Gå til innhold

Dere som bruker mye tørketrommel

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva betyr skap tørt?

Anonymkode: 6e533...55b

Jeg har trodd at det betyr at det er så tørt at du kan legge det i skapet, men det kan ikke stemme fordi jeg må kjøre det på ekstra tørt for at det skal være tørt nok for skapet. 

Anonymkode: 2e33c...62f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjør en ekstra runde med sentrifugering på vaskemaskinen før du legger det i tørketrommelen. 

Anonymkode: b6626...aed

AnonymBruker
Skrevet

Det ser ut som en gammel tørketrommel. Er ikke sikkert at den fungerer så godt lenger!

Anonymkode: c5f65...184

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Om jeg tørker det på ekstra tørt er det tørt etter maks tre timer.

Anonymkode: 9c700...f5c

AnonymBruker
Skrevet

Bruk tørkeballer. Rens maskin godt. Eldre maskiner er ofte ikke så effektive tross dette - jeg bytter maskinene ca hvert femte år. 

Jeg bruker "bomull" for sengetøy. Det tar en time, og det blir helt tørt. Bruker samme program på handklær, undertøy og kluter. 

Dundyner tar to timer, men da bruker jeg duvet som er et mer skånsomt program. 

Ellers tromler jeg bomullstøy og hjemmetøy. Men resten henger jeg opp bare for å ikke bomme på innstillinger, og blandinger av materialer. 

Anonymkode: 4f5e2...2cf

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Den ser litt gammel ut, kanskje det lønner seg å bytte til en ny (mtp strømkostnader).

Jeg bruker programmet «sengetøy» og da bruker vår ca 1,5 time på 2 sengesett og et dobbelt laken. Blir helt tørt. Åpner opp med en gang den er ferdig og henger sengetøyet over døren slik at det får kjøle seg ned.

Bruker trommelen ellers til håndklær, kluter, sokker og truser. Ikke til vanlige klær. 

Anonymkode: 3f0b9...c53

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker kun tørketrommel for undertøy og håndklær, slik at de blir myke.

Alt annet henger jeg opp til tørk, da varer klesplaggene lengre og blir mindre slitt.

Anonymkode: 46e0d...669

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hiv med noe tørt og stort så ordner det seg. Et triks jeg lærte her på kg for mange år siden, fungerer veldig bra. 

Anonymkode: 59a95...c63

Takk for tips, det skal jeg prøve!

Anonymkode: c9a3e...6e9

AnonymBruker
Skrevet

Passer på å riste klærne godt etter at de er vasket og før jeg legger dem i trommelen. Da tørker de raskere enn når de er helt sammenkrøllet. I tillegg får jeg sjekket at det ikke f.eks. har samlet seg kluter og putevar inne i dynetrekkene.

Anonymkode: 6d26f...67d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...