AnonymBruker Skrevet 28. september #41 Skrevet 28. september Hei, snilt av deg å gi oss et forsøk 🌟 Meg : 1987, Steinbukk, jomfru som månetegn og ascendtant i «stigende tvilling»? (Gemini). Sammen med : Kreps og månetegn kreps og ascendant i vekten. Føler meg alene i forholdet, ulike verdier, holdninger, oppdragelse osv. Vi har også mye bra. Krangler lite, har god sex, har mye generelt tilfelles. Men mye av det som en gang ikke var tema, er nå store ulikheter. Er vi egentlig meant to be? Anonymkode: 752f2...d74 1
AnonymBruker Skrevet 28. september #42 Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hei, takk for en fint og interessant spørsmål🌹 Håper jeg kan bidra med litt klarhet🥰 Den korte versjonen kan være noe sånt som at du er lidenskapelig opptatt av det individuelle ved deg selv, med evnen til å føle dypt og du trives i omgivelser som bidrar til at du føler deg fri og kan vokse som person. På et dypere plan peker pilen på et liv som er mer balansert, basert på samarbeid og hvor du omfavner holdninger som går mer i retning av «vi», snarere enn «jeg». For å komme i nærmere kontakt med en mer meningsfull livsstil, kan du reflektere over hvordan du sammenstiller et spennende og aktivt liv, uten at det går på bekostning av tiden med andre mennesker. Tenk over hvordan du kan skape et hjemmemiljø hvor du henter emosjonell støtte. Fordi du har månen i Krepsens tegn kan det hende at det betyr at du trenger å bo i nærhet til vann/hav/gjord/tjern. Eller at det handler mer om å bevare nære familiebånd, til tross for en hektisk hverdag. Forsøk å se på hvordan du er bevisst på dine relasjoner; sett pris på andres perspektiver, ta deg tid til å bygge sterke bånd. I praksis kan du gjøre en del for å komme nærmere en slik livsstil som nevnt over. Vær en aktiv lytter i dine relasjoner. Bygg opp eller videre for karrieren din, slik at den gir deg uavhengighet i den grad det er mulig, og forsøk samtidig å spisse dine evner for samarbeid. Dyrk nettverk som du kan støtte deg på og bli godt kjent med deg selv på et emosjonelt plan. Si ja eventyr og muligheter, samtidig som du forsøker å innlemme andre i dette. Kanskje du kan danne en gruppe som gjør gøyale ting sammen. Tatt alt dette i betraktning kan det hende du vil endre yrkesvei. Hvis så, vil disse yrkene kanskje gi mer mening for deg: Jus, mekling, sosialt arbeid, konsulterende virksomhet, eller yrker hvor det krever samarbeid. Konsulterende arbeid passer godt for deg som er en god leder, i stand til å opprette forbindelse til andre og ivareta deres behov, samt at du kanskje vil trives i en pedagogisk rolle. Om du ikke allerede driver egen bedrift, kan det være veien å gå. Fordi du er i stand til å holde det gående og liker at ting skjer rundt deg! Si ja til samarbeid selv om det kanskje går litt trådt i starten. Fremhev følelse og mening bak ditt arbeid og vær aktiv enten fysisk eller mentalt, da vil du nok ikke kjede deg så lett. Bruk stemmen din enten det er som en slags lærer, foredragsholder, skriftlig eller ved presentasjoner. Trivsel og bosted er ofte knyttet tett opp til hverandre. Tenk over om du trives nær vann eller kyst. Kanskje det er viktig for deg å bo et sted med internasjonalt preg eller et område som har en spesiell etnisitet knyttet til seg. Det viktigste vil være å finne et sted hvor du føler at du kan sette røtter og dyrke sterke emosjonelle bånd💞 Husk at valget er ditt alene, og ansvaret hviler på deg. Når det er sagt så er det så mye gøy man kan drive med, jeg er sikker på at du finner din vei! Blir glad for å høre om det er noe her som resonnerer eller om du har lyst til å stille oppfølgingsspørsmål🤩 Ts🤍💫 Anonymkode: c15dc...846 Tusen takk for svar 😊 Det hadde en virkning på meg, en påminnelse om hvilke muligheter som finnes og at jeg må tro på meg selv ❤️ Anonymkode: 37352...fee 1
AnonymBruker Skrevet 28. september #43 Skrevet 28. september Hei, takk for at du bruker tid på dette- Jeg er født i 1971 Stjernetegn Vekten, Måne i Løven og Accendant i tvillingene. Jeg har en jobb jeg trives greit i men har vel hele karrieren min opplevd å få lite uttelling for det jeg mener at jeg har kapasitet til. Jeg har en god utdanning og har svært gode eksamensresultater. Nå jobber jeg med undervisning i skole og enkeltelever og jeg trives godt med elevene mine. Men det er og en jobb som er "grei" lange ferier og alt det der. Samtidig så har jeg en veldig grunnleggende følelse av å ikke bruke meg selv godt nok og at livet på en måte går fra meg. Hva skal jeg gjøre for å realisere eget potensiale. Jeg er nå over 50, mange år igjen av livet men er heller ikke ung lenger. Anonymkode: 1328f...b67 1
AnonymBruker Skrevet 29. september #44 Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (På 27.9.2025 den 1.15): Født 1970 Sternetegn: Tvilling, Månetegn: Skytte, Ascendant: Vekt 24° 27´ I fjor høst mistet jeg kattene mine fordi jeg var utmattet over tid pga tannbehandling. Jeg føler jeg mistet meg selv da jeg mistet dem, er helt tom innvendig. Tennene mine ble ikke bedre av behandlingen, bare mye verre, og nå kommer jeg til å trekke alt, jeg vet bare ikke om jeg kommer til å "overleve" det. Har slitt med tennene i lang tid. Jeg må antagelig flytte (igjen) pga en røyksituasjon som akkurat nå ikke ser ut til å bli bedre. Jeg har bodd i "syke" hus siden 2002 og helsetilstanden min har gått nedover. Økonomien er dårlig, noe som gjør alt det andre mer utfordrende. Jeg har ingen omgangsvenner lenger, og ingen familie som jeg har kontakt med. Jeg orker ikke, men trenger jo mennesker likevel. Jeg er forvirret, og vet aldri hva jeg skal gjøre. Jeg er bare så sliten, og alt føles håpløst akkurat nå. Virker som alt begynte tilbake i 2000/2002, etter det har livet mitt blitt mer og mer utfordrende, og de siste årene har jeg blitt skikkelig negativ også. Særlig siden i fjor høst, etter jeg var så syk har folk trukket seg unna meg, jeg er rett og slett for negativ men ser ingen lysning eller mulighet til å snu det. Hva har skjedd, og hva skal jeg gjøre for å snu alt dette? På forhånd tusen takk for svar. Anonymkode: 737ae...829 Hei kjære deg💓🌹Tusen takk for at du delte dette med meg og oss i tråden, jeg ser at flere her har vist støtte til deg. Håper at lesningen kan gi deg inspirasjon i livet ditt✨ Først vil jeg si at jeg kjenner på en veldig medfølelse for deg og det du forteller om din situasjon. Dette kan ikke være lett verken å stå i eller se tilbake på. Du skal ikke skamme deg over at du har blitt negativ, det legger bare sten til byrden. En slik situasjon som du står i påvirker alle områder av livet og det at du er negativ nå er en helt naturlig reaksjon på en trist og vanskelig situasjon. Den selvinnsikten du viser i din henvendelse betyr at du har gode sjanser for å takle dette fremover, selv om du er fortvilet nå. Du spør hva som har skjedd og hva du skal gjøre for å snu. Det kan godt hende at det vil være godt for å deg å gå igjennom vonde hendelser fra fortiden, og da synes jeg du skal snakke med noen face-to-face, som har kunnskap og evne til å møte deg på en varm og medmenneskelig måte, slik du fortjener💞 Som du vet skriver jeg i HI at jeg ikke kan kommentere sykdom. Det kan være mange grunner til tannproblemer uten at det er direkte sykdom, det forstår jeg. Den måten jeg jobber på er å se hva tenner kan representere. Fra et symbolsk perspektiv er tenner personlig styrke og kraft (vi tygger, biter, snakker) og på denne måten er tenner med på å uttrykke atferd. I noen tilfeller er tap av tenner også knyttet opp mot å miste sin egen stemme eller selvtillit. Og dermed blir det et viktig tema for deg: Du kan reflektere over hvordan du tar tilbake din egen styrke, kraft og stemme. Tap av tenner og trekking er noe som for mange oppleves som drastisk, det er viktig at du søker og tar imot støtte på dette området, dersom du føler at du trenger det. I denne lesningen tror jeg mine evner er best brukt til å se fremover og på hvilke egenskaper som ligger i ditt horoskop, som du kan ta i bruk og forsøke å påvirke livet ditt i en positiv retning. Dersom du kommer til å flytte nå vil det være en gunstig periode. Det kan hende du opplever å flytte til et sted hvor du kan bli over tid og føle deg hjemme. Et eventuelt nytt bosted kan også være med på å forandre hvordan du definerer et hjem og hva det betyr for deg. I løpet av mars 2026 kan du forvente endringer, og fra oktober i år kan du forberede deg praktisk. Til neste år kan det være lurt å fokusere på å gi slipp på rigid logisk tenkning og bli god på å kjenne etter hva intuisjonen din forteller deg. Omfavne kreativitet og tro på at ting endrer seg for deg. Det er kanskje lett for deg å over-analysere eller drive med konstant problemløsning. Føler du på dette er det på tide å løsne grepet. Det kan være bra for deg å reflektere over hvordan du kan bygge deg opp «emosjonelle røtter» og hvordan du gir deg selv omsorg. Dyrk frem en indre fred og ro, et sted i deg selv hvor du alltid kan trekke deg tilbake til når du har behov for det. Den beste investeringen er å ha empati med deg selv🥰 Økonomisk er det mulig at du kan få uventede penger via andre, slik som arv, gaver eller annen økonomisk bistand. Det er generelt ikke en gunstig tid for å ta opp nye banklån, forbrukslån eller privat-lån for deg frem til april 2026. Dersom du ikke kan unngå lån, så vær svært nøye med betingelsene før du inngår kontrakt. Når det gjelder sosiale forbindelser er det viktig å ha kontakt med andre mennesker, som du selv sier. Fra nå og frem til 2033 er du under en slags forvandling av identiteten din og det er store sjanser for at du kommer deg forbi begrensninger som ligger i deg. Det kan være lurt å reflektere over "hvem du vil være" når du får tann-implantat eller proteser. Du kvitter deg bokstavelig talt med en forankret del av deg selv, og kanskje du finner at du vil gjøre hele livet ditt annerledes. Store endringer du gjør i deg selv vil igjen dra inn andre typer mennesker og sosiale relasjoner, når du er klar for det. Den siste halvdelen av 2027 og frem til slutten av 2028 vil være en god periode for deg å oppsøke foreninger, grupper og andre sosiale arenaer. Da har du kanskje fått noe av det du står i nå på en passelig avstand og er klar for å rette blikket mot sosial hygge og kanskje nye vennskap. Dersom du skulle ønske å gjenoppta en form for kontakt med familie, vil det være en gunstig periode i hele november i år. Spesielt pluss/minus noen dager rundt den 14. november kan være gode dager for å ta en samtale med et kvinnelig familiemedlem eller en som har vist deg mye omsorg💞 Det var veldig trist at du mistet kattene dine. Det er vanskelig å ta ansvar for levende vesener når en selv trenger hjelp og støtte. Samtidig er jo kjæledyr en stor støtte. Har du muligheter for å ha andre dyr, slik som marsvin, hamster eller fugl. Det blir jo noe annet enn katter, men det er utrolig godt å ha noe å ta vare på, vise omsorg for og dele gleden med når du har fått på plass bosted og økonomi. Om to år, når du fyller 57 vil mye snu for deg. Det betyr at det er svært viktig å henge i stroppen nå og gjør det som kreves av deg for å få mest mulig ut av livet når du nærmer deg 60 år. Jeg heier på deg🤩 Husk at det er viktig å søke støtte og du har et ansvar overfor deg selv ved å ta vare på kropp og sjel. Noen ganger kan det være støtte i samtaler med andre medmennesker, og andre ganger kan det være riktig å søke støtte i et større apparat, slik som fastlege. Håper noe her ga deg inspirasjon, ta gjerne kontakt i et oppfølgingsspørsmål 🌹 Ts🤍💫 Anonymkode: c15dc...846
AnonymBruker Skrevet 30. september #45 Skrevet 30. september Kommer det noe mer svar her, Ts? 🥰 Anonymkode: 7a40a...da3 1
AnonymBruker Skrevet 30. september #46 Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Kommer det noe mer svar her, Ts? 🥰 Anonymkode: 7a40a...da3 Hei, ja det gjør det😊 Ettersom jeg gjør dette på fritiden min så vil svartiden variere litt. Setter i gang igjen i morgen. Ingen er glemt og alle som har henvendt seg får svar😍 Ts🤍💫 Anonymkode: c15dc...846 4
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #47 Skrevet 1. oktober Helene Louise skrev (På 27.9.2025 den 1.37): Hei. Jeg er ei jente født i fiskene, mars i 2005. Ascendant er vekten. Mitt månetegn er vekten. Jeg har ei venninne jeg har vært venn med veldig lenge. Hun er min bestevenninne og det har vi vært i over ti år. Vi er veldig like og har så mange felless interesser. Men vi har forskjellige prioriteringer og holdninger til verden. Jeg er mye lei meg, men åpen om hvordan jeg har det. Hun er glad hele tiden virker det, men hun deler aldri nesten noen ting. Det er alltid jeg som tar kontakt, og jeg som deler om innsiden min. Hun melder meg aldri nesten, og forteller aldri om hvordan hun egentlig har det. Jeg bryr meg om familie og venner like mye, og hadde gjerne droppet skole og jobb for å stilt opp for henne. For henne virker det som familie kommer først, og så alt i mellom, og så venner. Jeg har ofret så mye for henne og sier alltid ja. Hun avgår fra avtaler hele tiden, og kan avlyse avtaler i siste liten. Og da kan jeg høre moren hennes hviske til henne hva hun skal si i bakgrunnen til meg. Hun kaller meg for søsteren hennes. Og alle sier hun er så snill. Vi har aldri kranglet før. Og jeg tør liksom ikke si i fra. Skal jeg fortsette å være den som er frempå og tar kontakt? Eller skal jeg la henne få litt tid. Er vennskapet vårt like viktig for henne som hun sier? Hun er født i steinbukken, i januar i 2006. Hennes ascendant er krepsen. Hennes månetegn er fiskene. Men jeg hadde ikke klokkeslett på henne, bare på meg. Takk for svar på forhånd. Astrologi og spiritualitet betyr mye for meg. Klem. ❤️💗💖 Hei Helene Louise, tusen takk for spørsmålet ditt -veldig hyggelig å «treffe» på andre som også er opptatt av astrologi✨ Når jeg sammenstiller horoskopene deres, ser jeg forbindelser som kan arte seg slik som at du beundrer nok venninnen din for den selvdisiplinen hun har og hvordan hun går målrettet etter ting i livet. Mens venninnen din beundrer deg for din intuitive væremåte og emosjonelle innsikt. Det blir også ganske fort klart at du er nok fredsmegleren i relasjonen, som glatter over en del misforståelser og gnisninger mellom dere. Måten dere handler på er ganske like; begge er praktiske og ikke utpreget impulsive. Jeg vil tro dere har hatt mye glede av samarbeid når dere skal noe sammen, eller at dere har støttet opp om hverandres ambisjoner på en praktisk måte. Lojalitet står høyt hos dere begge og dere tar langvarige relasjoner på alvor. Det bekrefter du jo også, dere har vært venner i over 10 år. Ditt bidrag til denne lojaliteten er gjennom dype emosjonelle røtter, mens venninnen din bidrar med et stort mot og stolthet. Der det kanskje skjærer seg litt for dere er ditt behov for rettferdighet, harmoni og at du kanskje er litt konfliktsky, hvor din venninne på sin side kanskje verdsetter en mer direkte og i blant impulsiv måte å få møtt behovene sine på. Dette kan kanskje føre til at du blir overveldet eller såret. Det er kanskje slik at venninnen din ser deg som en drømmer og upraktisk noen ganger. Og du ser på henne som litt kjølig eller fastlåst i sine rutiner. Når dere kommuniserer kan du forsøke å være så klar og tydelig som mulig. Det kan hende du må øve litt, men du får det til. Venninnen din kan misforstå deg dersom du kommuniserer for subtilt eller går rundt grøten. Hvis du har behov for å si noe om dine følelser, vær direkte for det vil hun nok sette pris på! Jeg kan ikke svare på hva du skal gjøre, det må du vurdere og reflektere over selv, for dine valg er dine egne. Men jeg kan gi deg noen punkter du kan ta i betraktning når du tenker over hvordan du skal løse det🥰 Finn en balanse mellom fantasi og realitet. Hvis det er slik at du er en «drømmer» og hun er en praktiker, kan dere faktisk få drømmer til å bli virkelige sammen. Gi rom for klar kommunikasjon; du kan med fordel bli mer direkte når du føler deg såret, avvist eller har et behov for noe i vennskapet. Vær bevisst på at dere trenger forskjellige ting fra vennskapet. Du behøver kanskje å bli beroliget og liker at det er en harmonisk stemning. Spør henne hva hun trenger og møt hverandre midtveis. Både du og venninnen din er i en periode nå som varer frem til dere er 21 år, som handler i stor grad om slutten på barndommen. Dere opplever en slags polaritet mellom selvet og andre mennesker. Det sies at en kan ikke være ansvarlig i en relasjon, før en er ansvarlig for sine egne følelser og impulser. Dette er en periode for prøving og feiling, håp og optimisme. Og nå nærmer denne perioden seg slutten. Da sitter du kanskje tilbake med noen svar på hvem du vil være som ung voksen, og samtidig som du har mange nye spørsmål og erfaringer rundt deg selv og din identitet. Dersom du er opptatt av astrologi, kan jeg gi deg noen tips til tekster/bøker som kan være til hjelp. Da kan du bare si ifra🤩 Avslutningsvis vil jeg si at ut ifra horoskopet ser det ut som at dere har en gjensidig og sterk forbindelse. Som jeg sier i HI og ofte underveis i lesninger; astrologi er et supert verktøy for personlig vekst, men på ingen måte en fasit. Selv tror jeg på fri vilje og at alle mennesker er i stand til å gjøre valg selv, uavhengig av stjernehimmelen vi er født under✨ Håper noe resonnerte for deg og du kan gjerne stille et oppfølgingsspørsmål til det jeg har skrevet her! Ts🤍💫 Anonymkode: c15dc...846 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #48 Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (På 27.9.2025 den 2.02): Fødselsår: 1984 Stjernetegn: Tyr Månetegn: Krepsen Ascendant: Vannmannen 13° 26'32 Har vært gift i snart 20 år, har to tenåringer som snart skal ut av redet. Mannen min vil egentlig skifte jobb, noe han aldri ser ut til å få fingeren ut til å gjøre, og jeg er i prosessen hvor jeg holder på å bli/søke ufør. Samtidig har vi lagt ut huset vårt for salg, for plutselig virket det lurt å rive opp absolutt alt av trygghet med rota.. Vi er altså i en prosess hvor mye skal snus på hodet, og i mitt stille sinn lurer jeg på oppi alt sammen om jeg egentlig er lesbisk? Jeg vet ikke hva det er som skjer med meg nå, men mine tidligere bifile tendenser har bikket helt over til lesbiske lengsler. Og da er spørsmålet mitt: hva gjør jeg videre i livet? Anonymkode: 9aeb3...7ad Hei, tusen takk for ditt spørsmål, og helt strålende at du har oppgitt ascendantens grader✨ I perioden mellom 38 – 42 år opplever de fleste det som kanskje kalles for en klassisk midtlivskrise. Det er kanskje litt klisjeaktig, og selv synes jeg det passer bedre å kalle det en midtlivs-oppvåkning. For det rører ved din etablerte identitet. Du har kanskje kjent på et slags opprør mot ansvar og det etablerte i livet ditt nå. Samtidig blir det tatt regnskap over tapte muligheter og undertrykkede ønsker. Og under alt dette ligger det et dypt behov for å bryte fri fra det sosialt konforme livet. Når dere flytter kan du med fordel legge vekt på å skape et hjem som føles trygt, hvor du gir rom for både nye ting, teknologi, men også elementer av sentimental verdi, som du kan oppsøke når du vil kjenne på nostalgi. Dette er noe som kommer til å øke din trivsel og følelse av trygghet der dere skal bo. Det virker som dere skal gjøre helomvendig, ja. Det kan jo være både spennende og skummelt på samme tid. Jeg tror det er en super periode (i ditt horoskop i alle fall) å flytte! Du er klar for noe nytt nå og kommer til å trives med raske skift og at det er mye som skjer de neste 7 årene. Pass godt på nervesystemet underveis, det blir mye omveltninger både på områder som gjelder kommunikasjon, korte reiser, nabolag og på de aller fleste områder som omfatter det du definerer som et hjem. Skaff deg gode rutiner allerede nå for hvordan du skal håndtere stress, store endringer og hvordan du kan ta ting litt på sparket, for det kan bli nødvendig. Du skriver at du nå lurer på din legning etter 20 år som gift. Det tok kanskje lang tid for deg å ha fullstendig tillit til ham og kjærligheten dere deler, til tross for at du nok har en stor trang til å virkelig slå deg sammen med noen og vise deg sårbar. Det kan også hende at du har en ganske sterk seksualdrift, som kommer til uttrykk gjennom å utøve kontroll og dominans. Kanskje du trenger å utforske din legning igjen, uten skamfølelse eller hinder. Du har nok en aversjon mot det emosjonelt kjølige eller overfladiske, og et stort behov for intimitet på et psykisk plan så vel som fysisk. Dersom du og mannen din har lykkes med å ha det trygt og godt sammen, kan du snakke med ham om tankene dine. Kanskje kommer dere til en enighet om hvordan dere skal løse intime situasjoner og forholdet deres for fremtiden. Det blir kanskje et litt ensidig svar, ettersom jeg kun har dine opplysninger. Som sagt så er det naturlig at du ved denne korsveien i livet kjenner på behovet for å gjøre endringer. Reflekter over hvordan du kan gjøre dette på en måte som gir uttelling og kanskje blir en periode for glede og utforskning! Forsøk å sette opp så lite motstand som mulig, for dersom du forsøker å tviholde på gamle strukturer, vil stresse øke for deg. Du kan forsøke å kanalisere de raske endringene og stresset gjennom skriving, matlaging, bevegelse eller kunst. Det er bare å forvente midlertidig ustabilitet, det er kanskje dette som kan slite deg mest ut. Husk at det er ikke et sammenbrudd, men en omstilling som er helt nødvendig. Det kan være lurt å ha et åpent sinn i forhold til nye folk, steder eller ideer, for dette kan være nøkkelen til ditt neste kapittel i livet. Det kan også være et godt supplement å snakke med en coach eller psykolog, for å rydde litt opp i temaer knyttet til identitet, kontrollbehov og uavhengighet. Alt dette kan hjelpe deg inn i din nye tilværelse -det er som en personlig revolusjon😍 Håper noe resonnerte og kanskje kan inspirere deg videre på din vei, vil du spørre om noe i forbindelse med denne lesningen kan jeg svare kort på et oppfølgingsspørsmål. Masse lykke til med flyttingen🌹 Ts🤍💫 Anonymkode: c15dc...846
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #49 Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (På 27.9.2025 den 3.50): Hei hei Vet ikke om jeg er for sen eller ikke. Men skriver i tilfelle. (Jeg var hu du hjalp tidligere som var langdistanse forhold, vi har ikke tatt noe valg ennå, men skal se litt når neste gang vi møtes hvordan ting føles da. Nå som vi har snakket litt. (Vann ess) Kanskje litt rart spørsmål, og dette er mere ang selvutvikling enn forholdet. Jeg tror jeg har klart mulig å løsne opp i noe i meg igjennom litt selvanalyse og samtaler med folk. Da jeg alltid synes det er gøy å prøve bli en bedre versjon av seg selv. Forstå seg selv og andre, sine svakheter i ego, og forstålse hvorfor man tar spesifikke valg, forstå litt hvordan vi fungerer og prøve vokse av alt. Freks, var jeg (er?) selv en person som prøver å hjelpe folk nære meg uten at de spesifikt har spørt om det. .. Men tror jeg har muligens klart å slippe litt taket på det nå, og forstått at det var en slags måte for meg å se min egen selvverdi speilet tilbake ved å se hjelp bli tatt imot. Men jeg har forstått nå igjennom samtaler med folk og i forum her at det blir sett på som invaderende og negativt, i mange settinger. Men jeg tror jeg har mulig klart å slippe litt tak på det nå, at jeg tror jeg har forstått mer at det er ikke mitt ansvar, deres problem, om de ikke ønsker hjelp.✨ (Ps dette er ikke noe seriøse ting, bare generelle ting) Spørsmålet er litt i forhold til får du noe på om noe tips til vidre selvutvikling spirituelt i en god/positiv retning? Eller om det spørsmålet er litt vaugt, kanskje, er jeg på rett vei nå spirituelt sett? Eller noe jeg burde fokusere på? Noe å være litt obs på? (Du kan bestemme litt hva som passer) 😄 (ikke religiøs btw, men åpen for at det er noe). 🌸😄✨🍀 Generelt er ting veldig avslappende. Jeg tar alltid en dag av gangen, er for det meste positiv, tar utfordringer på sparket, bærer ikke nag, ønsker det beste til alle, jeg har slippet litt opp på at jeg ikke bryr meg så mye om normer eller at jeg skal overbevise folk, til ting jeg tror er bra 😅. Men jeg unngår nok problemer i steden for å deale med de da, i noen tilfeller, om jeg vet det er ikke så viktig å si mine tanker om ting noen ganger. Meg: Skillet mellom (leo og virgo, men virker som de fleste steder sier virgo) (23) 1984 Moon in Cancer 15°56' Ascendant in Scorpio 25°42' Bare for å legge det med: 7 år nåværende forhold, lang distanse: Gemini, 1982, Moon in Capricorn Ha en super dag 😄✨🌸🍀 Og beklager de lange svarene jeg har en tendens til å skrive😅 Anonymkode: 4ea19...648 Hei igjen, så koselig å se en som vender tilbake for lesning og så gøy å høre at du ønsker å fokusere på vekst og selvutvikling🤩 Ingen fare -lange henvendelser er ingen hindring! Måten du uttrykker deg på forteller jo litt om deg, og fra mitt perspektiv så forstår jeg godt at du har mye du vil skrive ned, det er tross alt noe som kjennetegner den merkur-styrte Jomfruens tegn🙂 Ettersom spørsmålet ditt er relativt åpent mot selvutvikling i en spirituell retning, vil jeg skrive ned noen forslag til hva du kan reflektere over. Ditt horoskop er ikke et lettbeint et, det bærer preg av en sjel som liker å gå i dybden og vekst for deg kommer gjennom indre transformasjon, bevisst kommunikasjon og å stå til tjeneste med en spirituell klarhet. Så for deg kan dette bety behov for å bevege deg fra å være hyperfiksert på feil, mangler eller tilkortkommenhet hos andre (eller deg selv), til å lage en personlig struktur for å tjene eller serve andre. Du er jo inne på dette selv, at du ser at andre kanskje har mest lyst til å fikse seg selv, eller kanskje ikke er interessert i selvutvikling eller bedring på noen måte, og du oppfatter dem som litt negative. Dette er en felle det er lett å gå i med vesentlige plasseringer i Jomfruens tegn: At man blir en kritiker fremfor å utøve dømmekraft. Det kan være nyttig å gi slipp på perfeksjonisme eller at ting skal raffineres, og heller fokusere på fullstendig tilstedeværelse. Eksempler på dette kan være mindfulness, yoga, tai chi. Bruk grounding-teknikker for å komme vekk fra kritikk (av andre og deg selv) og for å nærme deg medfølelse. Når det gjelder emosjonelle behov kan du reflektere over hvordan du kan gi slipp, og ikke føle at det er nødvendig å ha alt på plass emosjonelt til alle tider. Jobb med å få tillit til deg selv og fokuser på at sårbarhet ikke er det samme som svakhet. Her kan du jobbe med inner-child tematikk, måne ritualer eller være i nærheten av vann for å roe ned dersom du føler deg overveldet. Dette er effektivt for alle som har vesentlige plasseringer i vann-tegn (du har månen i Krepsens tegn). Jeg kan anbefale måne-rituale (følge månens bevegelse gjennom horoskopet, dersom du har tilgang til ditt fødselshoroskop og lærer deg å følge transiter). En praktisk tilnærming og integrasjon av det spirituelle arbeidet er fullstendig mulig å få til. Noen kan gjøre karriere på det også. Spesielt kan pedagogikk og skriving være aktuelle arenaer å drive med dette på. Det kommer litt an på hvilken del av horoskopet ditt du føler deg mest «hjemme». Med tanke på soltegnet ditt, passer det jeg nevnte over. Du har også en ganske «mørk og mystisk» side ved deg, i det første og tolvte huset, nemlig Skorpionens tegn. Og her har du noen sterke plasseringer, som kan sende deg i retning av arbeid eller oppgaver som har å gjøre med healing, psykologi og det som handler om å vende innover og jobbe i dybden. Det er ikke dermed sagt at spiritualitet for deg er lyst og fullt av kjærlighet. Kanskje du også har talenter innenfor oppgaver som omfatter død/fødsel, arenaer der en gir slipp på kontroll. Dersom du vil komme mer i kontakt med denne underbevisste siden av deg kan du lese om dybdepsykologi, føre dagbok over drømmer, astrologi, energi healing eller andre ting som gjør at du kan bringe det underbevisste frem i lyset. Fortsett å vær nysgjerrig, jobb med å sette grenser for deg selv og omfavn det uperfekte som om det er noe fint og hellig for deg. For å bevare bakkekontakten kan det være lurt å finne noen gode teknikker, for eksempel å gjøre tjenester for andre. Jeg har inntrykk av at mange jeg har gjort lesninger for, som har betydelige plasseringer i Jomfruens tegn, har det lettest å omgås andre når de selv føler at de er til nytte og hjelp. Her er det ofte en balanse som skal etableres, slik at man unngår å bli noen andre sin tjener eller å trenge seg på der andre helst vil klare seg selv. Ønsker deg masse lykke til på din vei, og hvis du lurer på noe i denne lesningen kan jeg svare kort på et oppfølgingsspørsmål💞 Ts🤍💫 Anonymkode: c15dc...846 1
Hello katt Skrevet 2. oktober #50 Skrevet 2. oktober (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei Helene Louise, tusen takk for spørsmålet ditt -veldig hyggelig å «treffe» på andre som også er opptatt av astrologi✨ Når jeg sammenstiller horoskopene deres, ser jeg forbindelser som kan arte seg slik som at du beundrer nok venninnen din for den selvdisiplinen hun har og hvordan hun går målrettet etter ting i livet. Mens venninnen din beundrer deg for din intuitive væremåte og emosjonelle innsikt. Det blir også ganske fort klart at du er nok fredsmegleren i relasjonen, som glatter over en del misforståelser og gnisninger mellom dere. Måten dere handler på er ganske like; begge er praktiske og ikke utpreget impulsive. Jeg vil tro dere har hatt mye glede av samarbeid når dere skal noe sammen, eller at dere har støttet opp om hverandres ambisjoner på en praktisk måte. Lojalitet står høyt hos dere begge og dere tar langvarige relasjoner på alvor. Det bekrefter du jo også, dere har vært venner i over 10 år. Ditt bidrag til denne lojaliteten er gjennom dype emosjonelle røtter, mens venninnen din bidrar med et stort mot og stolthet. Der det kanskje skjærer seg litt for dere er ditt behov for rettferdighet, harmoni og at du kanskje er litt konfliktsky, hvor din venninne på sin side kanskje verdsetter en mer direkte og i blant impulsiv måte å få møtt behovene sine på. Dette kan kanskje føre til at du blir overveldet eller såret. Det er kanskje slik at venninnen din ser deg som en drømmer og upraktisk noen ganger. Og du ser på henne som litt kjølig eller fastlåst i sine rutiner. Når dere kommuniserer kan du forsøke å være så klar og tydelig som mulig. Det kan hende du må øve litt, men du får det til. Venninnen din kan misforstå deg dersom du kommuniserer for subtilt eller går rundt grøten. Hvis du har behov for å si noe om dine følelser, vær direkte for det vil hun nok sette pris på! Jeg kan ikke svare på hva du skal gjøre, det må du vurdere og reflektere over selv, for dine valg er dine egne. Men jeg kan gi deg noen punkter du kan ta i betraktning når du tenker over hvordan du skal løse det🥰 Finn en balanse mellom fantasi og realitet. Hvis det er slik at du er en «drømmer» og hun er en praktiker, kan dere faktisk få drømmer til å bli virkelige sammen. Gi rom for klar kommunikasjon; du kan med fordel bli mer direkte når du føler deg såret, avvist eller har et behov for noe i vennskapet. Vær bevisst på at dere trenger forskjellige ting fra vennskapet. Du behøver kanskje å bli beroliget og liker at det er en harmonisk stemning. Spør henne hva hun trenger og møt hverandre midtveis. Både du og venninnen din er i en periode nå som varer frem til dere er 21 år, som handler i stor grad om slutten på barndommen. Dere opplever en slags polaritet mellom selvet og andre mennesker. Det sies at en kan ikke være ansvarlig i en relasjon, før en er ansvarlig for sine egne følelser og impulser. Dette er en periode for prøving og feiling, håp og optimisme. Og nå nærmer denne perioden seg slutten. Da sitter du kanskje tilbake med noen svar på hvem du vil være som ung voksen, og samtidig som du har mange nye spørsmål og erfaringer rundt deg selv og din identitet. Dersom du er opptatt av astrologi, kan jeg gi deg noen tips til tekster/bøker som kan være til hjelp. Da kan du bare si ifra🤩 Avslutningsvis vil jeg si at ut ifra horoskopet ser det ut som at dere har en gjensidig og sterk forbindelse. Som jeg sier i HI og ofte underveis i lesninger; astrologi er et supert verktøy for personlig vekst, men på ingen måte en fasit. Selv tror jeg på fri vilje og at alle mennesker er i stand til å gjøre valg selv, uavhengig av stjernehimmelen vi er født under✨ Håper noe resonnerte for deg og du kan gjerne stille et oppfølgingsspørsmål til det jeg har skrevet her! Ts🤍💫 Anonymkode: c15dc...846 Hei! Tusen takk så mye for svar! Det betyr så mye for meg. Det var veldig interessant lesning, det var mye som passet og noe som ikke gjorde det, men som vant leser av astrologi vet jeg at horoskop bare skal brukes til veiledning, ikke som fasit. Jeg er selv vokst opp i et åpent hjem med en mor som er medium og delvis buddhist som hun sier, så jeg kjenner godt til alternative metoder. Men jeg hadde lyst til å høre om dette fra noen utestående, siden hun kjenner venninnen min. Det store problemet jeg kanskje glemte å fortelle er at venninnen min er veldig avhengig av moren sin men selvstendig på andre praktiske områder, mens jeg har en veldig avstand til å være avhengig av moren min fordi vi krangler så mye (hun er løve hvis det gir mening), men må ha henne nær meg hele tiden fordi jeg sliter med psykisk og kronisk helse. Så ja jeg beundrer venninnen min fordi hun klarer å unnvike psykisk helse og livets utfordringer, og bare gå videre. Samtidig tar hun lett på ting og har ikke så mange mål som meg. Moren hennes er danselærer i byen min og veldig ambisiøs, men venninnen min bestemte seg for aldri å skulle bli danser men bare gjøre det for gøy. Hun har ikke konkurranseinnstikt og er aldri sjalu, noe jeg alltid har likt med henne så godt. Hun har en lillesøster på 13, som derimot er dønn ambisiøs og er kommet inn på danseskole på operaen, men hun bare støtter henne hele veien. Jeg har aldri sett noe ego på henne, selvom jeg kanskje føler hun litt ubevisst har det nå. Det er klart at hun er beundret over min intuitive væremåte og emosjonelle innsikt, for det jar hun sagt på en annen måte, og bare for noen uker siden sa hun "nå må jeg høre mer på intuisjonen min" og jeg har oppmuntret henne til å åpne seg mer spirituelt og lytte til seg selv og ikke hva alle andre rundt henne sier hun skal gjøre. Hun prøver alltid å gjøre det som er moralsk riktig og lovlig, selvom det kanskje ikke alltid er rettferdig. Jeg er vanligvis den som sier ting rett ut. Den som er interessert i politikk og kan krangle med andre dersom jeg føler noe ikke er rettferdig. Hun er ikke interessert i politikk i det hele tatt. Men uansett, jeg har aldri sagt i fra om noe til henne fordi jeg ikke har trengt det, så jeg aner ikke hvordan jeg skal reagere. Vi har aldri kranglet eller diskutert, og jeg har bare sett henne sint to ganger og lei seg ingen ganger tror jeg ennå vi har kjent hverandre i 10 år. Og jeg har åpnet hele følelses spektrumet mitt til henne. Så jeg føler meg kanskje litt sårbar. Jeg er sikkert litt redd for hvordan hun skal reagere, og hvordan jeg skal si i fra om ting. For jeg vil egentlig bare si, "hvorfor forteller du meg aldri noen ting om privatlivet ditt og hvordan du har det, når du sier jeg er din bestevenninne?". For hun er den som egentlig går rundt grøten, og er enormt kjempe konfliktssky. Skikkelig people pleaser, og sier aldri ting sånn som det er. Hun er som en politiker ironisk nok som sier ting uten å si hva hun egentlig mener, og unngår å svare. Og jeg er redd hun blir for styrt av moren sin i vår situsjon hvis jeg sier noe. Hun sier nemlig at hun vil bli som moren sin. Det var til og med et avissinnslag om det, rart nok. De er på en måte en litt lokalkjent familie som du sikkert skjønner, mens jeg nesten ikke kjenner noen viktige for meg i mitt liv. Hun er liksom en av mine topp fem viktigste for meg. Og jeg elsker henne. ❤️ Joda vi er begge praktiske, ingen av oss er impulsive og vi liker ikke å gjøre ting som plutselig kan bli dumme valg eller unødvendige. Vi liker ikke å bli fulle på byen f.eks., men jeg liker å feste og ta meg en drink ansvarlig, mens hun ikke liker fest i det hele tatt og er avholdsmenneske. Jeg er nok drømmeren av oss to, fordi jeg har store ambisjoner, mens hun er fornøyd med det meste i livet så lenge hun får en enkel og meningsfull for andre jobb (jeg vil studere teater og arkeologi og bli dyrepasser, mens hun vil bli sykepleier). Likevel er jeg den som er mest realistisk og down to earth av oss to. Jeg har høye karakterer, mens hun har mer midt på treet og bryr seg ikke så mye da blant annet. Da vi ble venner ble bi det fordi jeg beundret henne for hennes glede til livet og mennesker og dyr, og hennes måte til å overse uhyggelige folk med egen lykke. Hun var glad i barnslige ting i stor alder som fantasy og my little pony, og leker og bamser, mens jeg mer likte voksen ting. (Da var vi sånn 10-12). Hun snakket til trær og ga ting navn, og mange så henne kanskje på som autistisk eller tilbakestående, men jeg behundret henne og forsvarte henne. Jeg tror ikke helt hun skjønte elker brydde seg med at folk syntes det, for hun forstår ikke sarkasme eller ironi så godt eller synes sånne ting er snilt og hyggelig. Vi støtter begge hverandres ambisjoner og mål. Og samarbeider begge så godt, og jeg har aldri likt å samarbeide med noen andre. Jeg tar kanskje ofte styringen fordi jeg er en ledertype, men jeg er livredd for å være egoistisk eller diktatorisk så jeg spør alltid først om alle er enige med meg. Hun har veldig lavt mot og stolhet, og har lite selvtillitt, og gjemmer seg ofte fysisk også, så jeg må alltid støtte henne frem. Hun skal alltid sette andre fremfor seg selv. Så lojal synes jeg ikke hun er nå lenger da. Men det er godt å vite at vi har holdt sammen så lenge. Og deilig å vite at hun også vil vi skal være i lag så jeg ikke ofrer det. Jeg får prøve å si ting mer ut til henne når vi en gang har tid til å kunne møtes. Hun leser ikke alltid meldingene mine. Og det høres rart ut, men vi møtes i gjennomsnitt 2 ganger i året. Vi har aldri overnattet. Og jeg har spurt henne sånn 4 år på rad om hun ville bli med meg på hytta, men det har hun aldri hatt tid til selvom hun har fått lov til det av foreldrene sine. Jeg aner ikke hva jeg skal si da. Jeg er bare så redd for å såre henne, eller at moren hennes som også er så glad i meg skal holde henne i fra meg. Ikke en gang hun sier alt til henne. Moren henne tekstet meg nemlig en gang venninnen min var i London for å si at hun var bekymret for henne slik at hun fikk angst, og at jeg ikke måtte si det til henne. Takk for at du tok deg tid til å lese dette!! Og beklager for at det ble så utrolig langt! Jeg har ikke noe spesifikt spørsmål. Bare kom med tips. Jeg har aldri snakket med noen om dette. Og jeg har aldri skrevet en så her lang melding. Jeg hadde bare virkelig behov for det. Tusen takk for at du gjør dette gratis! Jeg føler jeg skulle ha betalt deg eller noe. Jeg er som sagt oppvokst med astrologi og alternative metoder. Jeg har en del bøker om astrologi. Men tips meg gjerne! 😍 Jeg har noen ganger vært med på moren min sitt alternativ forum som faktisk har 25 års jubileum i neste uke, men jeg bruker ikke å være der så ofte for det er mest damer på 50 til 80 der. Så hvis du vet om noen andre plattform for alternatv bevegelsen for unge hadde det vært flott. Har du en nettside eller noe sjekker jeg gjerne ut den. Jeg har vært medlem av holistisk forbund en stund, men det var ikke så mye for meg det heller. Nå er jeg medlem av humanetisk forbund. Tusen takk igjen for at du gjør dette! Jeg setter virkelig pris på det. Klem fra Helene Louise. 🥰😍💖 Endret 2. oktober av Helene Louise 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #51 Skrevet 2. oktober AnonymBruker skrev (På 28.9.2025 den 14.17): Hei, takk for at du bruker tid på dette- Jeg er født i 1971 Stjernetegn Vekten, Måne i Løven og Accendant i tvillingene. Jeg har en jobb jeg trives greit i men har vel hele karrieren min opplevd å få lite uttelling for det jeg mener at jeg har kapasitet til. Jeg har en god utdanning og har svært gode eksamensresultater. Nå jobber jeg med undervisning i skole og enkeltelever og jeg trives godt med elevene mine. Men det er og en jobb som er "grei" lange ferier og alt det der. Samtidig så har jeg en veldig grunnleggende følelse av å ikke bruke meg selv godt nok og at livet på en måte går fra meg. Hva skal jeg gjøre for å realisere eget potensiale. Jeg er nå over 50, mange år igjen av livet men er heller ikke ung lenger. Anonymkode: 1328f...b67 Min accendant er forresten 27 grader Tvillingene 30`. Jeg har mange planeter i 6 hus. inkludert sol, merkur og venus. Igjen takk for at du bruker tid på dette! Anonymkode: 1328f...b67 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #52 Skrevet 2. oktober AnonymBruker skrev (På 27.9.2025 den 9.31): Fødselsår: 1991 Stjernetegn: Tyr Månetegn: Jomfruen Ascendant: Løven Jeg venter et barn til våren, og lurer på om jeg vil få gjenopprettet kontakt med tidligere venner som også venter barn og som jeg føler mye kjærlighet for men ikke har vennskapelig kontakt med lengre? Eller er det bare nye relasjoner som vil blomstre, de man går i barselgruppe med og lignende? Anonymkode: 5ccdf...eb7 Hei, takk for spørsmålet ditt 🌹 Jeg ser du har kommentert på et annet innlegg fra en som er født i Tyrens tegn, og at du føler på det samme🥰 Det har vært store skifter for Tyrens tegn over flere år, denne perioden nærmer seg slutten og dermed vil fokuset gå vekk fra kjernen av den du er, viljen og din livsenergi; den grunnleggende livsveien og potensialet. Fra og med 25. april 2026 vil dette skifte foregå for Tvillingenes tegn de neste syv årene. Selv om du er Tyren har du et område i horoskopet ditt som er i Tvillingenes tegn. Ettersom du har ascendanten i løvens tegn, betyr dette skifte av fokus for deg, at du beveger deg vekk fra endringer i identitet, og over til endringer i grupper, foreninger, venner (!) og nettverk. Det er utrolig spennende å lese at du spør om dine sosiale sirkler 💞 for da har du kanskje allerede fått merke dette skifte i periode. Som sagt starter det forsiktig nå, og trer i full kraft fra neste år. Da har du på en måte fått en liten tyvstart! Det kan hende at du kjenner på en indre spenning mellom å ønske forbindelse og kontakt med andre, samtidig som du har behov for å beskytte din emosjonelle stabilitet. Din kommunikasjonsstil er muligens rask og relativt direkte, du sier det du tenker. Innimellom kan du kanskje oppleve misforståelser som gjør deg utålmodig eller at andre opplever samtalen som intens. Her gjelder det å prøve å finne likesinnede, som tåler direkte kommunikasjon, samtidig som du lytter like mye som du snakker. Nøkkelen er å finne en måte å balansere det utålmodige på. Jeg vet ikke om dette resonnerer med deg, men dersom det gjør det kan du øve på å la andre få snakke ut setningen, selv om du allerede vet hva de skal si😇 Det å føle seg misforstått kan for deg handle om at du er raskt til å konkludere med noe eller bygger inn noe imaginært når du oppfatter noe. Slik at når du ser tilbake på en situasjon eller hendelse, har du oppfattet noe annet eller noe i tillegg, enn den andre. Kjør en fakta-sjekk på deg selv før du kommuniserer med noen, dersom du føler dette stemmer for deg. Generelt er det nok lurt å være klar og spesifikk, unngå vage eller emosjonelt ladede ord. Hvis du møter misforståelser, forsøk å oppklare det; «Det jeg mener er…». Du er nok ganske karsimatisk og fremstår nok som en varm person som folk lett ønsker kontakt med. Du er i stand til å bygge langvarige relasjoner, så når du finner din krets så er det gode og varige vennskap som potensielt kan komme ut av det. Jeg tror du har stor sjanse for å treffe nye venner i barselgruppe den neste tiden, vær åpen for å lytte og vær nysgjerrig på folk som kanskje er litt annerledes enn dine tidligere venner. Hvis du ønsker å gjenoppta kontakten med gamle venner kan det være en god periode mellom 21.- 4. november i år. Ønsker deg til lykke med barseltiden og vennskap💞 Ts🤍💫 Anonymkode: c15dc...846
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #53 Skrevet 2. oktober Leppeblomst skrev (På 27.9.2025 den 9.39): Født: 1982 Stjernetegn: skytten Ascendant: jomfruen Månetegn: væren Jeg søker jobber i en ny retning men får lite treff. Hva bør jeg gjøre? Hei Leppeblomst, hyggelig å se deg i denne tråden og at du rakk det🌹 Et generelt råd er å bevege seg vekk fra behov for kontroll, ansvar og ytre prestasjon. Det å tro at man klarer seg helt alene, overfokus på status, anerkjennelse eller en spesiell struktur. Den naturlige retningen som vil skape minst motstand, er yrker eller arbeidsplasser hvor bidraget er å skape trygghet og tilknytning. Dette kan gjelde mange bransjer og jobber, det gjelder å finne riktig plass. Samtidig bør det være arbeid hvor du kan slippe kontrollbehovet, bygge varme fellesskap. Rett og slett et sted hvor omsorg er i fokus. Aktuelle arbeidsplasser kan være veileder, barnevern, pedagogikk, kulturutveksling, rådgivning, redaktør eller kommunikasjon. På sikt bør du unngå plasser som er hierarkiske og kontrollerende miljøer, steder du må undertrykke følelser eller ikke får bidratt med omsorg, innsikt eller personlig kontakt. Selv om du sikkert liker orden bør du holde deg unna ekstreme rutiner, du trenger frihet og variasjon😉 Tidligere skrev jeg at det vil skape minst motstand for deg, og det vil lede deg i din personlige utvikling. Samtidig kan det være at du da står overfor et karriereskifte og at det medfører en del forberedelser, studier eller kursing. I en periode frem til 2033 står du overfor store skifter i karriere, status, og arbeidsliv. Det kommer til å være forutsigbart, så her gjelder det å følge med på muligheter som bare dukker opp! Fra og med april neste år ser det ut til at du har kommet et stykke på vei, enten det er mer utdanning eller er i ny jobb. Masse lykke til i tiden som kommer, fortell gjerne hvordan det går🤩 Ts🤍💫 Anonymkode: c15dc...846
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #54 Skrevet 2. oktober AnonymBruker skrev (På 27.9.2025 den 19.04): Jeg er vekt, født i 1973. Ascendant skorpion, månetegn tvillingene. Jeg har egentlig to spørsmål: Det ene gjelder bosituasjonen min. Jeg lurer på om du ser noen endringer her i nærmeste framtid? Jeg ønsker å flytte, men forstår ikke hvordan jeg skal få det til, og da gir jeg litt opp. Det andre gjelder kjærlighet. Kommer jeg til å finne noen som er glad i meg noengang? Takk 🧡 L. Anonymkode: 60380...b23 Hei L, takk for spørsmålene dine🤩 og gratulerer med dagen som var eller kommer🎈 Det kan være en del uforutsigbarheter i forhold til bosituasjonen din i årene mellom 2025-2027. Det ser ut til at innen september 2027 har du i alle fall helt klart for deg hva denne endringen vil innebære og kanskje står også flytting på trappene. Frem til da har jeg samlet noen gunstige datoer i 2026 for refleksjon over bosituasjon: 1., 19. og 28. januar, 12. og 24. februar, 15. og 24. mars, 11. og 20. april, 9. og 17. mai, og 5. og 14. juni. Endringer og muligheter kan komme raskt, så da er det godt å være forberedt i den grad det går an på det mentale plan😉 Å finne kjærligheten er noe alle fortjener 💓 Det er nok lurt å være realistisk fremfor idealistisk når du skal blir kjent med en potensiell partner. Du tiltrekker deg andre med din sjarme, evnen til å se den andre og være tilstede. Du er også god til å forstå hva andre trenger i en relasjon. Det er lurt å tenke over hva du har behøv for i en relasjon, det kan være humor, samtale og intellektuell kontakt. Samtidig med dette har du behov for å gå i dybden og er i stand til å være ganske intens og har et sterkt ønske om å føle på alt kjærligheten har å by på. Det kan skremme vekk personer som ikke tåler dyp emosjonell kompleksitet. På toppen av dette så går du all in, men det tar lang tid før du slipper noen helt inn. Det er noen potensielle fallgruver du bør unngå. Bli bevisst på den delen av deg som har behov for letthet og den delen som har behov for det komplekse og dype. Det er en polaritet i dette, men slett ikke umulig å komme forbi, så lenge du er bevisst dette. Det kan være lurt å være helt ærlig på hva du ønsker fra den andre parten i relasjonen, selv om det kanskje føles ubehagelig. Hvis du sliter med sjalusi, kan du jobbe med tillit og det å være sårbar. Dersom du har en tendens til å være litt passiv, kan du utfordre deg selv. Ta initiativ, ikke vent på signaler og tegn. Det kan hende du tiltrekker deg personer som bare er ute etter en flørt, som ikke er nok for deg. Eller emosjonelt intense personer, som blir for mye for deg. Opplever du det sånn, kan du jobbe med å skille mellom kjemi og kompatibilitet. Masse lykke til med kjærligheten, fortell gjerne hvordan det går eller still et kort oppfølgingsspørsmål til lesningen💞 Ts🤍💫 Anonymkode: c15dc...846
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #55 Skrevet 2. oktober Marleah skrev (På 27.9.2025 den 22.07): Vannmann,73. Acsendant og månetegn: kreps. Føler at alt i livet har stanset helt opp. Vil det løsne noen gang? Hei Marleah, takk for spørsmålet ditt🌹 Det starter en periode den 25. april 2026, hvor du ganske snarlig etter denne dagen vil føle at det løsner, som du skriver. Dette kan komme til uttrykk i livet ditt på flere måter. Ettersom du ikke spør etter noe spesifikt, har jeg laget noen kategorier hvor du kanskje vil føle at det begynner å gå fremover. Personlig tema for deg kan være at du får et behov for stillhet, trekke deg litt tilbake eller at du slutter å tenke restriktivt. På det mentale planet kan du få dype innsikter som kanskje utløses gjennom å lese bøker, i samtaler med andre eller fra en drøm. Du kan oppleve psykiske endringer som uro, angst eller at du sover dårlig. Samtidig er det mulig for deg å bryte med eventuelle psykiske barrierer. I det åndelige eller spirituelle kan du få nye opplevelser av det kollektive ubevisste, eller at du føler på en plutselig dragning mot det mystiske. Du vil i alle fall oppleve at et mentalt slør løftes og mange ting raskt blir klart for deg. Perioden som kommer er en fruktbar tid for kreativ skriving, enten det dreier seg om å føre dagbok eller at du skriver ned en tankestrøm som flyter fritt. Det kan være litt forutsigbart på disse områdene jeg nevner frem til 2033. Det som ønsker endring nå, vil endres så ikke bruk energi på motstand. Ta vare på nervesystemet ditt og hold en god rutine for søvn. Føler du på ensomhet, bruk det bevisst, fremfor å isolere deg. Kanskje du vil oppsøke meditasjon, yoga eller en terapeut for å snakke med. Det er lurt å ha gode strategier allerede nå for å unngå mental overstimulering. Andre elementer som er verdt å nevne er at sosiale bånd, kjærlighet og selvverd kan endres. Du knytte kontakter du aldri hadde trodd og møte mennesker som fascinerer deg. Det kan være at du i det sosiale kobler deg på folk på en ny og ærlig måte, du blir «deg selv» i alle relasjoner💞 Håper noe av dette resonnerte, spør meg gjerne et oppfølgingsspørsmål om du ønsker det🤩 Ts🤍💫 Anonymkode: c15dc...846
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #56 Skrevet 2. oktober AnonymBruker skrev (På 27.9.2025 den 22.14): 1983, vannmannen, skytten i månen og fiskene i acedanten. Hvordan blir samarbeidet med ungene fremover med faren dems? Narrcistiske jævel, ikke sammen lenger. Kommer han til å ta ungene fra meg eller roer han seg ned snart? Anonymkode: 9a0bc...6db Hei, takk for spørsmålet ditt💓 Ut ifra ditt horoskop kan jeg peke ut noen områder som du kan dra veksel på i samarbeid og kommunikasjon. Jeg har ingen opplysninger om den andre parten og kan derfor kun svare ut i fra ditt horoskop med dine opplysninger. Du har en evne til å være veldig empatisk og tilpasningsdyktig, samtidig som du kanskje er noe vag med dine egne grenser. Det kan hende du føler inn stemningen sterkt, men trekker deg unna hvis det blir for intenst. Ideelt sett er du ute etter å dyrke felleskap og individualitet. Du setter uavhengighet høyt og det kan i enkelte tilfeller gjøre at du fremstår som emosjonelt distansert. Det betyr ikke at du er det 💞 Du samarbeider best når du og partneren er likeverdige, og deler de samme idealene. Slik du skriver kan det virke som det er høyt konfliktnivå. Og det passer deg dårlig når individuell frihet og likhet ikke blir respektert. Dersom du kjenner på indre konflikter når det kommer til å si ifra og ikke skape bølger, kan du prøve å jobbe med realitet versus ideell situasjon. Du trenger trygge rammer, frihet og åpenhet for å kunne samarbeide på en god måte. Det er kanskje ikke slik du blir møtt og det er synd. Søk støtte i noen du har tillit til, og som kanskje kan være både rasjonell og en alliert for deg. Jeg synes det blir i grenseland for meg å si noe om hvorvidt en omsorgsovertakelse kan finne sted, og mitt råd er å fokusere på hvordan du kan skape et så godt samarbeid som det er mulig med eks-partneren din. Og ikke minst hvordan du kan opprettholde sterke bånd til barna dine og beskytte dem. Hvis du ønsker det kan jeg svare på hvilke egenskaper du kan reflektere over, hvis du stiller et kort oppfølgingsspørsmål. Alt godt til deg i denne vanskelige situasjonen💞 Ts🤍💫 Anonymkode: c15dc...846 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #57 Skrevet 2. oktober AnonymBruker skrev (På 27.9.2025 den 13.10): Hei, takk for et godt spørsmål🌹 Det er ikke tvil om at det er lidenskap og forelskelse her💞 Dere er begge vann-tegn, kreps og skorpion, og kjenner kanskje på en dyp emosjonell forbindelse. Kan hende dere også deler en del av de samme verdiene. Kjemien er på plass og det er stort romantisk potensiale. Der det finnes lidenskap, finnes også friksjon. Det kan hende at dere møter på irritasjon over hverandre. For dere har et litt ulikt kjærlighetsspråk, selv om dere nok deler en del like verdier. Dersom dere skal få forholdet over i en mer seriøs form, krever det nok både forståelse og gjensidig respekt. Kanskje du setter pris på litt dramatiske gester og at du liker å bestemme, og du er den som «jager» etter ham. Mens han er litt mer laidback og flyter på sjarmen, og er mer strategisk anlagt i sin fremgangsmåte. Noen ganger er han kanskje også passiv-aggressiv på sitt mest umodne. Han er rett og slett mindre direkte enn deg. Du ønsker deg varme og emosjonell trygghet, mens han er kanskje mer opptatt av hvordan forholdet tar seg ut og hva som ville være det meste ideelle forholdet. Det kan bli for overfladisk for deg i lengden. Ideelt sett har dere begge et fokus på å ha et fredelig og kjærlig forhold, dere har bare litt ulike måter å oppnå dette på. Det er potensiale for vekst dersom dere begge er villige til å forstå og respektere hvordan den andre uttrykker seg. Det kan være at han føler seg satt lite pris på, fordi du behersker følelsene dine så godt. Du har noe å vinne på å vise at du anerkjenner han og kanskje også gi ros, der det passer. Samtidig bør han vise respekt for din måte å være behersket og rolig på. Ut ifra den informasjonen du har gitt, så passer dere nok sammen på en moderat måte. Det er en del justeringer og det kan dere fint få til om dere begge føler at innsatsen er verdt det. Lykke til med kjærligheten -fortell gjerne om det resonnerte, og hvis du ønsker det svarer jeg kort på et oppfølgingsspørsmål🤩 Ts🤍💫 Anonymkode: c15dc...846 Takk kære deg Mye jobb og stress i det siste, beklager sen tilbakemelding ❤️ Dette var nesten skummelt. Stemte veldig bra! Jeg utdanner meg nå for å få en bedre jobb i samme bransje som han. Du sier at han er litt overfladisk, tror du den nye jobben er en del av det? At han prøver å få meg til å være i hans "liga"? Fordi han ble mye mer interessert i oss på grunn av det. Jeg har en tendens til å overtenke, men jeg har vert inne på tanken. Anonymkode: 92886...1fa 1
Marleah Skrevet 2. oktober #58 Skrevet 2. oktober AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hei Marleah, takk for spørsmålet ditt🌹 Det starter en periode den 25. april 2026, hvor du ganske snarlig etter denne dagen vil føle at det løsner, som du skriver. Dette kan komme til uttrykk i livet ditt på flere måter. Ettersom du ikke spør etter noe spesifikt, har jeg laget noen kategorier hvor du kanskje vil føle at det begynner å gå fremover. Personlig tema for deg kan være at du får et behov for stillhet, trekke deg litt tilbake eller at du slutter å tenke restriktivt. På det mentale planet kan du få dype innsikter som kanskje utløses gjennom å lese bøker, i samtaler med andre eller fra en drøm. Du kan oppleve psykiske endringer som uro, angst eller at du sover dårlig. Samtidig er det mulig for deg å bryte med eventuelle psykiske barrierer. I det åndelige eller spirituelle kan du få nye opplevelser av det kollektive ubevisste, eller at du føler på en plutselig dragning mot det mystiske. Du vil i alle fall oppleve at et mentalt slør løftes og mange ting raskt blir klart for deg. Perioden som kommer er en fruktbar tid for kreativ skriving, enten det dreier seg om å føre dagbok eller at du skriver ned en tankestrøm som flyter fritt. Det kan være litt forutsigbart på disse områdene jeg nevner frem til 2033. Det som ønsker endring nå, vil endres så ikke bruk energi på motstand. Ta vare på nervesystemet ditt og hold en god rutine for søvn. Føler du på ensomhet, bruk det bevisst, fremfor å isolere deg. Kanskje du vil oppsøke meditasjon, yoga eller en terapeut for å snakke med. Det er lurt å ha gode strategier allerede nå for å unngå mental overstimulering. Andre elementer som er verdt å nevne er at sosiale bånd, kjærlighet og selvverd kan endres. Du knytte kontakter du aldri hadde trodd og møte mennesker som fascinerer deg. Det kan være at du i det sosiale kobler deg på folk på en ny og ærlig måte, du blir «deg selv» i alle relasjoner💞 Håper noe av dette resonnerte, spør meg gjerne et oppfølgingsspørsmål om du ønsker det🤩 Ts🤍💫 Anonymkode: c15dc...846 Tusen takk, kjære deg🌺❤️ Du har helt rett i at jeg føler på ensomhet. Jeg klarer ikke å føle at jeg hører til noe sted og at jeg ikke betyr noe for noen. Tidligere erfaringer gjør at jeg har vanskelig for å stole på noen og jeg synes det er vanskelig å åpne opp og vise hvem jeg er. Et langt forhold tok slutt fordi min mann og en mangeårig venninne gikk bak ryggen på meg og jeg sliter fortsatt med følelsen av det sviket, selvom det ikke finnes følelser for min eks. Barna mine har jeg heldigvis et godt forhold til, men de begynner å bli voksne og lever sine egne liv. ( som de skal) Jeg har et søsken og en forelder som jeg føler alltid har holdt meg utenfor og dette begynner å ta veldig på. Jeg vurderer å bryte kontrakten helt. Du traff på mye jeg kjenner meg igjen på. Jeg klarer ikke helt å finne et spørsmål å stille deg, men setter utrolig stor pris på at du svarte meg❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #59 Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (På 2.10.2025 den 1.02): Hei igjen, så koselig å se en som vender tilbake for lesning og så gøy å høre at du ønsker å fokusere på vekst og selvutvikling🤩 Ingen fare -lange henvendelser er ingen hindring! Måten du uttrykker deg på forteller jo litt om deg, og fra mitt perspektiv så forstår jeg godt at du har mye du vil skrive ned, det er tross alt noe som kjennetegner den merkur-styrte Jomfruens tegn🙂 Ettersom spørsmålet ditt er relativt åpent mot selvutvikling i en spirituell retning, vil jeg skrive ned noen forslag til hva du kan reflektere over. Ditt horoskop er ikke et lettbeint et, det bærer preg av en sjel som liker å gå i dybden og vekst for deg kommer gjennom indre transformasjon, bevisst kommunikasjon og å stå til tjeneste med en spirituell klarhet. Så for deg kan dette bety behov for å bevege deg fra å være hyperfiksert på feil, mangler eller tilkortkommenhet hos andre (eller deg selv), til å lage en personlig struktur for å tjene eller serve andre. Du er jo inne på dette selv, at du ser at andre kanskje har mest lyst til å fikse seg selv, eller kanskje ikke er interessert i selvutvikling eller bedring på noen måte, og du oppfatter dem som litt negative. Dette er en felle det er lett å gå i med vesentlige plasseringer i Jomfruens tegn: At man blir en kritiker fremfor å utøve dømmekraft. Det kan være nyttig å gi slipp på perfeksjonisme eller at ting skal raffineres, og heller fokusere på fullstendig tilstedeværelse. Eksempler på dette kan være mindfulness, yoga, tai chi. Bruk grounding-teknikker for å komme vekk fra kritikk (av andre og deg selv) og for å nærme deg medfølelse. Når det gjelder emosjonelle behov kan du reflektere over hvordan du kan gi slipp, og ikke føle at det er nødvendig å ha alt på plass emosjonelt til alle tider. Jobb med å få tillit til deg selv og fokuser på at sårbarhet ikke er det samme som svakhet. Her kan du jobbe med inner-child tematikk, måne ritualer eller være i nærheten av vann for å roe ned dersom du føler deg overveldet. Dette er effektivt for alle som har vesentlige plasseringer i vann-tegn (du har månen i Krepsens tegn). Jeg kan anbefale måne-rituale (følge månens bevegelse gjennom horoskopet, dersom du har tilgang til ditt fødselshoroskop og lærer deg å følge transiter). En praktisk tilnærming og integrasjon av det spirituelle arbeidet er fullstendig mulig å få til. Noen kan gjøre karriere på det også. Spesielt kan pedagogikk og skriving være aktuelle arenaer å drive med dette på. Det kommer litt an på hvilken del av horoskopet ditt du føler deg mest «hjemme». Med tanke på soltegnet ditt, passer det jeg nevnte over. Du har også en ganske «mørk og mystisk» side ved deg, i det første og tolvte huset, nemlig Skorpionens tegn. Og her har du noen sterke plasseringer, som kan sende deg i retning av arbeid eller oppgaver som har å gjøre med healing, psykologi og det som handler om å vende innover og jobbe i dybden. Det er ikke dermed sagt at spiritualitet for deg er lyst og fullt av kjærlighet. Kanskje du også har talenter innenfor oppgaver som omfatter død/fødsel, arenaer der en gir slipp på kontroll. Dersom du vil komme mer i kontakt med denne underbevisste siden av deg kan du lese om dybdepsykologi, føre dagbok over drømmer, astrologi, energi healing eller andre ting som gjør at du kan bringe det underbevisste frem i lyset. Fortsett å vær nysgjerrig, jobb med å sette grenser for deg selv og omfavn det uperfekte som om det er noe fint og hellig for deg. For å bevare bakkekontakten kan det være lurt å finne noen gode teknikker, for eksempel å gjøre tjenester for andre. Jeg har inntrykk av at mange jeg har gjort lesninger for, som har betydelige plasseringer i Jomfruens tegn, har det lettest å omgås andre når de selv føler at de er til nytte og hjelp. Her er det ofte en balanse som skal etableres, slik at man unngår å bli noen andre sin tjener eller å trenge seg på der andre helst vil klare seg selv. Ønsker deg masse lykke til på din vei, og hvis du lurer på noe i denne lesningen kan jeg svare kort på et oppfølgingsspørsmål💞 Ts🤍💫 Anonymkode: c15dc...846 Oioi dette var suuper snillt av deg å komme med så mye tips! Jeg setter super stor pris på det Jeg vil definitivt ønske av å forbedre og ta valg mot positiv rettnig om jeg har mulighet for det. Ønsker virkelig å endelig slippe litt tak og gå litt i dybden. Så jeg kommer definitivt til å sjekke ut å lese litt mer innenfor de forskjellige tingene du sier. ❤️🌸✨🍀 Oppfølgingspørsmål hadde vært om du har tilfeldigvis noen linker ang (inner-child tematikk, måne ritual, ("lærer deg å følge transiter"/om det er et engelsk ord for dette ,så jeg kan søke på det ) Eller andre linker du tror kanskje er bra for meg å lese på innenfor det du skrev. (Bare øm du ønsker da) . 😄Super takk, kjempe mye interresant!🍀✨🌸❤️ Beste ønsker sendt din vei! 🤗🌱🌟❤️ Anonymkode: 4ea19...648 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober #60 Skrevet 4. oktober AnonymBruker skrev (På 27.9.2025 den 22.25): -Ditt fødselsår: 1994 -Ditt stjernetegn, månetegn og ascendant: vannmann, steinbukken, krepsen -Ditt spørsmål: jeg står ved et slags veiskille og lurer på om jeg og kjæresten min ment å være sammen. Skal vi ta det neste steget i forholdet? Kjæresten min er skorpion, vekt, skytten Anonymkode: 92265...440 Hei, takk for spørsmålet ditt🌹 Dere har nok ganske forskjellige behov og personligheter, og det kan være på godt og vondt. Det er jo også gjerne de ulikhetene som gjør at to personer trekkes til hverandre til å begynne med😍 På din side er du nok preget av noen indre motsetninger som du bringer inn i dette forholdet (og alle andre relasjoner du har). Det er en motsetning mellom det emosjonelle og det familie-orienterte i deg, og den reserverte, rasjonelle siden som tenker på fremtiden med stor ambisjon. På denne måten kan du kanskje oppleve at du pendler mellom behov for trygghet og struktur, samtidig som du virkelig trenger og ønsker frihet og uavhengighet. Din kjæreste kan har trukket deg til seg på grunn av sin søkende og frie væremåte (til å begynne med) og når dere ble godt kjent, så oppdaget du nok din partners intense, dype og emosjonelle del av personligheten. Pluss at kjæresten din er nok ganske romantisk anlagt av seg, og det er jo aldri feil💞 Det som kan være en utfordring for kjæresten din er at behovet for ekte, emosjonell dyp kjærlighet er så viktig, at det noen ganger gir utslag i sjalusi eller såre erfaringer med kjærlighet. Det er ikke sikkert det stemmer, dersom personen har gjort jobben og kan beherske følelsene sine. Kjemien mellom dere gjør at det noen ganger kan være vanskelig å forstå hverandres grunnleggende behov og retning i livet. Det kan arte seg slik at partneren din kan synes at du er for distansert eller uengasjert, mens du kan føle at partneren din er for intens. Det er potensiale her, så lenge dere er voksne og snakker sammen om utfordringer. Dere har nemlig mulighet til å lære så mye av hverandre. Partneren din kan utvikle forståelse for hvordan det er å være mer emosjonell nøytral og du kan lære om følelsesmessig dybde og lojalitet. Som sagt kreves det en del modenhet av dere for at dette skal fungere godt i det lange løp. Dere har litt forskjellige kjærlighetsspråk. Der du søker frihet, åpenhet og intellektuell forbindelse, søker partneren din å smelte sammen med deg, lojalitet og emosjonell intensitet. Dersom du klarer å møte din partner på behovet for emosjonell trygghet, og partneren din gir deg frihet og rom, så kan dere ha det riktig fint sammen. Som sagt krever det modenhet og en åpen kanal for kommunikasjon. Dere må jobbe bevisst for og med kjærligheten💞 Hvilken retning du skal ta i ditt veiskille, er opp til deg. Nå har du kanskje fått noen punkter å reflektere over, kanskje vil du få klarhet rundt 17-20. november i år✨ Masse lykke til med valget ditt! Ts🤍💫 Anonymkode: c15dc...846 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå