AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Skrevet 6 timer siden Aller først, jeg er en av de som ikke tror på det tredje skiftet. Men jeg anerkjenner at det finnes menn som oppfører seg som babyer. Og jeg ser, når jeg leser trådene om det tredje skiftet, at det i stor grad er én ting som går igjen. Den tingen som går igjen, er at kvinnene iler til i starten av et forhold, for å bevise at de kan, at de er kule, tøffe, sterke og sexy. Hadde de ikke gjort dette, da hadde de heller ikke endt opp med en babymann. Derned er saken enkel; Vær mer opptatt av hva mannen kan gjøre for deg, enn hva du kan gjøre for mannen. Da vil du aldri ende opp med en babymann eller med det så kalt tredje skiftet. Lykke til! Anonymkode: be463...9c3 3
SPOCA Skrevet 6 timer siden #2 Skrevet 6 timer siden Jeg foretrekker at vi bidrar likt i forholdet, ellers takk. Det vil si at jeg ikke ønsker å bare ta, jeg vil også gi. Og det at man er sterk og selvstendig, betyr jo ikke at man ikke vil at mannen skal være det? Ja, jeg klarer å planlegge og organisere selv, men det betyr ikke at jeg ikke vil ha en mann som evner å ta ansvar og er deltakende. Og nei, jeg har heldigvis ikke funnet meg en babymann. At det tredje skiftet finnes, er jeg ikke i tvil om, men jeg har heldigvis funnet meg en mann som er like deltakende som meg selv, ergo er dette ikke en problemstilling for meg/oss. 3 4
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Skrevet 6 timer siden Så du tror ikke på det tredje skiftet. Men kommer med råd for hvordan man skal unngå å bli sittende med ansvaret for det. Ok. Anonymkode: 19809...4a2 15 8
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Skrevet 6 timer siden Det tredje skiftet er ikke en religion. Det er ikke noe man tror på.. Det du sier er at om en kvinne gjør noe for å gi et godt førsteinntrykk, kommer han aldri til å gjøre den oppgaven igjen og og det er din skyld. Anonymkode: 753b7...557 8
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det du sier er at om en kvinne gjør noe for å gi et godt førsteinntrykk, kommer han aldri til å gjøre den oppgaven igjen og og det er din skyld. Anonymkode: 753b7...557 Korrekt Jeg ser altfor mange dørmatter her inne. At de ikke ser selv at de er dørmatter er dessverre ikke noe jeg kan gjøre noe med, utover å tenke at det er trist. Men jeg kan være med å opplyse unge kvinner som enda ikke har fått seg en kjæreste, om hva de bør unngå å gjøre. Anonymkode: be463...9c3 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #6 Skrevet 6 timer siden Det 3. skiftet må kvinner påta seg noe(mye?) av skylden på selv. Kvinner må lære seg at alt ikke trenger å være perfekt, og at menn er annerledes enn kvinner enten vi liker det eller ei! Har 4 barn, hund, lang reisevei, men stresser ikke med hus og heim. Vi har det likevel ryddig og rent. Anonymkode: b303b...67c
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #7 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det 3. skiftet må kvinner påta seg noe(mye?) av skylden på selv. Kvinner må lære seg at alt ikke trenger å være perfekt, og at menn er annerledes enn kvinner enten vi liker det eller ei! Har 4 barn, hund, lang reisevei, men stresser ikke med hus og heim. Vi har det likevel ryddig og rent. Anonymkode: b303b...67c Du har misforstått. Det tredje skiftet er at bursdagen til barnet blir planlagt, og at det finnes en gave. Og at gymbagen blir med på riktig dag. Ikke å kjøpe inn ferske blomster hver fredag. Anonymkode: 19809...4a2 13 8
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #8 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det 3. skiftet må kvinner påta seg noe(mye?) av skylden på selv. Kvinner må lære seg at alt ikke trenger å være perfekt, og at menn er annerledes enn kvinner enten vi liker det eller ei! Har 4 barn, hund, lang reisevei, men stresser ikke med hus og heim. Vi har det likevel ryddig og rent. Anonymkode: b303b...67c Er enig med deg, hilsen trådstarter. Poenget mitt er jo at siden de er skyld i det selv så er det også mulig å unngå. Anonymkode: be463...9c3 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #9 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det tredje skiftet er at bursdagen til barnet blir planlagt, og at det finnes en gave. Og at gymbagen blir med på riktig dag. Anonymkode: 19809...4a2 Hvis du klarer å sende med gymbagen riktig dag, så klarer du også å unngå babymann. Det er ikke spesielt vanskelig liksom, det er ikke kjernefysikk. Det er mer a la å pakke en gymbag riktig dag. Anonymkode: be463...9c3
Trolltunge Skrevet 6 timer siden #10 Skrevet 6 timer siden Jeg er i stor grad enig med deg, men selv med bevissthet rundt dette kan livet skje. Selv hadde jeg ikke aleneansvar, og min mann valgte jeg også ut fra at han var ansvarlig, og hadde god boevne. Han har også mor som virkelig har vektlagt at hennes fire sønner skal ta ansvar og måtte bidra hjemme fra de var små. Så ble han alvorlig syk, og jeg måtte naturligvis ta alt da, og slik ble det så lenge at da han ble frisk igjen var han avvent med å ta ansvar, jeg vant til å måtte ta det alene, og så gikk dette galt likevel. Vi har klart å snu dette igjen, men det var ikke bare enkelt. Vet faktisk ikke om vi hadde klart det heller, om jeg ikke hadde en svigermor som blandet seg inn og ga sin sønn svært klare meldinger om at det ikke var jeg som hadde blitt urimelig da jeg trengte at han steppet opp (igjen), men han som hadde latt seg selv bli egoistisk og urimelig. Mot oppdragelse og hvordan han i starten var som partner, og hva jeg i utgangspunktet valgte å leve med. Livet skjer! Det er ikke alt man kan forutse, eller klokt velge bort. 4
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #11 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Aller først, jeg er en av de som ikke tror på det tredje skiftet. Men jeg anerkjenner at det finnes menn som oppfører seg som babyer. Og jeg ser, når jeg leser trådene om det tredje skiftet, at det i stor grad er én ting som går igjen. Den tingen som går igjen, er at kvinnene iler til i starten av et forhold, for å bevise at de kan, at de er kule, tøffe, sterke og sexy. Hadde de ikke gjort dette, da hadde de heller ikke endt opp med en babymann. Derned er saken enkel; Vær mer opptatt av hva mannen kan gjøre for deg, enn hva du kan gjøre for mannen. Da vil du aldri ende opp med en babymann eller med det så kalt tredje skiftet. Lykke til! Anonymkode: be463...9c3 Jeg er sånn dame. Dersom en mann ikke leverer det jeg forventer, drar jeg min kos og ser meg ikke tilbake. Dermed forble jeg singel og barnløs, gitt. Tror ikke damer som ønsker seg mann og barn har så mye velge i da dere er håpløse og tafatte hele hurven ❤️ Anonymkode: 5c94e...f94 2 4
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #12 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvis du klarer å sende med gymbagen riktig dag, så klarer du også å unngå babymann. Det er ikke spesielt vanskelig liksom, det er ikke kjernefysikk. Det er mer a la å pakke en gymbag riktig dag. Anonymkode: be463...9c3 jeg har vært gift i 20 år. Med en fungerende mann. Hvorfor siterer du meg? Anonymkode: 19809...4a2
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #13 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): jeg har vært gift i 20 år. Med en fungerende mann. Hvorfor siterer du meg? Anonymkode: 19809...4a2 Dette er heller ikke kjernefysikk. Hvis du er i stand til å pakke og sende med unger en gymbag riktig dag, så skjønner du også hvorfor jeg siterer deg. (Skjønt, jeg tenker at hvis man har et behov for å sette punktum og dele opp setninger og avsnitt hele tiden, som langt overstiger andre menneskers behov, og hvis man sliter med å takle at andre siterer en, da er det mer til saken, som ikke vedkommer denne tråden.) Anonymkode: be463...9c3
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #14 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette er heller ikke kjernefysikk. Hvis du er i stand til å pakke og sende med unger en gymbag riktig dag, så skjønner du også hvorfor jeg siterer deg. (Skjønt, jeg tenker at hvis man har et behov for å sette punktum og dele opp setninger og avsnitt hele tiden, som langt overstiger andre menneskers behov, og hvis man sliter med å takle at andre siterer en, da er det mer til saken, som ikke vedkommer denne tråden.) Anonymkode: be463...9c3 Jeg tror du trenger å lese innlegget jeg siterte.... for å sette mitt svar i kontekst. Anonymkode: 19809...4a2
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #15 Skrevet 5 timer siden Her var det omvendt i forholdet. Han styrte å ordnet, ryddet å vasket. Dette var noe han skulle gjør, siden jeg tok meg av mye annet. Det opphørte ca en mnd etter vi flyttet sammen. Så ble det gjort mindre og mindre 😌 Anonymkode: 9dc24...c53 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #16 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg tror du trenger å lese innlegget jeg siterte.... for å sette mitt svar i kontekst. Anonymkode: 19809...4a2 Bye Felicia. Anonymkode: be463...9c3
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #17 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Her var det omvendt i forholdet. Han styrte å ordnet, ryddet å vasket. Dette var noe han skulle gjør, siden jeg tok meg av mye annet. Det opphørte ca en mnd etter vi flyttet sammen. Så ble det gjort mindre og mindre 😌 Anonymkode: 9dc24...c53 Bra du flyttet ut med en gang han ikke opprettholdt standarden 👏🏻👏🏻👏🏻 Anonymkode: be463...9c3
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #18 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Aller først, jeg er en av de som ikke tror på det tredje skiftet. Men jeg anerkjenner at det finnes menn som oppfører seg som babyer. Og jeg ser, når jeg leser trådene om det tredje skiftet, at det i stor grad er én ting som går igjen. Den tingen som går igjen, er at kvinnene iler til i starten av et forhold, for å bevise at de kan, at de er kule, tøffe, sterke og sexy. Hadde de ikke gjort dette, da hadde de heller ikke endt opp med en babymann. Derned er saken enkel; Vær mer opptatt av hva mannen kan gjøre for deg, enn hva du kan gjøre for mannen. Da vil du aldri ende opp med en babymann eller med det så kalt tredje skiftet. Lykke til! Anonymkode: be463...9c3 Jeg gjorde denne feilen. Jeg liker å ha det rent og ryddig rundt meg, og jeg vil at barna mine skal ha det bra. Det fungerte greit frem til vi fikk det tredje barnet og jeg ikke lenger klarte å dra 95 % av lasset hjemme alene. Det viste seg at mannen min overhodet ikke er interessert i å bidra. Han "glemmer" at barna har lekser, han "glemmer" vennegrupper og klassebursdager, og sender gjern barna på skolen uten regntøy når det er meldt regn. "Glemmer" barnas turdager, "glemmer" svømmetøy når de skal ha svømming på skolen osv. Han er rett og slett dørgende lat og særdeles egoistisk, og det tok meg altså 10-15 år å oppdage dette. Anonymkode: db70d...cf9 2
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #20 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg gjorde denne feilen. Jeg liker å ha det rent og ryddig rundt meg, og jeg vil at barna mine skal ha det bra. Det fungerte greit frem til vi fikk det tredje barnet og jeg ikke lenger klarte å dra 95 % av lasset hjemme alene. Det viste seg at mannen min overhodet ikke er interessert i å bidra. Han "glemmer" at barna har lekser, han "glemmer" vennegrupper og klassebursdager, og sender gjern barna på skolen uten regntøy når det er meldt regn. "Glemmer" barnas turdager, "glemmer" svømmetøy når de skal ha svømming på skolen osv. Han er rett og slett dørgende lat og særdeles egoistisk, og det tok meg altså 10-15 år å oppdage dette. Anonymkode: db70d...cf9 Jeg, trådstarter, synes det er leit å høre at det blir sånn. Er jo vanskelig for barna også, fordi de lærer seg at mor (kvinner) gjør alt og far (menn) ikke gidder. Hva med å kaste han ut til han lærer? Anonymkode: be463...9c3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå