Gå til innhold

Hvilke vintersko skal dere bruke denne sesongen?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Man bør vel begynne og tenke på omgivelsene sine istedenfor kun «meg, meg, meg»? Det er verken bra for individet, miljøet eller industrien at vi kjøper klær fordi vi tror vi trenger det - eller fordi vi synes det er sååå fint.

Fyll opp skuffer og skap med noe som kun brukes et par ganger. Bare les artikkelen som NRK skrev for et par uker siden, om hvor mye som kastes her i landet. Samtidig skriker folk over hvor lite de har å rutte med. Da bør man kanskje reflektere over sitt eget forbruk? Ingen har behov for å kjøpe klær og sko hvert år, så lenge de ikke slites ut eller er ødelagte.

Jeg eier kun 8 par sko (2 par joggesko, et til hverdags og et til trening), 1 par høst boots, 1 par vinterboots, 1 par uggs, 1 par fjellsko, 1 par støvler og 1 par slippers). Trenger ikke mer enn det. Det bør være begrensninger på hvor mange klesplagg vi kan eie.

Anonymkode: dc980...408

Jeg har 10 par joggesko/løpesko (1 par til hverdag og 9 par til trening) 2 par vintersko og 1 par sandaler. Synes jeg har akkurat passe mengde🙂

Anonymkode: 3b43a...e64

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.10.2025 den 21.36):

Jeg har noe tilsvarende disse i svart, lurer på om jeg skal kjøpe et par i brunt også. Er det bikkjekaldt bruker jeg selskinnssko med ullfor og ullsåler!

https://www.eurosko.com/no/dame/piggsko/vendbare-pigger/stockholm-design-group-1195_448403-54257038

image.jpeg.f9105eb295286744dbb6f8397c89e61e.jpeg

Anonymkode: c9259...666

Er disse bra? Jeg trenger sårt nye vintersko/støvler og har lurt litt på å kjøpe disse (herremodellen, altså).

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.9.2025 den 13.11):

Hva bruker dere når det er grisekaldt da?

Anonymkode: b78a2...fa7

Jeg bruker sorte Moon Boot :fryse: 

AnonymBruker
Skrevet
Pawn Hearts skrev (På 18.10.2025 den 12.09):

Er disse bra? Jeg trenger sårt nye vintersko/støvler og har lurt litt på å kjøpe disse (herremodellen, altså).

Jeg har ikke prøvd dem, men har noe tilsvarende fra ifjor som jeg er godt fornøyd med :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.10.2025 den 23.24):

Dere som har svart her i tråden, bruker dere vintersko til hverdags? Altså til og fra jobb, snartur på butikken, ut på kafé, på besøk osv?

Har ikke hatt vanlige vintersko siden jeg var i tenårene, og ser svært sjeldent at folk går i vintersko her. Har skikkelige sko til bruk på fjellet, men de egner seg ikke til hverdagsbruk.

Anonymkode: eac57...074

Ja, selvsagt. Gidder ikke fryse på beina, bli våt på beina av slaps, skil rundt som Bambi på isen.

Voksne folk bruker vintersko her jeg bor.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har ikke prøvd dem, men har noe tilsvarende fra ifjor som jeg er godt fornøyd med :)

Takk for svar. Jeg  var på Eurosko i dag. De hadde ikke denne modellen inne, men jeg prøvde noen tilsvarende. De gnaget på ankelen, så jeg valgte noen andre som gikk litt lenger opp. De er også fora, de er godt vannavstøtende og har vendbare brodder.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.10.2025 den 17.27):

Tror mange får det bedre om de slutte rå bry seg om alle andre hele tiden.

Jeg har minst 50 par sko og skal ut å kjøpe noen nye nå 

Anonymkode: 1394e...a15

Men jordkloden, barna og barnebarna dine (eller venners barn og barnebarn) får det absolutt ikke bedre. Egoist! 

Anonymkode: 1bc24...6ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...