AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 01:42 #1 Skrevet lørdag kl. 01:42 Han vil ha Åpent forhold fordi han mener at det ikke er kjærlighet. Vi giftet oss tidlig når vi var veldig ung. Og har vært gift i 15 år. Vi satt ikveld og pratet om sexlivet vårt (vi har sex alt fra 3 til 5 ganger i uka i perioder som ofte er men selfølgelig kan det også gå en uke uten noe). Plutselig sa han at han ønsket åpent forhold fordi han mener sex ikke er kjærlighet. Jeg har alltid sett på sex er noe sårbart man deler som ett par når man elsker hverandre. Er jeg helt tullerusk av å tenke slik? Jeg ble helt satt ut, hvor jeg ikke så den komme i det hele tatt. Hadde kanskje skjønt det om vi ikke hadde hatt sex i det hele tatt og behovet hans ikke ble dekket. Da måtte jeg tatt meg i nakken. Jeg skjønner det. Men det er ikke det det er snakk om heller. Jeg kjente han ikke igjen ut fra spørsmålet. Aner heller ikke om det er noe han har tenkt og følt på over tid. Og vi er lykkelig gift begge to, ihvertfall frem til nå. Er dette starten på en endring som går mot slutten eller hva tror dere? Vi har også to barn sammen, så å gå på dagen er heller ikke noe enkel avgjørelse når det er flere familiemedlemmer. Anonymkode: 669d1...25a 17
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 01:55 #2 Skrevet lørdag kl. 01:55 Du har helt rett i alt du skriver. Han er nok i en eller annen slags krise, hvor han har lyst på sex med flere. Det betyr ikke at han ikke er glad i deg. Det betyr heller ikke at han bør ha sex med andre enn deg. Ville ha stilt et ultimatum, at han enten må skille lag fra deg og familien for å ha sex med andre, eller holde seg i familien og avstå fra sex med andre. Han får ikke begge deler, så han bør tenke seg godt om. Klem til deg Anonymkode: f7569...15c 25 2 7
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 02:28 #3 Skrevet lørdag kl. 02:28 Åpne forhold kan være kjempefine de, dersom begge virkelig ønsker og er poly. Har til gode å høre om et bra et der den ene part blir presset av den andre i midtlivskrise.. Ts, et ønske om et åpent forhold behøver ikke gjenspeile noe negativt i deres relasjon. Men det faktum at han går frem på denne måten, vitner om manglende omtanke for deg i hvertfall. Det er der det skurrer for meg, og jeg er selv i åpne forhold. Ønsker deg lykke til. Det der var drittsekkoppførsel. Anonymkode: bd207...114 10 4
Helene1982 Skrevet lørdag kl. 02:41 #4 Skrevet lørdag kl. 02:41 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Åpne forhold kan være kjempefine de, dersom begge virkelig ønsker og er poly. Har til gode å høre om et bra et der den ene part blir presset av den andre i midtlivskrise.. Ts, et ønske om et åpent forhold behøver ikke gjenspeile noe negativt i deres relasjon. Men det faktum at han går frem på denne måten, vitner om manglende omtanke for deg i hvertfall. Det er der det skurrer for meg, og jeg er selv i åpne forhold. Ønsker deg lykke til. Det der var drittsekkoppførsel. Anonymkode: bd207...114 Han har en tanke om hvem han vil ligge med. Han har ikke lyst til å forlate deg for henne, da han vil teste henne først, mens han fotsatt er gift med deg. Du har to muligheter: Enten at alt utroskap er opp til han, eller at du også begynner å date. 14 13
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 02:50 #5 Skrevet lørdag kl. 02:50 Jeg er med på tanken om at sex ikke nødvendigvis trenger å ha kjærlighet involvert. Men sammen med partneren er det jo som regel det. Er nok mer slik han tenker. For de fleste menn viser jo kanskje kjærlighet best igjennom sex, så da blir hans argument forvirrende. Han prøvde nok bare si at det går an å skille sex og følelser. Og at dersom han har sex med andre så vil han sørge for at der ikke er følelser involvert. Dette er derimot ofte lettere sagt enn gjort. Man kan aldri garantere at det ikke kan oppstår følelser når man er intime med andre. Ikke minst kan dama han har sex med få følelser elle ønske noe mer. Åpent forhold er sånn sett å leke med ilden. Og om det kun er den ene parten som er gira på dette, vil det jo kunne sammenlignes med at partner ber om tillatelse til å være utro. Har egentlig ingen gode råd, annet en at jeg kan leve meg inn i hvor vanskelig dette må være for deg. Jeg vil egentlig sammenligne det med å bli utsatt for utroskap. Det mest riktige for deg ville være å sette et ultimatum. Han må velge deg eller singellivet. Men da må du leve med angsten for hva han vil velge og om han ikke lengre føler seg lykkelig sammen med (bare) deg. Du vil kanskje kunne få tanker om at du ikke er bra nok. Og kanskje dette kan føre til at dine følelser for ham visner. Du må ihvertfall ha en ordentlig samtale med ham igjen om dette. Være åpen og ærlig og se an hans reaksjon. Igjen føler med deg. Lykke til❤️ Anonymkode: 9e45d...505 4 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 03:04 #6 Skrevet lørdag kl. 03:04 Det som skurrer er at han var fornøyd med å bare ha en i 15 år. Jeg tenker han er lei, og ønsker da spenning andre steder. Og da er det fare for at han faller, for noen andre. Jeg var i lignende situasjon, men vi hadde bare vært sammen i 2 år, og hadde ikke barn sammen. Jeg sa nei, at enten var det bare meg, ellers fikk han gå fra meg. Da kom det jo fram at han hadde mistet følelsene sine for meg, han ville bare beholde meg i jakten på neste kjæreste. Anonymkode: 44631...8a0 5 8
Helene1982 Skrevet lørdag kl. 03:14 #7 Skrevet lørdag kl. 03:14 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det som skurrer er at han var fornøyd med å bare ha en i 15 år. Jeg tenker han er lei, og ønsker da spenning andre steder. Og da er det fare for at han faller, for noen andre. Jeg var i lignende situasjon, men vi hadde bare vært sammen i 2 år, og hadde ikke barn sammen. Jeg sa nei, at enten var det bare meg, ellers fikk han gå fra meg. Da kom det jo fram at han hadde mistet følelsene sine for meg, han ville bare beholde meg i jakten på neste kjæreste. Anonymkode: 44631...8a0 Han er tussete forelsket i en annen dame. Han ville ikke ofret familien sin om han ikke var investert. Om han var lei og sikker på hun nye ville han forlatt ekteskapet. 7 1 5
Hulderen Skrevet lørdag kl. 03:18 #8 Skrevet lørdag kl. 03:18 Dine følelser er helt naturlige og riktige. Når dere snakker mer om dette, så undersøk om han har tenkt gjennom konsekvensen av ønsket sitt. Er han klar for at du også skal ha sex med andre, eller ser han det bare som en mulighet for seg selv? Hvis du sier at dette er flott, da vil du ha sex med den mest sjarmerende kollegaen din, hvordan reagerer han da? 5 8
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 03:48 #9 Skrevet lørdag kl. 03:48 Føler så med deg ts 😓 Dette hadde nok jeg følt som et stort svik, og et tegn på at han er på søken etter noe nytt. Kjenner også jeg blir sint på dine vegne over at han under hele tatt sier noe om disse tankene! Nå er ordene sagt, og kanskje vil det kunne bli en kløft mellom dere fra nå pga dette. Du har min fulle medfølelse Anonymkode: a5ffb...afb 9 2
Rødvinsfilosofen Skrevet lørdag kl. 04:25 #10 Skrevet lørdag kl. 04:25 (endret) Hva sier magefølelsen din? Mener han dette oppriktig og genuint? Ønsker han at du skal ha sex med andre menn? Eller har han allerede startet en upassende relasjon med en annen kvinne, og søker din «velsignelse» for å kunne ta det et skritt videre? Endret lørdag kl. 11:05 av Rødvinsfilosofen «blessing» endret til «velsignelse» 11 3
FrkSolsikke Skrevet lørdag kl. 04:35 #11 Skrevet lørdag kl. 04:35 Dere har hatt kun hverandre siden dere var veldig unge. Det er ikke unormalt at man lurer på hvordan det er å ha sex med andre, når man har hatt sex med veldig få. Jeg sier ikke at det han sier er noe spesielt hyggelig, men jeg tror at mange som gikk inn i forhold tidlig i livet, lett kan lure på hva annet som kan finnes der ute og hvordan det er å ha sex med andre. det er du som vet hvordan du vil reagere på dette, hvis dine følelser sier nei til åpent forhold, så må du fortelle han det. Ikke si ja fordi du tror at da blir han hos deg. 3
Helene1982 Skrevet lørdag kl. 05:25 #12 Skrevet lørdag kl. 05:25 Det er normalt å forvente at en paftner er ferdig med å være singel om han forplikter seg. "Jeg skulle festet mer", er ikke et privilegium unge musikere har. 2 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 05:38 #13 Skrevet lørdag kl. 05:38 Han har garantert ei i kikkerter, eller har allerede vært utro. Enten eller. Dette hadde vært for meg et stort svik. Hadde gått fra mannen, gjort det slutt med en gang. Ikke fordi det nødvendigvis ikke hadde vært tungt, men fordi tillit er brutt. Uten tillit fungerer ikke jeg overhodet. Unner meg selv bedre enn å leve slik. Jeg hører jo på deg ts at du ikke er en slik poly person som vil dele på kjæresten, så her er det bare å løpe vekk.... Hvis du hadde skrevet at mannen ikke har fått sex på nesten 15 år, men par ganger i uka?! Her har han mistet følelser eller må ha spenning..drittsekk. Fordelen? Han sa det rett ut. Du står fritt til å forlate han nå😀 Anonymkode: 0c097...50d 9
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 05:44 #14 Skrevet lørdag kl. 05:44 Du må bare si at du ikke vil ha åpent forhold. Hva gjør han da? Han vil ha i pose og sekk. Hadde jeg aldri godtatt. Anonymkode: fa494...4c1 5 2
Helene1982 Skrevet lørdag kl. 05:45 #15 Skrevet lørdag kl. 05:45 (endret) Rødvinsfilosofen skrev (1 time siden): Hva sier magefølelsen din? Mener han dette oppriktig og genuint? Ønsker han at du skal ha sex med andre menn? Eller har han allerede startet en upassende relasjon med en annen kvinne, og søker din «blessing» for å kunne ta det et skritt videre? Jeg lurer oppriktig på av og til hvorfor jeg og andre som frivillig ikke har barn, sier: har ikke lyst, mens noen fortsetter å spørre: Men hva om du ble med i en sekt, eller begynte å høre bibelvers. Endret lørdag kl. 06:00 av Helene1982
Bokormsen Skrevet lørdag kl. 05:47 #16 Skrevet lørdag kl. 05:47 Rødvinsfilosofen skrev (1 time siden): Hva sier magefølelsen din? Mener han dette oppriktig og genuint? Ønsker han at du skal ha sex med andre menn? Eller har han allerede startet en upassende relasjon med en annen kvinne, og søker din «blessing» for å kunne ta det et skritt videre? Velsignelse*
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 06:31 #17 Skrevet lørdag kl. 06:31 Høres ut som min ex som plutselig sa at han var lei av å bare se, men ville røre og prøvekjøre. Jeg sa at da ville jeg også prøvekjøre. Han ble sur, for det gikk bare en vei og det var hans vei. Det toppet seg da en kvinne kom på døren og spurte om noe. Han sa at hadde han vært singel, skulle hun fått komme opp i sengen vår. Vi bodde sammen, så når han reiste på jobb, pakket jeg alt mitt og reiste min vei. Aldri sett meg tilbake og vet ikke hvordan det gikk med han. Blokkerte han på alt av SoMe. Vi var sammen i noen år og det var helt forferdelig. Men jeg klarte ikke å være sammen med en som tenkte slik, enten vurderte å være utro eller hadde vært utro. Jeg fikk jo aldri vite hvorfor han sa det han sa. Men det var tankegangen hans som avgjorde det. Ts og mannen er mer etablerte og det er mer å "tape" og mer styr å bryte. Så jeg kan forstå fortvilelsen til ts. Kan ikke svare på hvorfor mannen vil noe slikt, det er kun han som kan og føler på. Men tankegangen og holdningen hans tyder på at han enten er lei, vil ha spenning, kjenne seg begjæret eller beundret. Eller har ei kikkerten. Selv om dere har bra sex, så vil han tydeligvis noe annet eller mer. Jeg ville satt hardt mot hardt. Sagt at hvis han vil dette, så må han flytte ut. Jeg er ikke villig til å gå med på dette, så gjør som du vil, men ikke i vårt hjem og ikke sammen med meg. Da kunne han ha fått kjent på om det var noe han virkelig ville og i tillegg risikere å miste deg pga litt spenning. Om han allerede har ei i kikkerten, så vil det vise seg ganske så fort. Anonymkode: f338c...7e5 9 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 07:00 #18 Skrevet lørdag kl. 07:00 Skreiv feil: Han sa at hadde han vært singel, skulle hun fått komme opp i sengen vår. Han sa: viss hun hadde vært singel, så hadde hun fått komme opp i sengen vår. Den følelsen der når han viste hva han tenkte på, var så forferdelig og trist. Så jeg virkelig relatere hva ts evt føler. Helt ubrukelig, selvtilliten på bånn og hva er det som gjør at noen vil ødelegge noe som er bra og trygt for et blaff av spenning ? Anonymkode: f338c...7e5 2 2 1
Flintis Skrevet lørdag kl. 07:09 #19 Skrevet lørdag kl. 07:09 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Han vil ha Åpent forhold fordi han mener at det ikke er kjærlighet. Vi giftet oss tidlig når vi var veldig ung. Og har vært gift i 15 år. Vi satt ikveld og pratet om sexlivet vårt (vi har sex alt fra 3 til 5 ganger i uka i perioder som ofte er men selfølgelig kan det også gå en uke uten noe). Plutselig sa han at han ønsket åpent forhold fordi han mener sex ikke er kjærlighet. Jeg har alltid sett på sex er noe sårbart man deler som ett par når man elsker hverandre. Er jeg helt tullerusk av å tenke slik? Jeg ble helt satt ut, hvor jeg ikke så den komme i det hele tatt. Hadde kanskje skjønt det om vi ikke hadde hatt sex i det hele tatt og behovet hans ikke ble dekket. Da måtte jeg tatt meg i nakken. Jeg skjønner det. Men det er ikke det det er snakk om heller. Jeg kjente han ikke igjen ut fra spørsmålet. Aner heller ikke om det er noe han har tenkt og følt på over tid. Og vi er lykkelig gift begge to, ihvertfall frem til nå. Er dette starten på en endring som går mot slutten eller hva tror dere? Vi har også to barn sammen, så å gå på dagen er heller ikke noe enkel avgjørelse når det er flere familiemedlemmer. Anonymkode: 669d1...25a Hva en legger i det åpne forholdet er jo opp til hver enkelt. Han ønsker sikkert sex med andre og du har nok med ham. Sex kan være intimt og fint med to som er glad i hverandre og en fin opplevelse i seg selv. Nå vet ikke jeg hvor spesifikt dere har snakket om behov, hvilke grenser han har og hvilke grenser du har og ja, en bør nok ta seg litt i nakken å finne ut hvilke behov partner og en selv har og hva som kan realiseres, uavhengig av om forholdet åpnes eller ikke. Av det du skriver forstår jeg at han ønsker sex med andre og et forhold med deg og barna. Du ønsker et forhold med ham og barna. Dette kan du fortsatt ha. Det du må ta stilling til er hva du ønsker å vite og hva du ønsker å dele. Du kan si at han ikke får ha et åpent forhold i visshet om at han ønsker å ha sex med andre. Da kanskje du blir mistenksom og lurer på om han realiserer dette bak din rygg. Eller du kan si ja og stille krav om hva du ønsker å vite. Det kan være praktisk å vite når. Kansje også med hvem. Så kan det være greit å dele at han har et åpent forhold ikke du. så er det ikke noen skumling om dette blandt venner og bekjente. Så har du alltid valget å avslutte forholdet. Personlig hadde jeg valgt det åpne alternativet å vite hva som skjer og hva jeg har å forholde meg til. Jeg hadde nok også gått for diskresjon, men hadde det blitt noe skumling hadde partneren fått forklare seg.
Helene1982 Skrevet lørdag kl. 08:00 #20 Skrevet lørdag kl. 08:00 Jeg ville tenkt på hva slags forbilde du vil være for dine barn. Hvordan behandler du andre og og hvordan tillater du at de behandler deg. Jeg ville ikke akseptert illojal oppførsel. Mannen din sin utroskap handler ikke om deg. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå