Gå til innhold

Føler jeg er den eneste i verden som aldri får til Focaccia

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg eksker selv Focaccia og har prøvd å lage det selv mange ganger. Og jeg blir så irritert av å høre at det er så superenkelt å lage! 😖

Har prøvd maaange oppskrifter, følger oppskriftene slavisk. Brukt forskjellige ovner, prøvd meg litt fram med stekestyrke, tid osv. Men ender alltid opp med en focaccia som er enten alt for tung, kompakt, eller alt av krydder og smakstilsetning forsvinner helt.

Er det kun meg denne forbannelsen hviler over?

Anonymkode: ea4b7...279

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He he nop..du er ikke alene... sluttet å lage..bare kjøper 

• Liker 1
Skrevet

Dropp krydder og smak til du behersker basisen. 

Det som fungerte for meg er å lage deig som ikke trenger å bearbeides, og er veldig bløt.

Jeg bruker ikke olje i selve deigen, lager en bløt og enkel deig på vann, gjær, salt, en klype sukker og hvetemel. Hever lunt en drøy time. Velter den ut på ovnsbrett, den er så bløt at den velter utover. Drissler olivenolje, bruker fingre og dytter den ned, slik at du får disse hullene, og den blir jevnt tykk. Lar den heve 30 min til. Drissler flaksalt. Så ovn. 

Anonymkode: b9620...b5c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg eksker selv Focaccia og har prøvd å lage det selv mange ganger. Og jeg blir så irritert av å høre at det er så superenkelt å lage! 😖

Har prøvd maaange oppskrifter, følger oppskriftene slavisk. Brukt forskjellige ovner, prøvd meg litt fram med stekestyrke, tid osv. Men ender alltid opp med en focaccia som er enten alt for tung, kompakt, eller alt av krydder og smakstilsetning forsvinner helt.

Er det kun meg denne forbannelsen hviler over?

Anonymkode: ea4b7...279

Får du til annen gjærbakst? 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...