Gå til innhold

Bunad ikke tillatt

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som er forbannet over at andre søsken arvet en bunad?

Anonymkode: fcc99...56b

• Liker 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det så da ut som et hvert bygdabryllup? Tenker det hadde vært mer glamorøst med en bunad eller to. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Tydelig at mange her inne ikke aner hva en kleskode er. En kleskode er et etablert og velkjent sett med anvisninger om NIVÅET gjestene kan kle seg på. Det er en hjelp for gjestene, ikke en tvang. Det er ikke til for brudens skyld, men for gjestenes. Kleskode angis med graden av formalitet på mannens antrekk: Dress, mørk dress, smoking, kjole og hvitt (galla). 
(Noe helt annet er temafester slik som cowboy, toga, helhvitt osv). 

Men det er IKKE god stil å detaljstyre hva gjestene kan og ikke kan ha på seg. Det er selvopptatt og frekt.

Anonymkode: 39fd0...8ec

Nemlig.

Det er mange som ikke forstår forskjellen på kleskode og temafest.

Anonymkode: 39590...c1d

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hele artikkelen gav meg spysmak i munnen, egentlig. 

Anonymkode: df14a...df2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Føler mange brudepar blir veldig absorbert i sitt eget bryllup og gjør det til noe enormt. Ikke en trend jeg har sans for. Kleskode er nå greit, men å komme krav og bestillinger er noe annet. Usmakelig spør du meg. Er ikke det viktigste at man er sammen og feirer dagen med de man er glad i? Som om det å komme i bunad eller uten hatt liksom ødelegger noe? 

Anonymkode: fb99b...231

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Bunad er det vakreste stasplagget og det brukes i middag på slottet. Hadde passet utmerket i dette bryllupet.

Anonymkode: 9be89...c8e

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Føler mange brudepar blir veldig absorbert i sitt eget bryllup og gjør det til noe enormt. Ikke en trend jeg har sans for. Kleskode er nå greit, men å komme krav og bestillinger er noe annet. Usmakelig spør du meg. Er ikke det viktigste at man er sammen og feirer dagen med de man er glad i? Som om det å komme i bunad eller uten hatt liksom ødelegger noe? 

Anonymkode: fb99b...231

Er vell kanskje ikke så rart at man blir det når prislappen på et enkelt bryllup fort havner på over 100k.

Må være lov å stille litt krav da. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Tviler på det. Selv om dette blir diskutert på KG, så tror jeg du overdriver hvor mye folk egentlig bryr seg. 

Anonymkode: ec9ec...495

Så saken først på VGs forside, så poppet den opp på Facebook, så nå også KG.

Trøster meg med at klickbait og ragebait saker bidrar til å finansiere annen journalistikk 😅

AnonymBruker
Skrevet

bunad hører kanskje ikke alltid hjemme i bryllup? hehe bare ser for meg litt tykkladne eldre damer...  som sitter der morskt i bunaden sin. "æ ha på mæ bunaden min!!!" 

Anonymkode: 83839...c15

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis hun er opptatt av det estetiske, så har man mat og lokale som passer kjolen. Spesielt om kjolen er viktigste utgangspunkt. 

Til maten og stedet ville bunad helt klart passet bedre. 

Kan jo se ut som de fikk dette bryllupet billigere grunnet selvfisket fisk, selv skutt hjort, stedet var familiens. 

Folk skal få ha det som de vil. Men bunad tenker jeg bør være lov i bryllup. Selv ville jeg ikke brukt det da det er varmt. Og ville nok kun brukt det om det passer stemningen/stedet/brudeparet. 

Anonymkode: ccb5d...53c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Denne tråden er noe av det mest smålige og harry jeg har lest. Hva med å tenke på ordentlige ting, og droppe å bry seg om hva noen ønsker at gjestene skal ha på seg i deres bryllup?? Det oser misunnelse av dere. Ærlig talt, alle kan fikse et annet antrekk enn bunad og sette på seg en liten hatt/hodepynt (det er tillatt når det bes om hatt) - det kan kjøpes billig, brukt osv. Dere (eller jeg) ville ikke bedt gjestene om dette, men folk må da få lov til å være ulike.

Anonymkode: b04a7...e1b

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Denne tråden er noe av det mest smålige og harry jeg har lest. Hva med å tenke på ordentlige ting, og droppe å bry seg om hva noen ønsker at gjestene skal ha på seg i deres bryllup?? Det oser misunnelse av dere. Ærlig talt, alle kan fikse et annet antrekk enn bunad og sette på seg en liten hatt/hodepynt (det er tillatt når det bes om hatt) - det kan kjøpes billig, brukt osv. Dere (eller jeg) ville ikke bedt gjestene om dette, men folk må da få lov til å være ulike.

Anonymkode: b04a7...e1b

Misunnelse? På hva da? De eneste som er smålige og harry her, er jo de som arrangerte bryllupet! Når de stiller opp i en artikkel i MinMote, så må de tåle å bli vurdert. 

Jeg er forøvrig for lengst gift, så bryllup er jeg ikke misunnelig på. 

• Liker 6
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...