Gå til innhold

Tipstipstips. 40 års gave til mannen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg trenger tips til 40 års gave til mannen. Jeg har ingen ideer. Vurder hotell men ....

Anonymkode: f13e6...68c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva liker HAN da? Hba synes han er kult eller gøy? Liker han jakt og fiske, eller biler, eller hva?

Det er jo ikke akkurat sånn at alle 40 år gamle menn liker det samme. 

Anonymkode: 65a5f...d70

Skrevet

Vi valgte weekendtur, der den som ikke hadde bursdag laget et program som passet bursdagsbarnet. Ekstra fint rom. Reservasjoner på gode restauranter. "kjøp det man vil" selve dagen.  Bursdagsbarnet valgte by. 

Vært sammen i en årrekke.. og når vi ønsker oss noe så kjøper vi det bare. Så har med årene gått over til at slike merkedager handler mer om opplevelser og minner sammen. 

Anonymkode: 78d5c...2ce

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hva liker HAN da? Hba synes han er kult eller gøy? Liker han jakt og fiske, eller biler, eller hva?

Det er jo ikke akkurat sånn at alle 40 år gamle menn liker det samme. 

Han har alt av fiskeutstyr.  Han liker ellers å spille på pc men det får Han ikke noe gave for å dyrke mer. 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Han har alt av fiskeutstyr.  Han liker ellers å spille på pc men det får Han ikke noe gave for å dyrke mer. 😅

Kanskje weekendtur et sted hvor han kan fiske, feks laks, kunne det vært noe? 

Skrevet

Han har ikke noen ønsker av typen bucketlist da? Mannen her hadde lenge ønsket å prøve fallskjermhopping, så det fikk han gavekort på til sin 40årsdag. (Broren hans ordnet gavekortet siden han har kontakter og kjennskap til sånne ting, og så spleiset vi slik at det ble fra ham og dama, søstra hans, mora hans og meg selv.) Selve hoppet ble utført senere da, men uansett er det jo et minne for livet.

Så kanskje et sted å fiske han lenge har hatt lyst til å dra til, eller noe?

Anonymkode: f2dd0...b9e

Skrevet

Må du gjøre noe spesielt da?

Anonymkode: 4bd76...8d3

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei jeg trenger tips til 40 års gave til mannen. Jeg har ingen ideer. Vurder hotell men ....

Ut og spise, fiskevest/jakke, ullteppe, kaffekopp og god kaffe, bøtte med bilvaskeutstyr, konsertbillett, kino, pubtur, egen kasse til/med øl, gravert navn på kniv (Fjelltind) eller trekopp. Evt bestille lage kniv selv-sett. 

Anonymkode: 437fa...2ec

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Må du gjøre noe spesielt da?

Anonymkode: 4bd76...8d3

Vel, for noen av oss er slikt viktig, og viser at vi setter pris på dem.

Ts:

Til min manns 40-års dag lagde jeg 40 konvolutter, som et slags mysterium. I de 40 konvoluttene var det 40 gåter som symboliserte, eller viste til, gaver. Han elsker mysterium og brettspill generelt, så for han var dette en gave han satte veldig pris på. For å finne de 40 gavene måtte han altså lete rundt i huset. En veldig artig opplevelse (når man liker slikt).

I de 40 konvoluttene fikk han små og store gaver, fra gratis opplevelser sammen, som museumsbesøk, til opplevelse bare han og sønnen hans sammen, til London-tur med meg. Han elsker London, og vil veldig gjerne tilbake. En god del av konvoluttene omhandlet hva vi skulle gjøre i London. Jeg tok utgangspunkt i alt han liker og elsker, f.eks brettspill, fantasy, historie og  lese bøker. Vi skal derfor den ene dagen på teaterbesøk og se hans favorittstykke av Shakespeare i The Globe, vi skal besøke flere kule brettspillcaféer og spille brettspill, vi skal besøke Churchill War Rooms osv. 

Utover dette fikk han noen bøker jeg vet han har lyst på, brettspill, noen gode skinnhansker (han har ønsket seg nye siden han fort blir kald på hendene), Lego, sykkeltur sammen med meg (han elsker sykling) osv. 

Ta utgangspunkt i interessene hans og hva han liker. :) 

Endret av SPOCA
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...