Gå til innhold

Mage under navlen etter 2. graviditet som ikke går bort

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid hatt helt flat mage…nesten ikke fett. Jeg fikk første barn og magen ble som før. For 3 år siden fikk jeg 2.barn. Under navlen har jeg nå mye magefett og jeg får det ikke bort…vekten er den samme som før 1.graviditet, og jeg ønsker i utgangspunktet ikke lavere vekt..et det eneste mulighet for å få bort «pouchen» på magen å gå ytterligere ned i vekt? 

Anonymkode: dad43...4a6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei.. Mange får overheng etter graviditet, og det må eventuelt opereres.

Har selv slitt med dette, men etter keisersnitt som da er en del verre mtp overheng, og jeg har fått den karakteristiske runde formen på magen rett over underlivet. Ballongaktig. Men jeg tenker at kroppen er like fin, jeg trener like mye som før, er sunn og aktiv. Er blitt 50, og har ikke endret seg på 20 år etter at jeg var gravid sist. Har sterke magemuskler og nokså lav fettprosent.

Anonymkode: 7dcee...4a8

AnonymBruker
Skrevet

Er du sikker på at det er fett og ikke delte magemuskler? Denne dama har veldig gode tips:

Anonymkode: 0ecea...3f9

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel var du da du fikk barna? 
Hvordan fødte du? (Vaginalt eller KS)
Hva var vektoppgangen i graviditetene?
Fikk du mye strekkmerker og løshud?
Hvordan er magemusklene nå? Er de delt?
Trener du noe nå, etter at barna ble født? Ev hva da, og hvor mye?

Det er mange faktorer som spiller inn på hvordan kroppen blir etter fødsel. Noen er mer uheldig enn andre uten at de har gjort noe galt eller feil. Noe handler om genetikk, noe handler om høy vektoppgang i graviditet som ikke kommer av dårlige matvaner, men kroppens måte å håndtere ødem, mye fostervann, store babyer osv

Anonymkode: 30940...799

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor gammel var du da du fikk barna? 
Hvordan fødte du? (Vaginalt eller KS)
Hva var vektoppgangen i graviditetene?
Fikk du mye strekkmerker og løshud?
Hvordan er magemusklene nå? Er de delt?
Trener du noe nå, etter at barna ble født? Ev hva da, og hvor mye?

Det er mange faktorer som spiller inn på hvordan kroppen blir etter fødsel. Noen er mer uheldig enn andre uten at de har gjort noe galt eller feil. Noe handler om genetikk, noe handler om høy vektoppgang i graviditet som ikke kommer av dårlige matvaner, men kroppens måte å håndtere ødem, mye fostervann, store babyer osv

Anonymkode: 30940...799

Jeg fikk første barn som 29 åring og andre barn som 33. Begge født vaginalt. Stor vektoppgang begge ganger, veide 82 kg dagen jeg fødte yngste. Nå veien jeg 60.
Så hadde 20 kg opp.

Fikk ingen strekkmerker noen av gangene. Men viss jeg nå knepper magen med hendene så blir den rynkete (det ble den ikke etter første graviditet) 

jeg vet ikke om magemuskelene er delt? Hvordan finner jeg det ut? Har ikke overflødig fett fra navel og opp, kun den «bolla» under navlen. 

jeg trener regelmessig, 3 ganger i uken en kombinasjon av kondisjon og styrke. Burde trent mer styrke i sal på egenhånd kanskje, går mest på styrketimer i sal. Prøver å gå turer innimellom de dagene jeg ikke trener, men ikke alltid tiden strekker til. 

jeg spiser relativt sunt. Fokuserer på mest mulig råvarer og lage middag fra bunn og prøver å få i meg nok protein. Spiser litt smågodt på lørdager. 
Hadde en del vann i kroppen i begge graviditeter og fødte barn som begge var over 4 kg. 

Vet jo st man ikke kan punktslanke, men burde jeg fokusere enda mer på spesifikke mageøvelser? 

Anonymkode: dad43...4a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...