AnonymBruker Skrevet 26. september #1 Skrevet 26. september Bestilte 17PM fra telia på tirsdag (oppgraderer fra 12 pro). På sidene dems står det at forventet levering ikke er før 27 oktober? Stemmer dette, eller kan den komme før? Er så utrolig utålmodig når jeg venter på ting i posten☹️ noen med erfaring? Anonymkode: 7f310...009
Infectious Skrevet 27. september #2 Skrevet 27. september Den kan fint komme før. Min hos telia stod først på 16.10, og nå står det 1.10
AnonymBruker Skrevet 27. september #3 Skrevet 27. september Hvorfor bestilte du fra Telia? Hvis du bestiller direkte fra Apple selv får du den levert innen 3 dager. Anonymkode: d8294...385
AnonymBruker Skrevet 28. september #4 Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (På 27.9.2025 den 3.10): Hvorfor bestilte du fra Telia? Hvis du bestiller direkte fra Apple selv får du den levert innen 3 dager. Anonymkode: d8294...385 Man får ofte rabatt om man bestiller gjennom operatøren sin. Fikk min 16 PM 1500 billigere gjennom Talkmore, men var litt ventetid der og. Anonymkode: 4f8d6...e22
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #5 Skrevet 2. oktober AnonymBruker skrev (På 28.9.2025 den 19.29): Man får ofte rabatt om man bestiller gjennom operatøren sin. Fikk min 16 PM 1500 billigere gjennom Talkmore, men var litt ventetid der og. Anonymkode: 4f8d6...e22 Det blir jo ikke billigere hvis man må binde seg til et dyrt abonnement… Anonymkode: a9ec6...3d4 1
Moony Skrevet 2. oktober #6 Skrevet 2. oktober Det stod først forventet levering 28.10 på meg, men jeg har fått den allerede. Så det endres fort, og man kan absolutt få den før!
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #7 Skrevet 3. oktober Jeg er i tenkeboksen; kan få den til 15 800 kr gjennom tlf operatør. Jeg er fornøyd med mitt abb og tar gjerne en ny bindingstid. MEN klarer ikke å bestemme meg😂Må uansett kjøpe ny lader, skjermbeskytter og ca 600kr koster overføring fra gml til ny tlf. Hvor lang levetid kan 17 ha…? min gamle, trege er 5,5 år. Anonymkode: 095a7...da4
Titania Skrevet 3. oktober #8 Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Jeg er i tenkeboksen; kan få den til 15 800 kr gjennom tlf operatør. Jeg er fornøyd med mitt abb og tar gjerne en ny bindingstid. MEN klarer ikke å bestemme meg😂Må uansett kjøpe ny lader, skjermbeskytter og ca 600kr koster overføring fra gml til ny tlf. Hvor lang levetid kan 17 ha…? min gamle, trege er 5,5 år. Anonymkode: 095a7...da4 Har du iphone fra før? Da kan du helt fint å flytte over fra gammel til ny telefon uten å måtte betale noen for å gjøre det 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #9 Skrevet 3. oktober Titania skrev (2 timer siden): Har du iphone fra før? Da kan du helt fint å flytte over fra gammel til ny telefon uten å måtte betale noen for å gjøre det Ja har iphone 12. Overføringen er ikke det som stopper meg, men om ny tlf er verdt så mye penger🫣Min trenger nytt batteri til ca 1200kr, laderen er nesten ødelagt. Men likevel…den kan kanskje leve ett par år til🤔 Anonymkode: 095a7...da4
Titania Skrevet 3. oktober #10 Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja har iphone 12. Overføringen er ikke det som stopper meg, men om ny tlf er verdt så mye penger🫣Min trenger nytt batteri til ca 1200kr, laderen er nesten ødelagt. Men likevel…den kan kanskje leve ett par år til🤔 Anonymkode: 095a7...da4 Jeg bare tenkte siden du la ved kostnaden ved å overføre til ny telefon i såfall Apple har jo gjort det såpass enkelt å gjøre, at det er jo fort gjort å fikse selv 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #11 Skrevet 3. oktober Titania skrev (9 minutter siden): Jeg bare tenkte siden du la ved kostnaden ved å overføre til ny telefon i såfall Apple har jo gjort det såpass enkelt å gjøre, at det er jo fort gjort å fikse selv Hvis jeg kan ha iphone 17 i 10 år er det kanskje ikke så dumt å oppgradere☺️Skjermen er mye større; jeg sliter med å lese på den jeg har. Bare kjenner litt på at det er et i-landsproblem lol. Anonymkode: 095a7...da4
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #12 Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvis jeg kan ha iphone 17 i 10 år er det kanskje ikke så dumt å oppgradere☺️Skjermen er mye større; jeg sliter med å lese på den jeg har. Bare kjenner litt på at det er et i-landsproblem lol. Anonymkode: 095a7...da4 Du kan ikke regne med å ha den i 10 år. Det er helt vilt å forvente selv om det finnes folk som har hatt MacBook Pro eller iPhone så lenge, så skal det ikke vare så lenge. Jeg synes at 5 år for iPhone er helt fint og passe, hvis man bruker den hver dag og de har fortsatt en viss restverdi på noen hundrelapper selv etter 5 år. Sikkerhetsoppdateringer for iPhone fungerer heller ikke så lenge, altså 10 år. Jeg pleier å "makse" ut mine iPhones også, og har aldri opplevd at de skal holde mer enn 5 til maks 7 år og det er jeg veldig fornøyd med. De er utrolig gode, men det finnes grenser for hvor mye de skal holde. Da sikkerhetsoppdateringer forsvant på min, så merket jeg hvordan iPhone begynte å kollapse og da var den teknologisk sett 7 år gammel, selv om jeg kjøpte den 2 år etter lanseringsdatoen, så det betyr at den var brukt i 5 år fra min side, og app-er begynte å bli rare, de stengte seg selv ned. Jeg fikk meldinger på app-er uten at det plinget. Folk påstod at de ringte meg, men jeg så overhodet ikke på telefonen at noen hadde ringt meg, det var helt tomt på "ubesvart" seksjonen. Da vet man at det er på tide å bytte. Fikk likevel nesten 400 kr i pant til tross for at den var ferdig funksjonsmessig, selv om man fortsatt kunne surfe på den. Denne gangen skal jeg bytte i god tid før den stryker siden det kommer mer ressurskrevende teknologi og oppdateringer som krever at man oppgraderer. Har vanlig iPhone 15 nå, men den bytter jeg ut med en iPhone 17, og så får jeg pant for iPhone 15 også. Jeg regner dog ikke med å ha iPhone 17 lenger enn til 2030. Alle de som selger smart phones, inkludert iPhone har laget et system at man er nødt til å bytte uansett. En må følge med på hva rest-verdien er på nåværende iPhone og alltid veie det opp mot hvor mye av de verdien forsvinner om jeg venter lenger. Anonymkode: 7a556...237 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #13 Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du kan ikke regne med å ha den i 10 år. Det er helt vilt å forvente selv om det finnes folk som har hatt MacBook Pro eller iPhone så lenge, så skal det ikke vare så lenge. Jeg synes at 5 år for iPhone er helt fint og passe, hvis man bruker den hver dag og de har fortsatt en viss restverdi på noen hundrelapper selv etter 5 år. Sikkerhetsoppdateringer for iPhone fungerer heller ikke så lenge, altså 10 år. Jeg pleier å "makse" ut mine iPhones også, og har aldri opplevd at de skal holde mer enn 5 til maks 7 år og det er jeg veldig fornøyd med. De er utrolig gode, men det finnes grenser for hvor mye de skal holde. Da sikkerhetsoppdateringer forsvant på min, så merket jeg hvordan iPhone begynte å kollapse og da var den teknologisk sett 7 år gammel, selv om jeg kjøpte den 2 år etter lanseringsdatoen, så det betyr at den var brukt i 5 år fra min side, og app-er begynte å bli rare, de stengte seg selv ned. Jeg fikk meldinger på app-er uten at det plinget. Folk påstod at de ringte meg, men jeg så overhodet ikke på telefonen at noen hadde ringt meg, det var helt tomt på "ubesvart" seksjonen. Da vet man at det er på tide å bytte. Fikk likevel nesten 400 kr i pant til tross for at den var ferdig funksjonsmessig, selv om man fortsatt kunne surfe på den. Denne gangen skal jeg bytte i god tid før den stryker siden det kommer mer ressurskrevende teknologi og oppdateringer som krever at man oppgraderer. Har vanlig iPhone 15 nå, men den bytter jeg ut med en iPhone 17, og så får jeg pant for iPhone 15 også. Jeg regner dog ikke med å ha iPhone 17 lenger enn til 2030. Alle de som selger smart phones, inkludert iPhone har laget et system at man er nødt til å bytte uansett. En må følge med på hva rest-verdien er på nåværende iPhone og alltid veie det opp mot hvor mye av de verdien forsvinner om jeg venter lenger. Anonymkode: 7a556...237 Tusen takk for utfyllende svar!! Det gir mening. Jeg ble paff da ansatt på eplehuset sa min iphone 12 muligens kunne leve 4-5 år til. Den streiker en del, så jeg er innstilt på ny tlf. Da er det pro max du har bestilt? det er så liten prisdifferanse hos min operatør at jeg tenker pro max(ikke kun pro). Anonymkode: 095a7...da4
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #14 Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tusen takk for utfyllende svar!! Det gir mening. Jeg ble paff da ansatt på eplehuset sa min iphone 12 muligens kunne leve 4-5 år til. Den streiker en del, så jeg er innstilt på ny tlf. Da er det pro max du har bestilt? det er så liten prisdifferanse hos min operatør at jeg tenker pro max(ikke kun pro). Anonymkode: 095a7...da4 Nei, den kan ikke vare så lenge, dessverre. Du har ikke lyst å ha tlf uten oppdateringer og du ser at den streiker allerede. iPhone 12 er akkurat på grensa til å akseptere iOS 26, og i fremtiden så vil hver eneste oppdatering være mer og mer ressurskrevende, noe som betyr at du vil trenge mer lagringsplass og mer kraft. Det er en grunn til at Apple oppgraderte selv den vanlige iPhone 17 skikkelig nå, med både dobbelt opp med lagring, fra 128 GB til 256 GB som minimum, i tillegg til refresh rate på skjermen som er betydelig bedre nå sammenlignet med vanlig iPhone 16. Samtidig er iPhone 16 Pro og Pro Max blitt oppgradert betydelig med flere RAM. Ja, bestilte iPhone 17 Pro Max i fargen Sølv og jeg er helt enig, prisdifferansen er blitt smalere mellom Pro og Pro Max at man like så greit kan gå for Pro Max som har større skjerm og bedre batteri. Men selv vanlig iPhone 17 er veldig fin nå. Jeg får rundt 4.000 kr i pant for min vanlige iPhone 15 med 128 GB, kjøpte den til 9.500 i november 2023, så det er helt normalt at den kostet meg litt over 200 kr per måned i verditap. Er ikke vits å vente lenger siden verdien blir lavere jo lenger jeg venter, samtidig som iPhone 15 med 128 GB blir ikke akkurat nyere. Anonymkode: 7a556...237 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #15 Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Samtidig er iPhone 16 Pro og Pro Max blitt oppgradert betydelig med flere RAM. Anonymkode: 7a556...237 17 Pro og Pro Max, skulle det selvsagt stå. Anonymkode: 7a556...237
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #16 Skrevet 3. oktober Jeg går for pro max!!🥳😊🙏 Anonymkode: 095a7...da4 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #17 Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja har iphone 12. Overføringen er ikke det som stopper meg, men om ny tlf er verdt så mye penger🫣Min trenger nytt batteri til ca 1200kr, laderen er nesten ødelagt. Men likevel…den kan kanskje leve ett par år til🤔 Anonymkode: 095a7...da4 Følger ikke med lader lengre uansett 🫣 Anonymkode: dae89...ee0
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #18 Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg går for pro max!!🥳😊🙏 Anonymkode: 095a7...da4 Da har du nok telefon for de neste 5-6årene 🥳 Husk cover/sleeve/etui aluminiumen bunkes ganske lett. Anonymkode: dae89...ee0
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #19 Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Følger ikke med lader lengre uansett 🫣 Anonymkode: dae89...ee0 Jeg vet; må kjøpe lader, skjermbeskytter og evt betale overføring. Så ca 17k ryker😱 Anonymkode: 095a7...da4
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #20 Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg vet; må kjøpe lader, skjermbeskytter og evt betale overføring. Så ca 17k ryker😱 Anonymkode: 095a7...da4 Har blitt så vannvittig dyrt, husker godt når de kosta under 10k - og det føltes dyrt 😳 🤐 Anonymkode: dae89...ee0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå