Gå til innhold

Mikroforkalkning i bryst-erfaringer?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

er 32 år, bestillte privat ultralyd igår da jeg har noe ekstra ømhet i ene brystet, spesiellt ved menstruasjon. Men følte på meg at jeg måtte sjekke det. Viste seg at det var en avlang masse som han mistenkte var mikrokalk. Henvist videre til mammografi og blir selfølgelig veldig bekymret😞 noen med erfaringer med forkalkninger/mikrokalk?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde forkalkninger i bryst, ble oppdaget ved mammografi, etterpå ble jeg sendt til ultralyd og biopsi. Svar fra biopsi - forstadium av kreft, måtte opereres.

Anonymkode: edc93...02a

Skrevet

Takk for tilbakemelding, håper det går bra med deg nå?🤎

Vet du hvilke forkalkninger du hadde ? Mine er avlange og strekker seg over 26x6mm, mulig mikrokalk står det på rapporten fra ultralydundersøkelsen.

kjenner jeg er kjempe nervøs, selvom dette ikke trenger å være noe farlig, og evt et forstadie. Men ordet kreft er skummelt 😞

AnonymBruker
Skrevet
Mari22 skrev (9 minutter siden):

Men ordet kreft er skummelt 😞

Prøv å holde fast i at du ikke har kreft nå- for det har du jo faktisk ikke!

Tvert imot er det jo superbra hvis de kan gjøre noe med det før det utvikler seg til kreft en gang. Brystkreft har i utgangspunktet gode prognoser i forhold til mye annet, og får du tatt det før det i det hele tatt har utviklet seg til kreft vil jeg tippe overlevelsesraten er bortimot 100%. Så pust med magen! De er jo ikke en gang sikre på at det er mikrokalk, så ikke bekymre deg før du må, det er bare bortkastet energi. 

Jeg fant ikke brystkreften før svulsten var en hissig jævel på størrelse med en fersken. Dette er nå åtte år siden, lever ennå 🙂

Anonymkode: a0e95...074

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Mari22 skrev (10 timer siden):

Takk for tilbakemelding, håper det går bra med deg nå?🤎

Vet du hvilke forkalkninger du hadde ? Mine er avlange og strekker seg over 26x6mm, mulig mikrokalk står det på rapporten fra ultralydundersøkelsen.

kjenner jeg er kjempe nervøs, selvom dette ikke trenger å være noe farlig, og evt et forstadie. Men ordet kreft er skummelt 😞

Jeg hadde forkalkninger på ca 6 cm område. Den gangen gikk det bra, de fjernet alt brystvev og jeg fikk silikon protese på samme operasjon. Men etter 7 år fikk jeg kreft, nå er jeg under behandling.

Anonymkode: edc93...02a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...