AnonymBruker Skrevet 26. september #1 Skrevet 26. september Tror dere det er mye i det, at det er stor helserisiko med plast. Det å ha mye mikroplast i kroppen er ikke greit. Men, må jo forholde oss til det. Mye mat kommer i plastemballasje. Har ennå boller ; glass og kjøkkenredskaper av plast. Vi har jo brukt plast i mange år, og folk blir gamle Tror dere at faren er så stor som mange frykter? Anonymkode: 6c00f...58d
AnonymBruker Skrevet 27. september #2 Skrevet 27. september Vi har brukt plast lenge, men det har tatt litt tid for plasten å brytes ned og spre seg slik at det nå er å finne over alt. De som vokser opp med mikroplast over alt vil skades mest av plasten. Folk som er gamle nå har ikke vært utsatt for mikroplast i denne skalaen hele livet. Hvor stor faren er gjenstår å se. Jeg tror faren er stor, men vi vil jo da begynne å jobbe mot å unngå slike skader eller behandle dem og kanskje klare å begrense omfanget på en eller annen måte. Men at man finner mikroplast avleiret inne i åreveggene ser jeg ikke på som gode nyheter, for å si det slik. Anonymkode: e963b...a91 1
AnonymBruker Skrevet 27. september #3 Skrevet 27. september Å tro at plast IKKE påvirker kroppen og helsen vår, vil jeg si er ren utopi. Så er jo spørsmålet, hvor mye det påvirker oss. Hvor stor fare er det for oss osv osv. Ja, folk blir gamle. Men hvem blir gamle uten å ha diverse sykdommer og skavanker? Dagens gamlinger har ikke blitt utsatt for like mye plast som jeg har feks. Mine barn igjen har jo sikkert blir utsatt for enda mer plast enn meg igjen. Og de som blir fødd i morgen blir vel kanskje utsatt for enda mer enn mine barn. Anonymkode: 63a68...2a2 1
AnonymBruker Skrevet 27. september #4 Skrevet 27. september Enda er ikke "mikroplastforgiftning" en godkjent dødsårsak så holder en knapp på hysteri. Er selvsagt ikke så fan av plastforsøpling i havet. Det må vi få gjort noe med. Anonymkode: d30d6...3c2
Hedda-78 Skrevet 27. september #5 Skrevet 27. september Det er vel ikke ennå gjort tilstrekkelig forskning på hva plast/mikroplast gjør med kroppen, så vi kan ikke si det for sikkert ennå. Men sunt er det vel neppe.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå