AnonymBruker Skrevet 26. september #1 Skrevet 26. september Jeg skal kjøpe bruktbil og har fått med meg st det kan være lurt å ta en naf test. At man gjør det hvis man kjøper provst skjønner jeg, men hva hvis jeg kjøper av en forhandler/bilselger? Bør jeg ta en naf test da også. Anonymkode: 860db...6aa
AnonymBruker Skrevet 26. september #2 Skrevet 26. september Folk sier gjerne at det er "tryggere" å kjøpe hos forhandler enn hos privat. Mitt inntrykk er at det ofte kan være det motsatte: Forhandler vet alltid mer enn deg, og er sleip som faen. Fordelen er at du får en slags garanti, typisk tre måneder, og innenfor den tiden kan du både ta en NAF test og reklamere for feil som forhandler ikke opplyste om. Blir det mange feil, har du sterke kort på hånden for å få pengene dine igjen. Det er litt opp til det hvor usikker eller bilkyndig du er. NAF testen koster litt penger - men kan være verdt det. Anonymkode: 82676...bb0
AnonymBruker Skrevet 26. september #3 Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Folk sier gjerne at det er "tryggere" å kjøpe hos forhandler enn hos privat. Mitt inntrykk er at det ofte kan være det motsatte: Forhandler vet alltid mer enn deg, og er sleip som faen. Fordelen er at du får en slags garanti, typisk tre måneder, og innenfor den tiden kan du både ta en NAF test og reklamere for feil som forhandler ikke opplyste om. Blir det mange feil, har du sterke kort på hånden for å få pengene dine igjen. Det er litt opp til det hvor usikker eller bilkyndig du er. NAF testen koster litt penger - men kan være verdt det. Anonymkode: 82676...bb0 Kommer an på om det er ren forhandler, eller en merkeforhandler du kjøper av. De sleipe er de rene forhandlerene, har en kollega nå som ikke har fått igjen lovte penger på et bruktbilkjøp hos en som har solt en bil med feilkoder og anna som en seriøs forhandler ikke hadde latt passere. Da bilen ble kjøpt inn hos forhandleren, er jeg 100% på at feilene var der og denne visste om de, uten å si noe. Anonymkode: 05c8f...c3b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå