Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Et vennepar av oss har lenge uttalt seg svært positivt til stor innvandring til Norge. For ordens skyld mener jeg at dette er en helt legitim mening å ha. 

Nå skal de flytte til samme by som oss. De har valgt å kjøpe hus i en bydel som knapt har en eneste innvandrer. Vi bor i en topp 10-by når den gjelder folketall i Norge og vi har flere bydeler med stor andel kommunale boliger, «billige» boliger og som har slitt med at etnisk norske familier flytter bort. Dette medfører at skolene sårt trenger tilførsel av barn som har norsk som morsmål. 

Mitt spørsmål er: Har ikke vårt vennepar et ekstra moralsk ansvar for å bosette seg i en slik bydel og dermed bidra til integreringen av våre nye landsmenn?

Anonymkode: d69bd...356

• Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hahaha jo det burde de! Alle byfolk vil ha ulv, sånn er det.....

Anonymkode: 879db...681

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hahaha jo det burde de! Alle byfolk vil ha ulv, sånn er det.....

Ulven er utrydningstruet. La den leve. Hilsen en som er oppvokst i distriktet.

Anonymkode: c3d1f...337

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Nei, hvorfor har de det? 

Kommunene har et ansvar når de bosetter i kommunale boliger, de må sørge for at disse er spredt rundt, og ikke bare i utvalgte områder

Anonymkode: a7dc9...c05

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ulven er utrydningstruet. La den leve. Hilsen en som er oppvokst i distriktet.

Anonymkode: c3d1f...337

Dette handler ikke om ulv 🙄 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi bor et sted med stor innvandring. Det går kjempebra. 

Anonymkode: 1979d...527

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De ville vel ikke ta den plassen fra en innvandrer..
Spøk til side, så synes jeg at Norge skal stoppe all innvandring fra muslimske land, men jeg bor selv på Grønland i Oslo..

Anonymkode: 798d0...a4d

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Et vennepar av oss har lenge uttalt seg svært positivt til stor innvandring til Norge. For ordens skyld mener jeg at dette er en helt legitim mening å 

Mitt spørsmål er: Har ikke vårt vennepar et ekstra moralsk ansvar for å bosette seg i en slik bydel og dermed bidra til integreringen av våre nye landsmenn?

Absolutt, de er moralsk forpliktet til å bosette seg i ghettoen.

• Liker 2
Skrevet

Jeg er veldig positiv til innvandring. Bosatte meg for 10 år tilbake en plass med svært lite mangfold og sett gradvis mer de siste årene som jeg er veldig glad for. 
Det er hundre prioriteringer man velger etter når man ser etter et nytt sted å bo, et punkt som dette havner vel sjelden som de første selv om man synes det er en stor fordel. 

Anonymkode: 506e3...031

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.9.2025 den 23.09):

Jeg er enig i at de har et større moralsk ansvar, og at det er påfallende med alle de som er kjempepositive til veldig høy innvandring og mener alt skal løses med "integrering", men selv ikke er villig til å bidra til integreringen ved å bo i samme områder som innvandrerne flytter til. Dette virker å være normen blant de som er for høy innvandring heller enn unntaket. 

Samtidig er det mange hensyn å ta. Mange mener nok at "noen andre" skal ta belastningen ved å bo i veldig innvandrertette bydeler, og prioriterer selv et trygt og noenlunde "norsk" oppvekstmiljø for sine egen barn. Forståelig nok, men det er da rart at de ønsker en politikk som tvinger mindre ressurssterke familier til å ta belastningen, og gjør det vanskeligere for innvandrere å integrere seg. 

Spørsmålet blir hvordan innvandrere skal klare å integrere seg i Norge om ikke noenlunde ressurssterke nordmenn er villige til å bo i samme områder som dem. Det er sånn sett en dobbelt urimelighet, både mot innvandrere og mindre ressurssterke nordmenn. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

De fant vel en bolig de likte og vant budrunden

Anonymkode: 3615c...165

• Liker 7
Skrevet

Selvfølgelig. Alle som er pro-whatever bør holde seg til det de er for. La oss som synes innvandring bør strammes inn, og forventninger til innvandrere økes, få bo på lite mangfoldige steder.

Anonymkode: 1f193...373

• Liker 2
Skrevet

Nei, det har de ikke. Jeg håper ikke du er seriøs?

Anonymkode: af14d...0de

• Liker 5
Skrevet (endret)

disse menneskene casher inn moralpoeng ved å støtte innvandring gjennom sine uttalelser, mens de selv i praksis holder seg langt unna slike områder, fordi de av åpenbare grunner ikke fungerer godt.

Jeg fordrar ikke slike mennesker fordi de bidrar til at landet sakte kollapser, KUN for at de skal fremstå for omverdenen som gode. De har så liten selvinnsikt at de burde vernes mot å delta i det offentlige på noen som helst måte.

Endret av megda
  • Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
megda skrev (1 minutt siden):

disse menneskene casher inn moralpoeng ved å støtte innvandring gjennom sine uttalelser, mens de selv i praksis holder seg langt unna slike områder, fordi de av åpenbare grunner ikke fungerer godt.

Jeg fordrar ikke slike mennesker fordi de bidrar til at landet sakte kollapser, KUN for at de skal fremstå for omverdenen som gode. De har så liten selvinnsikt at de burde vernes mot å delta i det offentlige på noen som helst måte.

Er det slike som kan kalles woke?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.9.2025 den 23.09):

Et vennepar av oss har lenge uttalt seg svært positivt til stor innvandring til Norge. For ordens skyld mener jeg at dette er en helt legitim mening å ha. 

Nå skal de flytte til samme by som oss. De har valgt å kjøpe hus i en bydel som knapt har en eneste innvandrer. Vi bor i en topp 10-by når den gjelder folketall i Norge og vi har flere bydeler med stor andel kommunale boliger, «billige» boliger og som har slitt med at etnisk norske familier flytter bort. Dette medfører at skolene sårt trenger tilførsel av barn som har norsk som morsmål. 

Hadde de gjort det så kunne man like gjerne ha argumentert for at de fratok andre muligheten til å bo?

Bosetter Frogner-folket seg på Tøyen og Grønland så kan ikke nødvendigvis de som har råd til å bo på Tøyen og Grønland flytte andre steder, men blir tvunget til å leie.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er det slike som kan kalles woke?

Dersom du gir noen en smågodtpose full av woke, ville du ikke reagert om du fant en slik i posen

Skrevet
megda skrev (2 minutter siden):

Dersom du gir noen en smågodtpose full av woke, ville du ikke reagert om du fant en slik i posen

Noen ville nok gjort det og

Skrevet

Selvsagt har de ikke ansvar når det gjelder å bosette seg et sted de ikke vil trives. De ser ikke ned på innvandrere av den grunn.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Nei, det har de ikke. Jeg håper ikke du er seriøs?

Anonymkode: af14d...0de

Honey Dew skrev (12 timer siden):

Selvsagt har de ikke ansvar når det gjelder å bosette seg et sted de ikke vil trives. De ser ikke ned på innvandrere av den grunn.

Jeg synes dette er interessante synspunkter. Hvorfor mener dere det er så selvsagt at de som tar til orde for en svært liberal innvandringspolitikk ikke har et moralsk ansvar for å selv ta del i ‘mangfoldet’ de ivrer for? 

Ser dere noen motsetning mellom å være for en svært høy innvandring fra ikkevestlige land men samtidig bare ‘trives’ blant etnisk norske? 

• Liker 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...