Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei!

Vurderer å gjøre bløtkokt egg til fast frokostmat.

(halv grapefrukt, ett egg, et knekkebrød med smør, ett glass melk)

Proteiner skal jo gi en mer langvarig metthetsfølelse.

Men er det usunt å spise et egg hver dag?

:sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, snarere tvert i mot :) egg er veldig sunt. Spis med god samvittighet :)

Gjest Gjest
Skrevet

I følge Lindberg bør man ikke spise samme proteinkilde hver bidige dag,og det stemmer nok.Man kan utvikle intoleranse.Jeg spiste nemlig ommelett eller egg i annen form hver dag i ca.1 1/2 år.

Så en dag var det stopp.Magetrøbbel og diare.Prøvde meg fram en mnd etterpå,men nei,full reaksjon av en tynn eggeskive.Sånn holdt jeg på.Nå 1/2 år etterpå går det greit igjen,men jeg passer på å ikke spise det hver dag.

Anbefaler deg å ha noen dager uten egg innimellom.

Gjest camillo
Skrevet

Det er ikke usunt å spise egg hver dag.

Jeg vet ikke hvilket grunnlag denne Lindberg har for å si det han sier, det er mulig det er basert på forskning. Vet ikke.

Jeg har ihvertfall ikke hatt noen problemer, og ingen andre jeg kjenner til heller, selv om f.eks. jeg spiser mange egg om dagen.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er faktisk ikke uvanlig å utvikle allergi eller intoleranse hvis man spiser mye av en bestemt ting.Det er jo bare å moderere litt; 5 dager med egg i stedet for 7 f.eks.

Gjest Gjesta
Skrevet

Variasjon i kosten er viktig, men et egg om dagen går nok fint.

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for svar!

Greit å ha det i bakhodet, at man kan utvikle intoleranse e.l.. Så jeg kommer sikkert til å variere litt! Spise egg 4 av 7 frokoster f.eks. Plutselig blir det jo omelett en dag også.

Dessuten er det jo godt med havregrøt til frokost en gang i mellom, eller knekkebrød med masse godt pålegg:)

Gjest Piper
Skrevet
I følge Lindberg bør man ikke spise samme proteinkilde hver bidige dag,og det stemmer nok.Man kan utvikle intoleranse.Jeg spiste nemlig ommelett eller egg i annen form hver dag i ca.1 1/2 år.

Så en dag var det stopp.Magetrøbbel og diare.Prøvde meg fram en mnd etterpå,men nei,full reaksjon av en tynn eggeskive.Sånn holdt jeg på.Nå 1/2 år etterpå går det greit igjen,men jeg passer på å ikke spise det hver dag.

Anbefaler deg å ha noen dager uten egg innimellom.

I følge Lindberg burde man ikke spise brød heller, til han kom med sitt eget brød. ;)

Kjenner flere som spiser egg omtrent hver eneste dag, og de har ikke noe problemer med det. Men det skader jo ikke å variere litt da, for en kan jo rett og slett bli lei av å spise det samme hver dag.

Gjest Gjest
Skrevet

Forresten.. så la jeg inn denne tråden under kropp og helse (og trening trodde jeg). Har ikke fåt med meg dette forumet har kommet! Dette er jo genialt:) Syns det var lite treningssnakk på kropp/helse om dagen ja.. hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...