AnonymBruker Skrevet 3. oktober #21 Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg vet; må kjøpe lader, skjermbeskytter og evt betale overføring. Så ca 17k ryker😱 Anonymkode: 095a7...da4 Hvorfor skal du absolutt betale for denne overføringen? Det er jo bare tull. Anonymkode: 7972f...713
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #22 Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor skal du absolutt betale for denne overføringen? Det er jo bare tull. Anonymkode: 7972f...713 Fordi jeg garantert kløner det til.🫣 Anonymkode: 095a7...da4
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #23 Skrevet 3. oktober Jeg vil påstå det nesten ikke er mulig. Og om så er, er det sikkert noen du kjenner som kan bistå. Å betale 600kr for å trykke på to knapper er idioti. Anonymkode: 7972f...713 1
DesmondMiles Skrevet 3. oktober #24 Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Har blitt så vannvittig dyrt, husker godt når de kosta under 10k - og det føltes dyrt 😳 🤐 Anonymkode: dae89...ee0 Under 10? Jeg kjøpte iPhone 4 til ca 4000 kr...
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #25 Skrevet 3. oktober Moony skrev (19 timer siden): Det stod først forventet levering 28.10 på meg, men jeg har fått den allerede. Så det endres fort, og man kan absolutt få den før! Nå har den endra seg til 04.11😭 dumt at ikke Elkjøp har samme rentefri avbetalingsmulighet som telia. Det står at de skal få den inn neste uke Anonymkode: 7f310...009
Titania Skrevet 3. oktober #26 Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Fordi jeg garantert kløner det til.🫣 Anonymkode: 095a7...da4 Det skal veldig mye til for å kløne til å scanne en QR-kode 😅
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #27 Skrevet 3. oktober Titania skrev (1 time siden): Det skal veldig mye til for å kløne til å scanne en QR-kode 😅 Er det alt😂 Anonymkode: 095a7...da4
Titania Skrevet 3. oktober #28 Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Er det alt😂 Anonymkode: 095a7...da4 Jeg husket feil - telefonene må bare være i nærheten av hverandre 😅 https://support.apple.com/no-no/HT210216
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #29 Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har blitt så vannvittig dyrt, husker godt når de kosta under 10k - og det føltes dyrt 😳 🤐 Anonymkode: dae89...ee0 Men 17 Pro Max koster ikke 17.000 bare fordi man må legge ut 17.000. F eks, 17 Pro Max med 256 GB lagring er verdt 10.000 kr i el-pant. Det er et absolutt minimum siden butikken alltid skal selge den brukt for å tjene litt penger på den, og privat er den lett å selge til 16.000 kr. Så den koster lite egentlig. Det er ikke som Android telefoner, de er billigere, men faller i pris som en stein og pant-verdien for Android suger total hest, så den har ikke sjanse. Hele systemet hos Apple er bygd opp at det er premium, koster mer, men restverdien er også høyere. Man taper bare hvis man skal bytte hvert år, men hvis man bytter etter 2 til 3 år, så er tapet helt moderat og ikke noe å tenke på en gang. Rundt 250 kr per måned hvis man holder seg til enten 2 eller 3 år. Anonymkode: 7a556...237 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #30 Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (På 2.10.2025 den 19.23): Det blir jo ikke billigere hvis man må binde seg til et dyrt abonnement… Anonymkode: a9ec6...3d4 Var ikke bindingstid da jeg kjøpte. Og man får dyrere abonnement hos andre operatører! Anonymkode: 4f8d6...e22
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #31 Skrevet 14. oktober AnonymBruker skrev (På 3.10.2025 den 12.17): Nei, den kan ikke vare så lenge, dessverre. Du har ikke lyst å ha tlf uten oppdateringer og du ser at den streiker allerede. iPhone 12 er akkurat på grensa til å akseptere iOS 26, og i fremtiden så vil hver eneste oppdatering være mer og mer ressurskrevende, noe som betyr at du vil trenge mer lagringsplass og mer kraft. Det er en grunn til at Apple oppgraderte selv den vanlige iPhone 17 skikkelig nå, med både dobbelt opp med lagring, fra 128 GB til 256 GB som minimum, i tillegg til refresh rate på skjermen som er betydelig bedre nå sammenlignet med vanlig iPhone 16. Samtidig er iPhone 16 Pro og Pro Max blitt oppgradert betydelig med flere RAM. Ja, bestilte iPhone 17 Pro Max i fargen Sølv og jeg er helt enig, prisdifferansen er blitt smalere mellom Pro og Pro Max at man like så greit kan gå for Pro Max som har større skjerm og bedre batteri. Men selv vanlig iPhone 17 er veldig fin nå. Jeg får rundt 4.000 kr i pant for min vanlige iPhone 15 med 128 GB, kjøpte den til 9.500 i november 2023, så det er helt normalt at den kostet meg litt over 200 kr per måned i verditap. Er ikke vits å vente lenger siden verdien blir lavere jo lenger jeg venter, samtidig som iPhone 15 med 128 GB blir ikke akkurat nyere. Anonymkode: 7a556...237 Enig, jeg ville ikke betalt 1200kr for å bytte batteri på en iPhone 12. Jeg pleier å ha mine iPhones i 4-5 år. Har en 14 Pro nå som jeg håper å ha et par år til. Anonymkode: a9ec6...3d4
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #32 Skrevet 14. oktober AnonymBruker skrev (12 timer siden): Var ikke bindingstid da jeg kjøpte. Og man får dyrere abonnement hos andre operatører! Anonymkode: 4f8d6...e22 At man får dyrere abonnement hos andre operatører er ikke noe argument… får man billigere abonnement hos andre operatører? Anonymkode: a9ec6...3d4
AnonymBruker Skrevet 15. oktober #33 Skrevet 15. oktober AnonymBruker skrev (På 14.10.2025 den 12.37): At man får dyrere abonnement hos andre operatører er ikke noe argument… får man billigere abonnement hos andre operatører? Anonymkode: a9ec6...3d4 Den var 1500 kr billigere i innkjøp via operatør enn hos f.eks. Apple, Elkjøp, Power. Jeg var ikke interessert i operatører i Ice eller Telia sitt nett, og var fornøyd med den operatøren jeg hadde. Jada, jeg kunne byttet til Fjordkraft eller Chilimobil og hva nå alle disse småselskapene heter og spart noen kroner i måneden der, men siden jeg allerede hadde et kundeforhold der jeg var fornøyd og de tilbød meg rabatt, så hvorfor ikke? Da gidder jeg ikke kjøpe den fra et annet utsalgssted som er dyrere? Og jeg kunne sagt opp etter telefonen var bestilt, uten å måtte betale noe bruddgebyr. Anonymkode: 4f8d6...e22
-jk- Skrevet 15. oktober #34 Skrevet 15. oktober AnonymBruker skrev (På 3.10.2025 den 11.37): Hvis jeg kan ha iphone 17 i 10 år er det kanskje ikke så dumt å oppgradere☺️Skjermen er mye større; jeg sliter med å lese på den jeg har. Anonymkode: 095a7...da4 Da tror jeg kanskje briller er smartere enn større skjerm Jeg må bruke briller selv for å bruke mobilen, nytter ikke med større skjerm etter hvert. Så klarer meg fint med 13 Mini og håper den holder i 5 år til
-jk- Skrevet 15. oktober #35 Skrevet 15. oktober AnonymBruker skrev (På 3.10.2025 den 19.43): Men 17 Pro Max koster ikke 17.000 bare fordi man må legge ut 17.000. F eks, 17 Pro Max med 256 GB lagring er verdt 10.000 kr i el-pant. Det er et absolutt minimum siden butikken alltid skal selge den brukt for å tjene litt penger på den, og privat er den lett å selge til 16.000 kr. Så den koster lite egentlig. Det er ikke som Android telefoner, de er billigere, men faller i pris som en stein og pant-verdien for Android suger total hest, så den har ikke sjanse. Hele systemet hos Apple er bygd opp at det er premium, koster mer, men restverdien er også høyere. Man taper bare hvis man skal bytte hvert år, men hvis man bytter etter 2 til 3 år, så er tapet helt moderat og ikke noe å tenke på en gang. Rundt 250 kr per måned hvis man holder seg til enten 2 eller 3 år. Anonymkode: 7a556...237 Restverdi er uinteressant for oss som bruker mobilene til de tar kvelden eller bare må byttes pga. manglende oppdateringer. 250,- pr. måned? Det blir jo 15.000,- på 5 år. Så mye gidder jeg ikke bruke på mobil.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå