AnonymBruker Skrevet 26. september #21 Skrevet 26. september Er dette en enkelthendelse? Anonymkode: 154cf...2d1
AnonymBruker Skrevet 26. september #22 Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Traumatisk krise. Ustabil og litt paranoid. Ikke noe diagnose, midlertidig ustabilitet pga mye som hadde hopet seg opp over tid Ingen medisiner eller behov for dette men hun har fått et bedre liv som har gjort at hun ble frisk Anonymkode: 9fdb0...d6a Tja. Da er det vel litt mer gråsone. Men hadde dere et godt vennskap er det vel verd å gi det en sjanse. 🙂 Anonymkode: 8d102...83d 2
AnonymBruker Skrevet 26. september #23 Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er dette en enkelthendelse? Anonymkode: 154cf...2d1 Ja, men det pågikk over litt tid pga ulike omstendigheter, noe av det skyldes at informasjon ikke nådde frem til meg og kan ikke kun lastes henne Anonymkode: 9fdb0...d6a 1
AnonymBruker Skrevet 26. september #24 Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tja. Da er det vel litt mer gråsone. Men hadde dere et godt vennskap er det vel verd å gi det en sjanse. 🙂 Anonymkode: 8d102...83d Hva mener du er gråsone? Skjønte ikke helt Anonymkode: 9fdb0...d6a
AnonymBruker Skrevet 26. september #25 Skrevet 26. september monican94 skrev (27 minutter siden): om hun vsr psykisk syk dumpet hun nok deg så du ikke skulle se henne slik, når man er psyk trur man ofte man er en byrde og skyver de nærmeste vekk. At hun nå vil ha deg tilbake ville jeg sett på som no veeldig fint, stooort steg å tørre det. Ville aaabsolutt tilgitt. Det har kommet frem en del med informasjon i tråden enn jeg klarte få frem i HI, tenker du at du ville ønsket kontakt og å bygge opp et vennskap igjen, dersom du leser alle innlegg (alt jeg har svart) i denne tråden? Anonymkode: 9fdb0...d6a
AnonymBruker Skrevet 26. september #26 Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det har kommet frem en del med informasjon i tråden enn jeg klarte få frem i HI, tenker du at du ville ønsket kontakt og å bygge opp et vennskap igjen, dersom du leser alle innlegg (alt jeg har svart) i denne tråden? Anonymkode: 9fdb0...d6a mer* Anonymkode: 9fdb0...d6a
AnonymBruker Skrevet 26. september #27 Skrevet 26. september Jeg har en venninne som ikke responderte da hun slet psykisk. Jeg følte meg ikke dumpet, tenkte bare at hun ikke hadde kapasitet og at hun ville komme tilbake når hun kom seg litt oppå igjen. Etter to år "befalte" den voksne datteren hennes til å ta kontakt med meg og etter det har vennskapet forsatt som før. Anonymkode: 53652...330 3 2
Grüner Skrevet 26. september #28 Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (1 time siden): En nær venninne var psykisk syk, og dumpet meg. Hun var virkelighetsfjern da men ikke nå lenger. Hun har sagt unnskyld og lagt seg flat og spør om jeg vil ha kontakt igjen.. Tilgir man? Anonymkode: 9fdb0...d6a Ja, det synes jeg du bør! Hun var syk, da det skjedde og bedt om unnskyldning og lagt seg flat. Hva har du å tjene på å gå rundt og være sur og bitter ? 2
AnonymBruker Skrevet 26. september #29 Skrevet 26. september Har en slik venninne. Ho har også begynt i terapi. Har vært ut og inn av vennegjengen i tiår. Eg har valgt å holde henne på avstand fordi eg bare ikke taklet det. Det har de andre gjort også i perioder. Er hyggelig og grei når vi møtes sammen, men en til en blir for heftig. Hadde blitt mye bedre nå, behandling for traumer osv. Synes ho er verre enn noen gang, laget et helvete eg var lykkelig uvitende om inntil nylig. Har snakket stygt om meg i ukesvis til de andre og holdt et leven uten like. Ho gjør alltid dette, må ha en fiende ho lyger om og er offer for. Min forbrytelse var at eg svarte på spørsmål om min barndom. Ho kontaktet meg selv og fortalte dette. Har ingen problem med å tilgi, men eg bruker ikke tiden min på noen som starter en hatkampanje mot meg. De andre i venninegjengen var nå lei av høre på henne om hvor farlig og skummel eg er, så da tenkte ho vi kunne være med hverandre. Sjeldent eg har fått et så dårlig tilbud, velger heller å bade ei bøtte med drit. Tilgitt er det, bærer ikke nag når det er så tydelig at dette kommer fra galskap. Anonymkode: dc647...2ab
AnonymBruker Skrevet 26. september #30 Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Det var flere som ble såret, men bare meg hun var nær venn med Jeg ble dypt såret og forsto ingenting av det hun tenkte eller gjorde Anonymkode: 9fdb0...d6a Det ga vel heller ikke noe mening fordi det ikke var rasjonelt. Jeg ville absolutt ha tilgitt og gjenopptatt kontakten og støttet henne gjennom det. Det er veldig vanskelig å komme tilbake når man har landet fra en psykisk krise, og deale med konsekvensene av alt man har gjort når man ikke tenkte rasjonelt. Men du er jo ikke pliktig til å gjøre noe. Men jeg ville absolutt ha vært der for henne. Anonymkode: 2c175...baa 3 2
cecily Skrevet 27. september #31 Skrevet 27. september Hun bør gjøre langt mer enn å kun spørre om å få komme tilbake. Hun bør ta initiativ til å reparere. Jeg hadde ikke tatt opp vennskapet uten at hun aktivt forsøkte å komme deg i møte. Å ha en krise er ikke det samme som å være psykisk syk, terapi eller ikke, og uansett er ikke det en blankofullmakt til å være kjip. Hun må reparere, og så er det din rett å kjenne etter om dette fortsatt kan være en venn.
AnonymBruker Skrevet 27. september #32 Skrevet 27. september cecily skrev (4 minutter siden): Hun bør gjøre langt mer enn å kun spørre om å få komme tilbake. Hun bør ta initiativ til å reparere. Jeg hadde ikke tatt opp vennskapet uten at hun aktivt forsøkte å komme deg i møte. Å ha en krise er ikke det samme som å være psykisk syk, terapi eller ikke, og uansett er ikke det en blankofullmakt til å være kjip. Hun må reparere, og så er det din rett å kjenne etter om dette fortsatt kan være en venn. Hvordan tenker du hun bør reparere? Anonymkode: 9fdb0...d6a
cecily Skrevet 27. september #33 Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hvordan tenker du hun bør reparere? Anonymkode: 9fdb0...d6a Spørre hvordan du opplevde situasjonen, møte deg på dine opplevelser, ikke gå i forsvar om du forteller hvordan det var og er for deg, vise at hun både forstår og har endret seg. Være raus med deg, rett og slett, og ikke bare forvente at alt er tilbake som før. 1
AnonymBruker Skrevet 27. september #34 Skrevet 27. september En ting er å tilgi. Det er greit nok, hun kan ikke bebreides for noe som skyldtes sykdom. Men det betyr ikke at du er nødt til å fortsette som før. Det er litt vanskelig å si noe om hva jeg ville gjort videre ettersom vi ikke har så mange detaljer. Men det er godt mulig at vennskapet ikke hadde blitt det samme. Og at jeg hadde tenkt at jeg måtte beskytte meg selv. Det er ikke et likeverdig vennskap hvis man må gå og tenke på hva man deler av informasjon for eksempel. Og det tror jeg at jeg hadde tenkt på fordi folk med psykisk sykdom ofte har tilbakefall. Jeg hadde vært ganske forsiktig. Anonymkode: 55ef5...bee
AnonymBruker Skrevet 27. september #35 Skrevet 27. september Jeg har opplevd dette, og stusser over hvor mange som problematiserer henne? Fra det ts skriver har ikke venninnen behandlet noen dårlig, utover å ha satt grenser i en periode hun var syk. I bedring har hun sett saken på en annen måte og tatt initiativ til å reparere. Min venninne dumpet med for mange år siden. Hun var veldig nær, og en person som jeg opplevde virkelig såg meg og som jeg beundret og hadde det veldig gøy med. Dumpingen kom som lyn fra klar himmel, og var verre en flere forholdsbrudd. Ingen dramatikk bare veldig trist. Senere kom hun tilbake, beklaget og bad om tilgivelse. Noe som ikke bare krever ydmykhet men også mot. Det er få mennesker jeg setter mer pris på en henne, som jeg har mer respekt for eller er mer åpen med. Og jeg trengte ikke tilgi henne, hun trengte tid og hjelp. Anonymkode: aeddb...9fc 3
AnonymBruker Skrevet 27. september #36 Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har opplevd dette, og stusser over hvor mange som problematiserer henne? Fra det ts skriver har ikke venninnen behandlet noen dårlig, utover å ha satt grenser i en periode hun var syk. I bedring har hun sett saken på en annen måte og tatt initiativ til å reparere. Min venninne dumpet med for mange år siden. Hun var veldig nær, og en person som jeg opplevde virkelig såg meg og som jeg beundret og hadde det veldig gøy med. Dumpingen kom som lyn fra klar himmel, og var verre en flere forholdsbrudd. Ingen dramatikk bare veldig trist. Senere kom hun tilbake, beklaget og bad om tilgivelse. Noe som ikke bare krever ydmykhet men også mot. Det er få mennesker jeg setter mer pris på en henne, som jeg har mer respekt for eller er mer åpen med. Og jeg trengte ikke tilgi henne, hun trengte tid og hjelp. Anonymkode: aeddb...9fc Det spørs kanskje hvordan man ser på det å behandle noen dårlig? Hun var småparanoid og trodde mye om flere, som var sårende for flere Hun slet med ting og ble litt intens med å snakke om det Hun snakket negativt om folk til andre fordi hun trodde ting som ikke stemte helt, Kanskje er forklaringen at hun var veldig utrygg på grunn av ting hun slet med Men de tingene hun trodde om meg som ikke var sant, holdt hun helt for seg selv, jeg fant det ut fordi hun selv spurte og jeg sa at det ikke var sant Anonymkode: 9fdb0...d6a
AnonymBruker Skrevet 27. september #37 Skrevet 27. september cecily skrev (34 minutter siden): Spørre hvordan du opplevde situasjonen, møte deg på dine opplevelser, ikke gå i forsvar om du forteller hvordan det var og er for deg, vise at hun både forstår og har endret seg. Være raus med deg, rett og slett, og ikke bare forvente at alt er tilbake som før. For at hun skal kunne gjøre det du sier må vel jeg snakke om og ta opp det som var, det synes jeg er ubehagelig og vet ikke om jeg orker det Anonymkode: 9fdb0...d6a
AnonymBruker Skrevet 27. september #38 Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (9 timer siden): En nær venninne var psykisk syk, og dumpet meg. Hun var virkelighetsfjern da men ikke nå lenger. Hun har sagt unnskyld og lagt seg flat og spør om jeg vil ha kontakt igjen.. Tilgir man? Anonymkode: 9fdb0...d6a Kommer an på hva psykiateren sier, en kan gå til venne-megling hos psykolog - koster ikke alt for mye, for 1-2 timer. Det psykiateren er opptatt av er hvorvidt en faktisk tar skade av forholdet, at mye av forholdet går ut på å tåle den psykiske lidelsen til den andre - da er det bedre at en bruker tiden på å bli frisk, fremfor å plage andre mennesker. Anonymkode: d7a1c...a5c
AnonymBruker Skrevet 27. september #39 Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (9 timer siden): Glemte å nevne at hun har gått i terapi Anonymkode: 9fdb0...d6a Hun blir sikkert glad når du outer alt om hennes psykiske sykdom på KG Anonymkode: b0515...405 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. september #40 Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hun blir sikkert glad når du outer alt om hennes psykiske sykdom på KG Anonymkode: b0515...405 Outer da ingen når det ikke er mulig å identifisere hvem dette er Anonymkode: 9fdb0...d6a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå