Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 10 som spiller Roblox. Han får spille mye mye, men må ta pauser. Vi vil gjerne ut med ungene i helgene og feriene. De andre vennene spiller konstant hele dagen. Når min må ta pauser og kommer tilbake så har de andre spilt hele dagen sammen. Da vil de ikke ha med min sønn. Han blir utenfor fordi han ikke får spille hele døgnet. Hvis han må avslutte fordi vi skal bort på søndag , ja da er han plutselig ikke bra nok å leke med på skolen dagen etter.  Det er også mye diskusjoner og utestenging når de spiller de ringer og er flere med i samtalen. Dette kan da ikke være sunt for noen? Jeg ser at min sønn er sliten. Han føler at han må være pålogget Roblox hele tiden for å ikke føle seg utenfor.  Jeg har tatt det opp på foreldremøte uten respons.  Det er ikke kultur for å drive med fritidsaktiviteter i miljøet her, så det er bare spilling.  Jeg lurer på hva jeg kan gjøre for å få gutten min til å føle seg mindre utenfor ? Han må da kunne ta en spille pause uten å bli den «u-kule»? 

Anonymkode: 138f5...b00

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner du ingen av foreldrene personlig? Jeg hadde ikke tatt det opp på foreldremøte, men direkte. Har han venner å være med på skolen?

Anonymkode: 79d0d...adf

Skrevet

Kan dere invitere de andre hjem til dere så de kan spille sammen der? Da blir du bedre kjent med de andre barna, og kanskje det vil være litt stas hvis dere lager litt god mat osv?

Anonymkode: 6eb28...c40

Skrevet

Her har guttene avtale kl.slett for spilling i hverdagene, de logger seg på en time etter skoletid og de får en halvtime fra kl 20-20.30 på kvelden. I helgene blir de annerledes.

Anonymkode: e9162...155

Skrevet

Ingen kultur for å drive med fritidsaktiviteter der dere bor??? 

Jeg ville vurdert å flytte og heller skaffe 10-åringen et bedre miljø. hvorfor slåss med å få være med i en guttegjeng som bare spiller og ikke tillater noe annet? 

Skaff han nye bedre venner, og nye bedre hobbyer. Å spille er fint det, men IKKE når det blir sånn som dette. Da er det asosialt!

Anonymkode: dbdc2...83f

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Roblox er noe dritt uansett, har nesten hatt lyst å ta det opp i foreldremøte. Det ser så uskyldig og barnslig ut, men er visst mange pedoer ute og går. Har sett folk snakke ufint og stygt i guttungens chat, jeg ber han logge av med en gang og han er helt enig. Plutselig forstyrrende stygge skumle ting som dukker opp. Greit nok til ungdommer, men dette er jo kjempepopulært i 2kl tilogmed. Sett de på Fall Guys heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...