Gjest Veronika Skrevet 28. mars 2006 #1 Skrevet 28. mars 2006 Hjelp! Er det noen der ute som har en god oppskrift å dele med meg?
Arkana Skrevet 28. mars 2006 #2 Skrevet 28. mars 2006 Etter det jeg vet fra de jeg kjenner som har diabetes kan du bruke en vanlig sukkerbrødoppskrift og slikt søtningsmiddel (pulver) som fås i butikkene. Det du må gjøre annerledes er å skille eggene og piske eggeplommene med søtningsmiddelet og stivpiske eggehvitene for seg.
Gjest gjesta Skrevet 28. mars 2006 #3 Skrevet 28. mars 2006 Pappa har diabetes, og han kan godt spise et lite stykke med vanlig bløtekake en gang i blant. Han har lagt om hele kostholdt etter at han ble syk, og fint hvetemel er like mye "fy" som selve sukkeret, siden det blir gjort om til sukker når han har spist (eller noe sånt)... Så det er ikke bare sukker man skal holde seg unna når man har diabetes.
Leanne Skrevet 29. mars 2006 #4 Skrevet 29. mars 2006 Det er ikke lett å lage sukkerbrød bunn uten sukker.. Jeg har prøvd det selv noen ganger, men har funnet ut at det ofte er lettere å heller halvere sukker mengden enn å prøve å lage med søtstoff. Men hvis du vil lage helt uten sukker får du følge Arkanas råd om å skille eggene. Hvis du skal fylle kaken med krem er det lurt å blande kremfløten med søtstoff i stedet for sukker, for det smaker faktisk ikke så værst Lykke til da. Sett gjerne ut oppskriften du brukte hvis du lykkes med dette, så kan jeg også prøve ut neste gang jeg skal bake..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå