Gå til innhold

Hvordan du vil beskrive typisk kjærring-looken?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.9.2025 den 11.19):

Jeg er en kjerring på 50+. Handler på Max Mara, Briskeby Gods, Vincci og Den Dama. Har et par Chanel-vesker ,  Hermes-silkeskjerf, og Céline reiseveske. Loafers og støvletter fra nevnte merker.   Mine døtre er ikke særlig interessert i å låne noe av det, så regner med det er "kjerring" 😅 De vil gjerne låne Burberry-frakken, så den er vel in igjen.

Anonymkode: ad9f1...eec

Jeg låner gjerne! 😉

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Helene skrev (1 minutt siden):

Nå har lest kun første side av tråden. Jeg kjenner meg igjen til en viss grad. Blir sett på som kjerring. X begrenset meg. Nå prøver jeg å finne det jeg liker. Noen feilkjøp. Men handler ofte på bruktmarkedet, så det må være lov. 

Jeg ble kjerring. Er kjerring. Men det er ikke meg. X ønsket meg klassisk, det er ikke meg. Prøvde å tilpasse meg, resultatet ble at jeg mistet min sans for klær. 

Men , har passert 50. Jeg er ikke blomsterpiker. Hater ting med blomster på. Vanskelig å finne klesplagg uten blomster av noe variant. 

Et vanlig svart skjørt passer til alt sies det?

Anonymkode: d0914...419

Skrevet

Ja men topp er ikke svart. Er fargerik. Å finne topp uten blomster er vanskelig. Er ikke blomsterpiken. Liker ikke blomster i klær. Å finne topper uten blomster er vanskelig. Men, jeg kjøper ikke det. Men er nok kjerring ang klær. Nå handler jeg en del brukt. Å finne ting uten blomster trykk er vanskelig. Men jeg er ikke blomsterpiken. Så å finne klær tar tid, men da er det ting jeg bruker. 

Ting jeg bruker, t-shorter. Gjerne med trykk, bare ikke blomster. 

Skrevet
Hmmmmmm skrev (På 27.9.2025 den 0.33):

Jeg skal begynne å kle meg som en mann, for da slipper jeg å høre hva som er kjærringa. For en befrielse det blir. Ingen bryr seg om hva en mann går med. Eneste kravet er å dusje en enkel kort hår stil med samme såpen som resten av kroppen. 

Da har jeg nok alltid vært mann...

Jeg kler meg akkurat som jeg vil, behagelig og praktisk og bryr meg null om hva andre måtte mene om det. Hvorfor skulle jeg egentlig bry meg om det?

Anonymkode: 02151...99b

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Er kjerring selv. Prøver å unngå å kle meg som en, men er vel uunngåelig kanskje 😝

Som @Rødvinsfilosofener inne på, lang genser med lommer og store sjal surret rundt halsen er (for meg) litt synonymt med dette begrepet. 
Looken med rosa/blå boblejakke, smal jeans og komfortable joggesko, det er det mange pensjonister som sporter her ja. Og selvsagt kombinert med kort sveis (det litt artige er at denne stilen var topp mote da jeg gikk på ungdomsskolen i 1980, Blant tenåringer. Fikk selvfølgelig ikke fancy boblejakke, jeg og min yngre bror ble utstyrt  med beige «boblejakker» med ditto cordfløyelsdetaljer, selvsagt til halv pris og fra syttitallets kolleksjon.)

Så her er vi flere kategorier kjerringer. 
Kulturkjerringene er nevnt (Gudrun Sjøden) 

og

overdrevne blomstermønster. Ikke misforstå, det er mange typer blomstermønster og har du på deg et som krasjer med hvordan du ellers ser ut, blir det stygt. Og kjerring. For å se bra ut i de mest «blomstrete» stoffene må du ha litt romantikk i deg. Tenk Marilyn Monroe. Og ja det kan du ha i alle aldre. 😊

Endret av Bacteria
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.10.2025 den 18.01):

Klær fra Zavannah blir for «kjerring» for min del. Jeg er 46 og føler meg alt for ung til å gå kledd sånn 😅 VIC og Match har også endel kjerring hvis det ikke kombineres riktig. Mange av de grusomme blomstrete kjolene til By Timo er også mega kjerring I min verden. 

Anonymkode: 9d5ae...2ae

Du er jo kjerring samme hva du har på deg. I min verden er du kjerring. 

Anonymkode: 0f1c2...112

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...