AnonymBruker Skrevet 26. september #1 Skrevet 26. september Ser på en bil på finn.no og når jeg trykker på lenken for eu-kontroll så kommer bla dette opp: «Kjøretøyet er avregistrert og kan ikke brukes». Hva betyr det egentlig, er dette ett dårlig tegn for meg som kjøper? Anonymkode: f0bf0...230
AnonymBruker Skrevet 26. september #2 Skrevet 26. september Kan være så enkelt som at eier har avregistrert det for å slippe å betale forsikring da bilen uansett ikke er i bruk. Har gjort det selv når bilen ikke skal brukes på flere måneder. Trenger ikke være noe negativt. Anonymkode: 2b76f...d31 1
AnonymBruker Skrevet 26. september #3 Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ser på en bil på finn.no og når jeg trykker på lenken for eu-kontroll så kommer bla dette opp: «Kjøretøyet er avregistrert og kan ikke brukes». Hva betyr det egentlig, er dette ett dårlig tegn for meg som kjøper? Anonymkode: f0bf0...230 kjøper du fra forhandler? Ikke noe stress kjøper du fra privatperson: Ja 😂 den KAN være avregistrert pga manglende bruk og eier har avregistrert den for å slippe forsikring. Men da må du spørre hvor lenge og hvorfor den er avregistrert. Anonymkode: d2dda...3b7
AnonymBruker Skrevet 26. september #4 Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ser på en bil på finn.no og når jeg trykker på lenken for eu-kontroll så kommer bla dette opp: «Kjøretøyet er avregistrert og kan ikke brukes». Hva betyr det egentlig, er dette ett dårlig tegn for meg som kjøper? Anonymkode: f0bf0...230 Neida. Er ganske vanlig nå siden man da slipper å betale for ansvar og trafikkforsikingsavgift når den står som avskiltet. Er jo bare et tastetrykk og få den påregistrert igjen (+ bestille opp ansvarsforsikringen) Anonymkode: 557ca...98e 1
AnonymBruker Skrevet 26. september #5 Skrevet 26. september Vi avregistrerer ene bilen her hver høst og registrerer igjen til våren når den brukes igjen Har da kun brannforsikring på vinteren Anonymkode: 1a0c8...51f 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. september #6 Skrevet 26. september Glemte å skrive at bilen står hos forhandler, altså ikke privat selger. Anonymkode: f0bf0...230
moomino Skrevet 26. september #7 Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Glemte å skrive at bilen står hos forhandler, altså ikke privat selger. Anonymkode: f0bf0...230 Da blir bilen nesten automatisk avregistrert, og så blir den registrert når den blir solgt
tdm900 Skrevet 26. september #8 Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Glemte å skrive at bilen står hos forhandler, altså ikke privat selger. Anonymkode: f0bf0...230 Da er den registrert på forhandler og så avtegistrert etterpå. Null problem.
AnonymBruker Skrevet 27. september #9 Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (På 26.9.2025 den 10.34): Glemte å skrive at bilen står hos forhandler, altså ikke privat selger. Anonymkode: f0bf0...230 Da er det helt normalt. Forhandlere avregistrerer alltid bruktbiler de får inn og påregistrerer igjen når bilen blir solgt til en kunde. Forhandleren har skiltene liggende, og selve av- og påregistreringen gjør de digitalt, så ingen trenger å dra innom trafikkstasjonen sånn som i "gamle dager". Prøvekjøring vil heller ikke være noe problem, siden en forhandler har prøveskilt tilgjengelig. Anonymkode: 7a254...a37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå