AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:05 #1 Skrevet fredag kl. 10:05 Jeg har aldri vært i et forhold. Hvordan er det å være i et? Høres jo egentlig forferdelig slitsomt ut? Tar jeg feil? Anonymkode: 1a7de...08c
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:09 #2 Skrevet fredag kl. 10:09 Med min eks var det et levende mareritt og helvete. Med min samboer er det veldig fint og han beriker livet mitt. Anonymkode: 6b3ab...253 1 1
Jann111 Skrevet fredag kl. 10:10 #3 Skrevet fredag kl. 10:10 Hvor langt er et tau? Det kommer jo an på menneskene i forholdet. Men for mange er det slitsomt fordi den ene eller begge parter er krevende å forholde seg til av en eller flere grunner. Så lenge man har det bra nok 4/5-deler av tiden skal det visst være ok. 2 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:12 #4 Skrevet fredag kl. 10:12 Det kommer jo veldig an på forholdet man er i! Jeg har tre forhold bak meg. Et hvor jeg ble slått gul og blå i ti år. Det var et helvete! Et som var bra de første sju årene, før han gradvis forandret seg til å drive med mer og mer psykisk terror. Jeg var helt knekt da jeg klarte å gå ut av det. i dag er jeg i et forhold (ikke samboer) med en flott mann. Klart vi har våre utfordringer på hver vår kant som påvirker forholdet. Men å oppleve å bli elsket og verdsatt som jeg blir nå, er ubeskrivelig. Det å alltid ha noen jeg kan snakke med om både det positive og negative som skjer. Det å ha noen som gir deg sommerfugler i magen, også flere år inn. Det å kjenne i hele deg at dette mennesket er ditt favorittmenneske på jorda og det velger å være sammen med deg! Anonymkode: 78099...1b8 3
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:17 #5 Skrevet fredag kl. 10:17 Kommer an på om man faktisk finner en som virkelig passer en eller om man finner en som funker godt nok. Frem til jeg fant han som var perfekt for meg så var singellivet det beste. Kunne aldri ha vært med en som nesten var perfekt. Jeg er en særing som alltid har tenkt negativt om forhold. Aner ikke hvordan jeg skal beskrive hvordan det er å være i forhold. Jeg kan ikke si at det er bra å være to om alt heller, for jeg klarte meg veldig godt som singel. Det er bare gøy å henge så mye rundt sin beste venn som samtidig er ens romantiske partner. Og selv om ting er lett som singel, så er det vel strengt tatt gøy å være to om det når partneren er så utrolig som han er. Anonymkode: f72fc...041 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:25 #6 Skrevet fredag kl. 10:25 Er det ikke slitsomt at den andre personen alltid er der? Hva om man vil dra forskjellige steder på ferie? Føles som jeg evt. bare passer sammen med noen promille av det motsatte kjønn. For meg føles folk veldig fremmede. Hele konseptet fremstår litt merkelig. Skjønner nesten ikke at det går an. Anonymkode: 1a7de...08c 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:38 #7 Skrevet fredag kl. 10:38 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Er det ikke slitsomt at den andre personen alltid er der? Hva om man vil dra forskjellige steder på ferie? Føles som jeg evt. bare passer sammen med noen promille av det motsatte kjønn. For meg føles folk veldig fremmede. Hele konseptet fremstår litt merkelig. Skjønner nesten ikke at det går an. Anonymkode: 1a7de...08c Det er ikke slitsomt når det er den rette personen.😊 Han føles som en del av meg🥰 Anonymkode: 94c2c...7ec
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:40 #8 Skrevet fredag kl. 10:40 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg har aldri vært i et forhold. Hvordan er det å være i et? Høres jo egentlig forferdelig slitsomt ut? Tar jeg feil? Anonymkode: 1a7de...08c Spørs hvem du er sammen med. Kreves to for å få det til å fungere. Begge må gi og ikke bare ta. Jobbe for forholdet og hverandre. Ikke ta hverandre for gitt. Kompromiss og være der i hverdagen for hverandre på godt og vondt! Anonymkode: 49902...eb0
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:44 #9 Skrevet fredag kl. 10:44 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Er det ikke slitsomt at den andre personen alltid er der? Hva om man vil dra forskjellige steder på ferie? Føles som jeg evt. bare passer sammen med noen promille av det motsatte kjønn. For meg føles folk veldig fremmede. Hele konseptet fremstår litt merkelig. Skjønner nesten ikke at det går an. Anonymkode: 1a7de...08c Jeg er enig at man skal ha ekstremt flaks for å finne riktig person. Jeg fryktet det samme som deg, at jeg aldri fikk være alene og at huset ikke lenger var mitt. Har avvist sikkert 100 menn(aldri hatt tinder, da det virker som hestekjøp på finn), men så var det den ene som var så kompatibel med meg at alt gikk med enkelhet. Hadde jeg ikke funnet han hadde jeg nok levd videre som øykkelig singel. Noe nesten-godt-nok hadde aldri vært et akseptabelt liv for med Anonymkode: f72fc...041
Uanonym bruker Skrevet fredag kl. 10:50 #10 Skrevet fredag kl. 10:50 Det kommer jo an på forholdet. Det er jo selvfølgelig litt jobb noen ganger å være i et langvarig forhold, men for min del synes jeg i alle fall jeg går solid i pluss. Alt det positive oppveier det negative. Det er litt det samme som å ha unger - mye jobb med dem, men også ekstremt mye glede og mening. 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:51 #11 Skrevet fredag kl. 10:51 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Er det ikke slitsomt at den andre personen alltid er der? Hva om man vil dra forskjellige steder på ferie? Føles som jeg evt. bare passer sammen med noen promille av det motsatte kjønn. For meg føles folk veldig fremmede. Hele konseptet fremstår litt merkelig. Skjønner nesten ikke at det går an. Anonymkode: 1a7de...08c Alle er ikke laget for å være med andre i det hele tatt. Noen er heldige og finner en de passer sammen med men ikke alle. Men mange er i forhold med en de ikke passer sammen med. Man må jo ikke være sammen fysisk med noen hele tiden heller. Det er egentlig ganske dumt. Jeg har en kjæreste men bor alene. Kunne ikke tenke meg å bo fast med noen igjen. Anonymkode: e19c0...442
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 11:02 #13 Skrevet fredag kl. 11:02 Noen dager blir bedre på grunn av han, andre verre pga av han og noen fager blir riktig ille på grunn av han. Jeg vil dumpe han på grunn av det siste.. Anonymkode: 07355...012
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 11:11 #14 Skrevet fredag kl. 11:11 Det er en trygghet, en glede, et dypt og livsvarig vennskap, et fellesskap, en å dele små og store ting med. En å bygge et bånd med, skape felles minner, kultur og historie sammen med. En å le masse med, som kan klø deg på ryggen og gi den en klem når du trenger det. En som SER deg og aksepterer deg, og som du gir det samme tilbake. Men det kan også være en kilde til irritasjon, mer å bekymre seg for, mer å ta vare på og måtte forholde seg til. Man må tenke litt mindre på seg selv og mer på oss. Det kan være slitsomt, det er en relasjon som konstant trenger å opprettholdes. Det er tungt i tider når den andre ikke kan gi like mye, eller det samme tilbake. Man må være utholden og tålmodig. Man kan føle mangel på frihet og savne å bare kunne være helt alene og tenke på seg selv. Etter tyve års samliv er jeg stolt og veldig glad for at vi holdt ut sammen. Båndet vi har bygget opp er blitt mye sterkere enn jeg trodde det kunne bli. Jeg kan noen ganger savne singellivet, men når jeg ser på det store perspektivet, så er det samlivet jeg foretrekker, og som jeg ønsker å ta med meg inn i alderdommen. Jeg elsker partneren min, elsker å sitte sammen med han hver kveld, snakke om dagen, mimre, le, tulle og være meg selv sammen med - det er da jeg virkelig slapper av og føler meg hjemme ❤️ Anonymkode: 29342...65f 1
Sophie-Ann Skrevet fredag kl. 17:14 #15 Skrevet fredag kl. 17:14 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har aldri vært i et forhold. Hvordan er det å være i et? Høres jo egentlig forferdelig slitsomt ut? Tar jeg feil? Anonymkode: 1a7de...08c Det er helt fantastisk. Jeg føler meg ekstremt elsket, sett og hørt. Han er min bestevenn, elsker og sparringspartner. Kunne ikke tenkt meg å leve uten han ❤️ 3
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:33 #16 Skrevet fredag kl. 18:33 Følelsen av at noen er der for MEG. At noen liker MEG og det er helt herlig. Jeg følte meg alltid ensom på fest, selv om det var mye folk. Men når jeg har kjæreste, så er jeg ikke alene, da er denne ensomhet-følelsen helt borte og det er så godt. Og så elsker jeg å sove og våkne opp sammen med kjæresten. Jeg liker alenetid og har ingen problem med det, for kjæresten har en jobb der han er mye borte, men så lenge jeg vet at han er i mitt liv, så kjenner jeg ikke ensom. Bare en tlf unna 🤩 Anonymkode: 87aa3...046
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:44 #17 Skrevet fredag kl. 18:44 Det blir på godt og vondt, man har en å prate ut om fine og slitsomme dager, man føler seg mer "vellykket" emosjonelt og man kan føle at ting er ferdig gjort- at man ikke er på singel-markedet og prøver og feiler. Man har en støttespiller i armkroken og kosekvelder føles aldri tomme. Når man har hatt en fæl dag og selvtilliten er på bunn- så hjelper det stort å ha en som verdsetter deg hjemme. Anonymkode: 5e1c6...70c
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:50 #18 Skrevet fredag kl. 18:50 Kraftig overvurdert i forhold til å være singel Anonymkode: c68b0...d3d 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 19:01 #19 Skrevet fredag kl. 19:01 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg har aldri vært i et forhold. Hvordan er det å være i et? Høres jo egentlig forferdelig slitsomt ut? Tar jeg feil? Anonymkode: 1a7de...08c Bare sørg for at du vet hvordan personen er i andre situasjoner enn i forholdet. Hvis en er to personligheter, hvor alt du opplever er en fasade, vet jeg dessverre at veien til å henge seg og ta selvmord er velidig kort (vet om tilfeller det har skjedd). Det enkelte opplever som normal atferd, fordi en er med gutta og vanlige områder (skole), kan dessverre veldig enkelt føre kvinnen i forholdet sucidal og føre vedkommende (selv om personen i stor grad var frisk på forhånd) varig skadet og i retning selvskading. Som sagt, ikke bli sammen med en gærning som ikke bryr seg om atferd (med mindre en er med du) Anonymkode: d809a...3dd
Mardina Skrevet fredag kl. 20:19 #20 Skrevet fredag kl. 20:19 Helt fantastisk 😍 I hvert fall i nyforelsket-tiden 😍 Også er det jo kjekt å ha en og dele gode og vonde dager med 🥰 Jeg hater å være singel. Jeg har så mye kjærlighet å gi til den rette ❤️ Og akkurat nå overøser jeg kjæresten min med masse kjærlighet 🥰 Får ikke nok av han 😍 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå