AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:25 #1 Skrevet fredag kl. 12:25 Jeg driver å tester litt nå, men skal på høstferie med barna neste uke, så da går det ikke. Og etter det er det for kort tid igjen til jul. Så jeg sikter meg inn mot oppstart i januar (og bli ferdig til påske.. blir ingen ferietur i vinterferien). Jeg begynner å få inn vanen om å trene før jobb om morgenen (i tillegg til 3 ettermiddags treninger pr uke nå), noe jeg tror vil gjøre det enklere å gjennomføre 2 treningsøkter hver dag når jeg skal gjøre 75 hard. Jeg veier meg ukentlig, men gruer meg likevel til de daglige bildene. Litt lesing hver dag gjør jeg uansett, og jeg tenker også å være streng på å skrive i dagboken daglig i 75-dagers perioden. Det vanskeligste blir helt sikkert å ha et konsekvent kosthold. Det er kostholdet jeg sliter mest med når det gjelder helse og vekt nå, så det er jo også det jeg har mest lyst til å virkelig mestre for å kunne bryte med de dårlige vanene mine nå og bygge nye vaner for resten av livet. Noen som har et godt tips om hvilket kosthold jeg skal legge opp til? Husk at jeg skal ha 2 treningsøkter hver dag, så det kan ikke være alt for restriktivt. Anonymkode: 5b409...5b3
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 14:29 #2 Skrevet fredag kl. 14:29 Du kan ha som mål å spise maks 20% ultraprosessert mat. Anonymkode: 166dd...6e7 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 15:05 #3 Skrevet fredag kl. 15:05 Det bør jo være overkommelig for deg, og passe med ditt liv. Så lag en liste over de dårlige vanene du mener du har, og se hvilke du mener er mest usunn. Kutt disse. F.eks kutte småspising, kutte ned til kun en dag med godteri, øke antall fiskemåltider, redusere energidrikk, bytte til hjemmelaget lunsj... Det er beinhardt trene to ganger om dagen, spesielt på vinteren. Og det å skulle bruke så mye tid på trening, i tillegg til å skulle følge opp barn og jobb, og samtidig endre til ett spesifikt kosthold, det kan bli så hardt at du sprekker raskt. Men spør du meg høres det ut som ren galskap å trene to ganger om dagen i 75 dager, og aldri la kroppen/musklene få restitusjon... er poenget å bryte ned kroppen, og trene på seg skader? En annen ting er at for å kunne gjennomføre så mye trening, så skal du ha ganske mye mat også. Det vil si du skal legge deg høyt på kalorier, og det kostholdet du innarbeider rutiner på må du gjøre endringer på etterpå, når du ikke trener like mye lengre. Jeg trener mye, og ligger litt over 2000 kalorier om dagen. Skulle jeg ha trent to ganger om dagen hadde jeg nok måtte lagt meg på 2500-3000 kalorier pr dag. Anonymkode: 8ce82...baf 2 1
I Grosny Skrevet i går, 03:49 #4 Skrevet i går, 03:49 AnonymBruker skrev (På 26.9.2025 den 17.05): Det bør jo være overkommelig for deg, og passe med ditt liv. Så lag en liste over de dårlige vanene du mener du har, og se hvilke du mener er mest usunn. Kutt disse. F.eks kutte småspising, kutte ned til kun en dag med godteri, øke antall fiskemåltider, redusere energidrikk, bytte til hjemmelaget lunsj... Det er beinhardt trene to ganger om dagen, spesielt på vinteren. Og det å skulle bruke så mye tid på trening, i tillegg til å skulle følge opp barn og jobb, og samtidig endre til ett spesifikt kosthold, det kan bli så hardt at du sprekker raskt. Men spør du meg høres det ut som ren galskap å trene to ganger om dagen i 75 dager, og aldri la kroppen/musklene få restitusjon... er poenget å bryte ned kroppen, og trene på seg skader? En annen ting er at for å kunne gjennomføre så mye trening, så skal du ha ganske mye mat også. Det vil si du skal legge deg høyt på kalorier, og det kostholdet du innarbeider rutiner på må du gjøre endringer på etterpå, når du ikke trener like mye lengre. Jeg trener mye, og ligger litt over 2000 kalorier om dagen. Skulle jeg ha trent to ganger om dagen hadde jeg nok måtte lagt meg på 2500-3000 kalorier pr dag. Anonymkode: 8ce82...baf Viktig poeng, det viktigste trikset både for trening og vektnedgang er kontinuitet. Kontinuitet innebærer å unngå overtrening og skader. Når det gjelder kalorier så er alkohol noe som roter det til for mange, både fordi alkohol inneholder massevis av kalorier og fordi alkohol tar bort selvkontroll slik at man plutselig spiser noe uplanlagt. Juice bør også unngås. Og det samme tror jeg om ultraprossesert mat, som jeg ikke er sikker på nøyaktig hva er, men jeg tror det vanligvis er mat som selges i emballasje. Vær forsiktig med sukker, pasta og andre melprodukter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå