Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Virker nesten sånn for meg at alle personlig kristne har det så bra; livet er forutsigbart, økonomien er grei og de har ikke noe stress i livet.

Jeg har min barnetro og vil gjerne bli personlig kristen, men har mistet piffen etter alvorlige helseproblemer, klarer ikke jobbe og min mann døde.

Jeg stresser med økonomien og finner ikke et sted å bo.

Min venninne er veldig religiøs og drar meg med på møter som gir meg nada, og jeg blir sittende å tenke på middag og se på bilder på veggene i bedehuset.

Har bedt mye om at ting må snu, slik at livet mitt blir bedre, men ingenting skjer, og det blir bare mer stress.

Akkurat nå har jeg lyst å drite en lang en i Gud, Jesus og hele gjengen der oppe.

En prest fortalte meg en gang at han mistet troen på Gud da konen døde, og det ene barnet holdt på å stryke med i en ulykke.

Han forstod ikke hvorfor han og hans familie skulle bli rammet så hardt, så han kuttet sin tro ut for en periode.

Anonymkode: 9d5e8...087

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er personlig  kristen?

Anonymkode: 4fbac...2e5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Livet går opp og ned uansett om man er kristen eller ei. Selv om jeg er kristen har jeg hatt utfordringer både økonomisk og helsemessig, men det har ingenting med troen min å gjøre. :)

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, alle har ikke alt på stell. Det er også vanlig å tvile i perioder, men så kan man finne trygghet i troen igjen. 
Jeg har ikke alt på stell, det kan jeg si. Ekteskapet er labert, jeg har dårlig helse, og jeg har bekymringer. 
Ikke alle har det supert, men man får prøve så godt man kan å ha gode hverdager. For meg er det viktig å prøve å være et godt medmenneske og å hjelpe til når noen trenger hjelp av ulik slag. 

Anonymkode: fcb25...013

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Alle kristne har ikke alt på g. 

Anonymkode: 23a9b...be7

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva er personlig  kristen?

De som kaller seg personlig kristne er med i en menighet og går på møter flere ganger i uken, og legger livet sitt i hendene til Jesus, har jeg fått vite.

Hvis man ikke gjør det så er man ikke personlig Kristen, sier min religiøse veninne.

Det at jeg har min barnetro og ber til Gud når ting blir vanskelig, er liksom ikke bra nok. Jeg må gå på møte/ kirken i

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Alle kristne har ikke alt på g. 

Det er det inntrykket jeg har av folkene i denne menigheten som jeg har blitt dratt med på møte hos.

De er i full jobb alle sammen, de er friske, de har en økonomi på stell og de har stort nettverk 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De som kaller seg personlig kristne er med i en menighet og går på møter flere ganger i uken, og legger livet sitt i hendene til Jesus, har jeg fått vite.

Hvis man ikke gjør det så er man ikke personlig Kristen, sier min religiøse veninne.

Det at jeg har min barnetro og ber til Gud når ting blir vanskelig, er liksom ikke bra nok. Jeg må gå på møte/ kirken i

Ts

Tror du skal ta det hun sier med en klype salt. 

Du og din tro er like god som den som gjør alt dette. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er det inntrykket jeg har av folkene i denne menigheten som jeg har blitt dratt med på møte hos.

De er i full jobb alle sammen, de er friske, de har en økonomi på stell og de har stort nettverk 

Ts

Tror du at de få du har truffet er representative for alle kristne?

Tror du at alle som ser ut til å ha "alt på stell" ikke har noen problemer?

Virker for meg åpenlyst at du stiller spørsmålet på en slik måte at du kan få de svarene du ønsker - at alle ikke har alt på stell. Men det vet du vel egentlig selv, innerst inne.

Anonymkode: 61430...176

AnonymBruker
Skrevet

Ts

Tror du skal høre litt mindre på denne venninna... 

AnonymBruker
Skrevet

De fleste jeg kjenner som er kristen har livet på stell. De tar gode livsvalg, er gode foreldre, har hatt gode foreldre, det er mer sjeldent med generasjonstraumer, mye mindre alkohol, er fysisk aktive, har stort sett ikke mange kjærester eller seksualpartnere osv. Dette gjør jo at de er suksessfulle. Gode livsvalg er nøkkelen. 

Høres ikke ut som at bedehuset er noe for deg. Kanskje du skal prøve en pinsemenighet? Litt mer fart og vennlighet i dem. Jeg synes bedehusfolk er kjedelige, lite reflekterte og veldig "satt". Ev, sjekk ut Holy Riders i nærheten av deg, der treffer man mange mennsker med vonde fortider som har blitt kristen som voksen. Masse fine folk

Hilsen fra en som har vokst opp i et kristent miljø og ser mange fordeler, men som heller ikke finner veien til troen selv. 

Anonymkode: 8281c...69d

AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Av de kristne jeg har kjent, har de fleste de ytre faktorene på stell (hus, bil, partner etc), men ikke fungerende emosjonelt.

F.eks. han ene var ekstremt gjerrig. Hun andre har nok opplevd mye emosjonell neglisjering i barndommen, og lider av det.

Anonymkode: 7eb43...b11

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ts

Jeg mener man ikke trenger å gå på ting for å være kristen. Selvsagt. 

Anonymkode: fcb25...013

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

De fleste jeg kjenner som er kristen har livet på stell. De tar gode livsvalg, er gode foreldre, har hatt gode foreldre, det er mer sjeldent med generasjonstraumer, mye mindre alkohol, er fysisk aktive, har stort sett ikke mange kjærester eller seksualpartnere osv. Dette gjør jo at de er suksessfulle. Gode livsvalg er nøkkelen. 

Høres ikke ut som at bedehuset er noe for deg. Kanskje du skal prøve en pinsemenighet? Litt mer fart og vennlighet i dem. Jeg synes bedehusfolk er kjedelige, lite reflekterte og veldig "satt". Ev, sjekk ut Holy Riders i nærheten av deg, der treffer man mange mennsker med vonde fortider som har blitt kristen som voksen. Masse fine folk

Hilsen fra en som har vokst opp i et kristent miljø og ser mange fordeler, men som heller ikke finner veien til troen selv. 

Anonymkode: 8281c...69d

Skummelt om de som følger denne tråden tar alt du forteller for god fisk. Din beskrivelse av kristne er like vanlig blant ikke religiøse mennesker.  Faktisk har jeg sett mer godhet og nestekjærlighet blant dem som trives best i de bruneste pub miljøene enn jeg har sett hos dem som kaller seg kristne. Fordømmelse, baksnakking , bønn og Bibellesning er en mer nøyaktig beskrivelse av mange kristne forsamlinger.  Pinsemenigheter skal man generelt være meget skeptisk til.  Og om du lurer, JA, jeg kjenner disse miljøene godt.  Til tråd starter , kjenner du noen i den lokale kirken din ?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ts

Din veninne tar feil. Hun er opptatt av hva andre ser, mer enn av troen.

Anonymkode: 811cf...f64

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som du er på et sted i livet ditt der du er sårbar og er tilbøyelig til å tro på det folk i en religiøs setting sier - at alt blir bedre bare du bruker masse tid på menigheten og troen. At det du gjør nå ikke er ‘bra nok’ og det er derfor du har det kjipt.

Mange som er veldig religiøse og dedikerer mye av sin tid på det som medfølger prøver å fylle tomrom. Andre gjør det fordi de alltid har gjort det og trives slik. Det er nok ikke alltid like lett å skille på det. Men en ting er sikkert, og det er at de slett ikke har alt på stell selv om de kanskje sier så. 

Jeg er ikke religiøs, men har en venninne som tror (men som ikke er ‘aktivt religiøs’) og gjennom henne møter jeg av og til hennes troende venninner som går i kirka og hører til menighet osv. De sier aldri at de ikke har det bra, men de er jo i forhold som for meg virker utrolig kjipe, har litt mørke tanker om ting og for meg virker de ikke så frie og glade som de kanskje prøver å fremstå. De er med andre ord som alle andre. 

Anonymkode: 2f306...17f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Merlin skrev (4 timer siden):

Skummelt om de som følger denne tråden tar alt du forteller for god fisk. Din beskrivelse av kristne er like vanlig blant ikke religiøse mennesker.  Faktisk har jeg sett mer godhet og nestekjærlighet blant dem som trives best i de bruneste pub miljøene enn jeg har sett hos dem som kaller seg kristne. Fordømmelse, baksnakking , bønn og Bibellesning er en mer nøyaktig beskrivelse av mange kristne forsamlinger.  Pinsemenigheter skal man generelt være meget skeptisk til.  Og om du lurer, JA, jeg kjenner disse miljøene godt.  Til tråd starter , kjenner du noen i den lokale kirken din ?

Nei kjenner ingen i min nærmeste kirke, og har vært der kun én gang på gudstjeneste.

Har lyst å bli plutselig frelst uten å gjøre noe innsats for det.

Min venninne våknet bare opp en dag og var frelst, og før den tid gikk hun kun i kirke julaften og ba én gang i året, har hun fortalt.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Din veninne tar feil. Hun er opptatt av hva andre ser, mer enn av troen.

Anonymkode: 811cf...f64

Kjenner flere religiøse som maser om at man må lese bibelen og gå på møter, hvis ikke er det ikke riktig.

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...