på internett, og likevel innbille disse kørka kvinnfolkene, at vi er noen fantastiske ektemenn, og at vi har en flott og lykkelig kone - og de biter rett på!

Det er jo helt suverent. Hva skulle vi ellers gjort? Skulle vi levd på en ansvarlig måte og jobbet og stått på, for å bevise de samme tingene som vi per i dag kan komme unna med å påstå på internett?

Nei, jammen godt vi kan komme unna med å bare si at sånn er det! :) 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, ikke sant?

Kørka kvinnfolk er de beste, da kan vi krangle hele dagen på internett, og likevel innbille disse kørka kvinnfolkene, at vi er noen fantastiske ektemenn, og at vi har en flott og lykkelig kone - og de biter rett på!

Det er jo helt suverent. Hva skulle vi ellers gjort? Skulle vi levd på en ansvarlig måte og jobbet og stått på, for å bevise de samme tingene som vi per i dag kan komme unna med å påstå på internett?

Nei, jammen godt vi kan komme unna med å bare si at sånn er det! :) 

Kan du prøve å skrive så det er forståelig. 

• Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
Fremmed fugl skrev (4 minutter siden):

Kan du prøve å skrive så det er forståelig. 

Dessverre, nei, jeg er her på min fritid og jeg er ikke en dame som mater menn med teskje helt uten verken lønn eller kompensasjon. Men du kan høre med noen av de andre her, tråden er visstnok full av damer som ikke bare mater menn med teskje, men også skryter av at de gjør det. Lykke til :) 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Aller først, jeg er en av de som ikke tror på det tredje skiftet. Men jeg anerkjenner at det finnes menn som oppfører seg som babyer. Og jeg ser, når jeg leser trådene om det tredje skiftet, at det i stor grad er én ting som går igjen.

Den tingen som går igjen, er at kvinnene iler til i starten av et forhold, for å bevise at de kan, at de er kule, tøffe, sterke og sexy. Hadde de ikke gjort dette, da hadde de heller ikke endt opp med en babymann.

Derned er saken enkel; Vær mer opptatt av hva mannen kan gjøre for deg, enn hva du kan gjøre for mannen. Da vil du aldri ende opp med en babymann eller med det så kalt tredje skiftet.

Lykke til! :) 

Du tror ikke på noe, men tror det er måter å unngå den tingen på..? Akkurat.

Anonymkode: ff78f...77d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva er det tredje skiftet?

Anonymkode: 7de5b...a9b

Det eksisterer ikke.

Anonymkode: 048c8...8e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...