Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere irriterer seg, men hvordan si ifra på ok måte? 

Jobber på sykehjem.

Anonymkode: 37e19...8d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ? Hvorfor er det irriterende? 

Anonymkode: 86717...fbf

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Før eller for sent? 

Anonymkode: 447e3...177

Skrevet

Forklar hvorfor dere irriterer dere og vil si ifra!?

Anonymkode: 48d34...9bb

• Liker 9
Skrevet

Jeg har samme spørsmål. Hvorfor er det irriterende?

I tillegg lurer jeg på, tar vedkommende buss? Har dere fleksitid? Hva går jobben ut på?

Anonymkode: 26be8...d4d

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Flere irriterer seg, men hvordan si ifra på ok måte? 

Jobber på sykehjem.

Hvorfor irriterer seg over det? Jeg er en av dem som kommer 45 minutter til en time før jeg begynner på jobb og det er mange årsaker til at noen kommer tidligere på jobb enn de trenger. 
Det kan være alt i fra kollektivtransport til at din kollega ikke har det bra hjemme. Istedenfor å irritere deg så vær glad kollegaene dine kommer på jobb. 

• Liker 17
  • Nyttig 3
Skrevet

Ingen grunn ( eller rett) til å irritere seg. Det har du ingenting med.

Anonymkode: 762a6...269

• Liker 9
Skrevet

Du må nesten forklare oss hvorfor dette er irriterende?

Anonymkode: 09fd1...f2a

• Liker 5
Skrevet

Hvis ikke leder har noe i mot det, så er det i hvertfall ikke noe du skal bry deg om. 

Anonymkode: d914b...de7

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor i all verden skal det irritere noen?

Anonymkode: f0970...d64

• Liker 6
Skrevet

Jeg tipper at de ikke begynner å jobbe 1 time før, og at de egentlig bare forstyrre de som faktisk er på jobb, kan skjønne at det er ganske irriterende.

• Liker 4
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor i all verden skal det irritere noen?

Kommer inn i andres møter. Ett eksempel 

Skrevet
Hololo skrev (1 minutt siden):

Jeg tipper at de ikke begynner å jobbe 1 time før, og at de egentlig bare forstyrre de som faktisk er på jobb, kan skjønne at det er ganske irriterende.

Helt rett. 

Skrevet

Har en kollega som kommer en time før hver dag da hun bor et stykke unna jobben og er avhengig av buss. Har heller kaffe klar Til henne hver morgen kl 06.45 enn å irritere meg.

Anonymkode: 083d0...610

• Liker 4
  • Hjerte 9
  • Nyttig 3
Skrevet

Her er mange som tydeligvis ikke forstår  særlig mye enn sine egne jobber…. En person som kommer for tidlig på jobb, og som sitter på vaktrommet og maser uten tanke på at de andre jobber, er jævlig irriterende! For meg i min jobb, gjør det ingenting, fordi vi sitter på egne kontorer og har jobber hvor vi styrer selv. Og hvis dette er en som forstyrrer de andre ansatte, så har alle noe med det å gjøre…. Utsagn som «så lenge leder synes det er ok, så er det ok» er så tankeløse og inngrodd oppi hodene til enkelte! 

Anonymkode: 8ce69...174

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det høres ut som problemet egentlig er en person som går inn i "andres møter"? Fokuser på det som har noe å si.

Anonymkode: d52da...3ba

• Liker 10
Skrevet

Jeg tviler på at jeg hadde gjort noe med saken, sånn egentlig.

Men skulle jeg gjort noe, da tenker jeg at en grei tilnærming er å få sjefen til å presisere i ganske generelle vendinger at skiftarbeid betyr at man går på idet man begynner, hverken før eller senere. Trenger ikke gå rett på vedkommende enkeltvis, bare si til leder at det generelt er litt utfordrende når kollegaer begynner for tidlig (såvel som for sent) og at det kan være på sin plass at sjefen minner tydelig om at man skal la det enkelte skiftet jobbe uforstyrret og fullstendig. 

Anonymkode: ede81...2d3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Så bra? Hvis vedkommende går inn i møter der de ikke har noe å gjøre, får møteleder si fra. Ellers er det vel ikke noe problem. Da jeg pendlet var jeg alltid tidlig på jobb, siden man aldri kunne stole på kollektivtrafikken. Kjenner en som bor i Østfold og pendler med tog, hun er en time tidligere ute. Og da hender det fortsatt at det holder med knapp margin. Men hun har en sånn jobb man ikke kan komme for sent til. 

Anonymkode: 12a5d...770

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kommer inn i andres møter. Ett eksempel 

Men da er det det dere må si ifra om, at hun ikke må forstyrre de som allerede er på jobb. At det er supert at hun er tidlig ute men må da sette seg et sted som ikke påvirker de andre.

Anonymkode: 48d34...9bb

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet

Problemet er jo ikke at hun ER der da, men at hun forstyrrer andre. Da må man si fra om det, ikke at hun faktisk er der....

• Liker 4
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...