AnonymBruker Skrevet 28. september #61 Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (På 26.9.2025 den 23.26): En nær venninne var psykisk syk, og dumpet meg. Hun var virkelighetsfjern da men ikke nå lenger. Hun har sagt unnskyld og lagt seg flat og spør om jeg vil ha kontakt igjen.. Tilgir man? Anonymkode: 9fdb0...d6a At du spør tyder på at "vennskapet" med deg ikke er noe hun bør fortsette. Anonymkode: 56db6...b72 2
AnonymBruker Skrevet 28. september #62 Skrevet 28. september Skjønner ikke at du spør en gang. Hun var ikke noe slem eller utagerende mot deg, hun trakk seg bort. Hun er bedre og har sagt unnskyld, skjønner ikke at det er noe å lure på? Anonymkode: fd667...018 2
AnonymBruker Skrevet 28. september #63 Skrevet 28. september Ja, her syntes jeg det er innafor å tilgi. Anonymkode: c3ba6...55a 1
cecily Skrevet 28. september #64 Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Jeg skjønner ikke at det er noe å lure på engang. Det hun gjorde var ikke spesielt ille, det var først og fremst at hun trakk seg unna fremfor at hun behandlet deg dårlig eller gjorde noen andre relasjoner vanskelige for deg. Det er også godt innenfor det som både kan forklares med, og igrunn er ganske vanlig ved, den typen plager som beskrives. Her hadde jeg definitivt tilgitt. Man kan selvfølgelig både tilgi og samtidig være varsom med å gjenoppta kontakten i særlig grad, men her hadde jeg i hvert fall i første omgang gitt det en skikkelig sjanse. Forstår ikke helt usikkerheten rundt det. Synes igrunn det fremstår påfallende egoistisk å utvise så lite både forståelse og omtanke som f.eks. i innlegget under. Hun har gjort noe galt, for all del, men får da være grenser for hvor lite raus man skal være som venn. Anonymkode: 49b6d...285 Ja, for tillit går kun ene veien i et vennskap. Det er kun denne personen som har hatt en krise som har reelle behov. Vennskap med ektefølt tillit kan denne venninnen bare kreve. Det er sånn vennskap fungerer, faktisk. TS har bare med å svelge sine krokodilletårer og innse at hun er egoistisk, som også kunne trengt å bli møtt på at dette var vanskelig. 😃😃😃
BobbySocks Skrevet 28. september #65 Skrevet 28. september Altså, vil du være venner med henne - tilgi. Vil du ikke - nei, da sier du bare at vennskapet er over. Man trenger ikke lage drama av alt.
cecily Skrevet 28. september #66 Skrevet 28. september Dere som sier at venninnen var "utenfor seg selv" og "psykisk syk", dere snakker som om venninnen nærmest har vært psykotisk og kjenner til alle detaljer. Det er jo det totale vås. Alle må faktisk stå for det de gjør og sier, også mår man sliter generelt i livet. Sårer man, så må man faktisk gjøre en innsats for å reparere etterpå. Det kan være forståelig, men man kan også ha brent noen broer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå