AnonymBruker Skrevet fredag kl. 09:14 #1 Skrevet fredag kl. 09:14 Jeg tenker spesielt på dere som tok en utdanning som innebar praksis og nær kontakt med andre. Hvordan ble det lagt opp så dere kom igjennom alle læringsmålene? Anonymkode: 135d1...183
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:30 #2 Skrevet fredag kl. 18:30 Jeg var midt i praksis på et NAV kontor da universitetene stengte ned. Etter cirka 2-3 uker med nedstengning, kunne vi begynne med praksisen igjen. Vi hadde resten av praksisperioden via hjemmekontor og brukte digitale kommunikasjonsformer for å kontakte brukere, samt snakke med praksisveileder. Jeg hadde kommet godt i gang med læringsmålene, og rakk akkurat å ha midtveisevalueringen noen dager før nedstengningen. De fleste av målene mine sentrerte seg rundt mine evner til relasjonsbygging og utvikle mine kommunikasjonsferdigheter. Disse jobbet jeg videre med ved å ta i bruk pc/telefon for å snakke med brukere og syntes praksisen var greit lagt opp til tross for omstendighetene. Anonymkode: 89b5d...e76 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:40 #3 Skrevet fredag kl. 18:40 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg var midt i praksis på et NAV kontor da universitetene stengte ned. Etter cirka 2-3 uker med nedstengning, kunne vi begynne med praksisen igjen. Vi hadde resten av praksisperioden via hjemmekontor og brukte digitale kommunikasjonsformer for å kontakte brukere, samt snakke med praksisveileder. Jeg hadde kommet godt i gang med læringsmålene, og rakk akkurat å ha midtveisevalueringen noen dager før nedstengningen. De fleste av målene mine sentrerte seg rundt mine evner til relasjonsbygging og utvikle mine kommunikasjonsferdigheter. Disse jobbet jeg videre med ved å ta i bruk pc/telefon for å snakke med brukere og syntes praksisen var greit lagt opp til tross for omstendighetene. Anonymkode: 89b5d...e76 interessant. Studerte du sosialt arbeid? Anonymkode: 135d1...183
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:45 #4 Skrevet fredag kl. 18:45 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): interessant. Studerte du sosialt arbeid? Anonymkode: 135d1...183 ja, det stemmer. Anonymkode: 89b5d...e76
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 19:33 #5 Skrevet fredag kl. 19:33 Jeg var heldigvis ferdig med studiet lenge før pandemien, men ser at de som gikk samme studium under pandemien har til dels store mangler hva gjelder pasientbehandling/praksis som ble gjennomført på studiet. Det er egentlig ganske skremmende at alle normale krav ble satt til side og avsluttende eksamener ble gjennomført som hjemmeeksamen o.l., i stedet for de ekstremt kontrollerte praksiskrav og eksamensformer som vanligvis er på dette studiet. Jeg tror nok mange fagfolk er enig om at disse studentene egentlig burde fått forlenget studietiden med minst ett semester på grunn av alt de tapte - men det var nok ikke hverken de økonomiansvarlige eller studentene selv enig i ... Anonymkode: d2c98...c9a 1 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:19 #6 Skrevet lørdag kl. 10:19 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg var heldigvis ferdig med studiet lenge før pandemien, men ser at de som gikk samme studium under pandemien har til dels store mangler hva gjelder pasientbehandling/praksis som ble gjennomført på studiet. Det er egentlig ganske skremmende at alle normale krav ble satt til side og avsluttende eksamener ble gjennomført som hjemmeeksamen o.l., i stedet for de ekstremt kontrollerte praksiskrav og eksamensformer som vanligvis er på dette studiet. Jeg tror nok mange fagfolk er enig om at disse studentene egentlig burde fått forlenget studietiden med minst ett semester på grunn av alt de tapte - men det var nok ikke hverken de økonomiansvarlige eller studentene selv enig i ... Anonymkode: d2c98...c9a Huff. jeg ser for meg at mye galt kan ha sluppet gjennom under pandemien. Det blir vanskelig å vurdere skikkethet uten å ha så mye pasientkontakt. Om de kan alle prosedyrene de skal kunne, blir jo et annet spørsmål- Et alternativ til å forlenge studietiden ville vært at de måtte ut i seks måneder veiledet praksis hvor de ble testet i alt dette. Anonymkode: 135d1...183 1
RaraAvis78 Skrevet lørdag kl. 10:30 #7 Skrevet lørdag kl. 10:30 Studerte sykepleie. Praksisene ble kuttet ned til 5 uker, og mye av øvelsene som skulle vært på på simlab ble via teams. Kullet som kom etter oss, hadde mye mere mengdetrening på praktiske prosedyrer som legge pvk, ta blodprøver etc.
SPOCA Skrevet lørdag kl. 12:22 #8 Skrevet lørdag kl. 12:22 (endret) Det medførte at jeg kunne fullføre lærerutdanningen min (skal sies at jeg hadde studert mye, og gjennomført nesten hele lærerutdanningen + andre studier/grader før pandemien). Jeg tok 120 stp på 1 år ved siden av fulltidsjobb. Det gjorde det mulig for meg å både gjøre meg ferdig med studiene OG ta etterutdanning. Det gjorde meg veldig ettertraktet jobbmessig, og jeg fikk tilbud om ny jobb i ny bransje under pandemien. Nettstudier var fantastisk å kombinere med hjemmekontoret (og jeg jobbet på hjemmekontoret, det var overhodet ikke noe gjemmekontor sånn sett, men det gjorde at jeg f.eks kunne delta på en forelesning i lunsjpausen, jobbe mer fleksibelt osv). Endret lørdag kl. 12:23 av SPOCA 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 15:43 #9 Skrevet lørdag kl. 15:43 RaraAvis78 skrev (5 timer siden): Studerte sykepleie. Praksisene ble kuttet ned til 5 uker, og mye av øvelsene som skulle vært på på simlab ble via teams. Kullet som kom etter oss, hadde mye mere mengdetrening på praktiske prosedyrer som legge pvk, ta blodprøver etc. Hvordan ble dere vurdert når øvelsene skjedde via Teams? Anonymkode: 135d1...183
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:31 #10 Skrevet lørdag kl. 17:31 Coronapandemien gjorde at jeg tok det siste året så å si hjemmefra, og det var så digg 😍 Anonymkode: 0618c...2e0 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 02:28 #11 Skrevet søndag kl. 02:28 Jeg var ferdig studert lenge før pandemien. Men jobber et sted der vi får store kull med nyansatte. Dette er et yrke der man i teorien kan gjøre alt hjemmefra. Det gjelder også studiet som kreves. Det er en utfordrende generasjon å jobbe med, som nok vil slite i arbeidslivet videre. Som noen satt ord på tidligere i tråden - de synes det er "digg" å bare være hjemme. Selv om vi kan jobbe fint hjemmefra så mister man mye når man ikke møtes som team, sparrer over bordet, også får med seg det uformelle. De er i det hele tatt av et helt annet kaliber en de som er vant med fysisk oppmøte, gruppearbeid, og sosial omgang med andre når man skal løse en oppgave. Anonymkode: a3f3e...f4b 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 07:53 #12 Skrevet søndag kl. 07:53 Det som skjedde under pandemien er at en ble mer opptatt av å følge internasjonale forpliktelser; nå er det ESG_2015.pdf, gjennom universitetsloven §3-2 og §3-5. En kan tvangsnedlegge faktultet og instiutt, om det forekommer krenkende atferd. Universitetet og høgskole systemet som fantes før, som var anarki ville vesten (tenk hippi og 70-tallet), finnes ikke lengre. Folk er avhengig av å jobbe internasjonalt, og vi står til konkurs i universitets sektoren om vi feiler på dette. Anonymkode: e217e...20c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå