AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:36 #1 Skrevet fredag kl. 13:36 Hvaslags type ytterligere anbefaler dere? De trenger vel ikke alt som de har i barnehagen, dere er de jo mye mer ute? Og barna får ikke like mye hjelp til å vurdere ulike typer yttertøy, og det er sikkert ikke plass til det heller slik som i barnehage? Anonymkode: b2386...47f
SPOCA Skrevet fredag kl. 13:56 #2 Skrevet fredag kl. 13:56 Kontaktlærer på småskoletrinnet her. Nei, de er nok ikke like mye ute, men både 1. og 2. trinn har uteskole minst en gang i uke på vår skole, og vi på 3. trinn har det så ofte vi kan. I tillegg har de friminutt mange ganger per dag, og det er ikke sjeldent man har en time utelek heller. I 1. og 2. trinn anbefaler jeg nok skiftetøy, og at elevene har noe for både kalde og varme dager. Men nei, vi har ikke tid til å vurdere ulike typer yttertøy til enhver tid. Prøver selvfølgelig så godt det går, men anbefaler ikke det henger 5 ulike turbukser på plassen. Jeg har fått kjeft av foreldre som blir sure fordi jeg ikke har klart å vurdere at eleven burde brukt turbukse type 1 og ikke turbukse type 2 i en situasjon der jeg har 20 andre barn som trenger hjelp. Så lenge elevene har på seg nok tøy, har jeg ikke tid til å sjekke absolutt alle plagg. Barna bør også begynne å lære seg hva de skal ha på og ikke (og jada, jeg maser mye om nok tøy, jakke, lue osv, men jeg kan ikke tvinge). Men, vi har like mye plass som i en barnehage, så en del har egne kurver med skiftetøy (det anbefales mye skiftetøy, spesielt i førsteklasse), i tillegg til en del tøy på knaggen.
Gaia Skrevet fredag kl. 14:05 #3 Skrevet fredag kl. 14:05 Barna på 1. og 2.-trinn bruker mye av de samme klærne som i barnehagen. De har enten heldresser eller todelte antrekk med selebukse og jakke. Samme med regnklær og høst/ vårantrekk. Man bør altså ha tre ulike antrekk til ulikt vær og temperatur, men de bør ikke alle være på skolen til enhver tid. Det tar for mye plass. Skifteklær er uhyre viktig. Spesielt sokker og strømpebukser, samt bukser. Barn på småtrinnet blir ofte våte. Til og med helt opp i 5. og 6.trinn.
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 19:58 #4 Skrevet fredag kl. 19:58 Mine har brukt mye av det samme som i barnehage. Ingen av fe godtar utebukser lenger (3&5 trinn). Utebukse sluttet fe med etter 1 klasse. Bruker didriksson foret regntøy og vintetdresser. Kjøper også hanskene som hører til. Luer etter hva de er komfortable med. 3 klassingen bruker tylt pannebånd, da langt hår og lue er dårlig match. Vi har 4 hele skift på skolen, og 8 par sokker. Sokkene skiftes raskere enn resten av skiftetøyet Anonymkode: 8296a...b4c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå