Gå til innhold

Er det trygt å la barna vokse opp i Oslo ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes at det blir bare mer og mer kriminalitet og ungdommer/barn som er  uoppdragne, uhøflige og som er stygge i munnen .. er det slik norsk ungdom har blitt ? vil ikke ha mine barn rundt dette.. har nesten lyst til å flytte ut av landet

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Selv bor vi i Oslo og har tre barn. Høflig og greie. Det er vennene deres også

Anonymkode: 04bea...6fc

• Liker 11
Skrevet

*"Norsk" ungdom

Tror ikke det er bedre i utlandet. Må være Island i så fall, med lite kriminalitet og innvandring.

Anonymkode: 7dc01...e2c

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Ja .. så lenge du på vestkanten så er det helt safe.

Anonymkode: dc49a...9e6

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja .. så lenge du på vestkanten så er det helt safe.

Anonymkode: dc49a...9e6

Tullprat. Går helt fint å vokse opp på østkanten også. Så er det noen helt få det ikke går så bra med, både i øst og vest. 

Anonymkode: 3dfef...5b3

• Liker 9
  • Nyttig 5
Skrevet

Hvor i Oslo bor du da?

Anonymkode: ebb69...04b

• Liker 1
Skrevet

At ungdommer kan være frekke er ikke akkurat noe nytt. Slik var det også når jeg vokste opp. 

Men ja Oslo er et trygt sted for barn og ungdommer å vokse opp så lenge de har foreldre som følger opp hva de driver meg og involverer seg i dem sitt liv. Jeg ser dessverre unge gutter ute sent på kvelden og ville aldri tillatt dette til egene barn. Jeg henter ungdommen viss jeg mener det er sent og vet hvem alle ungdommens venner er. Det er en liten gruppe ungdom som dessverre havner i kriminelle miljøer og dessverre gjøres det ikke nok for å forhindre dette.

Anonymkode: 7b7f4...67a

• Liker 2
Skrevet

Oslo er allerede på god vei til å bli Malmö.. ville aldri bodd der

Anonymkode: 430a3...500

• Liker 7
  • Nyttig 10
Skrevet

Vestkanten i Oslo er et trygt sted. Det er østkanten som er farlig.

Anonymkode: d249a...5e6

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Enig.

Anonymkode: ebb69...04b

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Det finnes ingen no go soner i Oslo. Vi er ikke i nærheten av Malmø. Men viss politikkere fortsetter å lukke øynene for hvordan gjeng kriminalitet opererer så kan det dessverre bli en realitet.

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke farlig å bo på østkanten. Bodd her i årevis med barn. Flott nabolag, flott skole og mange flotte ungdommer i området.

• Liker 8
  • Nyttig 7
Skrevet

Jeg synes det er rart at ressursterke foreldre på vestkanten gir barn penger og drar på hytta. Og ungene har råd til et forbruk av narkotika og alkohol. Vi snakker om kvinner som har korte skjøt, men ikke barn som har jakker og mobiltelefoner som er verdt en månedslønn. Jeg mener samtidig at alle tall viser at få kriminelle barn skaper utrygghet for veldig mange. 

• Nyttig 5
Skrevet

Føler meg rimelig sikker på at de som skriver at Oslo er så farlig ikke bor der selv og aldri har bodd der heller. Selvsagt er det trygt å la barn vokse opp i Oslo. Jeg har bodd flere steder i Oslo, både øst og vest, og jeg har aldri følt meg utrygg.

Jeg spurte forresten en god venn av meg som har bodd like sør for Malmø om hvordan ståa egentlig er der, etter at han fleipet med at jeg som norsk måtte ha skuddsikker vest når jeg skulle besøke han. Han hadde gjennom 10 år aldri verken sett eller hørt noe som bekymret han.

Selvsagt finnes det uønskede elementer i Oslo, men det som kommer frem i media er som regel ikke representativt verken for bydelene eller folkene som bor der.

Anonymkode: 69bb1...718

• Liker 10
  • Nyttig 9
Skrevet
Helene1982 skrev (3 minutter siden):

Jeg synes det er rart at ressursterke foreldre på vestkanten gir barn penger og drar på hytta. Og ungene har råd til et forbruk av narkotika og alkohol. Vi snakker om kvinner som har korte skjøt, men ikke barn som har jakker og mobiltelefoner som er verdt en månedslønn. Jeg mener samtidig at alle tall viser at få kriminelle barn skaper utrygghet for veldig mange. 

Hvis det er rusbruk man først og fremst er bekymret for, er vestkanten definitivt verre enn østkanten.

Anonymkode: 69bb1...718

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Gikk vel av noen granater på vestkanten.. dette er bare starten… 

oslo er ferdig 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det finnes ingen no go soner i Oslo. Vi er ikke i nærheten av Malmø. Men viss politikkere fortsetter å lukke øynene for hvordan gjeng kriminalitet opererer så kan det dessverre bli en realitet.

Bare vent.. Norge er handlingslammet… det går i dass

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Farlig er relativt. I forhold til Caracas, nei. 
Hammerfest skal visst også være farligere. Vil tro at Oslo er en av de tryggeste byer i verden

Anonymkode: eed60...2b3

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Farlig er relativt. I forhold til Caracas, nei. 
Hammerfest skal visst også være farligere. Vil tro at Oslo er en av de tryggeste byer i verden

Anonymkode: eed60...2b3

Oslo er veldig trygt om du ikke er kriminell. Det som skjer i Oslo er som regel mellom ulike kriminelle grupperinger. 

• Liker 4
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...