AnonymBruker Skrevet 26. september 2025 #61 Skrevet 26. september 2025 Når det kan bli mobbing: Når noen gjentatte ganger påpeker skrivefeil for å gjøre narr. Når det gjøres med en spydig, nedlatende eller hånlig tone. Når det brukes for å kritisere deg som person, ikke bare det du skriver. Når mange personer henger seg på, og det føles som at man blir plaget. Anonymkode: c1655...b31 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2025 #62 Skrevet 26. september 2025 Huff,jeg orker virkelig ikke! Siden folk er anonyme så blir det jo ikke mobbing. Ingen vet om det er samme person. For meg er det revnende likegyldig hvem som skriver her. Jeg går etter skrivefeil fordi det irriterer meg,ikke noe annet. Og når det er skrivefeil i en overskrift så greier jeg ikke å overse og kommentere saklig. Så enten kommenterer jeg eller så ignorerer jeg. Og hvis det egentlig er et tema som engasjerer så tar skrivefeilen for mye plass så tråden blir aldri interessant. Anonymkode: d14fb...73c 1 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2025 #63 Skrevet 26. september 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): vi er mennsker alle sammen og vi kan ikke være god til alt, vi alle har noe man trenger og jobbe med. for eks se ting fra flere sider, la vær og si noe hvis man ikke har noe hyggelig og si, tro man er så mye bedre enn alle andre, få litt selv insikt, ikke se ned på alle andre, ha litt empati, vær litt mer voksen, les flere ganger før man svarer i hytt og pine Anonymkode: c1655...b31 Og hvilket eksempel synes du selv du setter, med den tonen du svarer andre med i denne tråden? Anonymkode: 75795...609 1 4
AnonymBruker Skrevet 26. september 2025 #64 Skrevet 26. september 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det mange tror er at vi med dysleksi og språkvansker bare kan bruke rette program. Men det mange ikke skjønner at selv med program så er det ofte en til tider ser forskjell på ordet som kommer opp. Ord som for oss kan se helt like ut. Og det at en kan slite med å bytte om bokstaver . Selv sliter jeg ofte med bokstavene b,d og p. Sliter med dobbel og enkel konsonanter. Sliter og med at jeg ser ordet i hodet men at jeg ikke klarer å skrive selve ordet. Så noen ganger må jeg skrive en setning om for å klare å få frem det jeg mener. Og dermed så er det sim enkelte bare må misforstår det jeg vil frem til. Og når jeg prøver å forklare hva jeg mener så blir en enda mer frekke svar tilbake. Til tider virker det som at en del her inne er inne for å mobbe og plage de som ikke skriver helt etter boka og rett Anonymkode: f60e3...3c2 er så enig!!!!!! Anonymkode: c1655...b31
AnonymBruker Skrevet 26. september 2025 #65 Skrevet 26. september 2025 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Når det kan bli mobbing: Når noen gjentatte ganger påpeker skrivefeil for å gjøre narr. Når det gjøres med en spydig, nedlatende eller hånlig tone. Når det brukes for å kritisere deg som person, ikke bare det du skriver. Når mange personer henger seg på, og det føles som at man blir plaget. Anonymkode: c1655...b31 Men de kan ikke vite at du er samme person de evt har kommentert til før, og du kan ikke vite at de gjentatte gangene er fra samme person. At èn person sier til deg at du har skrivefeil, er ikke mobbing. Hvis det kommer en til, helt uavhengig av den andre, så er det fortsatt ikke mobbing. Det er jo når samme person(er) gjentatte ganger gjør noe, at det blir mobbing. Anonymkode: c3095...3e6 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2025 #66 Skrevet 26. september 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men de kan ikke vite at du er samme person de evt har kommentert til før, og du kan ikke vite at de gjentatte gangene er fra samme person. At èn person sier til deg at du har skrivefeil, er ikke mobbing. Hvis det kommer en til, helt uavhengig av den andre, så er det fortsatt ikke mobbing. Det er jo når samme person(er) gjentatte ganger gjør noe, at det blir mobbing. Anonymkode: c3095...3e6 selv om man er feige og gjemmer seg bak anonym så er det ikke så vnaskelig og skjønne at det stort sett er di samme som mobber eller er et troll, uansett hva man vil kalle det eller snu og vende på det så er det ikke greit Anonymkode: c1655...b31
AnonymBruker Skrevet 26. september 2025 #67 Skrevet 26. september 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): selv om man er feige og gjemmer seg bak anonym så er det ikke så vnaskelig og skjønne at det stort sett er di samme som mobber eller er et troll, uansett hva man vil kalle det eller snu og vende på det så er det ikke greit Anonymkode: c1655...b31 Det kan du ikke vite. Du er også anonym her inne, hvordan i alle dager skal folk vite at du er samme person de har skrevet til før? Anonymkode: c3095...3e6 4
AnonymBruker Skrevet 26. september 2025 #68 Skrevet 26. september 2025 jeg fant faktisk mannen min på nettet og skrve jo da sammen i flere mnd før vi møttes og selv om han reagerte på alle mine skrive feil så veide tydelig hvis personligheten opp for det Anonymkode: c1655...b31
AnonymBruker Skrevet 26. september 2025 #69 Skrevet 26. september 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det kan du ikke vite. Du er også anonym her inne, hvordan i alle dager skal folk vite at du er samme person de har skrevet til før? Anonymkode: c3095...3e6 det har egntlig ikke noe og si det er ikke greit å komentere på det hvis man ikke ønsker det også tror jeg ikke det er så mange frekke folk her men troll som er bare veldig aktive altså det er jo en regel på kg også som alle skal vite for og kunne være her inne og det er IKKE LOV TIL OG BYTTE TEMA og det vil si at hvis man snakker om klær så har man faktisk IKKR LOV TIL OG KOMME MED SÅNNE KOMENTARER Anonymkode: c1655...b31
AnonymBruker Skrevet 26. september 2025 #70 Skrevet 26. september 2025 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): det har egntlig ikke noe og si det er ikke greit å komentere på det hvis man ikke ønsker det også tror jeg ikke det er så mange frekke folk her men troll som er bare veldig aktive altså det er jo en regel på kg også som alle skal vite for og kunne være her inne og det er IKKE LOV TIL OG BYTTE TEMA og det vil si at hvis man snakker om klær så har man faktisk IKKR LOV TIL OG KOMME MED SÅNNE KOMENTARER Anonymkode: c1655...b31 For all del, du må jo bare rapportere det da. Anonymkode: c3095...3e6 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2025 #71 Skrevet 26. september 2025 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): For all del, du må jo bare rapportere det da. Anonymkode: c3095...3e6 så det du sier er at det er greit og ødlegge innleggene til folk siden man bare kan raportere det? Anonymkode: c1655...b31
AnonymBruker Skrevet 26. september 2025 #72 Skrevet 26. september 2025 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): så det du sier er at det er greit og ødlegge innleggene til folk siden man bare kan raportere det? Anonymkode: c1655...b31 Du kan fint svare meg uten å legge ord i munnen på meg. Du virker veldig på å gå i forsvar, og det er kanskje det største problemet her. Hva annet kan du gjøre hvis du mener folk ødelegger innleggene dine, enn å rapportere det? Jeg kan hvert fall ikke styre dem. Moderatorene her moderer tråder hele tiden, og du må rapportere hvis du mener at folk gjør det. Så går du videre med livet. Anonymkode: c3095...3e6 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2025 #73 Skrevet 26. september 2025 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Du kan fint svare meg uten å legge ord i munnen på meg. Du virker veldig på å gå i forsvar, og det er kanskje det største problemet her. Hva annet kan du gjøre hvis du mener folk ødelegger innleggene dine, enn å rapportere det? Jeg kan hvert fall ikke styre dem. Moderatorene her moderer tråder hele tiden, og du må rapportere hvis du mener at folk gjør det. Så går du videre med livet. Anonymkode: c3095...3e6 det er jo ikke bare mine innlegg det er snakk om det er mange som har sagt at dem er møkka lei av folk som ødelegger innleggene admin har ganske mye og gjøre så det tar som regel lang tid før det skjer noe og innen den tiden så er det ofte flere som slenger seg på di undøveningeie komentarene Anonymkode: c1655...b31
AnonymBruker Skrevet 26. september 2025 #74 Skrevet 26. september 2025 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): det er jo ikke bare mine innlegg det er snakk om det er mange som har sagt at dem er møkka lei av folk som ødelegger innleggene admin har ganske mye og gjøre så det tar som regel lang tid før det skjer noe og innen den tiden så er det ofte flere som slenger seg på di undøveningeie komentarene Anonymkode: c1655...b31 Da har man noen valg 1. slutte å poste på KG 2. rapportere, og fortsette og irritere seg over det 3. overse det Anonymkode: c3095...3e6 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2025 #75 Skrevet 26. september 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Da har man noen valg 1. slutte å poste på KG 2. rapportere, og fortsette og irritere seg over det 3. overse det Anonymkode: c3095...3e6 omg Anonymkode: c1655...b31
AnonymBruker Skrevet 26. september 2025 #76 Skrevet 26. september 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): omg Anonymkode: c1655...b31 Hva var problemet nå da? Anonymkode: c3095...3e6 2
PITTY Skrevet 27. september 2025 #77 Skrevet 27. september 2025 Brukernavn84 skrev (15 timer siden): Dysleksi og andre skrivevansker er én ting, men mange av de tekstene jeg leser her viser dessverre manglende respekt for leseren. Da blir det kanskje til at mange av leserne gjengjelder den følelsen. Du kan eksempelvis legge ned mye tid i en sms. Også med spørrende setninger. Og det du får tilbake er et villniss av hele og halve ord, og i verste fall kun en tommel eller hjerte. Såå mye engasjement.. Hvis man har dårlig tid så vent til det finnes bedre tid til å komme med et noenlunde respektabelt svar. Kona har et par sånne sms partnere og hun klikker i vinkel på de.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2025 #78 Skrevet 27. september 2025 AnonymBruker skrev (13 timer siden): det er jo mobbing når man skal pirke på det 24\7 det er jo nettopp det man gjør når man mobber andre eller hadde du likt at jeg skulle pirke på deg 24\7 på noe du ikke er så god på, nei tror ikke det Anonymkode: c1655...b31 Slett ikke. Det handler bare om hvordan man velger å oppfatte det. Anonymkode: bbd0a...e3d 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2025 #79 Skrevet 27. september 2025 PITTY skrev (5 timer siden): Du kan eksempelvis legge ned mye tid i en sms. Også med spørrende setninger. Og det du får tilbake er et villniss av hele og halve ord, og i verste fall kun en tommel eller hjerte. Såå mye engasjement.. Hvis man har dårlig tid så vent til det finnes bedre tid til å komme med et noenlunde respektabelt svar. Kona har et par sånne sms partnere og hun klikker i vinkel på de. Kanskje sende ho på sinne mestring kurs Anonymkode: c1655...b31
AnonymBruker Skrevet 27. september 2025 #80 Skrevet 27. september 2025 AnonymBruker skrev (22 timer siden): da burde du også skjønne det at selv om du har din øye sykdom så betyr ikke det at jeg sliter med di samme tingene som deg og det har alderi vært snakk om noen hjelpe midler når jeg har vært på sykehuset, dem vet ikke hva dem kan gjøre for det jeg tar faktisk og retter opp i googel noen ganger men i det siste så har ikke den heller vært så bra syns jeg og selv om man er lærer så kan faktisk dem også ha noen feil av og til gramatikk er ikke noe jeg gidder og henge meg oppi, er faktisk bare kg vi er inne på så man kan da ikke forvente at folk skal ha en 6 i norsk alle sammen det blir for dumt. Anonymkode: c1655...b31 Har du noen gang fortalt dem at øyesykdommen din gjør at du har masse grammatiske feil og særskrivingsfeil da? Google er faktisk mye mer pålitelig nå, enn den var bare for noen måneder siden. Dette på grunn av de nye språkmodellene som stadig utvikles. Hvis det er slik at du ikke orker å henge deg opp i grammatikk, så kommer du til å fortsette å bli misforstått her inne. Skriver man dårlig, så vil det bli misforståelser, siden skriftspråket er veldig åpent for tolkninger. Brukernavn84 skrev (21 timer siden): Dysleksi og andre skrivevansker er én ting, men mange av de tekstene jeg leser her viser dessverre manglende respekt for leseren. Da blir det kanskje til at mange av leserne gjengjelder den følelsen. Det stemmer. AnonymBruker skrev (21 timer siden): må også legge til får alle elevene dine bare 6 i norsk? tror neppe det Anonymkode: c1655...b31 Ingen av mine elever får 6 i norsk fordi de ikke får karakterer enda. Jeg er for øvrig mer opptatt av å lære dem teknikker for hvordan de skal lære seg å skrive både korrekt norsk, samt bry seg om innholdet i det de skriver. Dette gjelder elever både med og uten dysleksi. AnonymBruker skrev (21 timer siden): Øyesykdom betyr jo ikke automatisk at man ikke har grammatikkforståelse. Jeg kjenner flere som er blinde/svaksynte, og de skriver perfekt norsk. Det blir for dumt å skylde på det, det må ligge noe mer bak enn kun en øyesykdom. Anonymkode: c3095...3e6 Øyesykdom gjør ikke at man skriver dårlig. Det kan jo forklare feil bokstaver i et ord, fordi bokstaven ligner på den som skulle vært skrevet. Så ja, det blir for dumt å skylde på øyesykdom hvis man skriver grammatikalsk dårlig. AnonymBruker skrev (21 timer siden): men ja det er andre ting som gjør at jeg sliter med rettskrivning også som jeg egentlig ikke hadde tenkt til og ta opp men ok. jeg har ca 50 prosent skole gang så da er det mye jeg ikke har fått lært meg og har da fått disagnosen lett pu men det er synet som plager meg mest i hverdagen Anonymkode: c1655...b31 Da er nok forklaringen at du har en skolegang som gjør at du ikke er i stand til å formulere deg korrekt. Ikke skyld på øyesykdom da. Det blir for dumt. AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg mener å ha hørt/sett at man i skolen ikke vektlegger korrekt grammatikk og rettskriving i like stor grad lenger, men fokuserer på innhold. Jeg synes det burde i hvert fall være et krav om å både ha godt innhold og god rettskriving og grammatikk for å få en sekser i norsk. Anonymkode: 58a14...dc0 Vi vektlegger rettskriving like mye som før, men innhold er også viktig. AnonymBruker skrev (20 timer siden): Det mange tror er at vi med dysleksi og språkvansker bare kan bruke rette program. Men det mange ikke skjønner at selv med program så er det ofte en til tider ser forskjell på ordet som kommer opp. Anonymkode: f60e3...3c2 Det stemmer, men som lærer ser jeg veldig fort om det er gjort en innsats for å prøve å skrive rett eller ikke. Jeg synes det er beundringsverdig at voksne prøver å jobbe med skrivingen sin, i stedet for å gi blaffen, slik TS gjør. AnonymBruker skrev (19 timer siden): jeg skylder ikke på noe som helst grunnen for skrive feil er ikke det som er viktig men at man skal slutte og mobbe folk og bli litt mer voksen og prøve og forstå at vi er mensker og man kan ikke være god til alt Anonymkode: c1655...b31 Jeg tror det er svært få her inne som ikke skjønner at det sitter mennesker bak det som blir skrevet. Nå har du fått så mange tilbakemeldinger på innleggene dine her, at jeg foreslår at du tar til deg det som er blitt skrevet, i stedet for å bare ture frem og påstå at du blir mobbet hele tiden. Gjør en innsats. Bruk retteprogram, sjekk om du får røde streker under det du har skrevet. Les over en gang til før du poster, så skal du se at pipa her inne får en annen lyd. AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg setter pris på å bli korrigert. Hvordan skal jeg ellers lære? Anonymkode: b189a...ed6 Nettopp. Anonymkode: 42f43...08b 1 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå