Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var i møte med arb.giveren min i dag. Har vært ansatt som rådgiver i kommunen i 1+ år, og har på det året fått lite til dels ingen konkrete oppgaver. Mye av konkrete oppgavene har vært gjort på få timer, noe som resulterer i “sett deg inn i den saken, lese deg opp, se videre der”.. Som resulterer i et par møter der du sitter og ser på andre diskuterer, noe som fører til for min del lite eierskap - aka lite motivasjon. Dette har da arb.giver bitt seg merke i og tok det opp i en oppfølgingssamtale. Der påpekte hen at hen skulle ønske jeg var mer til stede, engasjert og tok mer kontroll i møter, f.eks. Stilte spørsmål rundt om jobben faktisk var riktig for meg, og om det var det jeg så for meg. Fra hen sitt ståsted kan jeg forstå bekymringen, men det er her jeg lurer på noe. Etter litt over 1 år, der jeg kun har fått ansvar for 2 saker og nesten alt av arbeid har vært å lese seg opp, uten å følge opp planene videre - hva forventer hen? Hen forsvarte med at en del av jobben var å sitte og lese, være sparringspartner på møter for andre, etc.. Men man skal bare sitte å diskutere eller faktisk produsere noe. Besvare email, skrive saker, føre dokumenter og gjøre noe konkret.

Masteren min gikk ut på et konkret emne som vi har mye av i kommunen vår, og som primært skulle være majoriteten av sakene mine. Noe som ikke har skjedd, det har vært minimalt med det. Nå sitter jeg å bare “leser meg opp” på planer jeg hverken har interesse for eller som jeg også fra før av hadde mye mindre kunnskap om. Jeg forstår at man skal være allsidig og man kan ikke bare velge saker, og må jobbe med noe “uinteressant” til tider. Men dette fører til at jeg hverken får brukt kunnskapen eller får vist særlig den kompetansen jeg har, for den har jeg.

Og siden jeg faktisk ikke produserte noe så påpekte hen at det var greit at jeg var på jobb, altså være på kontoret mest mulig siden vi har anledning for hjemmekontor. Fordi det kunne være hen kunne komme bort for en liten prat/diskusjon rundt saker. Kan telle på under 1 hånd hvor mange ganger hen har gjort det. Og viste til at de nyansatte som har jobbet i 1,5 mnd ikke har vært på hjemmekontor 1 gang? Dårlig sammenligning men greit nok, for var vel ikke på hjemmekontor før det var gått 5-6 mnd selv.

Hen var veldig respektfull og følte hen bare ønsket å ta en prat med meg for gode intensjoner. Men dere som jobber i kommunen, har dere så lite å gjøre på og kjenner dere igjen det jeg beskriver i teksten. For å være helt ærlig så frister det veldig å søke ny jobb, noe jeg kommer til å gjøre gradvis nå. Det å sitte og forvente at jeg skal ha et brennende engasjement og deltagelse i alt, når jeg hverken får tildelt konkrete oppgaver, sitter bare som deltaker i møter uten å følge opp sakene, særlig er for meg litt utopisk.

Samt er det noen kurs/konferanser som jeg har lyst å vært med på for utvikling og relevant til kompetansen min, som jeg ikke får være med på. De velger andre pgr mangel på ressurser, greit nok. Og nå få med til å vegre meg for hjemmekontor “den lille friheten” jeg har, fordi jeg ikke produserer noe “når det ikke er noe å produsere av”.. For at hen kanskje 1 gang uken eller mnd for den del kommer bort å skal ta en prat eller kanskje et møte blir satt opp. Hjelper ikke akkurat mer på trivselen, spør du meg. 

Anonymkode: aa34d...c86

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

Sitat

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...