AnonymBruker Skrevet fredag kl. 16:10 #1 Skrevet fredag kl. 16:10 Interessert i andres erfaringer. Anonymkode: f6de4...bff
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 11:58 #2 Skrevet lørdag kl. 11:58 Hvis man blir frisk ved hjelp av kosthold av stoffskiftesykdom, da hadde man ikke stoffskiftesykdom i utgangspunktet. Anonymkode: d8d50...fae 6 9
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 12:01 #3 Skrevet lørdag kl. 12:01 Frisk, nei. Symptomfri? Ja, det kan man bli. Ikke bare kosthold, men livsstil. Anonymkode: 09b2d...69e 4
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 12:10 #4 Skrevet lørdag kl. 12:10 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Frisk, nei. Symptomfri? Ja, det kan man bli. Ikke bare kosthold, men livsstil. Anonymkode: 09b2d...69e Men da har du symptomer på stoffskiftesykdom, ikke diagnosert sykdom - det krever medisiner i tillegg Anonymkode: b1419...c52 3 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 12:13 #5 Skrevet lørdag kl. 12:13 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Frisk, nei. Symptomfri? Ja, det kan man bli. Ikke bare kosthold, men livsstil. Anonymkode: 09b2d...69e Det tror jeg faktisk ikke noe på før jeg har sett minst tre seriøse forskningsartikler. Jeg kan tro på at man blir bedre og fungerer bedre, men symptomfri - nei. Anonymkode: d8d50...fae 2 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 13:09 #6 Skrevet lørdag kl. 13:09 Jeg har kunnet kutte ned til halv dose av tidligere! Det skal ikke være mulig, men jeg har fulgt ei på tiktok som selv hevder hun nå er medisinfri, jeg fulgte hennes kostholdsforslag og ett år senere, er livet mitt helt forandret, og jeg går på halv dose av tidligere. Før dette hadde jeg gått på samme dose i 12 år. Det skal ikke være mulig, men så er det visst det likevel? Anonymkode: 97416...ed0 2 1 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 13:19 #7 Skrevet lørdag kl. 13:19 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men da har du symptomer på stoffskiftesykdom, ikke diagnosert sykdom - det krever medisiner i tillegg Anonymkode: b1419...c52 Jeg går på medisiner. Hva slags stoffskiftesykdom snakker du om? Anonymkode: 09b2d...69e
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 13:22 #8 Skrevet lørdag kl. 13:22 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det tror jeg faktisk ikke noe på før jeg har sett minst tre seriøse forskningsartikler. Jeg kan tro på at man blir bedre og fungerer bedre, men symptomfri - nei. Anonymkode: d8d50...fae Hva slags symptomer er umulig å bli kvitt, tenker du? Mange blir jo mer eller mindre symptomfri kun av medisiner alene, så skjønner ikke hva du mener? Anonymkode: 09b2d...69e
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 13:30 #9 Skrevet lørdag kl. 13:30 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg har kunnet kutte ned til halv dose av tidligere! Det skal ikke være mulig, men jeg har fulgt ei på tiktok som selv hevder hun nå er medisinfri, jeg fulgte hennes kostholdsforslag og ett år senere, er livet mitt helt forandret, og jeg går på halv dose av tidligere. Før dette hadde jeg gått på samme dose i 12 år. Det skal ikke være mulig, men så er det visst det likevel? Anonymkode: 97416...ed0 Hvilket kosthold er det du følger?😊 Anonymkode: 7eb70...1f0
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:09 #10 Skrevet lørdag kl. 14:09 Dårlig kosthold forårsaker et vell av sykdommer, så det er jo åpenbart at et riktig kosthold dermed kan kurere de samme sykdommene. De siste årene har sammenhengen mellom kosthold og psykisk helse blitt mye klarere, og det vil garantert komme mer, også på områder som autoimmune sykdommer, stoffskifte osv. Mange har blitt mye friskere på ganske forskjellige dietter. Det de derimot alltid har til felles er at de har kuttet ut sukker og ultraprosessert mat og gått over til et kosthold som ligner mer på hva våre forfedre spiste. Anonymkode: a9541...de0 2
veronica<3 Skrevet lørdag kl. 14:44 #11 Skrevet lørdag kl. 14:44 Tråden er ryddet for latterliggjøring. veronica<3, mod.
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:53 #12 Skrevet lørdag kl. 14:53 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva slags symptomer er umulig å bli kvitt, tenker du? Mange blir jo mer eller mindre symptomfri kun av medisiner alene, så skjønner ikke hva du mener? Anonymkode: 09b2d...69e Det finnes ulike typer sykdommer som går inn under stoffskifte, kanskje litt greit å ha med seg når man snakker her. Anonymkode: 76194...33d 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:54 #13 Skrevet lørdag kl. 14:54 Jeg har er barn med hashimotos, og skjoldbruskkjertelen hennes er ødelagt. Hjelper ikke med riktig kosthold når det ikke finnes noe som kan produsere stoffskiftehormoner. Mulig er riktig kosthold kan bremse sykdommen i en tidlig fase, men om jeg hadde tatt henne av levaxin og fokusert på kostholdet hadde hun blitt svært dårlig… Anonymkode: c9e4b...e17 5 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:59 #14 Skrevet lørdag kl. 14:59 Jeg vet om flere som har brukt Anthony William's protokoller med store mengder frukt og grønnsaker samt naturlige tilskudd, og fått redusert og blitt kvitt symptomer fra stoffskiftesykdommer. Man tar også bort det aller meste av bearbeidet mat, og begynner å lese ingredienslister. Bare det kan nok hjelpe i seg selv. Anonymkode: 40e56...361
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 15:47 #15 Skrevet lørdag kl. 15:47 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Det finnes ulike typer sykdommer som går inn under stoffskifte, kanskje litt greit å ha med seg når man snakker her. Anonymkode: 76194...33d Ja, da får TS presiserer at det gjelder en spesifikk sykdom, nå ble det spurt om stoffskiftesykdom. Anonymkode: 09b2d...69e 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 15:50 #16 Skrevet lørdag kl. 15:50 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Jeg har er barn med hashimotos, og skjoldbruskkjertelen hennes er ødelagt. Hjelper ikke med riktig kosthold når det ikke finnes noe som kan produsere stoffskiftehormoner. Mulig er riktig kosthold kan bremse sykdommen i en tidlig fase, men om jeg hadde tatt henne av levaxin og fokusert på kostholdet hadde hun blitt svært dårlig… Anonymkode: c9e4b...e17 Tror (håper) ikke TS spør om kosthold istedet for medisiner, men i tillegg. Anonymkode: 09b2d...69e 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 15:55 #17 Skrevet lørdag kl. 15:55 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dårlig kosthold forårsaker et vell av sykdommer, så det er jo åpenbart at et riktig kosthold dermed kan kurere de samme sykdommene. De siste årene har sammenhengen mellom kosthold og psykisk helse blitt mye klarere, og det vil garantert komme mer, også på områder som autoimmune sykdommer, stoffskifte osv. Mange har blitt mye friskere på ganske forskjellige dietter. Det de derimot alltid har til felles er at de har kuttet ut sukker og ultraprosessert mat og gått over til et kosthold som ligner mer på hva våre forfedre spiste. Anonymkode: a9541...de0 Jeg er litt usikker om dårlig kosthold kan forårsake f.eks lavt stoffskifte. Mest sannsynlig ikke, selvom UP-mat ikke er bra for noen! Men har man stoffskifteproblemer kan man bli sykere dersom man f.eks spiser store mengder goitrogene matvarer. Så derfor lurt å sette seg inn i kosthold for stoffskiftet. Anonymkode: 09b2d...69e
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:10 #18 Skrevet lørdag kl. 16:10 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg er litt usikker om dårlig kosthold kan forårsake f.eks lavt stoffskifte. Mest sannsynlig ikke, selvom UP-mat ikke er bra for noen! Men har man stoffskifteproblemer kan man bli sykere dersom man f.eks spiser store mengder goitrogene matvarer. Så derfor lurt å sette seg inn i kosthold for stoffskiftet. Anonymkode: 09b2d...69e Det stemmer ikke. Har man lavt stoffskifte bør man være litt forsiktig med slike matvarer, men har man høyt stoffskifte kan det være bra. «Stoffskifteproblemer» er mer enn lavt stoffskifte. Anonymkode: d8d50...fae 1 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:12 #19 Skrevet lørdag kl. 16:12 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva slags symptomer er umulig å bli kvitt, tenker du? Mange blir jo mer eller mindre symptomfri kun av medisiner alene, så skjønner ikke hva du mener? Anonymkode: 09b2d...69e Jeg forstår ikke hva du lurer på. Jeg har ikke sagt noe om symptomer som er umulige å bli kvitt. Anonymkode: d8d50...fae
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 16:21 #20 Skrevet lørdag kl. 16:21 Bruker levaxin og mener selv jeg responderer godt på jevnlig trening og sunt kosthold. Samtidig så vet jeg jo at uansett så blir man jo bedre med det, og med trening kommer jo også ønsket med bedre kosthold. Jeg bruker fortsatt levaxin og det må jeg, men har ingen symptomer med medisiner og en aktiv og sunn livsstil. Anonymkode: 658f5...c70 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå