Gå til innhold

Bunad ikke tillatt

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har bunad og liker å bruke den til høytider som f.eks. ett bryllup.

Skulle jeg blitt nektet å bruke bunad i bryllup, da kommer jeg ikke. Så enkelt er det.

Greit at paret ber folk kle seg pent, men ikke pålegg gjester å gå til innkjøp de kanskje ikke har råd til. 

Mangler bare at de krever kjoler i høstfarger, så de går i ett med naturen. Helst farve håret kongelbrunt. Øyenskygge og leppestift i høstfager.

Nei, vet du hva - det er grenser for hva selv ett brudepar kan forvente seg. Mest sannsynlig en bridezilla det her.

• Liker 14
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Merkelig at de ikke hyrte en ordentlig fotograf når de var så nøye på detaljer. Her måtte de ha gulrotkaken FØR middagen så kaken fikk nok oppmerksomhet :D

Anonymkode: abed2...317

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Bruden er opptatt av det estetiske uttrykket, men brudeparets styling kræsjer helt med de vakre og ville omgivelsene. Bunad hadde passet bedre.

Anonymkode: 632f0...68a

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva hadde dere tenkt om brudeparet forlangte at dere gikk til innkjøp av noe mer glamorøst?

De gjør jo ikke det når de ber om at folk ikke har på bunad. For alt de vet kommer folk i kjole fra Cubus som de kjøpte for noen år siden.

Jeg hadde slitt litt mer med å finne en hatt. Det er ikke sånn jeg har lignende. For jeg tror ikke de hadde ønsket at jeg kom med en blomstrete solhatt. Eller caps. Eller Tilley hatt, det har jeg for turgåing.

Tilley hat - Lock & Co. Hats for Men & Women

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nok et brudepar som ikke skjønner at kleskode ikke er en ordre, men en service som skal hjelpe gjestene å unngå ubehaget med å være over- eller underpyntet.

Kleskoder er kun til informasjon. Merkelig at det skal være så vanskelig å forstå at man ikke kan bestemme hva folk skal ha, eller ikke ha på seg.

Tacky og kunnskapsløst.

Anonymkode: 39590...c1d

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet

Hadde glemt meg jeg og valgt å ta på meg bunaden allikevel.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Klipp fra artikkelen:

Til middagen hadde de fire retter. De fulgte tradisjonen i Skjåk og hadde rømmegrøt til forrett. Deretter ble det servert varmrøykt ørret, selvfølgelig selvfisket, og til hovedrett selvskutt hjort. Til dessert fikk gjestene rabarbrasuppe med heggeblomst-is og krumkake.

– Vi hadde en helt fantastisk toastmaster, og i tillegg er familien til Tim noen av de beste i Norge på trekkspill, så de sto også for underholdning. Det føltes helt perfekt, og det kunne ikke vært mer norsk og tradisjonelt.

Øøøøh, jo, det kunne det .....

• Liker 13
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

"Frieriet skjedde på en vingård på Kypros, på hotellbalkongen med utsikt over vingårdene. Tim foreslo at hun skulle stille seg opp så han kunne ta et bilde.

– Jeg, som alltid er litt for pirkete på «det estetiske uttrykket», nølte og svarte at jeg egentlig ikke syntes motivet passet helt, forteller Eline."

Spesielt. 

Hater å gå med bunad og ville solgt min hvis det ikke var for at moren min ville tatt det tungt. 

Men sært å være for snobbete for bunad. Rart at kirka var godt nok. 

Anonymkode: 60ad1...fcd

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Seff skrev (42 minutter siden):

Klipp fra artikkelen:

Til middagen hadde de fire retter. De fulgte tradisjonen i Skjåk og hadde rømmegrøt til forrett. Deretter ble det servert varmrøykt ørret, selvfølgelig selvfisket, og til hovedrett selvskutt hjort. 

Selvskutt og selvfisket, selvsagt glamorøst antrukket og med hatt.

AOakley_red.jpg

Anonymkode: 75701...886

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette må være noe av det pinligste jeg har lest/sett på lenge!

Får veldig harry influsenser-wannabe-vibber.

Jeg synes kjolen hennes var fin til henne.

Jeg synes middagen hørtes veldig god og passende ut for bryllup.

Jeg synes stedet de hadde bryllupet virket koselig.

Tilsynelatende flott, gammel og koselig trekirke.

Men å gå ut og påstå at man er pirkete på det estetiske og at de ønsket et glamorøst bryllup - og så presentere dette? Det ble full krasj, hummer og kanari og svært lite glamor.

Altså, ingenting galt med å ønske seg glamor for bryllupsdagen (men sært å pålegge gjester antrekk...).

De hadde muligheten til å gjøre dette til et utrolig flott, tradisjonelt bryllup - hvor hun kunne vært like fin i sin kjole, men hvor de trolig hadde fått mange flere virkelig flotte bilder hvis gjester også hadde kledd seg i bunader (og de som ikke hadde finklær). 

Denne artikkelen ble så merkelig for meg at jeg ikke var kommet langt nedi den før jeg lurte på hvilke bindinger det ev. er mellom paret eller andre nær dem, eller bryllupsplanlegger eller fotograf. 

Uansett veldig merkelig, og svært dårlig reklame for både fotograf og bryllupsplanlegger. 

Bildene var ikke fine, dårlige vinkler og flatt lys, dårlige utsnitt. Og ikke minst veldig dårlig utnyttelse av den flotte naturen de faktisk har rundt seg der. Jeg håper brudeparet selv har fått langt bedre bilder enn vi så i artikkelen! 

Jeg håper, helt oppriktig, at brudeparet fikk den dagen de ønsket seg og fikk gode minner fra den!

Men jeg må si at jeg blir betenkt på at slikt overfladisk fokus som disse to gir inntrykk av å ha er det som møter barn i skolen.

Anonymkode: 74ab6...874

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det virker veldig, veldig rart. En ting er å ha et gjennomført "glamour"-bryllup.

En helt annen ting er å ha et bryllup med norsk tradisjonsmat, og ikke tillate bunad. Virker bare rart. 

Rømmegrøt og trekkspill er definitivt ikke glamour. 

Anonymkode: f5fe9...5cc

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
Ullvott skrev (8 timer siden):

Jeg leste det og synes det var utrolig sært å diktere antrekk på den måten. Bunadsforbudet krasjet på en måte med menyen, som var veldig tradisjonell for stedet med rømmegrøt, ørret, hjort og rabarbrasuppe m/ is og krumkake.

Og ikke minst med trekkspillmusikken som brudgommens familie sørget for..

Anonymkode: 3a20a...874

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nok et brudepar som ikke skjønner at kleskode ikke er en ordre, men en service som skal hjelpe gjestene å unngå ubehaget med å være over- eller underpyntet.

Kleskoder er kun til informasjon. Merkelig at det skal være så vanskelig å forstå at man ikke kan bestemme hva folk skal ha, eller ikke ha på seg.

Tacky og kunnskapsløst.

Ikke bare det, men kleskode angir jo ikke detaljer om påkledning, det angir nivå. Bunad er alltid innenfor, til og med til galla.

Selvopptatt og usympatisk av bruden.

Anonymkode: 39fd0...8ec

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet

Tenker at jo det er deres dag og de må bestemme selv hva de ønsker, men samtidig er det veldig synd at bunad ikke er "lov" , spesielt når de har valgt lokasjon som er veldig på tradisjoner og kultur. Men igjen deres valg. Er litt trist at mye av det "norske" blir utvannet med mer amerikanske tilstander når det kommer til bryllup. Har liksom ikke samme sjarmen. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke bare det, men kleskode angir jo ikke detaljer om påkledning, det angir nivåBunad er alltid innenfor, til og med til galla.

Selvopptatt og usympatisk av bruden.

Anonymkode: 39fd0...8ec

Nemlig.

• Liker 6
Skrevet

Jeg hadde nok ikke hatt folk som dette i omgangskretsen min i utgangspunktet. :knegg:

• Liker 10
Skrevet
MiominMio skrev (4 minutter siden):

Tenker at jo det er deres dag og de må bestemme selv hva de ønsker, men samtidig er det veldig synd at bunad ikke er "lov" , spesielt når de har valgt lokasjon som er veldig på tradisjoner og kultur. Men igjen deres valg. Er litt trist at mye av det "norske" blir utvannet med mer amerikanske tilstander når det kommer til bryllup. Har liksom ikke samme sjarmen. 

Man blir ikke diktator for en dag selv om man gifter seg...

• Liker 13
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Da hadde jeg takket nei til invitasjonen selvom jeg ikke eier en bunad. Jeg gidder ikke å støtte opp under slikt hysteri.

Anonymkode: b3373...293

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Da hadde jeg tenkt følgende. Dette brudeparet er ekstremt forfengelig og egoistisk. Mer opptatt av hvordan folk ser ut, enn hvordan folk har det. 
I tillegg prøver de å tre sin egen klessmak nedover hodet på sine gjester. 
Så hadde jeg tenkt at bryllupet ble like kjedelig som brudeparet selv

Anonymkode: e2542...0de

• Liker 12
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...