Gjest Gjest_kristin_* Skrevet 28. mars 2006 #1 Skrevet 28. mars 2006 Jeg har gjort det slutt med kjæresten min. Jeg er overbevist om at han er en psykopat. En voldelig en. Han kontakter meg enda per telefon og ved å oppsøke meg. Dette er plagsomt og jeg er redd. Hva kan jeg gjøre for å unnslippe han?
Gjest baby-E Skrevet 28. mars 2006 #2 Skrevet 28. mars 2006 kontakt politiet og anmeld han for trakasering. For det er jo det han holder på med.
Gjest Gjest_kristin_* Skrevet 28. mars 2006 #4 Skrevet 28. mars 2006 Jeg har snakket med politiet og han har hatt besøksforbud. Uten at dette har hjulpet. Jeg er livredd for han. Har blitt anbefalt av krisesenteret å få en voldsalarm. Er det noen som vet hvordan jeg kan få dette?
Gjest allium Skrevet 28. mars 2006 #6 Skrevet 28. mars 2006 Jeg har snakket med politiet og han har hatt besøksforbud. Uten at dette har hjulpet. Jeg er livredd for han. Har blitt anbefalt av krisesenteret å få en voldsalarm. Er det noen som vet hvordan jeg kan få dette? ← Det får du hos politiet. Hva med å be om forlenget besøksforbud? Har du anmeldt ham? I så fall har du rett til en egen kontaktperson hos politiet, som du kan diskutere disse spørsmålene med. Min kontaktperson ringer meg faktisk i ny og ne, og spør hvordan det går. Det har skjedd ting med systemet de siste årene.
Gjest mia10 Skrevet 28. mars 2006 #7 Skrevet 28. mars 2006 Jeg har snakket med politiet og han har hatt besøksforbud. Uten at dette har hjulpet. Jeg er livredd for han. Har blitt anbefalt av krisesenteret å få en voldsalarm. Er det noen som vet hvordan jeg kan få dette? ← Be polititet om nytt besøksforbud,og be om at det skal gjelde minst 1 år.Strafferammen er på 3 år,ta kontakt med politiet om han kontakter deg. Du skriver at det ikke hjelper med besøksforbud;Han har ikke lov til å kontakte deg om han har et slikt forbud. Politiet kan også kontakte ham,for å gjøre han oppmerksom på at de vet om dette. Politiet bestiller voldsalarm via vaktselskaper.Blir det riktig ille,har du mulighet til å få ukjent adresse etc. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2006 #8 Skrevet 28. mars 2006 Har du ringt politiet når han har kontaktet deg under besøksforbudet uten at det har skjedd noe? Politiet skaffer voldsalarm.
Gjest gjest1 Skrevet 28. mars 2006 #9 Skrevet 28. mars 2006 Voldsalarm får du hos politiet, og denne utløser du hver gang han bryter besøksforbudet. Forsøk å få en du kan ta med deg, hjelper lite å ha voldsalarm i stuen dersom du er på butikken. Evt. ring politiet hver gang han bryter besøksforbudet.
Gjest Coolaid Skrevet 28. mars 2006 #10 Skrevet 28. mars 2006 Dersom han er en psykopat eller liknende er det noen ting du kan gjøre og noen ting du ikke skal gjøre..... Aldri gi "næring" til at han kontakter deg. Å svare og gi tilbakemelding/ha kontakt med en psykopat gjør det bare værre, og han ser at det nytter. Ikke svar på mail, sms, ikke ta hjemmetelefon når han ringer. Ikke svar på mobil heller. Dersom du mottar sms, mail eller noe fra han, ta vare på det, det bruker politiet mot ham. Kjør hardt hos politiet, tyt, mas og ring helt til du får voldsalarm. Ta konkat med krisesenteret, de kan veilede til advokat som kan hjelpe dersom det med besøksforbud går treigt.... Masse gode tips i denne tråden, følg dem og ha lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2006 #11 Skrevet 28. mars 2006 Jeg har jobbet hos politiet og kjenner til slike saker:Om han allerede har hatt besøksforbud så skal det være en enkel sak å få et nytt. Et slikt besøksforbud utskrives på timen,om det er nødvendig.Dette siden det alltid er en jurist på jobb,bl.a for å ta saker som dette. Videre så oppsøker politiet vedkommende og fremlegger forbudet,slik at han umiddelbart får kjennskap til dette. Når et besøksforbud er gjeldende,er det forbudt å ta kontakt-noen ganger er det presisert hvor langt unna vedkommende må holde seg.Å ta kontakt pr tlf,mail,sms etc er også inkludert i dette forbudet. Når det gjelder voldsalarm,så vil man vurdere dette individuelt utfra trussel situasjonen.Om han har kommet med trusler eller om du føler at han er truende,så vil politiet kunne ordne en slik alarm til deg.Og,slik som en annen her skriver,det beste er en mobil-alarm som du ALLTID har med deg.Disse er som en brikke,du har rundt halsen. Om du utløser alarmen,har dette første prioritet hos politiet:De vil lokalisere deg ved hjelp av denne alarmen. Vil også ønske deg lykke til!
Gjest Besøksforbud Skrevet 28. mars 2006 #12 Skrevet 28. mars 2006 Jeg har snakket med politiet og han har hatt besøksforbud. Uten at dette har hjulpet. Jeg er livredd for han. Har blitt anbefalt av krisesenteret å få en voldsalarm. Er det noen som vet hvordan jeg kan få dette? ← Han har HATT besøksforbud? Slike forbud er ikke tidsbegrenset. Du spør lenger nede om hvor du ordner voldsalarm. ER det ikke mer naturlig å spørre krisesenteret og politiet om slike ting?
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2006 #13 Skrevet 28. mars 2006 Han har HATT besøksforbud? Slike forbud er ikke tidsbegrenset. Jo,slike forbud er tidsbegrenset!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå