Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 
Jeg rakk å ha bortfallsblødning etter prevensjonsmidler og har testet eggløsning hvor alle testene har vært negative. 

Skulle hatt menstruasjon for en uke siden og fikk ikke positiv digital test før på mandag (gravid 1-2). Tok blodprøve på jobb i går hvor beta hcg leverer var på 18 IU/L. 
Kjente jeg ble litt skuffa da jeg trodde jeg var rundt uke 6 nå, mens både test og blodprøve tilsier at jeg er rundt uke 3-4. Er veldig redd for at jeg mister, samtidig vet jeg ikke når jeg hadde eggløsning siden jeg har hatt negative tester. Eggløsning kan ha vært noen få dager før jeg skulle hatt menstruasjon og da gir det jo mening at jeg er så kort på vei og har ventet så lenge på positiv test.

På torsdag hadde samboer og jeg sex, og jeg har nå brunt utflod. Jeg har ingen smerter annet enn små stikkinger her og der - noe jeg har skjønt er normalt ved mindre smertene er kraftige og man blør friskt blod? 

Jeg vet ikke hvor jeg vil med innlegget, men kanskje noen tryggende ord? Håper sånn at dette går veien 

Anonymkode: c3116...8a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å nevne at jeg har bedt fastlegen om blodprøve rekvisisjon til mandag, så da er det vel bare å smøre seg med tålmodighet og håpe at blodprøven har steget som forventet 

Skrevet

Kun blodprøven og tid som kan vise dette sikkert, men jeg får dessverre en dårlig følelse av det du skriver :(

Lykke til! 

Anonymkode: 597c2...eaa

• Hjerte 1
Skrevet (endret)

Feil tråd

Endret av GulSitron
Skrevet

Høres ikke ut som en vellykket graviditet slik du skriver. Spesielt med hcg på 18. Vent ett par uker og ta ultralyd. Eneste måte å vite 

Anonymkode: 5b0b8...150

Skrevet

Jeg hadde brunt utflod ved sex og litt ellers. Trodde det hadde gått galt. Men hadde dog hcg på 870 og den økte. Viste seg at egget hadde festet seg rett i åpningen så var nok en liten feste blødning . 

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg hadde brunt utflod ved sex og litt ellers. Trodde det hadde gått galt. Men hadde dog hcg på 870 og den økte. Viste seg at egget hadde festet seg rett i åpningen så var nok en liten feste blødning . 

Husker du hvilken uke du hadde hcg på 870? 

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Høres ikke ut som en vellykket graviditet slik du skriver. Spesielt med hcg på 18. Vent ett par uker og ta ultralyd. Eneste måte å vite 

men er ikke så lav hcg forenelig med "gravid 1-2"? 🥹

Skrevet

Jeg hadde hcg på 2002 4+6 og 4600 5+1. men det kan jo hende du hadde eggløsning litt senere enn du trodde og nå er rundt 10-12 dager på vei?

Anonymkode: 3d55b...fc6

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg hadde hcg på 2002 4+6 og 4600 5+1. men det kan jo hende du hadde eggløsning litt senere enn du trodde og nå er rundt 10-12 dager på vei?

Det kan hende. 
Sluttet på prevensjon 14.08, hadde blødning i ca en uke fme 16.08, i følge Flo appen skulle jeg hatt eggløsning rundt den 29.08 - men alle eggløsningstester jeg har tatt i perioden har vært negative, ei heller hatt det typiske eggløsningsslimet. 

Så kom dato for forventet mens, dagen kom og gikk. De neste dagene kom og gikk. Her hadde jeg negative graviditetstester også. Tror jeg skulle hatt mens 13.09. 

Hadde ikke samleie før 16-17.09, før det er det over 8dager siden forrige samleie. Kan det hende at det er 16 eller 17 det klaffet da? 

Skrevet

Har varmefølelse på venstre side av magen og blør litt mer og tynt brun-rødt nå. Dette gikk visst ikke veien allikevel. 

-Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har varmefølelse på venstre side av magen og blør litt mer og tynt brun-rødt nå. Dette gikk visst ikke veien allikevel. 

-Ts

Stor klem til deg ❤️ Det er vondt selv om man har hatt mistanker. 

Anonymkode: f93c5...221

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det kan hende. 
Sluttet på prevensjon 14.08, hadde blødning i ca en uke fme 16.08, i følge Flo appen skulle jeg hatt eggløsning rundt den 29.08 - men alle eggløsningstester jeg har tatt i perioden har vært negative, ei heller hatt det typiske eggløsningsslimet. 

Så kom dato for forventet mens, dagen kom og gikk. De neste dagene kom og gikk. Her hadde jeg negative graviditetstester også. Tror jeg skulle hatt mens 13.09. 

Hadde ikke samleie før 16-17.09, før det er det over 8dager siden forrige samleie. Kan det hende at det er 16 eller 17 det klaffet da? 

Flo appen må du ikke bruke. Det er kun basert på et gjennomsnitt. Man har ofte uregelmessig syklus i starten etter prevensjonsslutt. Hadde jeg bare brukt app hadde jeg misset eggløsning fordi jeg har det alltid på dag 12 (positiv eggløsningstest dag 11). Jeg tror det er en mulighet for at du kunne blitt gravid 16-17.09 og testen er positiv nå. Det er ikke sikkert blødningen du har nå er negativt. Du får bare teste videre og følge med ❤️ 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Flo appen må du ikke bruke. Det er kun basert på et gjennomsnitt. Man har ofte uregelmessig syklus i starten etter prevensjonsslutt. Hadde jeg bare brukt app hadde jeg misset eggløsning fordi jeg har det alltid på dag 12 (positiv eggløsningstest dag 11). Jeg tror det er en mulighet for at du kunne blitt gravid 16-17.09 og testen er positiv nå. Det er ikke sikkert blødningen du har nå er negativt. Du får bare teste videre og følge med ❤️ 

Så selv om jeg har en menstruasjon nå (merkelig nok uten smerter, iaf ikke de vanlige sterke smertene jeg pleier å ha) så kan det fortsatt gå veien? 🥹♥️

Flo appen tror jeg er veldig dårlig. Ser nå som jeg fjernet graviditeten at jeg har en syklus på seks uker plutselig 

Håper legen legger inn rekvisisjon på blodprøver på mandag, så får jeg det bekreftet. Enten har hcg steget, eller så er det ikke noe målbart/for lave verdier for en graviditet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Så selv om jeg har en menstruasjon nå (merkelig nok uten smerter, iaf ikke de vanlige sterke smertene jeg pleier å ha) så kan det fortsatt gå veien? 🥹♥️

Flo appen tror jeg er veldig dårlig. Ser nå som jeg fjernet graviditeten at jeg har en syklus på seks uker plutselig 

Håper legen legger inn rekvisisjon på blodprøver på mandag, så får jeg det bekreftet. Enten har hcg steget, eller så er det ikke noe målbart/for lave verdier for en graviditet.

Ja noen har en slags blødning rundt mensen i graviditeten:) så hvis hcg har steget mye så er det fortsatt håp ❤️

• Hjerte 1
Skrevet

Vent på hcg svar. Blødning uten smerter trenger ikke bety noe❤️

• Hjerte 1
Skrevet

Har blødd ganske mye og strimmel-testen var mye svakere i dag enn i går. (Synes de strimmel-testene har vært skikkelig vanskelig å tolke. De har vært så svakt positive hele veien, men blitt sterkere for hver dag frem til i dag) Ganske sikker på at dette ikke gikk denne gangen. 

For å se litt lyst på det så vet jeg i hvertfall at jeg kan bli gravid og at jeg har eggløsning. Jeg vet også at det er liv i det samboer gir. 

Ganske merkelig hvor gira jeg har blitt og vært til tross for at vi bare skal ta det som det kommer. Ble så glad når testen ble positiv og helt knust når jeg begynte å blø. 🥹 Føler jeg tok feiringen litt på forskudd siden jeg kjøpte body og sokker da jeg skulle fortelle samboer.. 

-Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har blødd ganske mye og strimmel-testen var mye svakere i dag enn i går. (Synes de strimmel-testene har vært skikkelig vanskelig å tolke. De har vært så svakt positive hele veien, men blitt sterkere for hver dag frem til i dag) Ganske sikker på at dette ikke gikk denne gangen. 

For å se litt lyst på det så vet jeg i hvertfall at jeg kan bli gravid og at jeg har eggløsning. Jeg vet også at det er liv i det samboer gir. 

Ganske merkelig hvor gira jeg har blitt og vært til tross for at vi bare skal ta det som det kommer. Ble så glad når testen ble positiv og helt knust når jeg begynte å blø. 🥹 Føler jeg tok feiringen litt på forskudd siden jeg kjøpte body og sokker da jeg skulle fortelle samboer.. 

-Ts

Huff det er kjempe vondt! Men helt naturlig å oppleve en SA i løpet av livet så du kan fint bli gravid igjen og ha ett vellykket svangerskap. Jeg ble gravid kun 2 uker etter min SA i uke 5. Så plutselig er du gravid igjen❤️ Godt at kroppen ordner opp når det er noe galt og det enda er tidlig, selv om det er kjempe vonde følelser rundt det så vil det ordne seg❤️

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg har fått svar på ny blodprøve og siden fredag kl 11 til i dag kl 11 har hcg på blodprøve gått fra 18 til 35. 
Er ikke det lavt? Eller har noen opplevd treg start før? 
-ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har fått svar på ny blodprøve og siden fredag kl 11 til i dag kl 11 har hcg på blodprøve gått fra 18 til 35. 
Er ikke det lavt? Eller har noen opplevd treg start før? 
-ts

Det er lavt.. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...