Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.9.2025 den 1.22):

Trist å høre at du sliter psykisk.

Jeg ønsker å bli helbredet og ber om det, men ingenting skjer og jeg får bare mer problemer.

Vanskelig å beholde troen når man konstant går i motbakke.

Ber du at Gud skal gjøre deg frisk/bedre?

ts

Anonymkode: 9d5e8...087

Ikke meg du spør, mdn jeg ber Gid gi meg styrke, mot, utholdenhet, tålmodighet og evne til å gjøre meg selv frisk. Jeg tror ikke Gud kan gjøre så mye for oss annet enn å veilede oss og å gi de verktøyene vi trenger. Men "huset må vi bygge sjøl"❤️

Anonymkode: 95972...526

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ikke meg du spør, mdn jeg ber Gid gi meg styrke, mot, utholdenhet, tålmodighet og evne til å gjøre meg selv frisk. Jeg tror ikke Gud kan gjøre så mye for oss annet enn å veilede oss og å gi de verktøyene vi trenger. Men "huset må vi bygge sjøl"❤️

Anonymkode: 95972...526

Oversettelse: Det finnes ikke noe sånt som en "gud". 

Du har all makt over eget liv selv, og det er opp til deg å ta i mot faktisk hjelp i den virkelige verden. 

Oppsøk helsehjelp i stedet for å håpe om å bli frisk via en overnaturlig "kraft" som ikke eksisterer.

Anonymkode: ed19a...c6a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.9.2025 den 1.48):

Du har barnetroen din?

Altså julenissen og tannfeen også da?

Det er så dumt å tro at mennesker med samme overtro har det likt/lever likt. Det er helt på nivå med at alle hvite mennesker er rike.

Anonymkode: f968f...784

Bibelen er ikke overtro. 

Anonymkode: b024b...116

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du har all makt over eget liv selv, og det er opp til deg å ta i mot faktisk hjelp i den virkelige verden. 

Oppsøk helsehjelp i stedet for å håpe om å bli frisk via en overnaturlig "kraft" som ikke eksisterer.

Så du tror at vi blir friske av all sykdom bare vi oppsøker "helsehjelp"?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du kan jo gå foran som eksempel og aldri oppsøke helsehjelp for deg og dine barn. Be i vei.

Anonymkode: b74dc...900

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Bibelen er ikke overtro. 

Margit Sandemo sine bøker er heller ikke overtro da.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Man bør respektere andres valg.

Anonymkode: fcb25...013

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.9.2025 den 14.02):

Virker nesten sånn for meg at alle personlig kristne har det så bra; livet er forutsigbart, økonomien er grei og de har ikke noe stress i livet.

Jeg har min barnetro og vil gjerne bli personlig kristen, men har mistet piffen etter alvorlige helseproblemer, klarer ikke jobbe og min mann døde.

Jeg stresser med økonomien og finner ikke et sted å bo.

Min venninne er veldig religiøs og drar meg med på møter som gir meg nada, og jeg blir sittende å tenke på middag og se på bilder på veggene i bedehuset.

Har bedt mye om at ting må snu, slik at livet mitt blir bedre, men ingenting skjer, og det blir bare mer stress.

Akkurat nå har jeg lyst å drite en lang en i Gud, Jesus og hele gjengen der oppe.

En prest fortalte meg en gang at han mistet troen på Gud da konen døde, og det ene barnet holdt på å stryke med i en ulykke.

Han forstod ikke hvorfor han og hans familie skulle bli rammet så hardt, så han kuttet sin tro ut for en periode.

Religion handler ikke om å be om at ønsker skal bli oppfylt, og at hvis de ikke blir oppfylt, så er det et bevis på at Gud ikke finnes.

Anonymkode: 733f2...81c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nope. Enslig, 5 barn med tre ulike fedre og to ulike mødre. Men god økonomi og materielt sett fint

Anonymkode: 58133...236

Skrevet (endret)

..

Endret av debatant
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Du kan jo gå foran som eksempel og aldri oppsøke helsehjelp for deg og dine barn. Be i vei.

Selvfølgelig oppsøker jeg lege eller fysioterapeut når det er noe som feiler meg, men det er ikke alt leger eller fysioterapeuter kan fikse.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.10.2025 den 14.15):

Bibelen er ikke overtro. 

Bibelen er en bok.

Å tro på det som står der er overtro.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.10.2025 den 20.21):

Nei, det er ikke alltid man blir frisk. Men om man oppsøker helsehjelp har man iallefall forsøkt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.10.2025 den 1.04):

Man bør respektere andres valg.

Anonymkode: fcb25...013

Jeg respekterer at andre har rett til å ta sine valg. Men jeg har også liv til å synes at de tar latterlige valg. Man kan ikke kreve aksept for valgene sine, bare frihet til å ta dem.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.10.2025 den 8.39):

Bibelen er en bok.

Å tro på det som står der er overtro.

Nei. Det er kristendom.

Anonymkode: 259b6...dce

AnonymBruker
Skrevet

Nei, de fleste personlig kristne jeg har vært borti er langt ute på psykiatri spekteret.

Anonymkode: 1eb57...7a2

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.9.2025 den 14.02):

Virker nesten sånn for meg at alle personlig kristne har det så bra; livet er forutsigbart, økonomien er grei og de har ikke noe stress i livet.

Jeg har min barnetro og vil gjerne bli personlig kristen, men har mistet piffen etter alvorlige helseproblemer, klarer ikke jobbe og min mann døde.

Jeg stresser med økonomien og finner ikke et sted å bo.

Min venninne er veldig religiøs og drar meg med på møter som gir meg nada, og jeg blir sittende å tenke på middag og se på bilder på veggene i bedehuset.

Har bedt mye om at ting må snu, slik at livet mitt blir bedre, men ingenting skjer, og det blir bare mer stress.

Akkurat nå har jeg lyst å drite en lang en i Gud, Jesus og hele gjengen der oppe.

Nei, her er jeg ikke i nærheten en gang. Alle, uansett livssyn, har sine opp-og nedturer. Hadde en lang periode hvor jeg ikke trodde fordi jeg opplevde så mye vondt. Håper ting blir bedre for deg. Varm klem fra meg 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.10.2025 den 1.00):

Legevitenskapen kan ikke hjelpe meg med mine helseproblemer

Ts

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 27.9.2025 den 14.13):

De som kaller seg personlig kristne er med i en menighet og går på møter flere ganger i uken, og legger livet sitt i hendene til Jesus, har jeg fått vite.

Hvis man ikke gjør det så er man ikke personlig Kristen, sier min religiøse veninne.

Det at jeg har min barnetro og ber til Gud når ting blir vanskelig, er liksom ikke bra nok. Jeg må gå på møte/ kirken i

Ts

Det stemmer ikke det din venninne sier. En personlig kristen er en som har bestemt seg for å være kristen og tro på Jesus og at det han gjorde på korset er en gave du har tatt i mot. Personlige kristne har ikke alt på stell, men de har en som har sagt han alltid skal være med så man slipper å være helt alene . Tenker dette skrivet kan forklare litt hva jeg mener https://www.veientilgud.com/blog/files/4f0e34292adb33fb9f25696cc32db388-10.html

Det kan være godt å gå i en menighet og ha et fellesskap, men det er ikke det som avgjør om du er kristen eller ikke.  Det er hjertet ditt og hva du tror og at du har sagt ja til Jesus❤️

Endret av Huldraisør
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner temmelig mange personlige kristne som absolutt ikke har livet på stell på alle områder. Men de hviler nok litt mer i at det som skjer det skjer, og virker derfor å ha det bedre samme hva som møter dem. 

Anonymkode: e721e...c73

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...