Gå til innhold

Er det normalt å skrive ned oppgaver i huset ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var hjemme hos ei jeg holder på å date. Hun gikk på do, og jeg var inne på kjøkkenet. Det lå det en perm åpen og jeg så hun hadde et skjema hvor hun skrev ned og krysset av vasking i ulike rom. Det så ut som det var for huset. 

Jeg konfronterte henne, og hun feiet det bare bort og sa det er"kjekt å ha". Hun jobber som saksbehandler, så det er ikke som at hun har noe spesiell jobb som innebærer mye vasking.

Fikk litt røde flagg her om at hun er ocd eller noe.

Bør jeg være bekymret ?

Anonymkode: 9d585...31f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som singel hadde jeg ikke trengt det, men mannen kunne trengt det nå 🫢

Anonymkode: 2fb8e...b99

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet

Kjenner flere som er slik. Fellesnevneren er ADHD

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Vi er mange som liker ha liste over gjøremål 🤷🏼‍♂️ 

Anonymkode: 678e1...e94

• Liker 4
  • Nyttig 7
Skrevet

Folk er forskjellige. Jeg gjør ikke dette, men synes det ligger langt innenfor normal og helt uproblematisk variasjon. 

Anonymkode: 13f80...99c

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg skriver mye lister. Har ikke ADHD som noen nevner. Har vært i et forhold i over 6år og det har gått helt fint. Tvinger ikke samboer til å bruke lister. De eneste gangene vi bruker det sammen, er ved utvask av leilighet før ferier (vi leier i utlandet og er i Norge i ferier). Jeg har nok et snev av ocd, men jeg liker å ha orden og det ødelegger ikke for meg i hverdagen. Tvert imot gir det ro og orden. Og ja, det kan fint ligge litt ting rundt omkring uten at jeg reagerer. Man må gi og ta i et forhold 😊

Anonymkode: 10de9...ec2

• Liker 1
Skrevet

Har adhd, hadde ikke fått gjort noe uten en liste 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Noen liker orden, system og oversikt og skriver lister over det meste. Jeg er ikke der selv (onde tunger ville sikkert hevdet at jeg i større grad burde være det), men ser ikke problemet med at andre gjør ting på andre måter enn meg. At du leser andres papirer og føler deg berettiget til å komfrontere folk du dater med sånne ting, er mer spesielt og bekymringsfullt...

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet

Såvidt jeg vet har hun ikke adhd, men vet at hun pleier å ta med eget bestikk på restaurant fordi hun liker kun å holde i sitt eget, bruker ofte engangshansker når hun handler eller håndterer ting som ikke er hennes. Hun klarer ikke håndhilse på folk uten å vaske hender etterpå. Vet at hun ikke har bakteriefobi, men hun sier det er "ekkelt" før man vet ikke hvor folk har vært osv.

Skrevet
Daria skrev (3 minutter siden):

Noen liker orden, system og oversikt og skriver lister over det meste. Jeg er ikke der selv (onde tunger ville sikkert hevdet at jeg i større grad burde være det), men ser ikke problemet med at andre gjør ting på andre måter enn meg. At du leser andres papirer og føler deg berettiget til å komfrontere folk du dater med sånne ting, er mer spesielt og bekymringsfullt...

Mulig jeg har sett for mye på tv, jeg har bodd fem år i usa i kollektiv med andre amerikanere, så sikkert derfor jeg ikke har noe filter 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg konfronterte henne,

Det er da ingen forbrytelse å ha lister over gjøremål i hjemmet? Høres voldsomt ut å konfrontere henne. Blir nesten mer bekymret for din måte å reagere på at folk gjør ting annerledes enn deg....

Jeg har ikke en liste over vasking, men jeg lager meg lister i en app etterhvert som gjøremål dukker opp. Rett og slett for å huske å gjøre ting. Og jeg irriterer meg over folk som ikke gjør det og stadig glemmer oppgaver de har fått tildelt (på jobb, i styret osv). Hvis man vet at man er glemsk eller har mye å gjøre, er lister absolutt anbefalt.

Anonymkode: f16ef...a7b

• Liker 9
  • Nyttig 5
Skrevet

Noe for dem med "det tredje skiftet".

Anonymkode: 60c47...daa

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Såvidt jeg vet har hun ikke adhd, men vet at hun pleier å ta med eget bestikk på restaurant fordi hun liker kun å holde i sitt eget, bruker ofte engangshansker når hun handler eller håndterer ting som ikke er hennes. Hun klarer ikke håndhilse på folk uten å vaske hender etterpå. Vet at hun ikke har bakteriefobi, men hun sier det er "ekkelt" før man vet ikke hvor folk har vært osv.

Men det er listen over husarbeid du reagerer mest på? :klo:

Anonymkode: 678e1...e94

• Liker 17
Skrevet

Du "konfronterte"?

Lurer du på hvorfor du fortsatt er singel? 😂

Anonymkode: 544aa...44a

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg var hjemme hos ei jeg holder på å date. Hun gikk på do, og jeg var inne på kjøkkenet. Det lå det en perm åpen og jeg så hun hadde et skjema hvor hun skrev ned og krysset av vasking i ulike rom. Det så ut som det var for huset. 

Jeg konfronterte henne, og hun feiet det bare bort og sa det er"kjekt å ha". Hun jobber som saksbehandler, så det er ikke som at hun har noe spesiell jobb som innebærer mye vasking.

Fikk litt røde flagg her om at hun er ocd eller noe.

Bør jeg være bekymret ?

Du konfronterte henne over en liste med praktiske gjøremål? Enten vet du ikke hva ordet betyr, eller så var det røde flagget du så i et speil. 

Anonymkode: 5fb94...e02

• Liker 11
Skrevet

Av og til skriver jeg en liste over det jeg må gjøre hjemme. Eneste grunnen er at det er motivasjon for meg å krysse av og se fremgang. Trenger ikke det for å gjøre det eller huske på der, men gjør det litt morsommere. 

Hadde reagert veldig mye mer på eget bestikk, hansker og håndvasking etter å ha møtt folk. Har ei venninne som er slik og enda så glad jeg er i henne så ville jeg aldri bodd med henne. Hun har ocd som begrenser henne veldig i hverdagen. 

Anonymkode: 2a9df...60f

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Bør jeg være bekymret ?

Du bør være bekymret for din egen trang til å konfrontere over en lav sko. Er du alltid så konfliktsøkende?

Hun har et system for å få ting gjort som tydeligvis fungerer for henne, gjorde det ikke? Hun hadde det ryddig og greit hjemme? Hvorfor går du i permen hennes, åpner den og sniker i hennes saker? 

Hvordan har du det hjemme hos deg selv? Kanskje du burde tatt litt inspirasjon av henne?? 

Anonymkode: 5e36a...d65

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hun har garantert bakteriefobi.. Det der er ikke helt normalt.. 😅

Anonymkode: 2b5e4...9e6

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Dette hadde jeg stilt spørsmålstegn ved, ikke lista over husarbeid. 

Og du sier hun ikke har bakteriefobi? Ingen "normale" folk tar med seg eget bestikk. 

Anonymkode: e5fde...b73

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du bør være bekymret for din egen trang til å konfrontere over en lav sko. Er du alltid så konfliktsøkende?

Hun har et system for å få ting gjort som tydeligvis fungerer for henne, gjorde det ikke? Hun hadde det ryddig og greit hjemme? Hvorfor går du i permen hennes, åpner den og sniker i hennes saker? 

Hvordan har du det hjemme hos deg selv? Kanskje du burde tatt litt inspirasjon av henne?? 

Anonymkode: 5e36a...d65

Permen var åpen, og hun tok det jo veldig fint. Det er ganske ryddig, praktisk og lite ting, men jeg reagerte da jeg ikke fikk gå med sko inne. Hun har satt skostativ på utsiden av inngangsdøra og gått til innkjøp av varmeskap. Men der må visst skoa ristes godt og tørkes av med våtservietter og settes med duft kuler oppi. Hun har en hel hylle full av duft kuler og alltid med seg Universal vipes i veska. Hun har til og med kjøpt lamineringsmaskin og laminert alle oppskriftene hun bruker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...