Gå til innhold

Venninne som såret meg, dumpet meg når psykisk syk.. Tilgi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En nær venninne var psykisk syk, og dumpet meg. Hun var virkelighetsfjern da men ikke nå lenger. Hun har sagt unnskyld og lagt seg flat og spør om jeg vil ha kontakt igjen.. Tilgir man? 

Anonymkode: 9fdb0...d6a

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det synes jeg. Masse respekt for å be om unnskyldning og legge seg flat. 

Anonymkode: 1e7de...057

• Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet

Hvordan dumpet hun deg?

Anonymkode: f3473...69b

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En nær venninne var psykisk syk, og dumpet meg. Hun var virkelighetsfjern da men ikke nå lenger. Hun har sagt unnskyld og lagt seg flat og spør om jeg vil ha kontakt igjen.. Tilgir man? 

Selvfølgelig tilgir man - tenk hva det har kostet henne å ta kontakt og beklage!

Har du ingen forståelse for hvordan det er å være psykisk syk?

• Liker 16
  • Hjerte 5
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan dumpet hun deg?

Ville ikke ha kontakt 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan dumpet hun deg?

Og fant ut at hun trodde ting om meg som ikke var sant

Skrevet

Hadde ikke orket det. Du må ikke. Helt fjern er hun vel heller ikke, men dere holder vedlike et toxic mønster.

Anonymkode: 37d4c...f81

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Hadde ikke orket det. Du må ikke. Helt fjern er hun vel heller ikke, men dere holder vedlike et toxic mønster.

Anonymkode: 37d4c...f81

Hun er ikke psykisk syk lengre

• Hjerte 2
Skrevet

Ja, absolutt. 

Anonymkode: 2c175...baa

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde tilgitt dersom unnskyldningen var ektefølt.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja det synes jeg. Masse respekt for å be om unnskyldning og legge seg flat. 

Anonymkode: 1e7de...057

Mezzosoprena skrev (11 minutter siden):

Selvfølgelig tilgir man - tenk hva det har kostet henne å ta kontakt og beklage!

Har du ingen forståelse for hvordan det er å være psykisk syk?

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, absolutt. 

Anonymkode: 2c175...baa

Blåttvann skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde tilgitt dersom unnskyldningen var ektefølt.

Når dere skriver at dere ville ha tilgitt, mener dere da som i å bare tilgi, eller mener dere også det å ha kontakt igjen? Bygge opp et vennskap igjen? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når dere skriver at dere ville ha tilgitt, mener dere da som i å bare tilgi, eller mener dere også det å ha kontakt igjen? Bygge opp et vennskap igjen? 

Begge deler.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

om hun vsr psykisk syk dumpet hun nok deg så du ikke skulle se henne slik, når man er psyk trur man ofte man er en byrde og skyver de nærmeste vekk. At hun nå vil ha deg tilbake ville jeg sett på som no veeldig fint, stooort steg å tørre det. Ville aaabsolutt tilgitt. 

• Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet

Jeg synes ikke det er en lett nok situasjon til at det er et riktig eller feil svar. 

Det er stort av henne å ta kontakt og beklage, og det bør hun få skryt for. Når det er sagt så skylder du henne ikke vennskap tilbake av den grunn. For min del hadde det kommet helt an på hva som skjedde, hvor mye skade hun påførte meg og andre, og om jeg trodde jeg kunne virkelig tilgi, og ikke bare overfladisk. 

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
snøpust skrev (1 minutt siden):

Jeg synes ikke det er en lett nok situasjon til at det er et riktig eller feil svar. 

Det er stort av henne å ta kontakt og beklage, og det bør hun få skryt for. Når det er sagt så skylder du henne ikke vennskap tilbake av den grunn. For min del hadde det kommet helt an på hva som skjedde, hvor mye skade hun påførte meg og andre, og om jeg trodde jeg kunne virkelig tilgi, og ikke bare overfladisk. 

Det var flere som ble såret, men bare meg hun var nær venn med

Jeg ble dypt såret og forsto ingenting av det hun tenkte eller gjorde 

Skrevet

Tenker det er litt vesentlig hvordan psykisk syk? 

Har hun nå fått medisiner og hjelp? 

Personlig ville jeg tilgitt, men da om jeg viste at hun var virkelig psykisk syk og nå fått hjelp, og ikke noe egnediagnose.

Anonymkode: 8d102...83d

Skrevet

Personlig ville jeg tilgitt, men da om jeg viste at hun var virkelig psykisk syk og nå fått hjelp, og ikke noe egnediagnose.

Traumatisk krise. Ustabil og litt paranoid. Ikke noe diagnose, midlertidig ustabilitet pga mye som hadde hopet seg opp over tid

Ingen medisiner eller behov for dette men hun har fått et bedre liv som har gjort at hun ble frisk 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Glemte å nevne at hun har gått i terapi

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det var flere som ble såret, men bare meg hun var nær venn med

Jeg ble dypt såret og forsto ingenting av det hun tenkte eller gjorde 

Jeg synes du skal tenke på deg selv først og fremst, og om det er et vennskap du ønsker tilbake.

Jeg har vært på begge sider av å miste venner pga mental helse, noen har jeg funnet veien tilbake til, andre ikke. Det er vondt og kan føles urettferdig når det ikke kan repareres, men du gjør henne ikke en tjeneste ved å bli venner igjen dersom du ikke faktisk ønsker henne i livet ditt. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Hun hadde sine unnskyldninger (sykdom) og har bedt om unnskyldning, og da tenker jeg det burde være nok i massevis for å tilgi. 

Hvorvidt du ønsker å gjenoppta kontakt er en annen sak. Det blir helt opp til deg. Du kan tilgi uten å gjenoppta kontakt hvis det føles rett for deg. Du må jo faktisk ønske kontakten selv om du skal gjenoppta den. Men det virker ikke slik, siden du spør om hva som blir rett?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...